Νόμος 3614/07 - Άρθρο 16

Άρθρο 16: Έλεγχοι Αρχής Ελέγχου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Για τις ανάγκες της εκτέλεσης των ελέγχων και τη λειτουργία της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου συνιστώνται στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών - Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΓΛΚ) οι διευθύνσεις:

 

(i) Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω Τμήματα:

 

Τμήμα Α: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη και Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής.
Τμήμα Β: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα, Ψηφιακή Σύγκλιση και Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Τμήμα Γ: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Τμήμα Δ: Επικοινωνίας και Διοικητικής Υποστήριξης.

 

(ii) Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και επιχειρησιακών προγραμμάτων που εντάσσονται στο στόχο Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω τμήματα:

 

Τμήμα Α: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού και Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Τμήμα Β: Προγραμματισμού και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Διοικητική Μεταρρύθμιση και Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Τμήμα Γ: Προγραμματισμού και Ελέγχου του Επιχειρησιακού Προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και των επιχειρησιακών προγραμμάτων που εντάσσονται στο στόχο Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία.
Τμήμα Δ: Επικοινωνίας και Διοικητικής Υποστήριξης.

 

(iii) Διεύθυνση Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων, η οποία περιλαμβάνει τα κατωτέρω Τμήματα:

 

Τμήμα Α: Στρατηγικής και Μεθοδολογιών.
Τμήμα Β: Παρακολούθησης των Διορθωτικών Μέτρων.
Τμήμα Γ: Εκθέσεων και Γνωμοδοτήσεων.
Τμήμα Δ: Δηλώσεων Κλεισίματος.

 

2. Των Διευθύνσεων και των Τμημάτων του παρόντος άρθρου προΐστανται υπάλληλοι της κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης των κλάδων Δημοσιονομικών, Μηχανικών, Γεωτεχνικών και Πληροφορικής.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 14 του νόμου 4151/2013 (ΦΕΚ 103/Α/2013).

 

3. Οι προβλεπόμενες από την παράγραφο 12 του άρθρου 17 του νόμου 2860/2000, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου 23 του νόμου 3148/2003, οργανικές θέσεις προσωπικού των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων, καθώς και Μελετών και Αξιολόγησης, μεταφέρονται αυτοδίκαια με τον παρόντα νόμο και ανακατανέμονται στις διευθύνσεις του παρόντος άρθρου.

 

4. Για τη στελέχωση των διευθύνσεων της παραγράφου 1, στους υφιστάμενους κλάδους προσωπικού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους συνιστώνται επιπλέον οι παρακάτω θέσεις: 30 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ-Α του κλάδου Δημοσιονομικών, κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, 3 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ-Α του κλάδου Δημοσιονομικών, κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 15 θέσεις υπαλλήλων με βαθμούς Δ-Α του κλάδου Μηχανικών, κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.

 

5. (α) Η στελέχωση των θέσεων των διευθύνσεων μπορεί να γίνεται και με υπαλλήλους που αποσπώνται ή μετατάσσονται ή μετακινούνται από το Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετήθηκε από το νόμο [Ν] 1256/1982 (ΦΕΚ 65/Α/1982), με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων ή και κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου.

 

(β) Για τη μετάταξη απαιτείται οι υπάλληλοι να κατέχουν τα τυπικά προσόντα της θέσης στην οποία μετατάσσονται. Η μετάταξη γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του κατά περίπτωση οικείου Υπουργού, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. Για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο υπηρετεί στο Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, που κατέχει τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται στις ανωτέρω θέσεις μόνιμου προσωπικού, η μεταφορά γίνεται σε συνιστώμενες με τη σχετική πράξη αντίστοιχης εξειδίκευσης θέσεις ιδιωτικού δικαίου, με ταυτόχρονη δέσμευση μόνιμων θέσεων. Το εν λόγω προσωπικό διατηρεί το δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού καθεστώτος κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, καθώς και υγειονομικής περίθαλψης. Ο χρόνος υπηρεσίας των κατά τα ανωτέρω μετατασσόμενων ή μεταφερόμενων υπαλλήλων, στους φορείς από τους οποίους προέρχονται, θεωρείται ως διανυθείς στην υπηρεσία που τοποθετούνται, για τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη.

