Προεδρικό διάταγμα 114/13 - Άρθρο 15

Άρθρο 15: Εποπτεία της αγοράς και έλεγχος του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

(άρθρο 18 της Οδηγίας 2011/65/ΕΕ)

 

Οι αρμόδιες αρχές εποπτεύουν την αγορά σύμφωνα με τα άρθρα 15 έως 29 του κανονισμού (ΕΚ) υπ' αριθμόν 765/2008 και ειδικότερα:

 

1. Πρωτοβάθμιος και Δευτεροβάθμιος έλεγχος διάθεσης και κυκλοφορίας στην αγορά προϊόντων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού

 

α) Πρωτοβάθμιος Έλεγχος

 

Η αρμόδια αρχή δύναται να προβαίνει σε έλεγχο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξοπλισμών που διατίθενται και κυκλοφορούν στην αγορά Ο πρωτοβάθμιος έλεγχος συνίσταται στην διερεύνηση ύπαρξης των προβλεπόμενων σημάνσεων, στοιχείων τεχνικού φακέλου, καθώς και κάθε άλλου εγγράφου ή σήμανσης όπου προβλέπεται να συνοδεύει το προϊόν στο σημείο ελέγχου.

 

Η μη ύπαρξη της παραπάνω σήμανσης ή / και των λοιπών προβλεπομένων εγγράφων θεμελιώνει μη συμμόρφωση προς τους όρους του παρόντος και επιβάλλονται στους υπεύθυνους κυρώσεις κατά το άρθρο 16.

 

β. Δευτεροβάθμιος Έλεγχος

 

Η αρμόδια αρχή, προβαίνει σε δευτεροβάθμιο έλεγχο του προϊόντος, ελέγχοντας τη διαθεσιμότητα, την πληρότητα ή / και την εγκυρότητα του περιεχόμενου κάθε απαραίτητου παραστατικού, εγγράφου ή στοιχείου, όπως στοιχεία του τεχνικού φακέλου, εκθέσεις δοκιμών, πιστοποιητικά συμμόρφωσης κ.λ.π., όπως προβλέπεται στο παρόν ή / και στα αντίστοιχα εναρμονισμένα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η μη ύπαρξη των παραπάνω εγγράφων συνεπάγεται τη μη συμμόρφωση προς τους όρους του παρόντος και επισύρει τις κυρώσεις κατά το άρθρο 16.

 

γ. Εφόσον η αρμόδια αρχή διαπιστώσει ότι το ελεγχόμενο προϊόν συμμορφώνεται προς το περιεχόμενο των παραπάνω παραγράφων 1)α ή / και 1)β, τεκμαίρεται κατ' αρχήν ότι το προϊόν νόμιμα διατίθεται και κυκλοφορεί στην αγορά. Το κριτήριο αυτό είναι μαχητό και δύναται να ανατραπεί με την διαδικασία της επαλήθευσης, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.

 

2. Τριτοβάθμιος (εργαστηριακός) έλεγχος

 

α. Η αρμόδια αρχή δύναται, να προχωρήσει σε Τριτοβάθμιο (εργαστηριακό) έλεγχο για επαλήθευση του περιεχομένου των σημάνσεων ή των σχετικών εγγράφων τα οποία συνοδεύουν το προϊόν.

 

β. Οι οικονομικοί φορείς οφείλουν να παραδίδουν τα απαιτούμενα σε πλήθος δείγματα προϊόντος, προκειμένου αυτά να ελεγχθούν, εφόσον τους ζητηθεί από την αρμόδια αρχή χωρίς καταβολή οικονομικού αντιτίμου.

 

Οι υπεύθυνοι διάθεσης στην αγορά οφείλουν επίσης να επιτρέπουν στα εντεταλμένα κλιμάκια ελέγχου, την είσοδο στους χώρους κατασκευής, πώλησης ή αποθήκευσης προϊόντος, να θέτουν στη διάθεσή τους οποιοδήποτε στοιχείο τους ζητηθεί που έχει σχέση με την κατασκευή ή προέλευση ή την εν γένει κυκλοφορία του και να διευκολύνουν το έργο των οργάνων αυτών.

