Απόφαση 10817/16 - Άρθρο 15

Άρθρο 15: Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Πρασίνου και Αγροτικής Ανάπτυξης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια:

 

για τη μελέτη, εκτέλεση και συντήρηση των κάθε είδους τεχνικών έργων του Δήμου, με στόχο την έγκαιρη, οικονομική και άριστη από επιστημονικής απόψεως πραγματοποίησής τους,
για την εξασφάλιση βελτιωμένων συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης και κυκλοφορίας των δημοτών και των οχημάτων τους, για τον έλεγχο εγκαταστάσεων, την έκδοση αδειών εγκαταστάσεων και εγκαταστατών κυρίως στον τομέα των μεταφορών, καθώς και
για τη διαμόρφωση νέων χώρων πρασίνου, την συμπλήρωση-ανανέωση και συντήρηση του υπάρχοντος και γενικά για όλο το πράσινο της πόλης, συμπεριλαμβανομένου και αυτού των μη κοινοχρήστων δημοτικών χώρων, όπως είναι οι αύλειοι χώροι των σχολείων κ.λ.π.

 

Οι αρμοδιότητες των επί μέρους οργανωτικών μονάδων της Διεύθυνσης είναι οι εξής:

 

15.1. Αρμοδιότητες Τμήματος Μελετών και Επίβλεψης Έργων

 

Α. Αρμοδιότητες Γραφείου εκπόνησης και ωρίμανσης μελετών έργου

 

1) Συνεργάζεται με το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής κατά το σχεδιασμό των προγραμμάτων δράσης του Δήμου που αφορούν την υλοποίηση συγκοινωνιακών έργων (κατασκευές νέων έργων οδοποιίας, συντήρηση υφιστάμενου οδικού δικτύου, κατασκευές γεφυρών, κόμβων και διαβάσεων κ.λ.π.) και κτιριακών έργων (κατασκευή, συντήρηση, επισκευή, διακόσμηση και εξοπλισμός των δημοτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων), καθώς και έργων διαμόρφωσης, διαρρύθμισης και εξωραϊσμού των κοινοχρήστων χώρων στην περιοχή του Δήμου (πεζόδρομοι, πλατείες, παιδικές χαρές, τεχνικά έργα χώρων πρασίνου, αθλητικοί χώροι, αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία, κοιμητήρια κ.λ.π.), σύμφωνα με το εύρος της δικαιοδοσίας των δήμων.

 

2) Συντάσσει τεχνικές προδιαγραφές και προσδιορίζει τις ανάγκες κάθε έργου σε υλικά, εργαλεία, τεχνικό εξοπλισμό ανθρώπινο δυναμικό κ.λ.π. και εισηγείται την μεθοδολογία εκτέλεσης κάθε έργου ( με αυτεπιστασία ή με ανάθεση σε τρίτους).

 

3) Καθορισμός απαιτήσεων σχεδιασμού και ωρίμανσης των έργων.

 

4) Σύνταξη εκθέσεων και υποστηρικτικών μελετών σε δράσεις του Δήμου σχετικές με το αστικό και όπου υπεισέρχεται το φυσικό περιβάλλον συνεργασία με την Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Πολεοδομίας και Καθαριότητας του Δήμου.

 

5) Εκπόνηση μελετών που άπτονται διαμόρφωσης και διαχείρισης αστικού περιβάλλοντος σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Πολεοδομίας και Καθαριότητας του Δήμου.

 

6) Πλήρης σύνταξη αρχιτεκτονικών, στατικών και οικονομοτεχνικών μελετών κτιρίων, διαμόρφωσης πλατειών, παιδικών χαρών, αθλητικών χώρων και εν γένει ελεύθερων χώρων του Δήμου.

 

7) Σύνταξη μελετών επισκευών, επεμβάσεων, ανακαινίσεων και συντηρήσεων των δημοτικών κτιρίων καθώς και συντηρήσεων ανεγέρσεων, προσθηκών αιθουσών, επεκτάσεων χώρων στα υπάρχοντα σχολεία κ.λ.π.

 

8) Σύνταξη τεχνικών μελετών πεζοδρόμων, κατασκευής και ανακατασκευής οδών, πεζοδρομίων, κρασπεδόρειθρων κ.λ.π. Συντάσσει τα συμφωνητικά των έργων, μεριμνά για την υπογραφή τους από τους αναδόχους ή μειοδότες, τους οποίους και ειδοποιεί σχετικά.

 

9) Συνεργασία με το Τμήμα Συγκοινωνιών, Εγκαταστάσεων και Εξοικονόμησης Ενέργειας και τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Πολεοδομίας και Καθαριότητας για την αρτιότερη εκπόνηση των μελετών.

 

10) Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη σκοπιμότητα ανάθεσης συγκεκριμένων μελετών τεχνικών έργων σε τρίτους (προμελέτες, προκαταρκτικές μελέτες, οριστικές μελέτες, μελέτες εφαρμογής).

 

11) Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, Οικονομική Επιτροπή για απ' ευθείας ανάθεση εκτέλεσης, με πρόχειρη ή ανοικτή δημοπρασία ή σε εργολάβο, Τροποποιήσεις Τεχνικού Προγράμματος - συγκρότηση επιτροπής αξιολόγησης για ανάθεση μελετών - Σύναψης προγραμματικών συμβάσεων που αφορούν σε μελέτη ή κατασκευή έργων μεταξύ του Δήμου Αλεξάνδρειας και άλλων εταίρων κ.λ.π.

 

12) Επιμέλεια της συμπλήρωσης των φακέλων έκδοσης αδειών δόμησης ή αδείας εργασιών των έργων με αυτεπιστασία ή εργολαβία που εκτελούνται σε εκτέλεση των μελετών του γραφείου.

 

13) Σύνταξη ΦΑΥ - ΣΑΥ κάθε έργου και συνυπογραφή όλων των μελετών που εκπονεί ο κάθε συντάξας μηχανικός του Τμήματος από τον προϊστάμενο του τμήματος & θεώρηση από τον Διευθυντή.

 

14) Παρακολούθηση της εκπόνησης μελετών τεχνικών έργων, πλην των Η/Μ και έργων πρασίνου, που ανατίθενται σε τρίτους, τήρηση των διαδικασιών παρακολούθησης ελέγχου και παραλαβής των μελετών από ποιοτικής και συμβατικής άποψης. Φροντίζει για την συγκέντρωση εφημερίδων με τις δημοσιεύσεις των διακηρύξεων και την εξόφληση των αντιστοίχων τιμολογίων, συντάσσοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

 

15) Επιμέλεια για την παρακολούθηση και τήρηση της εθνικής - ευρωπαϊκής νομοθεσίας που έχει σχέση με την ανάθεση, παρακολούθηση, εκτέλεση και παραλαβή μελετών.