 

6. Οι έλεγχοι της περίπτωσης (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 15 πραγματοποιούνται επιτόπου, βάσει εγγράφων και αρχείων που τηρούνται από τον δικαιούχο.

 

Οι έλεγχοι επαληθεύουν ότι πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

 

(α) η πράξη ικανοποιεί τα κριτήρια επιλογής για το επιχειρησιακό πρόγραμμα, υλοποιήθηκε σύμφωνα με την απόφαση ένταξης και πληροί οποιονδήποτε ισχύοντα όρο ως προς τη λειτουργικότητα και τη χρήση της ή σχετικά με τους επιδιωκόμενους στόχους

 

(β) οι δηλωθείσες στην Επιτροπή δαπάνες αντιστοιχούν στα λογιστικά έγγραφα και τα δικαιολογητικά που τηρούνται από τον δικαιούχο

 

(γ) οι δηλωθείσες στην Επιτροπή δαπάνες συνάδουν προς τους κοινοτικούς και τους εθνικούς κανόνες

 

(δ) η δημόσια συνεισφορά έχει καταβληθεί στον δικαιούχο σύμφωνα με το άρθρο 80 του Κανονισμού.

 

7. Οι έλεγχοι διενεργούνται με εντολή του προέδρου της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου βάσει ετήσιου προγραμματισμού που εγκρίνεται από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου στο πλαίσιο της στρατηγικής ελέγχου, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων. Επίσης διενεργούνται έκτακτοι έλεγχοι εκτός προγραμματισμού, όταν αυτό απαιτείται.

 

8. Οι έλεγχοι διενεργούνται από ελεγκτικές ομάδες που συγκροτούνται, με απόφαση του προέδρου της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου, από υπαλλήλους των διευθύνσεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.

 

Οι ανωτέρω ελεγκτικές ομάδες δύναται να συνεπικουρούνται στο έργο τους από εμπειρογνώμονες.

 

Οι εμπειρογνώμονες μπορεί να είναι δημόσιοι υπάλληλοι κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της ΜΟΔ ΑΕ και ιδιώτες εμπειρογνώμονες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο εμπειρογνωμόνων. Για τους συμμετέχοντες στις ελεγκτικές ομάδες διασφαλίζεται η λειτουργική ανεξαρτησία τους από τις διαχειριστικές αρχές, τους ενδιάμεσους φορείς διαχείρισης και την Αρχή Πιστοποίησης.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 8 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου 10 του νόμου 3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α/2010).

 

9. Στο μητρώο εμπειρογνωμόνων, που καταρτίζεται και τηρείται από τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εγγράφονται με απόφαση του προϊσταμένου αυτής, ύστερα από δημόσια πρόσκληση και αξιολόγηση από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, πρόσωπα, τα οποία έχουν ειδικές γνώσεις και εμπειρία σχετική με τους διενεργούμενους υπό την ευθύνη της ελέγχους.

 

10. α) Μετά το πέρας του ελέγχου, το όργανο ελέγχου των παραγράφων 8 και 12 συντάσσει έκθεση προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου, στην οποία περιλαμβάνει και τυχόν συστάσεις για τη λήψη αναγκαίων δημοσιονομικών διορθώσεων, και την υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων. Η Διεύθυνση αυτή, αφού ελέγξει την πληρότητα της έκθεσης, τη διαβιβάζει στον Γενικό Διευθυντή Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο οποίος τη θεωρεί. Μετά τη θεώρηση, η αρμόδια Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ελέγχων την κοινοποιεί στον ελεγχόμενο, στην οικεία διαχειριστική αρχή και στον κατά περίπτωση ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης, στην Αρχή Πιστοποίησης και στην Εθνική Αρχή Συντονισμού. Οι ανωτέρω φορείς έχουν δικαίωμα να υποβάλουν, εγγράφως, αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις εντός είκοσι (20) ημερών από την ημέρα επίδοσης της έκθεσης ελέγχου. Μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας, οι εκθέσεις προσωρινών αποτελεσμάτων ελέγχου με τις τυχόν αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις των ανωτέρω φορέων και σχετική εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων εξετάζονται από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, η οποία εγκρίνει και οριστικοποιεί τα αποτελέσματα ελέγχων. Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου δύναται να παρευρίσκονται, μετά από πρόσκληση της, οι φορείς που υπέβαλαν αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις, για υποστήριξη των θέσεων τους. Τα οριστικά αποτελέσματα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου κοινοποιούνται αρμοδίως. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθείσα δαπάνη, αυτή καταλογίζεται στον λαβόντα με ευθύνη του Υπουργού Οικονομικών.

