Νόμος 3482/06

Ν3482/2006: Κύρωση του Πρωτοκόλλου του 2003 της Διεθνούς Σύμβασης του 1992 για την ίδρυση Διεθνούς Κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες διατάξεις


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νόμος 3482/2006: Κύρωση του Πρωτοκόλλου του 2003 της Διεθνούς Σύμβασης του 1992 για την ίδρυση Διεθνούς Κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες διατάξεις, (ΦΕΚ 163/Α/2006), 02-08-2006.

 

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας

 

Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

 

Άρθρο πρώτο

 

Κύρωση του Πρωτοκόλλου Κυρώνεται και έχει την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παράγραφος 1 του Συντάγματος, το Πρωτόκολλο του 2003 της Διεθνούς Σύμβασης του 1992 για την ίδρυση Διεθνούς Κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο (νόμος [Ν] 1638/1986 (ΦΕΚ 108/Α/1986), όπως τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 197/1995 (ΦΕΚ 106/Α/1995)), που υπεγράφη στο Λονδίνο στις 16-05-2003, το κείμενο του οποίου σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική, έχει ως εξής:

 

Πρωτόκολλο του 2003 για την ίδρυση Διεθνούς Κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο του 1992

 

Τα συμβαλλόμενα κράτη του παρόντος πρωτοκόλλου,

 

Έχοντας υπόψη τη Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές Ρύπανσης από Πετρέλαιο του 1992 (στο εξής καλείται Σύμβαση Αστικής Ευθύνης του 1992),

 

Έχοντας υπόψη τη Διεθνή Σύμβαση για την ίδρυση Διεθνούς Κεφαλαίου Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο του 1992 (στο εξής καλείται Σύμβαση Κεφαλαίου 1992)

 

Επιβεβαιώνοντας τη σπουδαιότητα της διατήρησης σε ισχύ του διεθνούς συστήματος ευθύνης και αποζημίωσης για ζημιές ρύπανσης από πετρέλαιο,

 

Επισημαίνοντας ότι η ύψιστη αποζημίωση που παρέχεται από τη Σύμβαση Κεφαλαίου 1992, ενδεχομένως να είναι ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών αποζημίωσης που προκύπτουν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις στα Συμβαλλόμενα Κράτη αυτής της Σύμβασης,

 

Αναγνωρίζοντας ότι ορισμένα Συμβαλλόμενα Κράτη στη Σύμβαση Αστικής Ευθύνης 1992 και στη Σύμβαση Κεφαλαίου 1992 θεωρούν αδήριτη την ανάγκη δημιουργίας πρόσθετων κεφαλαίων αποζημίωσης μέσω της σύστασης συμπληρωματικού συστήματος στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης τα Κράτη Μέλη εφόσον το επιθυμούν,

 

Θεωρώντας ότι το συμπληρωματικό σύστημα πρέπει να επιδιώκει την εξασφάλιση πλήρους αποζημίωσης στα θύματα ζημιών από ρύπανση από πετρέλαιο για απώλεια ή ζημία και ότι πρέπει να αμβλύνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ως άνω θύματα στις περιπτώσεις όπου υφίσταται ο κίνδυνος το ποσό αποζημίωσης που είναι διαθέσιμο από τη Σύμβαση του 1992 περί Ευθύνης και τη Σύμβαση του 1992 για το Κεφάλαιο να μην επαρκεί για την πληρωμή στο ακέραιο τεκμηριωμένων απαιτήσεων και ότι, ως εκ τούτου, το Διεθνές Κεφάλαιο Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο του 1992, αποφάσισε προσωρινά ότι θα πληρώνει μόνο μέρος οποιασδήποτε τεκμηριωμένης απαίτησης,

 

Εκτιμώντας ότι η δυνατότητα πρόσβασης στο συμπληρωματικό σύστημα θα έχουν μόνο τα συμβαλλόμενα κράτη στη Σύμβαση του 1992 με το Κεφάλαιο, συμφώνησαν τα ακόλουθα:

 

Γενικές διατάξεις

 

Άρθρο 1

Άρθρο 2

Άρθρο 3

 

Συμπληρωματική αποζημίωση

 

Άρθρο 4

Άρθρο 5

Άρθρο 6

Άρθρο 7

Άρθρο 8

Άρθρο 9

 

Εισφορές

 

Άρθρο 10

Άρθρο 11

Άρθρο 12

Άρθρο 13

Άρθρο 14

Άρθρο 15

 

Οργάνωση και διοίκηση

 

Άρθρο 16

Άρθρο 17

Άρθρο 18: Μεταβατικές διατάξεις

 