 

16) Εκτέλεση πάσης φύσεως σχεδιαστικών εργασιών για τις ανάγκες της υπηρεσίας.

 

17) Σύνταξη μελετών των έργων που χρηματοδοτούνται από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (σε συνεργασία με το Γραφείο Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων).

 

18) Διασφάλιση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων ανάλογα με το είδος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε έργου.

 

19) Διασφάλιση έκδοσης του απαιτούμενου κανονιστικού πλαισίου για την εφαρμογή του κάθε έργου στις περιπτώσεις που αυτό απαιτείται.

 

Β. Αρμοδιότητες Γραφείου διενέργειας διαγωνισμών

 

1. Προετοιμασία και διενέργεια διαγωνισμού.

 

Σκοπός της διαδικασίας είναι η διασφάλιση και τεκμηρίωση της τήρησης του θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου κατά την προετοιμασία εκτέλεσης του έργου και ειδικότερα τη λήψη απόφασης για τον τρόπο υλοποίησης του έργου καθώς και τη διενέργεια των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου. Η διαδικασία θα πρέπει να διασφαλίζει τη συμμόρφωση με το θεσμικό πλαίσιο διενέργειας του διαγωνισμού και τους όρους διαφάνειας και ανταγωνισμού. Τα διάφορα στάδια θα πρέπει να τεκμηριώνονται από τα κατάλληλα διοικητικά έγγραφα. Φέρει την ευθύνη της γενικότερης παρακολούθησης της διαδικασίας του διαγωνισμού ενώ την ευθύνη του διαγωνιστικού μέρους φέρει η Επιτροπή διαγωνισμού η οποία προβαίνει στην:

 

2. Αξιολόγηση προσφορών.

 

Σκοπός της διαδικασίας είναι η αξιολόγηση των προσφορών των υποψήφιων αναδόχων και η επιλογή αναδόχου για την εκτέλεση του έργου, με βάση τους όρους της προκήρυξης. Η διαδικασία θα πρέπει να διασφαλίζει ότι η αξιολόγηση των προτάσεων των υποψήφιων αναδόχων πραγματοποιείται βάσει θεσμικού πλαισίου που διέπει τον διαγωνισμό και τα κριτήρια επιλογής που έχουν προσδιορισθεί στα τεύχη δημοπράτησης. Η αναλυτική τεκμηρίωση της αξιολόγησης θα πρέπει να αποτυπώνεται στο Πρακτικό Αξιολόγησης. Βασική απαίτηση κατά τη φάση αξιολόγησης των προσφορών είναι η τήρηση της νομιμότητας και των αρχών της διαφάνειας ως προς την επιλογή του κατάλληλου αναδόχου για την εκτέλεση του έργου. Για την τήρηση των αρχών αυτών, ο δικαιούχος πρέπει να προβεί σε μια σειρά από πράξεις διοικητικής φύσεως (ορισμός Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού, τήρηση πρακτικών αξιολόγησης, αξιολόγηση βάσει των δημοσιευθέντων κριτηρίων, γνωστοποίηση αποτελεσμάτων στους υποψήφιους αναδόχους κ.λ.π.).

 

3. Χειρισμός ενστάσεων.

 

Σκοπός της διαδικασίας είναι η διαχείριση τυχόν ενστάσεων υποψηφίων αναδόχων οι οποίες ενδέχεται να προκύψουν στα διάφορα στάδια του διαγωνισμού. Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών των υποψήφιων αναδόχων είναι δυνατόν να προκύψουν ενστάσεις από υποψήφιους αναδόχους ως προς τα αποτελέσματα των διαφόρων σταδίων αξιολόγησης (έλεγχος δικαιολογητικών, έλεγχος τεχνικών προσφορών κ.λ.π.). Οι ενστάσεις των υποψήφιων αναδόχων, εξετάζονται ως προς την νομιμότητά τους και ως προς την κανονικότητά τους. Η ενδελεχής εξέταση των ενστάσεων διασφαλίζει τόσο τη νομιμότητα της ανάθεσης του έργου, όσο και τα συμφέροντα της Αναθέτουσας Αρχής ως προς την επιλογή του καταλληλότερου αναδόχου.

 

4. Υπογραφή σύμβασης - Ολοκλήρωση διαγωνισμού.

 

Σκοπός της διαδικασίας είναι η υπογραφή σύμβασης με τον επιλεχθέντα ανάδοχο για την υλοποίηση του έργου κατά τους όρους της προκήρυξης και της προσφοράς.

 

Μετά την λήψη απόφασης για την επιλογή αναδόχου και την εξέταση πιθανών ενστάσεων λοιπών υποψηφίων, η Αναθέτουσα Αρχή θα πρέπει να υπογράψει τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο.

 

Γ. Αρμοδιότητες Γραφείου Διαχείρισης και Παρακολούθησης Έργων

 

Το Γραφείο Διαχείρισης και Παρακολούθησης Έργων είναι αρμόδιο για την τήρηση του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου των έργων του Τμήματος σε τρεις κατηγορίες: α) Προγραμματιζόμενα έργα, β) Υπό εκτέλεση έργα και γ) Αποπερατωθέντα έργα και αναλυτικότερα:

 

1) Επιβλέπει την εκτέλεση των έργων του Τμήματος που εκτελούνται με αυτεπιστασία. Συγκροτεί, οργανώνει και διοικεί τα σχετικά συνεργεία του Δήμου.

 

2) Τηρεί τεχνικά αρχεία με αναλυτικά στοιχεία των έργων που εκτελεί (αναλώσεις υλικών, απασχόληση τεχνικού προσωπικού, απασχόληση τεχνικού εξοπλισμού, στοιχεία κόστους κ.λ.π.) και αντίστοιχα αρχεία μελετών και σχεδίων (φάκελοι των έργων). Εξάγει περιοδικά στατιστικά στοιχεία και δείκτες από την εκτέλεση των έργων του Τμήματος.

 

3) Ενημερώνει το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής για την πρόοδο της υλοποίησης των έργων του Τμήματος.

 

4) Το Τμήμα έχει επίσης ως αντικείμενο την παρακολούθηση και συντήρηση έργων τεχνικής υποδομής, τοπικής σημασίας, που αφορούν στη γεωργία, τη κτηνοτροφία και την αλιεία και ιδίως αυτών που σχετίζονται με την αγροτική οδοποιία, την κατασκευή λιμνοδεξαμενών, τα έργα βελτίωσης βοσκοτόπων και τα εγγειοβελτιωτικά έργα, τα υδραυλικά και τεχνικά έργα προστασίας του περιβάλλοντος κ.λ.π. Στα τεχνικά έργα προστασίας του περιβάλλοντος περιλαμβάνεται η αποκατάσταση τυχόν λειτουργούντος εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου χώρου ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων (ΧΑΔΑ).

