Απόφαση 109290/16 - Άρθρο 58

Άρθρο 58: Διεύθυνση Πολιτικής Γης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1) Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Πολιτικής Γης ανάγονται ιδίως στη διαχείριση δημοσίων εκτάσεων, την εκμίσθωση δημοσίων εκτάσεων, τη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων, την παραχώρηση κατεχομένων εκτάσεων, την έκδοση, διόρθωση, ακύρωση τίτλων κυριότητας, τη διόρθωση κτηματολογικών στοιχείων, την ακύρωση ή διόρθωση αποφάσεων επιτροπών απαλλοτριώσεων, την έκδοση αποφάσεων για μεταβίβαση δρόμων σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, την καταχώρηση στη ψηφιακή βάση δεδομένων αποφάσεων μεταβολής των δημοσίων εκτάσεων, την έκδοση αποφάσεων διάλυσης κτηνοτροφικών συνεταιρισμών, τη χορήγηση αποφάσεων, τίτλων, βεβαιώσεων και διαγραμμάτων για την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και έρευνα των φακέλων των εργασιών για τον έλεγχο αιτημάτων.

 

2) Η Διεύθυνση Πολιτικής Γης έχει αρμοδιότητα σε όλη την Περιφέρεια Αττικής. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Πολιτικής Γης κατανέμονται στα υπαγόμενα σε αυτή τμήματα:

 

1. Τμήμα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού Περιφερειακών Ενοτήτων Κεντρικού, Νοτίου, Βορείου και Δυτικού Τομέα Αθηνών.

 

2. Τμήμα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

 

3. Τμήμα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής.

 

4. Τμήμα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής.

 

5. Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης.

 

3) Τμήμα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού Περιφερειακών Ενοτήτων: Τα τμήματα Τοπογραφίας, Εποικισμού και Αναδασμού είναι αρμόδια σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας ιδίως για:

 

1. Την αναγνώριση και εκτίμηση των φυσικών και κοινωνικών συνθηκών των περιοχών στις οποίες θα εκτελεστούν εργασίες και τη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για κάθε περίπτωση.

 

2. Τη σύνταξη σε συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς προγραμμάτων εργασιών αναδασμού, διαχωρισμών και γεωτοπογραφήσεων, τη μέριμνα για την έγκρισή τους και την εκτέλεση αυτών.

 

3. Την ανάθεση κάθε είδους εργασιών και μελετών αναδασμού εκτάσεων ή επί μέρους φάσεων αυτών σε ιδιωτικά, τεχνικά ή άλλα μελετητικά γραφεία ή εταιρείες ή φορείς, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί μελετών.

 

4. Τη συμμετοχή υπαλλήλων στις επιτροπές που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, οι οποίες συγκροτούνται με σχετικές αποφάσεις.

 

5. Τη συγκρότηση τοπογραφικών συνεργείων από τεχνικούς υπαλλήλους και την ανάθεση σε αυτά εργασιών υπαίθρου των εγκεκριμένων προγραμμάτων.

 

6. Το συντονισμό και την παρακολούθηση των τοπογραφικών εργασιών υπαίθρου, μέχρι την παραγωγή του τελικού κτηματολογικού αποτελέσματος.

 

7. Τον υπολογισμό των απαιτούμενων τριγωνομετρικών δικτύων όλων των εκτελούμενων τοπογραφικών εργασιών.

 

8. Τη συλλογή, ταξινόμηση, αξιολόγηση και παράδοση στο αρχείο όλων των στοιχείων των εκτελούμενων εργασιών.

 

9. Την τεχνική μελέτη των θεμάτων που αναφύονται στην περιοχή, τη μεταφορά και χρησιμοποίηση νέας τεχνολογίας και μεθόδων, τη μέριμνα για την εκπαίδευση του προσωπικού και την εξαγωγή συμπερασμάτων από τη χρησιμοποίηση νέων μεθόδων εργασίας και οργάνων μετρήσεων.

 

10. Την τήρηση τεχνικού αρχείου, με όλα τα πρωτότυπα και κυρωμένα τεχνικά και κτηματολογικά στοιχεία των εκτελούμενων εργασιών, την αναπαραγωγή διαγραμμάτων και κτηματολογικών πινάκων.

 

11. Την τήρηση αρχείου τριγωνομετρικού, πολυγωνομετρικού και υψομετρικού δικτύου.

 

12. Την τήρηση αρχείου εποικιστικών εκτάσεων ιδιοκτησίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 

13. Την ενημέρωση των κυρωμένων κτηματολογικών πινάκων - διαγραμμάτων με τις επερχόμενες διορθώσεις καθώς και την ενημέρωση ψηφιακής βάσης δεδομένων με τις επερχόμενες μεταβολές των δημοσίων εκτάσεων.

 

14. Τη σε συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες μελέτη και χάραξη παράλληλων έργων σε εκούσιους αναδασμούς.

 

15. Τη δήλωση εκτάσεων στο Εθνικό Κτηματολόγιο, τη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων στο ισχύον προβολικό σύστημα, την υποβολή ενστάσεων και την αποστολή στοιχείων για άσκηση αγωγών από το Ελληνικό Δημόσιο

 

16. Τη χορήγηση βεβαιώσεων και διαγραμμάτων για την εξυπηρέτηση πολιτών και την έρευνα των φακέλων των εργασιών για τον έλεγχο αιτημάτων και παραπόνων.

 

17. Τον τεχνικό-διοικητικό έλεγχο γραφείου των εργασιών αναδασμού, τη σύνταξη πινάκων και σχεδιαγραμμάτων των εργασιών αυτών και την προώθησή τους.

