Νόμος 3913/11 - Άρθρο 27

Άρθρο 27: Θέματα ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειες


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 24 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970 (ΦΕΚ 238/Α/1970), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 15)β του άρθρου 10 του νόμου 2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α/2000), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

{2. α) Υπεύθυνη Αρχή για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παρακολούθηση εφαρμογής του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από Έκνομες Ενέργειες, του Εθνικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αεροπορικής Ασφάλειας, του Εθνικού Προγράμματος Ποιοτικού Ελέγχου της Ασφάλειας, καθώς και για το συντονισμό όλων των φορέων που εμπλέκονται σε θέματα ασφάλειας είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μέσω της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αερολιμένων, η οποία μετονομάζεται σε Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από Έκνομες Ενέργειες. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται η Διεύθυνση Ασφάλειας Αερολιμένων, εφεξής νοείται η Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από Έκνομες Ενέργειες.

 

β) Το Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΠΑΠΑ) ρυθμίζει θέματα προστασίας της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειες. Στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας εντάσσονται:

 

α)α) ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΚΑΠΑ), που εκδίδεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή το εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο και περιλαμβάνει τα βασικά πρότυπα ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, τους υπεύθυνους για την εφαρμογή τους και τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης τους,

 

β)β) οι Τεχνικές Οδηγίες Ασφαλείας (ΤΟΑ), που εκδίδονται από τον Διοικητή της ΥΠΑ και περιλαμβάνουν ειδικότερα μέτρα για την εφαρμογή των βασικών προτύπων ασφάλειας, σύμφωνα με τις προβλέψεις της διεθνούς και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και

 

γ)γ) λοιπές διοικητικές πράξεις που ρυθμίζουν θέματα, όπως αξιολόγηση απειλών και επικινδυνότητας στο χώρο των αερομεταφορών, αντιμετώπισης αεροπειρατειών ή άλλων έκνομων ενεργειών.

 

Ειδικότερα, στον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας και τις Τεχνικές Οδηγίες Ασφαλείας ρυθμίζονται θέματα, όπως: μέτρα ασφάλειας αερολιμένων, έλεγχος ιστορικού εργαζομένων, έλεγχοι ασφάλειας αεροσκαφών, έλεγχοι ασφάλειας επιβατών, χειραποσκευών, αποσκευών, μέτρα ασφάλειας φορτίου και ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσης ή προμηθειών αερολιμένα, μέτρα ασφάλειας κατά την πτήση, πρόσληψη προσωπικού που εμπλέκεται στους ελέγχους ασφαλείας, προϋποθέσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών στους αερολιμένες από ιδιωτικούς φορείς και οι συναφείς υποχρεώσεις τους, προσόντα, πιστοποιήσεις, τρόπος εποπτείας και ελέγχου του προσωπικού τους, καθώς και διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται όταν δεν τηρούνται οι σχετικές υποχρεώσεις.

 

γ) Το Εθνικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αεροπορικής Ασφάλειας (ΕΕΠΑΑ), εκδίδεται από τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίζει τα θέματα εκπαίδευσης αεροπορικής ασφάλειας του προσωπικού που παρέχει υπηρεσίες ελέγχων ασφάλειας αερομεταφορών, καθώς και όλων των φορέων που εμπλέκονται στα θέματα ασφάλειας από έκνομες ενέργειες. Η εκπαίδευση αυτή παρέχεται στη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εκτός από τις περιπτώσεις ενδοεταιρικών εκπαιδεύσεων που προβλέπονται στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αεροπορικής Ασφάλειας.

 

δ) Το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΠΠΕΑΠΑ) έχει ως στόχο την εποπτεία και τον έλεγχο της συμμόρφωσης και εφαρμογής από τους φορείς, που εμπλέκονται στην εφαρμογή του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, των θεσμοθετημένων προτύπων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, με τη διεξαγωγή των προβλεπόμενων δραστηριοτήτων παρακολούθησης, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 165/2005 (ΦΕΚ 219/Α/2005).