 

5) Εφαρμόζει μεθοδολογία διαχείρισης έργων, η οποία θα πρέπει να καλύπτει τα εξής: Σχέδιο υλοποίησης του έργου, Διαχείριση θεμάτων και αλλαγών, Διαχείριση κινδύνων, Διαχείριση ποιότητας, Διαχείριση εγγράφων, Έλεγχος και παραλαβή φυσικού αντικειμένου.

 

6) Ενημερώνει τη διαχειριστική αρχή (για συγχρηματοδοτούμενα έργα):

 

σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία (υποβολή Μηνιαίων Δελτίων Δήλωσης Δαπανών και Εξαμηνιαίων Δελτίων Παρακολούθησης Έργου) σύμφωνα με την νομοθεσία,
σε συγκεκριμένα στάδια της πορείας υλοποίησης του έργου προκειμένου να λάβει σύμφωνη γνώμη όπως:
σημεία προληπτικού ελέγχου (έλεγχος προκήρυξης και τευχών δημοπράτησης, προσυμβατικός έλεγχος, κ.λ.π.)
τροποποίηση του έργου που απαιτεί τροποποίηση της απόφασης ένταξης
με την κοινοποίηση εγγράφων που αφορούν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα.

 

7) Υλοποιεί Ειδικότερες εργασίες όπως:

 

Επίβλεψη και διεκπεραίωση κάθε διαδικασίας που αφορά την εκτέλεση έργων ή προμηθειών, όπως η οργάνωση συνεργείων, η εγκατάσταση υπεργολάβου, ο έλεγχος της σωστής εφαρμογής των όρων της σύμβασης για την ποιοτικά καλή και σύμφωνα με την μελέτη εκτέλεση των έργων, η παρακολούθηση της κανονικής προόδου των εργασιών, η παράδοση των υλικών, ο έλεγχος των υποβαλλομένων επιμετρήσεων, η λήψη δοκιμίων υλικών και ο έλεγχος τους από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, πιστοποιήσεων και προώθηση των, υπογεγραμμένων υποχρεωτικά από τους κατά τον νόμο υπεύθυνους μηχανικούς επιβλέποντες, τιμολογίων τους για θεώρηση και υπογραφή από τα αρμόδια όργανα, ώστε να εκδοθούν έγκαιρα τα σχετικά χρηματικά εντάλματα πληρωμών, η επίλυση διαφορών με τους υπεργολάβους ή προμηθευτές, η σύνταξη απολογισμού έργων με αυτεπιστασία κατά τις κείμενες διατάξεις του νόμου, εγκυκλίων και οδηγιών περί εκτελέσεως δημοτικών έργων.

 

8) Εισηγείται για την χορήγηση αδειών οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων για την εγκατάσταση δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και έλεγχος της τήρησης των πόρων και τεχνικών προδιαγραφών αποκατάστασης οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων. Επιμελείται για την κοστολόγηση και καθορισμό χρέωσης έργων όπως κράσπεδα, πεζοδρόμια κ.λ.π.

 

9) Φροντίζει για την έκδοση αποφάσεων κατάρτισης επιτροπών παραλαβής, οργάνωση τους με πρόσκληση των μελών της, του επιβλέποντα, του εργολήπτη.

 

10) Συγκεντρώνει στοιχεία για συμπλήρωση και βελτίωση των δημοτικών έργων και εισήγηση στη διοίκηση του Δήμου για την εκτέλεση έργων στον καταρτισμό του ετήσιου τεχνικού προγράμματος.

 

11) Μεριμνά για την εφαρμογή των προβλεπόμενων από την νομοθεσία μέτρων ασφαλείας και υγιεινής σε όλους τους εργασιακούς χώρους ευθύνης τους.

 

12) Επιβλέπει την εκτέλεση τεχνικών έργων που εκτελούνται από τρίτους (κτιριακά, παιδικές χαρές, πλατείες κ.λ.π.). Τήρηση των διαδικασιών παρακολούθησης και ελέγχου εκτέλεσης και παραλαβής τεχνικών έργων από ποιοτικής, ποσοτικής και συμβατικής άποψης.

 

13) Επιβλέπει την σωστή εφαρμογή των μελετών των έργων και παροχή των απαραίτητων οδηγιών προς τους κατασκευαστές.

 

14) Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο - Οικονομική Επιτροπή για έγκριση πρωτοκόλλου Προσωρινής - οριστικής παραλαβής έργων - εγκρίσεις ανακεφαλαιωτικών πινάκων κ.λ.π.

 

15) Τηρεί τους φακέλους έργων και ενημέρωσή τους με τα τελικά στοιχεία σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.

 

16) Παραδίδει μετά το πέρας της κατασκευής των έργων πλήρεις φακέλους με επιμετρητικά στοιχεία για τη διενέργεια παραλαβής των έργων και την αρχειοθέτηση των σχετικών φακέλων.

 

17) Παρακολουθεί την απορρόφηση των πιστώσεων που διατίθενται για την εκτέλεση των έργων μη επιτρέποντας σε καμία περίπτωση υπέρβαση αυτών.

 

18) Μεριμνά για την εφαρμογή των προβλεπόμενων από την νομοθεσία μέτρων ασφαλείας και υγιεινής σε όλους τους εργασιακούς χώρους ευθύνης τους. Έλεγχος ύπαρξης και τήρησης ημερολογίου για κάθε έργο.

 

19) Ελέγχει και θεωρεί δια του προϊσταμένου του Τμήματος τους εκδιδόμενους λογαριασμούς, πιστοποιήσεις κ.λ.π. των εκτελούμενων έργων.

 

20) Διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, προκειμένου να διαπιστωθεί η ποιότητα των χαλύβων οπλισμού σκυροδέματος, καθώς και η ποιότητα των προϊόντων τσιμέντου.

 

21) Τηρεί τεχνική βιβλιοθήκη και αρχείο τεχνικής νομοθεσίας.

 

15.2 Αρμοδιότητες Τμήματος Συγκοινωνιών, Εγκαταστάσεων και Εξοικονόμησης Ενέργειας

 

Α. Αρμοδιότητες Γραφείου Η/Μ έργων και σηματοδότησης

 

1) Σχεδιάζει τα προγράμματα δράσης του Δήμου (σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής), που αφορούν θέματα του Τμήματος.

