Νόμος 4027/11 - Άρθρο 12

Άρθρο 12: Όργανα συντονισμού, διοίκησης και εποπτείας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Όργανα συντονισμού, διοίκησης και εποπτείας των εκπαιδευτικών μονάδων και του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι οι συντονιστές εκπαίδευσης, οι οποίοι, στην περιοχή ευθύνης τους ασκούν καθήκοντα σε θέματα που αφορούν:

 

α) τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων των περιπτώσεων α' και β' της παραγράφου 1 του άρθρου 11,

 

β) το εκπαιδευτικό προσωπικό που αποσπάται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε εκπαιδευτικές μονάδες των περιπτώσεων α', β' και γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 2,

 

γ) το συντονισμό των δράσεων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.

 

2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αποσπώνται στις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές του εξωτερικού, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, μέχρι δεκαπέντε εκπαιδευτικοί, που ασκούν καθήκοντα συντονιστών εκπαίδευσης, οι οποίοι επιλέγονται κατά τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως 7 του άρθρου 14.

 

3. Το έργο των συντονιστών εκπαίδευσης αφορά τους ακόλουθους τομείς και περιλαμβάνει την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων στην περιοχή ευθύνης τους:

 

α. Συμβουλευτικός - επιστημονικός τομέας.

 

α)α) Συμβουλευτική και υποστηρικτική εργασία για τους εκπαιδευτικούς, που αποσπώνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε εκπαιδευτικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης,

 

β)β) Διοργάνωση σε κάθε σχολικό έτος ενδοσχολικών σεμιναρίων επιμόρφωσης δια ζώσης ή και με μεθόδους ψηφιακής διδασκαλίας από απόσταση για τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους.

 

β. Διοικητικός - κοινωνικός - μορφωτικός τομέας.

 

α)α) Διοίκηση και συντονισμός των εκπαιδευτικών μονάδων, σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς των χωρών υποδοχής.

 

β)β) Συνεργασία με τις ελληνικές διπλωματικές ή προξενικές αρχές για την εφαρμογή της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

γ)γ) Συνεργασία με τους φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό για την ενίσχυση, το συντονισμό και τη στήριξη των ενεργειών που αφορούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων και την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.

 

δ)δ) Συνεργασία με τις ξένες διοικητικές - σχολικές, κυβερνητικές και τοπικές αρχές για την επίλυση προβλημάτων λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων.

 

ε)ε) Τήρηση στοιχείων και δεδομένων σε ψηφιακή μορφή για τον προσδιορισμό των υπηρεσιακών αναγκών για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες και διαβίβαση τους στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

 

γ. Εποπτικός τομέας.

 

α)α) Εποπτικό και καθοδηγητικό έργο για την εφαρμογή των διοικητικών, παιδαγωγικών και άλλων οδηγιών και αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και ενημέρωση του Υπουργείου με κατάλληλες εισηγήσεις για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής στην περιοχή ευθύνης τους.

 

β)β) Μέριμνα για τη σύνταξη και τη διαβίβαση στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ετήσιων Εκθέσεων των συλλόγων γονέων και των φορέων των εκπαιδευτικών μονάδων για την αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού της περιοχής ευθύνης τους.

 

γ)γ) Μέριμνα για τη σύνταξη από τον υπεύθυνο του εκπαιδευτικού ιδρύματος, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο εξωτερικό, στο οποίο έχει αποσπαστεί εκπαιδευτικός, ετήσιας έγγραφης έκθεσης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του έργου του και διαβίβαση στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

 

4. α. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των συντονιστών εκπαίδευσης, η έδρα, η περιοχή ευθύνης τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

 

β. Σε περίπτωση μείωσης του αριθμού των Συντονιστών Εκπαίδευσης, κατάργησης θέσης Συντονιστή Εκπαίδευσης, Συντονιστικού Γραφείου και οποιασδήποτε γενικότερα ανακατανομής των εδρών και των περιοχών ευθύνης των Συντονιστών Εκπαίδευσης, επιτρέπεται η συνέχιση της λειτουργίας του πρώην Συντονιστικού Γραφείου υπό τη μορφή Γραφείου Συνδέσμου που θα εποπτεύεται από το Συντονιστικό Γραφείο στην περιοχή ευθύνης του οποίου μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες. Επικεφαλής του Γραφείου θα ορίζεται κατά προτίμηση υπάλληλος που ήδη υπηρετούσε σε αυτό, και θα ονομάζεται Σύνδεσμος η θητεία του οποίου δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει το έτος. Η επιλογή του και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα λειτουργίας του γραφείου θα καθορίζονται με υπουργική απόφαση μετά από Εισήγηση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνει και εμπεριστατωμένη αξιολόγηση.

 

Κατά τη διάρκεια της θητείας του θα λαμβάνει ειδικό επιμίσθιο, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.

 

Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαίδευσης επιτρέπεται να επιλέγονται μέχρι δύο αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί υπάλληλοι κατά προτίμηση ανάμεσα σε όσους ήδη υπηρετούσαν στο πρώην Συντονιστικό Γραφείο.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 4 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 35 του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193/Α/2013).

 

5. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται κατά την παράγραφο 2 μπορεί να αυξομειώνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εξωτερικών και Οικονομικών

 

6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μπορεί να ανατίθεται σε συντονιστή εκπαίδευσης ο συντονισμός του έργου των συντονιστών εκπαίδευσης μιας ή περισσοτέρων χωρών υποδοχής.

 

7. Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της θητείας τους αναλαμβάνουν καθήκοντα και αρμοδιότητες ανάλογες με αυτές του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Οι συντονιστές εκπαίδευσης ασκούν, στην περιοχή ευθύνης τους, πειθαρχικές αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς, που αποσπώνται και στους διοικητικούς υπαλλήλους, που αποσπώνται ή προσλαμβάνονται για τις εκπαιδευτικές μονάδες των περιπτώσεων α', β' και γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 2, αντίστοιχες με τις πειθαρχικές αρμοδιότητες των διευθυντών των διευθύνσεων εκπαίδευσης της ημεδαπής.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 7 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 35 του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193/Α/2013).

 

8. Με διακρατική συμφωνία μπορεί να οριστεί θέση Έλληνα Ειδικού Συμβούλου στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού ή άλλο αρμόδιο Υπουργείο ή Οργανισμό της χώρας υποδοχής για την εφαρμογή ελληνόγλωσσων προγραμμάτων Ο Ειδικός Σύμβουλος πρέπει να έχει εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία τουλάχιστον 5 ετών σε θέματα εφαρμογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και άριστη γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής και επιλέγεται από το Συμβούλιο Επιλογής του άρθρου 14. Τα ειδικότερα προσόντα, τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής αυτού καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.