Προεδρικό διάταγμα 100/14 - Άρθρο 15

Άρθρο 15: Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης - Επιχειρησιακοί στόχοι - Διάρθρωση - Αρμοδιότητες


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης είναι:

 

α) η χρηστή οικονομική διαχείριση,

 

β) η αξιοποίηση των πόρων του κρατικού προϋπολογισμού του Υπουργείου.

 

2. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης αποτελείται από τα εξής Τμήματα:

 

α) Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού,

 

β) Τμήμα Εκκαθάρισης Αποδοχών,

 

γ) Τμήμα Λοιπών Οικονομικών Θεμάτων και Εσόδων,

 

δ) Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων που λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος.

 

3. α) Στο Τμήμα Εκτέλεσης Προϋπολογισμού ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

α)α) η επεξεργασία και η έγκριση δεσμεύσεων καθώς και η τήρηση του μητρώου δεσμεύσεων με τον προβλεπόμενο τρόπο,

 

β)β) η εξασφάλιση της καταχώρησης των δεσμεύσεων μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν επαρκή διαθέσιμα κονδύλια στις πιστώσεις του προϋπολογισμού και στα ανώτατα όρια των δαπανών και της αναφοράς των δεσμεύσεων για τις οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών με αίτηση για πρόσθετα κονδύλια πριν την έγκριση παρόμοιων δεσμεύσεων/υποχρεώσεων,

 

γ)γ) η επεξεργασία όλων των απαιτήσεων, των λογαριασμών και των τιμολογίων για αγαθά και υπηρεσίες καθώς και υποβολή στις Υπηρεσίες Δημοσιονομικών Ελέγχων για έγκριση, εκκαθάριση και πληρωμή,

 

δ)δ) η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής, επιτροπικών ενταλμάτων και κατ' αποκοπή χορηγήματος σε βάρος των σχετικών πιστώσεων,

 

ε)ε) η έκδοση αποφάσεων μετακίνησης των υπαλλήλων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και η μέριμνα για την έκδοση όλων των απαραίτητων εγγράφων καθώς και η επιμέλεια για τη συγκέντρωση και την υποβολή τους για την απόδοση της σχετικής δαπάνης,

 

στ)στ) η μέριμνα για την έκδοση όλων των απαραίτητων εγγράφων καθώς και η επιμέλεια για τη συγκέντρωση και την υποβολή τους για την απόδοση των δαπανών μετακίνησης στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, για μεταθέσεις και αποσπάσεις,

 

ζ)ζ) ο ορισμός υπολόγων διαχειριστών για την πληρωμή των Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής (ΧΕΠ), ο έλεγχος των σχετικών δικαιολογητικών και η παρακολούθηση της έγκαιρης απόδοσης λογαριασμού από αυτούς,

 

η)η) η μέριμνα για την καταβολή εισφορών σε διεθνείς οργανισμούς,

 

θ)θ) ο έλεγχος των παραστατικών και δικαιολογητικών πληρωμής κάθε είδους δαπάνης του Υπουργείου και η υποβολή τους στις αρμόδιες για την ενταλματοποίηση των πληρωμών υπηρεσίες, καθώς και η πληρωμή των έργων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του νόμου 4242/2014,

 

ι)ι) η συνεργασία με το τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και αναφορών για την προετοιμασία των απαιτούμενων αναλύσεων και Αναφορών.

 

β) Στο Τμήμα Εκκαθάρισης Αποδοχών ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

α)α) η εκκαθάριση και η πληρωμή των αποδοχών και των κάθε είδους αμοιβών του προσωπικού του Υπουργείου σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών,

 

β)β) η τήρηση μισθολογικού μητρώου του προσωπικού του Υπουργείου (μόνιμου και Ιδιωτικού Δικαίου) και των στοιχείων για τη μισθοδοσία του μετακλητού προσωπικού,

 

γ)γ) η παροχή στοιχείων, βεβαιώσεων και οδηγιών για τις αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λ.π.,

 

δ)δ) ο έλεγχος και η πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών στο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων και λοιπών ασφαλιστικών οργανισμών και την υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων,

 

ε)ε) ο ορισμός εκκαθαριστών αποδοχών,

 

στ)στ) η πληρωμή φοιτητών και σπουδαστών για την πρακτική τους άσκηση σε υπηρεσίες του Υπουργείου,

 

ζ)ζ) η συνεργασία με το αρμόδιο τμήμα για την ενημέρωση του Μητρώου Δεσμεύσεων και την ανάπτυξη των απαιτούμενων αναφορών.

 

γ) Στο Τμήμα Λοιπών Οικονομικών Θεμάτων και Εσόδων, ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

α)α) η παρακολούθηση, επεξεργασία και αναφορά της συγκέντρωσης εσόδων,

 

β)β) η συνεργασία με τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Αναφορών για την κατάρτιση του ενοποιημένου προϋπολογισμού του Υπουργείου,

 

γ)γ) η διατήρηση και ενημέρωση αρχείου περιουσιακών στοιχείων του Υπουργείου,

 

δ)δ) η μέριμνα για την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Υπουργείου.

 

δ) Στην Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων, που λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος, ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

α)α) Η προετοιμασία και η προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της Συνθήκης Λειτουργίας Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ) του Υπουργείου Οικονομικών,

 

β)β) Η υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του υπουργείου, πριν την προώθησή τους στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων,

 

γ)γ) Η εποπτεία και η υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητάς της σε ό,τι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης,

 

δ)δ) Η έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση,

 

ε)ε) Η παροχή στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της,

 

στ)στ) Η μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα Διαδραστικής Αναφοράς Κρατικών Ενισχύσεων State Aid Notification System (SANI),

 

ζ)ζ) Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος State Aid Reporting Interactive (SARI),

 

η)η) Η μέριμνα για την ενημέρωση του μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του νόμου 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητας τους,

 

θ)θ) Η εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητάς της, με βάση τις οδηγίες της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα:

 

ι)ι) Η υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν,

 

ι)α)ι)α) Η μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (όπως εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, κ.λ.π.).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.