 

2) Εισήγηση ετήσιων και μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων επεμβάσεων του Δήμου για τη βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης (πχ τεχνικό πρόγραμμα Δήμου).

 

3) Επέκταση, συντήρηση, επισκευή και βελτίωση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού των οδών και γενικά των υπαιθρίων χώρων του Δήμου, καθώς και του φωτισμού για την ανάδειξη των δημοτικών κτιρίων, μνημείων και αρχαιολογικών χώρων της περιοχής.

 

4) Επέκταση, συντήρηση και επισκευή του δικτύου φωτεινής σηματοδότησης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην περιοχή του Δήμου.

 

5) Εγκατάσταση και συντήρηση κάθε είδους πληροφοριακών πινακίδων στην περιοχή του Δήμου (πινακίδες ονομασίας οδών και πλατειών, αρίθμησης κτιρίων, παροχής πληροφοριών σε οδηγούς και διερχόμενους, πινακίδες στάσεων συγκοινωνιακών μέσων κ.λ.π.).

 

6) Εκτέλεση εργασιών απομάκρυνσης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων.

 

7) Εκτέλεση εργασιών σήμανσης και διαγράμμισης οδών, καθώς και τοποθέτησης και συντήρησης προστατευτικών μέσων για την ασφάλεια της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών.

 

8) Συντήρηση, επισκευή ή βελτίωση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των κάθε είδους Η/Μ εγκαταστάσεων των Δήμου.

 

Για τα ανώτερα έργα, οι αρμοδιότητες του γραφείου είναι ανάλογες με εκείνες του Τμήματος Μελετών και Επίβλεψης έργων.

 

Β. Αρμοδιότητες Γραφείου συγκοινωνιών και κυκλοφορίας

 

1. Μεριμνά σε συνεργασία με το Γραφείο Κίνησης και Συντήρησης Οχημάτων για την εξασφάλιση ικανοποιητικού δικτύου αστικών συγκοινωνιών στο Δήμο και τη ρύθμιση σχετικών θεμάτων. Στο πλαίσιο αυτό:

 

(α) Μεριμνά για την άσκηση, με δυνατότητα επιβολής κομίστρου, συγκοινωνιακού έργου για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής, εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή. Η άσκηση συγκοινωνιακού έργου είναι δυνατόν να γίνεται είτε με ιδιόκτητα μέσα, είτε με τη χρήση μισθωμένων μέσων και υπηρεσιών.

 

(β) Μεριμνά για τη διενέργεια μεταφορών για τη μετακίνηση κατοίκων που ανήκουν σε κοινωνικές ομάδες (άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι, παιδιά), είναι εργαζόμενοι στο Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα, ή είναι μαθητές που μετακινούνται στον τόπο που λειτουργεί το σχολείο.

 

(γ) Καθορίζει τις αστικές γραμμές λεωφορείων, καθώς και την αφετηρία, τη διαδρομή, τις στάσεις και το τέρμα των αντίστοιχων γραμμών.

 

(δ) Εισηγείται τον καθορισμό κομίστρων των αστικών φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου.

 

(ε) Καθορίζει τις προδιαγραφές των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών.

 

(στ) Εισηγείται την ανάκληση άδειας κυκλοφορίας αστικού λεωφορείου, από τον κύκλο εργασίας, εντός του ιδίου ημερολογιακού έτους.

 

2. Μεριμνά και εισηγείται τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων. Στο πλαίσιο αυτό:

 

(α) Μεριμνά για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τον καθορισμό πεζοδρόμων, μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας.

 

(β) Μεριμνά για την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων,

 

(γ) Ρυθμίζει τα θέματα στάθμευσης των αυτοκινήτων και μεριμνά για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης τροχοφόρων και με δυνατότητα μίσθωσης ακινήτων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

 

(δ) Λαμβάνει μέτρα για την απρόσκοπτη πρόσβαση στους κοινοχρήστους χώρους,

 

(ε) Μεριμνά για την ονομασία οδών και πλατειών, τοποθέτηση πινακίδων, αρίθμηση κτισμάτων κ.λ.π.

 

(στ) Μεριμνά για την εκπόνηση κυκλοφοριακών μελετών.

 

(ζ) Απαγορεύει τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε συγκεκριμένους χώρους.

 

(η) Μεριμνά για την παραλαβή των αποσυρόμενων δικύκλων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού.

 

(θ) Καθορίζει το εξωτερικού χρώματος των ΤΑΞΙ.

 

3. Μεριμνά και λαμβάνει μέτρα για την προστασία της ζωής και της περιουσίας των κατοίκων από δραστηριότητες που εγκυμονούν κινδύνους. Στο πλαίσιο αυτό:

 

(α) Ελέγχει τη σήμανση των εργασιών που εκτελούνται στις οδούς,

 

(β) Ελέγχει την τήρηση των υποχρεώσεων αυτών που εκτελούν έργα και εναποθέτουν υλικά και εργαλεία στις οδούς,

 

(γ) Λαμβάνει και ελέγχει την εφαρμογή μέτρων για την προστασία από επικίνδυνες οικοδομές, και από έλλειψη μέτρων ασφάλειας και υγιεινής και ελέγχει τα υφιστάμενα μέτρα ασφάλειας σε εργασίες που εκτελούνται.

 

Γ. Αρμοδιότητες Γραφείου εγκαταστάσεων και αδειών μεταφορών

 

1) Ρυθμίζει κάθε θέμα το οποίο αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και στη συντήρηση ανελκυστήρων, καθώς και στη χορήγηση των σχετικών τεχνικών επαγγελματικών αδειών, σύμφωνα με τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας.

 

2) Χορηγεί τις άδειες εγκατάστασης και τις άδειες λειτουργίας φωτοβόλων σωλήνων, φωτεινών επιγραφών και ηλεκτροκίνητων ανυψωτικών μηχανημάτων και ελέγχει τη λειτουργία τους.

 

3) Χορηγεί τις άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας στεγνοκαθαριστηρίων, πλυντηρίων ρούχων, σιδηρωτηρίων ρούχων και ταπητοκαθαριστηρίων.

 

4) Μεριμνά για την αδειοδότηση επιχειρήσεων και επαγγελμάτων στον τομέα των μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό:

 

(α) Χορηγεί τις άδειες άσκησης επαγγέλματος τεχνιτών επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων.

 

(β) Χορηγεί τις άδειες άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα επιβατών και εμπορευμάτων.

 

(γ) Χορηγεί, ανανεώνει, ανακαλεί και αφαιρεί τις άδειες εκγυμναστών, καθώς και ίδρυσης και λειτουργίας σχολών υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

 

(δ)Εκδίδει τις άδειες ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων και διενεργεί επιθεωρήσεις και ηλεκτρολογικούς ελέγχους.