 

ε) Για κάθε πράξη ή παράλειψη σε θέματα ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, η οποία παραβιάζει τις διατάξεις του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις. Στον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας καθορίζονται το είδος των κυρώσεων, η διαδικασία επιβολής τους, καθώς και το ύψος των προστίμων, εντός των ορίων που προβλέπονται στο άρθρο 153 του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του νόμου [Ν] 1815/1988 (ΦΕΚ 250/Α/1988), όπως αυτά τροποποιήθηκαν με την υπ' αριθμό [Α] ΥΠΑ/Δ3/Β/11294/401/16-01-2007 (ΦΕΚ 99/Β/2007) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Οι κυρώσεις αυτές επιτρέπεται να επιβάλλονται και για παραβάσεις του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας που διαπιστώνονται κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων παρακολούθησης της συμμόρφωσης σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από τους πιστοποιημένους επιθεωρητές ασφάλειας, οι οποίοι και συντάσσουν τις εκθέσεις παράβασης. Αρμόδια για την επιβολή των κυρώσεων όργανα είναι ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 153 του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου και τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας ή τα όργανα που προβλέπονται από τις Αερολιμενικές Διατάξεις υπ' αριθμούς 1 και 2, όπως εγκρίθηκαν αντιστοίχως με τις υπ' αριθμούς [Α] Δ3/52598/7561/18-12-1995 (ΦΕΚ 1532/Β/1995) και Δ3/Β/47159/9521/07-11-2001 (ΦΕΚ 1532/Β/2001) αποφάσεις Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και την υπ' αριθμό Δ3/Β/23530/5741/22-06-2006 (ΦΕΚ 912/Β/2006) Απόφαση Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

στ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη ρυθμίζονται θέματα συνεργασίας μεταξύ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της Ελληνικής Αστυνομίας και των άλλων αρχών που εμπλέκονται στο χώρο των αερολιμένων και των αερομεταφορών γενικότερα, για την εφαρμογή των μέτρων ασφάλειας που προβλέπονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.}

 

2. Το άρθρο 15Δ του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989 (ΦΕΚ 28/Α/1989), όπως προστέθηκε με το άρθρο 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 80/1996 (ΦΕΚ 62/Α/1996), αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Άρθρο 15Δ: Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες

 

1. Η Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες υπάγεται απευθείας στον Διοικητή της ΥΠΑ και αποτελείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

Α) Τμήμα Πολιτικής και Σχεδιασμού Απαιτήσεων Ασφάλειας Αερομεταφορών.

Β) Τμήμα Παρακολούθησης Εφαρμογής Προτύπων Ασφάλειας Αερολιμένων και Αεροπορικών Εγκαταστάσεων.

Γ) Τμήμα Παρακολούθησης Εφαρμογής Προτύπων Ασφάλειας Αερομεταφορέων, Φορέων Φορτίου και Προμηθειών Πτήσης.

Δ) Τμήμα Εκπαίδευσης Αεροπορικής Ασφάλειας και Αδειοδοτήσεων Φορέων και Προσωπικού Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας Αερομεταφορών.

Ε) Τμήμα Εξοπλισμού Ασφάλειας.

 

2. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες είναι κατά Τμήμα οι ακόλουθες:

 

Α) Τμήμα Πολιτικής και Σχεδιασμού Απαιτήσεων Ασφάλειας Αερομεταφορών:

 

α)α) Ανάπτυξη του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες (ΕΠΑΠΑ), καθώς και του Εθνικού Προγράμματος Ποιοτικού Ελέγχου της Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΠΠΕΑΠΑ) σύμφωνα με τις απαιτήσεις της διεθνούς και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

 

β)β) Ανάπτυξη προτύπων ασφάλειας, εκπόνηση μελετών και καθορισμός επιχειρησιακών απαιτήσεων και αποδεκτών πρακτικών για την εφαρμογή των μέτρων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες.

 

γ)γ) Ανάπτυξη του Εθνικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας και καθορισμός απαιτήσεων εκπαίδευσης των εμπλεκόμενων στην ασφάλεια φορέων.

 

δ)δ) Συμμετοχή στη διεξαγωγή δραστηριοτήτων παρακολούθησης συμμόρφωσης (γενικές και ειδικές επιθεωρήσεις, δοκιμές ελέγχου κ.ά.) για την αξιολόγηση της επάρκειας και αποτελεσματικότητας του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας και του Εθνικού Προγράμματος Ποιοτικού Ελέγχου της Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

ε)ε) Εισήγηση για επιβολή κυρώσεων για παραβάσεις ασφάλειας που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης.

 

Β) Τμήμα Παρακολούθησης Εφαρμογής Προτύπων Ασφάλειας Αερολιμένων και Αεροπορικών Εγκαταστάσεων:

 

α)α) Εξέταση ή / και έγκριση προγραμμάτων ασφάλειας αερολιμένων, αεροπορικών εγκαταστάσεων και υδατοδρομίων.