Τελικές διατάξεις

 

Άρθρο 19: Υπογραφή, επικύρωση, αποδοχή, έγκριση και προσχώρηση

Άρθρο 20: Πληροφορίες για το συνυπολογιζόμενο πετρέλαιο

Άρθρο 21: Έναρξη ισχύος

Άρθρο 22: Πρώτη σύνοδος της Συνέλευσης

Άρθρο 23: Αναθεώρηση και τροποποίηση

Άρθρο 24: Τροποποίηση των ορίων αποζημίωσης

Άρθρο 25: Πρωτόκολλα της Σύμβασης για το Κεφάλαιο του 1992

Άρθρο 26: Καταγγελία

Άρθρο 27: Έκτακτες σύνοδοι της Συνέλευσης

Άρθρο 28: Λήξη ισχύος

Άρθρο 29: Εκκαθάριση του Συμπληρωματικού Κεφαλαίου

Άρθρο 30: Θεματοφύλακας

Άρθρο 31: Γλώσσες

 

Έγινε στο Λονδίνο την 16-05-2003.

 

Σε πίστωση αυτών, οι υπογράφοντες, έχοντας δεόντως εξουσιοδοτηθεί για τον σκοπό αυτό, υπέγραψαν το παρόν Πρωτόκολλο.

 

Άρθρο δεύτερο: Συνεισφορές

 

1. Κάθε πρόσωπο, σύμφωνα με τον ορισμό του Πρωτοκόλλου, το οποίο παραλαμβάνει μέσα στην Επικράτεια πετρέλαιο που μεταφέρεται με πλοία σε συνολική ποσότητα μεγαλύτερη από 150.000 μετρικούς τόνους το χρόνο, σύμφωνα με το άρθρο 10 παράγραφοι 1 (α) και (β) του Πρωτοκόλλου, οφείλει να καταβάλει σε καθορισμένη προθεσμία, συνεισφορά στο Συμπληρωματικό Κεφάλαιο, η οποία καθορίζεται από τη συνέλευση του Συμπληρωματικού Κεφαλαίου, σύμφωνα με τα άρθρα 10 και 11 του Πρωτοκόλλου, δια του λογαριασμού που τηρεί το πρόσωπο αυτό σε οποιαδήποτε ελληνική ή αλλοδαπή τράπεζα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 15 του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013).

 

2. Την ίδια συνεισφορά καταβάλλουν και τα συνεργαζόμενα πρόσωπα, κατά την έννοια του Πρωτοκόλλου, για το πετρέλαιο που εισάγεται αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 10 του Πρωτοκόλλου.

 

3. Τα ποσά των συνεισφορών κατατίθενται στο λογαριασμό που τηρεί το οριζόμενο στη σύμβαση πρόσωπο σε οποιαδήποτε ελληνική ή αλλοδαπή τράπεζα και στη συνέχεια εμβάζονται στον Διευθυντή του Συμπληρωματικού Κεφαλαίου ή, άλλως, κατατίθενται απευθείας στο λογαριασμό του Συμπληρωματικού Κεφαλαίου. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθορίζεται η διαδικασία με την οποία διενεργείται η ανωτέρω κατάθεση, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 15 του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013).

 

Άρθρο τρίτο

 

1. Κάθε πρόσωπο το οποίο μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος παρέλαβε πετρέλαιο για το οποίο απαιτείται συνεισφορά στο Συμπληρωματικό Κεφάλαιο οφείλει έως την 1η Μαρτίου του επόμενου ημερολογιακού έτους να αναφέρει στο Υπουργείο Ανάπτυξης / Διεύθυνση εποπτείας διαχείρισης πετρελαιοειδών την ακριβή ποσότητα που παρέλαβε κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.

 

2. Η Διεύθυνση εποπτείας διαχείρισης πετρελαιοειδών του Υπουργείου Ανάπτυξης διαβιβάζει, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Πρωτοκόλλου, ανακοίνωση στον Διευθυντή του Συμπληρωματικού Κεφαλαίου με τα στοιχεία των υπόχρεων σε συνεισφορά. Ο πίνακας των υπόχρεων σε συνεισφορά αποστέλλεται το συντομότερο δυνατόν και όχι αργότερα από την 31η Μαρτίου κάθε έτους.

 

Άρθρο τέταρτο: Κυρώσεις

 

1. Σε κάθε πρόσωπο που έχει υποχρέωση να καταβάλει συνεισφορά στο Συμπληρωματικό Κεφάλαιο και αρνείται ή καθυστερεί την καταβολή της πέρα από την προβλεπόμενη στο άρθρο δεύτερο ημερομηνία, επιβάλλεται πρόστιμο όχι κατώτερο από το διπλάσιο, που δεν θα υπερβαίνει όμως το εξαπλάσιο του ύψους της οφειλής του. Το πρόστιμο αυτό προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε επιπλέον μήνα καθυστέρησης καταβολής της οφειλής.