 

(ε) Χορηγεί εξουσιοδοτήσεις σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων για διάθεση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και παρακολουθεί και ελέγχει τα Κέντρα Ελέγχου Καυσαερίων.

 

(στ) Χορήγηση εξουσιοδοτήσεων σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων για τοποθέτηση συστημάτων περιορισμού ταχυτήτων.

 

(ζ) Θεωρεί τις Κάρτες Επιθεώρησης και Επισκευών των ενοικιαζόμενων οχημάτων.

 

Δ. Αρμοδιότητες Γραφείου Εξοικονόμησης Ενέργειας

 

Το γραφείο έχει ως αντικείμενο την προώθηση της εξοικονόμησης ενέργειας στις κινητές και ακίνητες εγκαταστάσεις του Δήμου, (κτήρια, αυτοκίνητα, κ.λ.π και την προώθηση ήπιων μορφών ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό:

 

1) Μεριμνά για τη μελέτη και τη σταδιακή εφαρμογή συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της πολιτείας, ώστε να επιτυγχάνεται συστηματική και συνεχής βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

 

2) Μεριμνά για την εφαρμογή των μέτρων βελτίωσης και ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης για τις προμήθειες του Δήμου, σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις της Πολιτείας.

 

3) Μεριμνά για την εφαρμογή μέτρων μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης των κτηρίων του Δήμου, καθώς και των δικτύων ηλεκτροφωτισμού των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων που θεσπίζονται από την Πολιτεία.

 

4) Μεριμνά για την αξιοποίηση ήπιων μορφών ενέργειας και τη χρησιμοποίηση κατά το δυνατόν, καθαρών οχημάτων από το Δήμο.

 

5) Καταγράφει τα στοιχεία της πραγματοποιημένης χρήσης των κτιρίων (χρήση, λειτουργία εγκαταστάσεων και συσκευών, επισήμανση προβλημάτων συντήρησης κ.α.) και Συσχετίζει τις ενεργειακές καταναλώσεις με τα προβλήματα λειτουργίας των κτιρίων.

 

6) Τηρεί αρχείο ή τράπεζα δεδομένων για τις ενεργειακές καταναλώσεις και την ενεργειακή συμπεριφορά των δημοτικών κτιρίων (πχ συλλογή στοιχείων για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος).

 

7) Διατυπώνει εισηγήσεις προς την διοίκηση του Δήμου για την πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας.

 

8) Σχεδιάζει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα επεμβάσεων ορθολογικής χρήσης και εξοικονόμησης ενέργειας.

 

9) Επιβλέπει τα έργα συντήρησης ή επισκευών για εξοικονόμηση ενέργειας.

 

10) Επιμορφώνει και παρέχει οδηγίες προς τους παραπάνω υπεύθυνους των κτιρίων του Δήμου.

 

15.3 Αρμοδιότητες Τμήματος Πρασίνου και Αγροτικής Ανάπτυξης

 

Α. Αρμοδιότητες Γραφείου Πρασίνου

 

1) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται για τη βελτίωση των συστημάτων και μέσων που είναι κατάλληλα για τη διασφάλιση της ικανοποιητικής συντήρησης των χώρων πρασίνου του Δήμου.

 

2) Μελετά και εισηγείται για τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αναγκαίες ποσότητες των κάθε είδους τεχνικών μέσων και υλικών που απαιτούνται για την αποτελεσματική και αποδοτική εκτέλεση των λειτουργιών της συντήρησης των χώρων πρασίνου του Δήμου (τεχνικά μέσα, εργαλεία, λιπάσματα, φάρμακα κ.λ.π.).

 

3) Μελετά και σχεδιάζει τη διαμόρφωση νέων χώρων σε χώρους πρασίνου και εισηγείται την προμήθεια των αναγκαίων φυτών και υλικών για την φύτευση, πότισμα κ.λ.π. των χώρων αυτών.

 

4) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται την επέκταση των δενδροφυτεύσεων σε δημοτικούς χώρους, κοινόχρηστους και μη.

 

5) Μεριμνά για την αποδοτική λειτουργία του Φυτωρίου του Δήμου και των χώρων αποθήκευσης εργαλείων, λιπασμάτων και λοιπών υλικών.

 

6) Διαμορφώνει τα αναλυτικά περιοδικά προγράμματα και συγκροτεί τα συνεργεία για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης πρασίνου και κηποτεχνίας (κλαδέματα, λιπάνσεις, ψεκασμούς, καταπολέμηση ασθενειών, σκαψίματα, αντικατάσταση φυτικού υλικού, επισκευή ή αντικατάσταση φθαρμένων υλικών αυτόματου ποτίσματος κ.λ.π.).

 

7) Παρακολουθεί την κανονική εφαρμογή των προγραμμάτων διενέργειας των εργασιών συντήρησης πρασίνου και εποπτεύει την ποιότητα των αποτελεσμάτων των σχετικών εργασιών.

 

8) Καταρτίζει και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης του προσωπικού συντήρησης του πρασίνου του Δήμου.

 

9) Μεριμνά για την εγκατάσταση και συντήρηση χλοοτάπητα σε αθλητικούς χώρους.

 

10) Μεριμνά για τον καλλωπισμό των εσωτερικών χώρων όλων των Δημοτικών κτιρίων, με την φύτευση σε γλάστρες, ζαρντινιέρες κ.λ.π. φυτών εσωτερικού χώρου και έχει την ευθύνη συντήρησης των φυτών αυτών.

 

11) Φροντίζει με ίδια μέσα ή με εισηγήσεις στα αρμόδια τμήματα για την συμπλήρωση, αντικατάσταση, συντήρηση και επισκευή του δικτύου άρδευσης και αυτόματου ποτίσματος καθώς και των κρουνών ύδρευσης των κοινοχρήστων χώρων.

 

12) Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία του Τμήματος.

 

13) Μελετά και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα τμήματα της Διεύθυνσης, προτείνει και συμμετέχει στις διαδικασίες σύνταξης, εφαρμογής και απολογισμού των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ή των Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου, δίνει σχετικές πληροφορίες και στοιχεία και γενικά συνεργάζεται για παρόμοια θέματα με το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής.

 

Β. Αρμοδιότητες Γραφείου Αγροτικής Ανάπτυξης

 

(Αρμοδιότητες Φυτικής Παραγωγής)

 

1) Ερευνά και μελετά κάθε θέμα για την ανάπτυξη της γεωργίας, καθώς και τη διατήρηση του γεωργικού πληθυσμού στις εστίες του.