 

γ. To κλιμάκιο ελέγχου, παρουσία του υπευθύνου του ελεγχόμενου φορέα, δεσμεύει τα απαιτούμενα προς εξέταση δείγματα. Εφόσον αυτό είναι εφικτό, το κλιμάκιο ελέγχου παραλαμβάνει τα δείγματα, με τα αντίστοιχα παραστατικά, διαφορετικά τα δείγματα παραμένουν δεσμευμένα στον ελεγχόμενο φορέα προκειμένου να ελεγχθούν, σύμφωνα με την ακόλουθη διαδικασία:

 

i. Ο απαιτούμενος αριθμός δειγμάτων, αποστέλλεται σε εργαστήριο όπως ορίζεται στις παραγράφους 2, 3 και 4 του άρθρου 28 του νόμου [Ν] 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α/2012) για έλεγχο. Τα υπόλοιπα δείγματα παραμένουν δεσμευμένα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου.

 

ii. Τα αποτελέσματα του εργαστηριακού ελέγχου παραδίδονται στην αρμόδια αρχή, Εάν κατά τον εργαστηριακό αυτό έλεγχο του προϊόντος, τα αποτελέσματα είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του παρόντος, τότε τα ελεγμένα δείγματα δεσμεύονται για μια τριετία και τα υπόλοιπα δείγματα αποδεσμεύονται και επιστρέφονται στον ενδιαφερόμενο ύστερα από σχετική αίτησή του.

 

iii. Εάν κατά τον προηγούμενο έλεγχο τα αποτελέσματα δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις του παρόντος, εκδίδεται απόφαση προσωρινής απαγόρευσης κυκλοφορίας και διάθεσης στην αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρο 16.

 

iv. Ο ελεγχόμενος, κατόπιν ενστάσεώς του, δικαιούται να προβεί σε δεύτερο εργαστηριακό έλεγχο των δεσμευμένων δειγμάτων του προϊόντος, με έξοδά του, σε εργαστήριο όπως ορίζεται στις παραγράφους 2, 3 και 4 του άρθρου 28 του νόμου [Ν] 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α/2012). Εάν κατά το δεύτερο εργαστηριακό έλεγχο τα αποτελέσματα είναι διαφορετικά από του πρώτου, η αρμόδια αρχή αποστέλλει σε εργαστήριο του άρθρου 28 του νόμου [Ν] 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α/2012), της επιλογής της, τα αποτελέσματα του οποίου θεωρούνται δεσμευτικά, τόσο για τον ελεγχόμενο όσο και για την αρμόδια αρχή. Ανάλογα με τα αποτελέσματα του τελευταίου εργαστηριακού ελέγχου, εκδίδεται η σχετική απόφαση είτε οριστικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας του προϊόντος ή / και επιβολής κυρώσεων, είτε άρσης της προσωρινής απαγόρευσης, οπότε επιτρέπεται πλέον η ελεύθερη κυκλοφορία του.

 

3. Οι παραπάνω έλεγχοι των παραγράφων 1.α, 1.β ή 2)α του παρόντος άρθρου, δύνανται να διενεργούνται είτε κατόπιν αιτιολογημένης και επώνυμης καταγγελίας είτε αυτεπάγγελτα. Για την ευρεία και αποτελεσματική εφαρμογή των ελεγκτικών μηχανισμών οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας μπορούν να συνεργάζονται και να συμμετέχουν από κοινού σε ελέγχους με όλες τις συναρμόδιες εποπτικές αρχές, όπως το Γενικό Χημείο του Κράτους, τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων κ.ά. σύμφωνα με το άρθρο 30 του νόμου [Ν] 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α/2012)

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.