 

2. Το πρόστιμο επιβάλλεται με αιτιολογημένη απόφαση της Λιμενικής Αρχής στην περιοχή δικαιοδοσίας της οποίας εδρεύει η εγκατάσταση. Η διαδικασία ενημέρωσης των Λιμενικών Αρχών για την παράλειψη καταβολής εισφορών από τους υπόχρεους, καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας. Τα πρόστιμα, που επιβάλλονται σύμφωνα με το άρθρο αυτό, αποτελούν έσοδο του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ) (Ειδικός Λογαριασμός Γαλάζιο Ταμείο) και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις για την είσπραξη των εσόδων του Ταμείου αυτού.

 

3. Κατά της απόφασης επιβολής προστίμου, ο υπόχρεος να το καταβάλει, δικαιούται να ασκήσει προσφυγή στο αρμόδιο διοικητικό πρωτοδικείο εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών, που αρχίζει από την επομένη της επίδοσης της απόφασης σε αυτόν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Η άσκηση της προσφυγής δεν αναστέλλει την εκτέλεση της απόφασης.

 

Άρθρο πέμπτο

 

1. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Εμπορικής Ναυτιλίας, επιτρέπεται να ρυθμίζεται κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή του κυρωμένου Πρωτοκόλλου και του νόμου

αυτού.

 

2. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εξωτερικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, γίνονται αποδεκτές συμπληρώσεις και τροποποιήσεις:

 

α) της Διεθνούς Σύμβασης του 1992 για την αστική ευθύνη, οι οποίες υιοθετούνται από διασκέψεις των Συμβαλλόμενων Κρατών σύμφωνα με το άρθρο 14 του Πρωτοκόλλου του 1992 για την τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης του 1969 για την αστική ευθύνη,

 

β) της Διεθνούς Σύμβασης του 1992 για το Κεφάλαιο, οι οποίες υιοθετούνται από διασκέψεις των Συμβαλλόμενων Κρατών σύμφωνα με το άρθρο 32 του Πρωτοκόλλου του 1992 για την τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης του 1971 για το Κεφάλαιο και

 

γ) του κυρούμενου δια του νόμου αυτού Πρωτοκόλλου, οι οποίες υιοθετούνται από διασκέψεις των Συμβαλλόμενων Κρατών σύμφωνα με το άρθρο 23 αυτού.

 

Άρθρο έκτο

 

Η παράγραφος 5 του άρθρου όγδοου του νόμου 2932/2001 (ΦΕΚ 145/Α/2001), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 19 του νόμου 3409/2005 (ΦΕΚ 273/Α/2005), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

{5. Αν δεν υποβληθούν προτάσεις ή οι υποβαλλόμενες προτάσεις δεν ικανοποιούν τις ανάγκες που περιγράφονται στην παράγραφο 1 ή προκύψουν ανάγκες λόγω αθέτησης των υποχρεώσεων πλοίου που είχε δρομολογηθεί είτε με τακτική δρομολόγηση είτε με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας ή κρίνεται απολύτως απαραίτητο για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής ή κάλυψης συγκοινωνιακών αναγκών, προκηρύσσεται, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), μειοδοτικός διαγωνισμός για τη σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας έως δώδεκα (12) ετών.

 

Η προκήρυξη του διαγωνισμού δημοσιεύεται, όπως ορίζεται στην παράγραφο 2.

 

Με την προκήρυξη του διαγωνισμού καλούνται να υποβάλλουν προσφορά οι πλοιοκτήτες εκείνοι που οι ίδιοι και τα πλοία τους έχουν τις προϋποθέσεις οι οποίες ορίζονται στο άρθρο τρίτο. Η προκήρυξη περιλαμβάνει, εκτός από τα στοιχεία της παραγράφου 3, όλα τα ουσιώδη στοιχεία που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις για τις προσφορές στους δημόσιους διαγωνισμούς. Σε κάθε περίπτωση κανένα πλοίο υπόχρεο σε δωδεκαετή σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας δεν θα υπερβαίνει το εικοστό (20) έτος από την αρχική δρομολόγησή του.}

 

Άρθρο έβδομο

 

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και του Πρωτοκόλλου που κυρώνεται από την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 21 αυτού.

 

Παραγγέλνουμε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμο του Κράτους.

 

Αργοστόλι, 29-07-2006

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.