 

2) Μεριμνά για την ανάπτυξη, προστασία, εκτίμηση και παρακολούθηση της φυτικής παραγωγής.

 

3) Προωθεί προγράμματα εγκατάστασης νέων αγροτών και μεριμνά για τη σύνδεση αγροτικής παραγωγής και τουριστικής ανάπτυξης, σε συνεργασία με την υπηρεσία Τουρισμού.

 

4) Εκτιμά και παρακολουθεί τη γεωργική παραγωγή, τις απολαμβανόμενες από τους παραγωγούς τιμές γεωργικών προϊόντων και την πορεία των αγορών των γεωργικών προϊόντων και μεριμνά για τη λήψη αντιπροσωπευτικών τιμών προϊόντων.

 

5) Συνεργάζεται με την Τεχνική υπηρεσία για τη μελέτη και εκτέλεση έργων τεχνικής υποδομής, τοπικής σημασίας, που αφορούν στη γεωργία και ιδίως αυτών που σχετίζονται με την αγροτική οδοποιία, την κατασκευή λιμνοδεξαμενών, τα έργα βελτίωσης βοσκοτόπων και τα εγγειοβελτιωτικά έργα.

 

6) Ασκεί εποπτεία επί των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), των Προσωρινών Διοικουσών Επιτροπών (ΠΔΕ) και των Τοπικών Επιτροπών Άρδευσης (ΤΕΑ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

7) Συνεργάζεται με ιδρύματα έρευνας της αγροτικής παραγωγής, ενημερώνει τον αγροτικό πληθυσμό για τις βελτιωμένες μεθόδους παραγωγής και οργάνωσης των εκμεταλλεύσεων για την αντιμετώπιση τεχνικών, οικονομικών και διαρθρωτικών προβλημάτων, στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και μεριμνά για την ευρύτερη διάδοση στον αγροτικό κόσμο, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γνώσεων για την εφαρμογή βελτιωμένων μεθόδων καλλιέργειας.

 

8) Μεριμνά για την καλύτερη οργάνωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στο πλαίσιο σχεδίων βελτίωσης.

 

9) Εισηγείται για την χορήγηση, ανανέωση, ανάκληση ή μεταβίβαση αδειών λειτουργίας καταστημάτων λιανικής πώλησης αγροτικών φαρμακευτικών προϊόντων.

 

10) Μεριμνά για τη σύσταση και την εύρυθμη λειτουργία του Γραφείου Γεωργικής Ανάπτυξης του Δήμου. Παρακολουθεί τη λειτουργία του Γραφείου αυτού παρέχοντας κατευθύνσεις και πρότυπα για τη δράση τους.

 

Ειδικότερα το Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης:

 

(α) Συνεργάζεται με τους αγρότες και τις συνεταιριστικές οργανώσεις τους για την διερεύνηση και επισήμανση των τεχνικών και οικονομικών προβλημάτων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

 

(β) Παρέχει τεχνική βοήθεια για την εφαρμογή βελτιωμένων μεθόδων εργασίας, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παραγομένων προϊόντων και τη μείωση κόστους παραγωγής τους.

 

(γ) Μεριμνά για την οργάνωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και την εν γένει αντιμετώπιση των προβλημάτων στα διάφορα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, στα πλαίσια των εκάστοτε εφαρμοζόμενων προγραμμάτων γεωργικής και κτηνοτροφικής ανάπτυξης.

 

(δ) Διενεργεί επιτόπιους ελέγχους, ύστερα από εντολή του Τμήματος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης, με σκοπό την υλοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων (οικονομικές ενισχύσεις στη φυτική και ζωική παραγωγή) και μεριμνά για την χορήγηση βεβαιώσεων (αγροτικά αυτοκίνητα, αγροτικές αποθήκες, λαϊκές αγορές, εκτίμηση ζημιών κ.λ.π.).

 

(ε) Ενημερώνει τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, Πρασίνου και Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζητήματα της περιοχής που αφορούν τον αγροτικό κόσμο και λαμβάνει κατευθύνσεις και πρότυπα για την αντιμετώπισή τους.

 

(Αρμοδιότητες Γραφείου Ζωικής Παραγωγής)

 

1) Ερευνά και μελετά κάθε θέμα για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, καθώς και τη διατήρηση του κτηνοτροφικού πληθυσμού στις εστίες του.

 

2) Μεριμνά για την ανάπτυξη, προστασία, εκτίμηση και παρακολούθηση της ζωικής παραγωγής.

 

3) Συνεργάζεται με την Τεχνική υπηρεσία για τη μελέτη και την εκτέλεση έργων τεχνικής υποδομής, τοπικής σημασίας, που αφορούν τη κτηνοτροφία όπως π.χ τα έργα βελτίωσης βοσκοτόπων.

 

4) Μεριμνά για τη διαχείριση των βοσκοτόπων.

 

5) Συνεργάζεται με ιδρύματα έρευνας της κτηνοτροφικής παραγωγής, ενημερώνει τον αγροτικό πληθυσμό για τις βελτιωμένες μεθόδους παραγωγής και οργάνωσης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων για την αντιμετώπιση τεχνικών, οικονομικών και διαρθρωτικών προβλημάτων, στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και μεριμνά για την ευρύτερη διάδοση στον αγροτικό κόσμο, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γνώσεων για την εφαρμογή βελτιωμένων μεθόδων κτηνοτροφικής παραγωγής.

 

6) Μεριμνά για την εφαρμογή και τον έλεγχο του συστήματος αναγνώρισης και καταγραφής του ζωικού κεφαλαίου του Δήμου (ενώτια για την ατομική αναγνώριση των ζώων, ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, διαβατήρια ζώων, τήρηση ατομικών μητρώων).

 

7) Εισηγείται για την χορήγηση αδειών λειτουργίας καταστημάτων και εγκαταστάσεων που σχετίζονται με το εμπόριο ή την αξιοποίηση ζώων (καταστήματα διατήρησης, εμπορίας και διακίνησης ζώων, καταστήματα πώλησης σκύλων ή γατών, κτηνοτροφικές - πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώα, ζωολογικοί κήποι).

 

8) Εισηγείται για την χορήγηση, ανανέωση, ανάκληση ή μεταβίβαση αδειών λειτουργίας καταστημάτων λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων.

 

9) Εφαρμόζει, οργανώνει και εποπτεύει την τεχνητή σπερματέγχυση και τον συγχρονισμό του οίστρου των ζώων.

 

10) Γνωματεύει για την υγειονομική καταλληλότητα των ζώων, όταν πρόκειται για πλανόδια έκθεση ζώων.