 

β) Η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, σε συνέχεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των ελέγχων της και ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων, μπορεί να απευθύνει συστάσεις για οριζόντιες δημοσιονομικές διορθώσεις και λοιπά διορθωτικά μέτρα στην οικεία διαχειριστική αρχή και στον κατά περίπτωση ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης, στην Αρχή Πιστοποίησης και στους ελεγχόμενους φορείς. Οι σχετικές συστάσεις της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου κοινοποιούνται στους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς και στην Εθνική Αρχή Συντονισμού, με έγγραφο της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων. Οι εν λόγω φορείς έχουν δικαίωμα να υποβάλουν στην Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, εγγράφως, αντιρρήσεις ή και παρατηρήσεις εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση του εγγράφου σε αυτούς. Μετά την εξέταση των αντιρρήσεων ή την άπρακτη παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας, η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, εφόσον θεωρεί ότι συντρέχει περίπτωση να γίνουν οριζόντιες δημοσιονομικές διορθώσεις ή να ληφθούν λοιπά διορθωτικά μέτρα, εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών την έκδοση σχετικής απόφασης. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται υπόψη για τη σύνταξη από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου της γνωμοδότησης της υποπερίπτωσης (ii) της περίπτωσης δ' της παραγράφου 2 του άρθρου 15. Τυχόν αναγκαίες λεπτομέρειες εφαρμογής του συστήματος των δημοσιονομικών διορθώσεων και λοιπών διορθωτικών μέτρων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 10 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 10 του νόμου 3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α/2010).

 

11. Όταν τα προβλήματα που διαπιστώνονται εντοπίζονται στη λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου και εφόσον συνεπάγονται κίνδυνο για άλλες πράξεις στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος, η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου αποφασίζει τη διενέργεια περαιτέρω εξέτασης, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων ελέγχων, προκειμένου να προσδιοριστεί το μέγεθος αυτών των προβλημάτων.

 

12. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο κατόπιν αιτιολογημένης και διαπιστωμένης αδυναμίας της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου να ανταποκριθεί λόγω του εξειδικευμένου αντικειμένου τους στις απαιτήσεις ελέγχου πράξεων της παραγράφου 2 της περίπτωσης β' του άρθρου 15 του νόμου 3614/2007. Η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, μετά από εισήγηση του αρμόδιου προϊσταμένου Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχου, εισηγείται σχετικά στον Υπουργό Οικονομικών. Η ελεγκτική εταιρεία διενεργεί τον έλεγχο πάντα παρουσία Δημοσιονομικού Ελεγκτή ή υπαλλήλου των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 12 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 12 του νόμου 4151/2013 (ΦΕΚ 103/Α/2013).

 

13. Από την έναρξη λειτουργίας των διευθύνσεων της παραγράφου 1, η διαδικασία διενέργειας των ελέγχων και έγκρισης των εκθέσεων αποτελεσμάτων ελέγχου του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000 - 2006, των Κοινοτικών Πρωτοβουλιών και του Ταμείου Συνοχής της προγραμματικής περιόδου 2000 - 2006, πραγματοποιούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

 

14. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται:

 

α) Οι ειδικότερες αρμοδιότητες της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου και τα θέματα λειτουργίας αυτής.

 

β) Η κατανομή των αρμοδιοτήτων των διευθύνσεων στα τμήματα της παραγράφου 1 και ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των διευθύνσεων αυτών, καθώς και η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των διευθύνσεων που συστάθηκαν με την παράγραφο 10 του άρθρου 17 του νόμου 2860/2000.

 

γ) Το ειδικό επίδομα των αποσπασμένων υπαλλήλων της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου.