 

18. Τη σχεδίαση όλων των εκτελούμενων εργασιών, τη σχεδίαση αποσπασμάτων διαγραμμάτων για την εξυπηρέτηση πολιτών και γενικά κάθε σχεδιαστική εργασία του Τμήματος.

 

19. Την παραλαβή και φύλαξη των γεωδαιτικών και τοπογραφικών οργάνων και των συμπληρωματικών εργαλείων, υλικών και μηχανημάτων, τη μέριμνα για την επισκευή και συντήρησή τους και την τήρηση βιβλίου Αποθήκης οργάνων και υλικού.

 

20. Την εκποίηση κοινόχρηστων και διαθέσιμων εποικιστικών εκτάσεων ή δρόμων που έχουν μεταβιβασθεί σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τη βεβαίωση και την παρακολούθηση είσπραξης του οφειλόμενου τιμήματος.

 

21. Την διενέργεια προπαρασκευαστικών πράξεων (αυτεπάγγελτη αναζήτηση γνωμοδοτήσεων - αποφάσεων από ΥΠΕΚΑ, ΟΡΣΑ, Δασαρχεία, Αρχαιολογικές υπηρεσίες, Κτηματολόγιο), για την προστασία των δημόσιων εποικιστικών εκτάσεων από αυθαίρετες καταλήψεις, την αυτοψία και αποτύπωση των εκτάσεων αυτών, για την πληρότητα και ορθότητα του φακέλου.

 

22. Την προβολή δικαιωμάτων του Δημοσίου επί αντικειμένου απαλλοτριώσεων διαθέσιμων - κοινόχρηστων εποικιστικών εκτάσεων σε περίπτωση ένταξης σε σχέδιο πόλης και την αρμοδιότητα για τις απαιτούμενες ενέργειες πολεοδομικής αξιοποίησης των εκτάσεων αυτών.

 

23. Τη προβολή δικαιωμάτων του Δημοσίου επί αντικειμένου απαλλοτριώσεων επί ακινήτων που διαχειρίζονται από την Περιφέρεια και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 

24. Τον αναδασμό της γης και τη μεγέθυνση γεωργικών εκμεταλλεύσεων με τις παρεχόμενες από το νόμο σχετικές διευκολύνσεις.

 

25. Την έκδοση, διόρθωση και ακύρωση κάθε τύπου τίτλων κυριότητας.

 

26. Την βεβαίωση του οφειλομένου τιμήματος είτε από εξαγορά κατεχομένων εκτάσεων είτε από παραχώρηση κατά χρήση (έναντι τιμήματος)

 

27. Την έρευνα για δικαιώματα δημοσίου: σε αγωγές αναγνώρισης κυριότητας- διόρθωσης κτηματολογικών εγγραφών, σε πλειστηριασμούς ακινήτων.

 

28. Την παραχώρηση ακινήτων κατά χρήση έναντι χαμηλού τιμήματος για παραγωγή τροφίμων φυτικής ή ζωικής προέλευσης ή ζωοτροφών ή για βόσκηση.

 

29. Την παραχώρηση ακινήτων κατά χρήση για δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα, για αγροτική χρήση έναντι τιμήματος κατόπιν δημοπρασίας.

 

30. Την παραχώρηση ακινήτων κατά χρήση έναντι τιμήματος, για αναπτυξιακούς σκοπούς (όπως για ίδρυση ή επέκταση βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων, τουριστικών μονάδων και εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενεργείας).

 

31. Την παραχώρηση ακινήτων κατά χρήση, έναντι τιμήματος, για την εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας, κατόπιν δημοπρασίας.

 

32. Την συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες εκμίσθωση και άδεια εκμετάλλευσης λατομείων.

 

33. Τη σύνταξη διακήρυξης δημοπρασίας.

 

34. Την παρακολούθηση τήρησης όρων παραχώρησης της χρήσης, ανάκληση απόφασης παραχώρησης.

 

35. Την παραχώρηση κατεχομένων δημοσίων εκτάσεων διαχείρισης της Περιφέρειας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

36. Την εξέταση αιτημάτων περί μη προβολής δικαιωμάτων του Δημοσίου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία

 

37. Την τήρηση του αρχείου (παραχωρητήρια, μεταβολές, αποφάσεις) και τη χορήγηση των αντίστοιχων στοιχείων σε υπηρεσίες, οργανισμούς και πολίτες.

 

4) Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης: Το Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Την τήρηση του πρωτοκόλλου της υπηρεσίας.

 

2. Ζητήματα διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού.

 

3. Τη διεκπεραίωση των πάσης φύσεως διοικητικών και οικονομικών θεμάτων της υπηρεσίας καθώς και την τήρηση του προϋπολογισμού.

 

4. Τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας της υπηρεσίας.

 

5. Την υπογραφή ακριβών αντιγράφων και βεβαίωση του γνησίου υπογραφής

 

6. Την ανάρτηση αποφάσεων-εγγράφων στη Διαύγεια

 

7. Την έκδοση αποφάσεων αναρρωτικών αδειών των υπαλλήλων της Διεύθυνσης

 

8. Την επόπτευση της καθαριότητας των γραφείων

 

9. Την παροχή πληροφοριών προς τους επικοινωνούντες με την υπηρεσία πολίτες

 

10. Την τήρηση χρονολογικού αρχείου.

 

11. Τη μέριμνα για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών και άλλου εξοπλισμού που απαιτείται για την εύρυθμη λειτουργία της Διεύθυνσης, καθώς και για την επισκευή και συντήρηση αυτού.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.