 

11) Εισηγείται για την χορήγηση άδειας για τη λειτουργία κτηνιατρικού γραφείου για τα παραγωγικά ζώα, ειδικής άδειας για την αποθήκευση φαρμακευτικών κτηνιατρικών προϊόντων και αδειών λειτουργίας ιδιωτικών κτηνιατρείων και κτηνιατρικών κλινικών τα οποία και εποπτεύει.

 

12) Εφαρμόζει προγράμματα για την καταπολέμηση λοιμωδών και παρασιτικών νοσημάτων ζώων, σε συνεργασία με την υπηρεσία Δημόσιας Υγείας για τα νοσήματα που μεταδίδονται και στον άνθρωπο.

 

13) Επιβάλλει ή αίρει υγειονομικά μέτρα, λόγω εμφάνισης βαριάς επιζωοτίας για την έκδοση πιστοποιητικών προς μεταφορά ζώων.

 

(Αρμοδιότητες Αλιείας)

 

1) Διενεργεί όλες τις κατάλληλες δραστηριότητες για την άσκηση εποπτείας και ελέγχου στον τομέα της αλιείας στην περιοχή δικαιοδοσίας του Δήμου.

 

2) Ερευνά και μελετά κάθε θέμα για την ανάπτυξη της αλιείας, καθώς και τη διατήρηση του αλιευτικού πληθυσμού στις εστίες του.

 

3) Συνεργάζεται με την Τεχνική υπηρεσία για τη μελέτη και την εκτέλεση έργων τεχνικής υποδομής, τοπικής σημασίας, που αφορούν την αλιεία. Μεριμνά για την κατασκευή και λειτουργία αλιευτικών καταφυγίων, υποδομών και εξοπλισμών σε λιμένες αλιευτικούς ή λιμένες που εξυπηρετούν αλιευτικά σκάφη.

 

4) Γνωμοδοτεί για την παραχώρηση, μίσθωση και αναμίσθωση υδάτινων εκτάσεων για την ίδρυση, επέκταση και μετεγκατάσταση μονάδων υδατοκαλλιέργειας εντατικής ή ημιεντατικής μορφής των ιχθυοτρόφων υδάτων, καθώς και για την χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας τους.

 

5) Συγκεντρώνει και τηρεί στοιχεία των υδατοκαλλιεργειών και της αλιείας στα εσωτερικά ύδατα καθώς και στοιχεία των πάσης φύσεως αλιευτικών εκμεταλλεύσεων.

 

6) Καταρτίζει μελέτες και συντάσσει εκλαϊκευμένα έντυπα που αφορούν δραστηριότητες θαλάσσιας αλιείας, υδατοκαλλιεργειών και προστασίας των υδάτινων οικοσυστημάτων και διοργανώνει ενημερωτικές συναντήσεις με αλιείς, υδατοκαλλιεργητές και γενικά εργαζόμενους σε επιχειρήσεις του αλιευτικού τομέα.

 

7) Εισηγείται τη λήψη αποφάσεων για την ανάπτυξη και ρύθμιση ζητημάτων του τομέα της αλιείας στην περιοχή του Δήμου, σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι αποφάσεις αυτές αφορούν ιδίως:

 

α) την καταστροφή, εκποίηση και έγκριση του αποτελέσματος της σχετικής δημοπρασίας ή διάθεσης των δημευθέντων υλικών και μέσων αλιείας.

 

β) την εφαρμογή του προγράμματος ανάπτυξης των ιχθυοκαλλιεργειών με την έγκαιρη και επαρκή παραγωγή του αναγκαίου γόνου για τον εφοδιασμό με αυτόν των ενδιαφερομένων ιδιωτών πεστροφοκαλλιεργητών.

 

γ) την έγκριση για τη διενέργεια εμπλουτισμού ποταμών και τον καθορισμό της απαγορευτικής περιόδου αλιείας με κάθε μέσο και εργαλείο.

 

δ) τον καθορισμό των όρων χορήγησης ερασιτεχνικών αδειών αλιείας.

 

ε) την έγκριση ή ανάκληση της έγκρισης της χορήγησης από τις αρμόδιες αρχές, αδειών απόπλου στα αλιευτικά σκάφη για τη διενέργεια αλιείας στα διεθνή ύδατα.

 

στ) τη διάθεση σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε ερευνητικά ιδρύματα ή σε νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα των πλωτών μέσων, εργαλείων και λοιπού εξοπλισμού που δημεύθηκε, εφόσον δεν έχει πλειστηριασθεί.

 

ζ) την έγκριση για διενέργεια αθλητικής αλιείας.

 

η) την επιβολή ειδικών ή πρόσθετων περιοριστικών μέτρων της αλιείας για ποτάμιους, λιμνοθαλάσσιους και άλλους υδάτινους χώρους.

 

θ) την έγκριση αντικατάστασης αλιευτικού σκάφους.

 

ι) την επιβολή κυρώσεων σε όσους δεν παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την παραγωγή και αξία αλιευμάτων των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών.

 

ι)α) τη σύμφωνη γνώμη για την εισαγωγή από το εξωτερικό ζώντων υδρόβιων ζώων και φυτών ή φυκιών ή των αγών τους για τεχνητή εκτροφή ή εμπλουτισμό υδάτων.

 

ι)β) την έγκριση της χορήγησης, από τις αρμόδιες αρχές, αδειών αλιείας στα επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά σκάφη αλιείας ή σπογγαλιείας.

 

ι)γ) τον καθορισμό της διάρκειας, έναρξης και λήξης της απαγορευτικής περιόδου αλιείας στους ποταμούς χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου.

 

ι)δ) τον καθορισμό περιορισμών κατά τη διενέργεια αλιείας εντός των τεχνικών λιμνών για την προστασία των έργων που υπάρχουν σε αυτές.

 

ι)ε) την έκτακτη αναστολή των αδειών αλιείας και σπογγαλιείας για ορισμένη περίοδο σε περιοχή χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου, όταν το επιβάλλει η προστασία της ιχθυοπαραγωγής και η ρύθμιση της αλιείας και σπογγαλιείας.

 

ι)στ) την πρόταση για εγγραφή πιστώσεων για απαλλοτρίωση υδάτινων και χερσαίων εκτάσεων.

 

ι)ζ) την αξιοποίηση, ιχθυοτροφικά, των μη εκμεταλλεύσιμων τελμάτων ή άγονων εκτάσεων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες.

 

ι)η) τις εξαιρέσεις υποχρέωσης προσκόμισης αλιευμάτων στις ιχθυόσκαλες.

 

ι)θ) τη σύσταση τριμελών συμβουλίων εκδίκασης αλιευτικών προσφυγών.