 

β)β) Διεξαγωγή δραστηριοτήτων παρακολούθησης συμμόρφωσης σε αερολιμένες, υδατοδρόμια και αεροπορικές εγκαταστάσεις, κρατικές ή μη, για τη διαπίστωση εφαρμογής από όλους τους εμπλεκόμενους στην ασφάλεια φορείς των προβλεπόμενων στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας μέτρων και διαδικασιών ασφάλειας, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου της Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και παρακολούθηση της διαδικασίας και πορείας αποκατάστασης των ευρημάτων των επιθεωρήσεων ασφάλειας.

 

γ)γ) Καταγραφή αναγκών και εισηγήσεις για τη συμπλήρωση και αναβάθμιση των εφαρμοζόμενων από τους διάφορους φορείς μέτρων ασφάλειας.

 

δ)δ) Χειρισμός θεμάτων σχετικά με την έρευνα ιστορικού προσωπικού αερολιμένων και λοιπών φορέων σε συνεργασία με αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες για τη χορήγηση αδειών εισόδου από τους αρμόδιους φορείς, όπως προβλέπεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

Γ) Τμήμα Παρακολούθησης Εφαρμογής Προτύπων Ασφάλειας Αερομεταφορέων, Φορέων Φορτίου και Προμηθειών Πτήσης:

 

α)α) Εξέταση και έγκριση προγραμμάτων ασφάλειας αερομεταφορέων, φορέων φορτίου και προμηθειών πτήσης, καθώς και εξέταση πλήρωσης λοιπών προϋποθέσεων για χορήγηση άδειας εγκεκριμένου μεταφορικού γραφείου και έγκριση γνωστών αποστολέων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

β)β) Διεξαγωγή δραστηριοτήτων παρακολούθησης συμμόρφωσης των ανωτέρω φορέων, καθώς και φορέων προμηθειών πτήσης, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας. Παρακολούθηση της διαδικασίας και πορείας αποκατάστασης των διαπιστώσεων των επιθεωρήσεων ασφάλειας.

 

γ)γ) Καταγραφή ελλείψεων και εισηγήσεις για αναβάθμιση των μέτρων ασφάλειας των ανωτέρω φορέων.

 

Δ) Τμήμα Εκπαίδευσης Αεροπορικής Ασφάλειας και Αδειοδοτήσεων Φορέων και Προσωπικού Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας Αερομεταφορών:

 

α)α) Οργάνωση και έγκριση προγραμμάτων εκπαίδευσης φορέων ασφάλειας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Εθνικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αεροπορικής Ασφάλειας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

β)β) Έλεγχος δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας παροχής υπηρεσιών ασφάλειας αερομεταφορών σε ιδιωτικούς φορείς και άδειας ελεγκτή ή φύλακα ασφάλειας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

γ)γ) Εκπόνηση τεχνικών προδιαγραφών διαγωνισμών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για εγκατάσταση ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών ασφάλειας σε μονάδες ευθύνης Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

δ)δ) Διεξαγωγή δραστηριοτήτων παρακολούθησης συμμόρφωσης για τη διαπίστωση τήρησης και εφαρμογής των σχετικών με τις αρμοδιότητες του Τμήματος απαιτήσεων του Εθνικού Προγράμματος Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

Ε) Τμήμα Εξοπλισμού Ασφάλειας:

 

α)α) Εκπόνηση τεχνικών απαιτήσεων εξοπλισμού και συστημάτων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, σε εφαρμογή της ευρωπαϊκής και διεθνούς εν γένει νομοθεσίας.

 

β)β) Σχεδιασμός από τεχνική άποψη της εγκατάστασης εξοπλισμού ασφάλειας σε μονάδες ευθύνης Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.

 

γ)γ) Συμμετοχή στην κατάρτιση των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικών της Κεντρικής Υπηρεσίας.

 

δ)δ) Παρακολούθηση και τεχνικός έλεγχος της καταλληλότητας του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού ασφάλειας αερομεταφορών σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Ποιοτικού Ελέγχου Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.}

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 καταργήθηκε με το άρθρο 75 του νόμου 4427/2016 (ΦΕΚ 188/Α/2016).

 

3. Η παράγραφος 16)β του άρθρου 94 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989 (ΦΕΚ 28/Α/1989), όπως προστέθηκε με το άρθρο 4 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 80/1996 (ΦΕΚ 62/Α/1996), αντικαθίσταται ως εξής:

 

{16)β) Στη Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες, καθώς και στα Τμήματα Α' έως και Δ' αυτής προΐσταται μόνιμος υπάλληλος του κλάδου ΠΕ1 Αερολιμενικών. Στο Τμήμα Ε' αυτής προΐσταται μόνιμος υπάλληλος των κλάδων ΠΕ4 ή ΤΕ4 Ηλεκτρονικών.}

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.