Νόμος 4146/13 - Άρθρο 39

Άρθρο 39: Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων - Έκδοση αδειών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Με την υποβολή της αίτησης, του τεχνικού φακέλου και του αποδεικτικού καταβολής του παραβόλου, η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων, διαβιβάζει εντός 5 εργάσιμων ημερών αντίγραφο του φακέλου στις ακόλουθες δημόσιες υπηρεσίες:

 

α) Στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, προκειμένου να εξετάσουν τυχόν και καθ' οιονδήποτε τρόπο επίδραση στις επιχειρησιακές λειτουργίες του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας ή άλλων παραμέτρων της Εθνικής Άμυνας.

 

β) Στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και στην Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να εξετάσουν, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, την καταλληλότητα της θαλάσσιας περιοχής από πλευράς προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, ναυτικής ασφάλειας και ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, καθώς και το υποβληθέν Σχέδιο Αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης του υδατοδρομίου.

 

γ) Στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου να εξετάσουν ζητήματα παραχώρησης της εκμετάλλευσης χώρων λιμένων, καθορισμού των λιμενικών ζωνών και συμβατότητας των προτεινόμενων έργων / δραστηριοτήτων με εγκεκριμένα Γενικά Προγραμματικά Σχέδια (master plan) αλλά και γενικότερα τη συμβατότητά τους με τη λειτουργία του λιμένα.

 

δ) Στις αρμόδιες Διευθύνσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να ορίσουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου, να χωροθετήσουν το διάδρομο, να ελέγξουν τα επίπεδα απελευθέρωσης εμποδίων και να εξετάσουν τα υποβληθέντα εγχειρίδια του υδατοδρομίου.

 

ε) Στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, για: α) την εξέταση της καταλληλότητας της περιοχής από πλευράς τάξης και ασφάλειας, β) θέματα που άπτονται της Συνθήκης του Schengen, καθώς και την από κοινού έγκριση του υποβληθέντος Εγχειριδίου Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτων Αναγκών του υδατοδρομίου προς αδειοδότηση σε λίμνη, σε συνυπογραφή με τη Διεύθυνση Αερολιμένων (Δ3) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 58 του νόμου 4313/2014 (ΦΕΚ 261/Α/2014).

 

2. Οι Υπηρεσίες της παραγράφου 1 του παρόντος, κατόπιν εξέτασης του φακέλου επί των θεμάτων της αρμοδιότητάς τους, αποστέλλουν εντός προθεσμίας 25 εργάσιμων ημερών στη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων και, στην περίπτωση που το έργο δεν έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου αιτιολογημένη γνωμοδότηση αποδοχής ή απόρριψης του φακέλου, με την οποία δύνανται να υποβάλουν υποδείξεις και περιορισμούς στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

 

3. α) Με βάση τις αιτιολογημένες γνωμοδοτήσεις αποδοχής ή απόρριψης του φακέλου των Υπηρεσιών της παραγράφου 1 του παρόντος, η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων εντός 10 εργάσιμων ημερών από το πέρας της προθεσμίας της παραγράφου 2 χορηγεί βεβαίωση αποδοχής του φακέλου ή απορρίπτει αιτιολογημένα το φάκελο και ενημερώνει σχετικά τον ενδιαφερόμενο και την αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, στην περίπτωση που το έργο δεν έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά. Σε περίπτωση απόρριψης, η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή διακόπτει την αξιολόγηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και την επιστρέφει στον ενδιαφερόμενο.

 

β) Στην περίπτωση που έχουν υποβληθεί υποδείξεις ή περιορισμοί, η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων ενημερώνει άμεσα τον αιτούντα, ο οποίος δύναται να επανυποβάλλει το / τα στοιχείο / στοιχεία του φακέλου που χρήζει / χρήζουν επικαιροποίησης ή τροποποίησης. Σε συνέχεια αυτού, ακολουθείται εκ νέου και με τις ίδιες χρονικές προθεσμίες η διαδικασία του παρόντος άρθρου.

 

4. Η άπρακτη παρέλευση οποιασδήποτε από τις ανωτέρω προθεσμίες αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα που καταλογίζεται στον αρμόδιο υπάλληλο και επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του νόμου 3528/2007 (ΦΕΚ 26/Α/2007).

 

5. Σε περίπτωση που το υδατοδρόμιο δεν έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, παράλληλα με τη διαδικασία αξιολόγησης του φακέλου προωθείται και η διαδικασία αξιολόγησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4014/2011 και της υπουργικής απόφασης 1958/2012, όπως εκάστοτε ισχύουν. Για τη λειτουργία υδατοδρομίου σε λιμένα που διαθέτει Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, ο ενδιαφερόμενος, μέσω του φορέα διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα, υποβάλει αίτηση για τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του λιμένα, προκειμένου να ενσωματωθούν σε αυτήν οι όροι, οι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις για την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του νόμου 4014/2011. Για τη λειτουργία υδατοδρομίου σε λιμένα που δεν διαθέτει Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων σε ισχύ:

 

α) Εφόσον ο φορέας λειτουργίας του υδατοδρομίου και του λιμένος είναι το ίδιο νομικό πρόσωπο θα πρέπει να υποβάλλεται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το σύνολο του λιμένα και του υδατοδρομίου σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4014/2011 και της υπουργικής απόφασης 1958/2012, όπως εκάστοτε ισχύουν.