 

κ) την έγκριση και την τροποποίηση καταστατικών αλιευτικών συνεταιρισμών και την παροχή σε αυτούς τεχνικών οδηγιών.

 

κ)α) την έγκριση και τροποποίηση ή συμπλήρωση του είδους των εργαλείων με τα οποία και μόνον επιτρέπεται η αλιεία στους ποταμούς.

 

κ)β) την κοπή των καλάμων στις όχθες των ποταμών.

 

κ)γ) την παροχή γνώμης για κάθε τεχνική τροποποίηση ή διαρρύθμιση που αφορά ή θίγει τα κρηπιδώματα και τη χερσαία ζώνη των ιχθυοσκάλων.

 

8) Εισηγείται την χορήγηση αδειών στον τομέα της αλιείας στην περιοχή του Δήμου, σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

Οι άδειες αυτές αφορούν ιδίως:

 

α) τα αλιευτικά σκάφη για τη διενέργεια δοκιμαστικής αλιείας.

 

β) τις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας.

 

γ) τη χρήση καταδυτικών συσκευών σε περιπτώσεις διεξαγωγής ερευνών.

 

δ) τις επαγγελματικές άδειες αλιείας.

 

ε) τη μεταβίβαση κυριότητας επαγγελματικής άδειας αλιείας σκάφους.

 

στ) την αντικατάσταση μηχανής αλιευτικού σκάφους.

 

ζ) την άδεια αλιείας γόνου ιχθύων και λοιπών υδρόβιων οργανισμών.

 

9) Αντιμετωπίζει θέματα και εισηγείται μέτρα που αφορούν τη διακίνηση, μεταποίηση, τυποποίηση, συντήρηση και εμπορία των αλιευτικών προϊόντων σε συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς.

 

(Αρμοδιότητες Αγροτικής Ανάπτυξης)

 

1) Μεριμνά για τη συνεργασία με τους αγρότες και τις συνεταιριστικές οργανώσεις τους σχετικά με τη διερεύνηση και επισήμανση των τεχνικών και οικονομικών προβλημάτων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

 

2) Παρέχει τεχνική βοήθεια για την εφαρμογή βελτιωμένων μεθόδων εργασίας, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παραγομένων προϊόντων και τη μείωση του κόστους παραγωγής τους.

 

3) Μέριμνα για την οργάνωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και την εν γένει αντιμετώπιση των προβλημάτων στα διάφορα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, στα πλαίσια των εκάστοτε εφαρμοζόμενων προγραμμάτων γεωργικής και κτηνοτροφικής ανάπτυξης.

 

4) Διενεργεί επιτόπιους ελέγχους με σκοπό την υλοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων (οικονομικές ενισχύσεις στη φυτική και ζωική παραγωγή) και μεριμνά για την χορήγηση βεβαιώσεων στους αγρότες (αγροτικά αυτοκίνητα, αγροτικές αποθήκες, λαϊκές αγορές, εκτίμηση ζημιών, κ.λ.π.).

 

5) Ενημερώνει το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζητήματα της περιοχής που αφορούν τον αγροτικό κόσμο και την εκπόνηση προγραμμάτων, κατευθύνσεων και προτύπων για την αντιμετώπιση τους.

 

6) Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη προς τα Γραφεία του Τμήματος Πρασίνου και Αγροτικής Ανάπτυξης (τήρηση πρωτοκόλλου, διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, θέματα προσωπικού, κ.λ.π.).

 

Γ. Αρμοδιότητες Γραφείου Περισυλλογής - φροντίδας αδέσποτων ζώων

 

1) Μέριμνα για την ίδρυση κυνοκομείου και για τον κανονισμό λειτουργίας αυτού.

 

2) Συγκρότηση συνεργείων περισυλλογής αδέσποτων σκύλων στα όρια του Δήμου ύστερα από συνεργασία με την Κτηνιατρική Υπηρεσία για την εκπαίδευση υπαλλήλων του Δήμου στη μεταχείριση αδέσποτων ζώων.

 

3) Εξοπλισμός των συνεργείων περισυλλογής με τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.

 

4) Προγραμματισμός προμήθειας και επιμέλεια αποθήκευσης των απαιτούμενων ειδών, υλικών ή σκευών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, καθαριότητας και σίτισης των ζώων, καθώς και των προβλεπόμενων μέσων ατομικής προστασίας των συνεργείων περισυλλογής και των ειδών λειτουργίας των εγκαταστάσεων φιλοξενίας τους.

 

5) Παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στα ζώα που περισυλλέγονται (εμβολιασμοί, χάπια, θεραπείες, στειρώσεις κ.λ.π.) σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα κτηνιατρική νομοθεσία και εποπτεία των εργασιών καθαριότητας, αποπαρασίτωσης, σήμανσης και σίτισης των ζώων.

 

6) Μέριμνα για την υγειονομικά αποδεκτή λειτουργία ειδικών εγκαταστάσεων φιλοξενίας των αδέσποτων ζώων.

 

7) Τήρηση ατομικών μητρώων για τα ζώα που εισέρχονται ή εξέρχονται του Κυνοκομείου, καθώς και μητρώων υιοθεσίας τους. Επιμέλεια για την αναλυτική ενημέρωση των μητρώων (βιβλιάρια κτηνιατρικής παρακολούθησης).

 

8) Συνεργασία με τα φιλοζωικά σωματεία της περιοχής του Δήμου και τις αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες για την από κοινού διοργάνωση εκδηλώσεων πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των δημοτών, ανάπτυξης δραστηριοτήτων υιοθεσίας, εκπόνησης και εφαρμογής προγραμμάτων πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας.

 

9) Εκτέλεση εργασιών περισυλλογής των αδέσποτων σκύλων από ειδικά εκπαιδευμένα συνεργεία. Περισυλλογή και ταφή νεκρών ζώων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Λειτουργίας του Κυνοκομείου. Σε όλες τις εργασίες περισυλλογής τα συνεργεία χρησιμοποιούν υποχρεωτικά τα προβλεπόμενα μέσα ατομικής τους προστασίας.

 

10) Λειτουργία ειδικών εγκαταστάσεων φιλοξενίας των αδέσποτων ζώων. Εκτέλεση εργασιών φύλαξης, καθαριότητας, αποπαρασίτωσης, σήμανσης και σίτισης των ζώων και εξασφάλιση της υγειονομικά αποδεκτής παραμονής των ζώων.

 

11) Ενημέρωση του υπευθύνου του Κυνοκομείου για κάθε θέμα περισυλλογής αδέσποτων ζώων που ανακύπτει στα όρια ευθύνης του Δήμου και ανάληψη ενεργειών μόνο μετά από τη λήψη συγκεκριμένων κατά περίπτωση οδηγιών.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.