 

δ) Τα επί μέρους θέματα για την κατάρτιση του μητρώου εμπειρογνωμόνων της παραγράφου 9.

 

ε) Οι σχετικές διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών.

 

στ) Η αποζημίωση των μελών, των εισηγητών και των μελών της γραμματείας της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου, καθώς και η αποζημίωση των ελεγκτών (δημοσίων υπαλλήλων και ιδιωτών) της παραγράφου 9 για τη συμμετοχή τους στους ελέγχους, το ύψος της εκτός έδρας αποζημίωσης και τα έξοδα μετακίνησης αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 17 παράγραφος 6 του νόμου 2860/2000, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί οδοιπορικών εξόδων.

 

ζ) Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των άρθρων 15 και 16 του παρόντος νόμου.

 

15. Οι διευθύνσεις της παραγράφου 1 ασκούν παράλληλα και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην παράγραφο 10 του άρθρου 17 του νόμου 2860/2000.

 

16. Η θητεία των Δημοσιονομικών Ελεγκτών της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 6 συναπτά έτη. Με τη συμπλήρωση της εξαετίας, υποχρεωτικά για 2 έτη ο Δημοσιονομικός Ελεγκτής της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου παύει να υπηρετεί στις Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ παραμένει εγγεγραμμένος στο Μητρώο Δημοσιονομικών Ελεγκτών και Ελεγκτών της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου. Μετά την παρέλευση της διετίας, η θητεία του Δημοσιονομικού Ελεγκτή δύναται να ανανεωθεί για 1 μόνο φορά. Συνολικά η θητεία του Δημοσιονομικού Ελεγκτή της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου στους ελεγκτικούς φορείς του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εξαιρουμένων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικών Ελέγχων δεν μπορεί να υπερβεί τη δωδεκαετία. Με τη συμπλήρωση της δωδεκαετίας ο Δημοσιονομικός Ελεγκτής μετακινείται.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 16 προστέθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 11 του νόμου 4151/2013 (ΦΕΚ 103/Α/2013).

 

17. (α) Το εν γένει προσωπικό των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων και της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν εξετάζονται, δεν διώκονται και δεν ενάγονται για τα διαλαμβανόμενα σε έκθεση ελέγχου που συνέταξαν ή συνυπέγραψαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Εξαιρούνται των ανωτέρω η περίπτωση δόλου, η παραβίαση του απορρήτου των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και η παράβαση του καθήκοντος εχεμύθειας των ελεγκτικών οργάνων.

 

(β) Το εν γένει προσωπικό των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων και της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εφόσον εξετάζονται ή διώκονται ή ενάγονται για αποδιδόμενες σε αυτούς πράξεις ή παραλείψεις, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ενώπιον των ποινικών ή πολιτικών δικαστηρίων, μπορούν να παρίστανται και να εκπροσωπούνται από μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατόπιν εγγράφου αιτήματος του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, στο οποίο βεβαιώνεται ότι ο διωκόμενος ή εναγόμενος ενήργησε προς το δημόσιο συμφέρον.

 

(γ) Τα μέλη της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και το εν γένει προσωπικό των Διευθύνσεων Προγραμματισμού και Ελέγχων και της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπέχουν προσωπικώς αστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε για πράξεις ή παραλείψεις τους κατά την άσκηση των προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, εκτός εάν ενήργησαν με δόλο. Η διάταξη αυτή δεν απαλλάσσει τους ανωτέρω από τυχόν ευθύνη τους έναντι του Ελληνικού Δημοσίου για παράβαση καθήκοντος και, εν γένει, για πράξεις ή παραλείψεις από βαρεία αμέλεια.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 17 προστέθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 176 του νόμου [Ν] 4261/2014 (ΦΕΚ 107/Α/2014).

 

18. Τα προβλεπόμενα στην προηγούμενη παράγραφο εφαρμόζονται αναλόγως και σε περιπτώσεις διερεύνησης καταγγελιών από το προσωπικό της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκής Ένωση, εφόσον κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του κληθεί ενώπιον των Δικαστηρίων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 18 προστέθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 176 του νόμου [Ν] 4261/2014 (ΦΕΚ 107/Α/2014).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.