 

β) Εφόσον ο φορέας λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι διαφορετικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο από το φορέα διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα δύναται να υποβληθεί από το φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου ξεχωριστή Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μόνο για τη δραστηριότητα του υδατοδρομίου υπό την προϋπόθεση της έγγραφης σύμφωνης γνώμης του φορέα διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα για μη ουσιαστική εμπλοκή και παρακώλυση της λειτουργίας του λιμένα από τη λειτουργία του υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές δεν ισχύει η παρατήρηση της τελευταίας στήλης του α.α. 25 της ομάδας 1ης της υπουργικής απόφασης 1958/2012.

 

6. α) Για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας, ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ικανοποιεί τις απαιτήσεις εξοπλισμού του άρθρου 42, ώστε το υδατοδρόμιο να είναι έτοιμο προς λειτουργία και να πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος, και ενημερώνει για τα ανωτέρω εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο την Επιτροπή Υδατοδρομίων του άρθρου 40, η οποία προβαίνει σε επιθεώρηση του υδατοδρομίου εντός προθεσμίας 20 εργάσιμων ημερών.

 

β) Αν διαπιστωθεί με την επιθεώρηση ότι:

 

α)α) το υδατοδρόμιο πληροί όλες τις κατά νόμο προϋποθέσεις, η Επιτροπή ενημερώνει τη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων η οποία και εισηγείται εντός 5 εργάσιμων ημερών τη σχετική Απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 36 για έκδοση άδειας λειτουργίας,

 

β)β) το υδατοδρόμιο δεν πληροί όλες τις κατά νόμο προϋποθέσεις, εκδίδεται άμεσα αιτιολογημένη αρνητική διοικητική πράξη.

 

γ) Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει νέα επιθεώρηση, μετά την ολοκλήρωση διορθωτικών παρεμβάσεων επί των ευρημάτων της αρνητικής διοικητικής πράξης. Κατά την κατάθεση αίτησης διεξαγωγής νέας επιθεώρησης και για το παραδεκτό αυτής καταβάλλεται ποσό παραβόλου, το οποίο καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου, το χρηματικό ύψος του οποίου ανέρχεται σε 500 €. Με την υποβολή του αιτήματος, υποβάλλεται και το αποδεικτικό καταβολής του παραβόλου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων, μπορεί να τροποποιείται το ως άνω χρηματικό ύψος του παραβόλου.

 

7. Κατά την ως άνω επιθεώρηση ελέγχεται ιδίως:

 

α) Η τήρηση των προβλεπομένων Εγχειριδίων Υδατοδρομίου.

 

β) Η υποδομή σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμό ασφαλείας και κατάλληλο προσωπικό για τη διασφάλιση της εφαρμογής των προβλεπόμενων διαδικασιών ασφαλείας που περιγράφονται στο Πρόγραμμα Ασφαλείας του υδατοδρομίου.

 

γ) Η ισχύς όλων των απαιτούμενων αδειών και εγκρίσεων για τη λειτουργία και τυχόν κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου.

 

δ) Η ύπαρξη και άρτια λειτουργική κατάσταση του προβλεπόμενου στο άρθρο 39 εξοπλισμού.

 

8. Με την έκδοση της Απόφασης της παραγράφου 1 του άρθρου 36 επιτρέπεται η έναρξη πτήσεων από και προς το αδειοδοτηθέν υδατοδρόμιο. Ο ενδιαφερόμενος ενημερώνει τη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων για την έναρξη πτήσεων.

 

9. Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου είναι αόριστης διάρκειας και τελεί υπό την αίρεση της επιτυχούς διεξαγωγής επιθεώρησης κατά τη διαδικασία του άρθρου 51 από την Επιτροπή του άρθρου 40. Η αόριστη διάρκεια της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου δεν απαλλάσσει τον ενδιαφερόμενο από την υποχρέωση αμελλητί ανανέωσης επιμέρους πιστοποιητικών με μικρότερη χρονική διάρκεια ισχύος, τα οποία πρέπει πάντα να διατηρούνται σε ισχύ, καθώς και κάθε μεταβολή στο πρόσωπο του δικαιούχου ή στα στοιχεία του υδατοδρομίου. Κάθε αρμόδια υπηρεσία οφείλει να ενημερώνει χωρίς καθυστέρηση τη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων για την ανανέωση επιμέρους πιστοποιητικών, ώστε να επικαιροποιείται ο φάκελος της άδειας λειτουργίας κάθε υδατοδρομίου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε με το άρθρο 32 του νόμου 4568/2018 (ΦΕΚ 178/Α/2018).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.