Προεδρικό διάταγμα 116/04 - Άρθρο 14

Άρθρο 14: Διαχείριση απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων οχημάτων και μεταχειρισμένων ανταλλακτικών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Οι απενεργοποιημένοι καταλυτικοί μετατροπείς των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους πρέπει να απομακρύνονται από το όχημα στις εγκεκριμένες εγκαταστάσεις επεξεργασίας σύμφωνα με το άρθρο 10. Οι απενεργοποιημένοι καταλυτικοί μετατροπείς οχημάτων που δεν έχουν φτάσει στο τέλος κύκλου ζωής τους αντικαθίστανται σε πιστοποιημένα συνεργεία επισκευής οχημάτων και αντικατάστασης καταλυτικών μετατροπέων σύμφωνα με την Φ2/63053/5275/2001 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 386/Β/2001). Η εναλλακτική διαχείριση απενεργοποιημένων καταλυτικοί μετατροπείς και των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2939/2001 και του παρόντος Διατάγματος. Ειδικότερα:

 

1. Οι απενεργοποιημένοι καταλυτικοί μετατροπείς οχημάτων που περιέχουν χρυσό, άργυρο, ρόδιο, παλλάδιο, ιρίδιο ή λευκόχρυσο, εφόσον δεν έχουν ρυπανθεί από επικίνδυνες ουσίες, κατατάσσονται στα μη επικίνδυνα στερεά απόβλητα με τον κωδικό 16-08-2001 σύμφωνα με την 118/2001 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και η διαχείρισή τους γίνεται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τη διαχείριση των μη επικινδύνων αποβλήτων.

 

2. Την ευθύνη για την εναλλακτική διαχείριση των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων και την οργάνωση συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης έχουν οι παραγωγοί Καταλυτικών Μετατροπέων όπως ορίζονται στο άρθρο 2 (παράγραφος 7) συμπεριλαμβανομένων: α) των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων για τους καταλύτες που διατίθενται από αυτές β) των ανεξάρτητων εισαγωγέων για τους καταλύτες αντικατάστασης, που διατίθενται στο ελεύθερο εμπόριο. Τα συστήματα συλλογής και εναλλακτικής διαχείρισης απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων πρέπει να ανταποκρίνονται στους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους σύμφωνα με το άρθρο 5 του παρόντος διατάγματος και να εξασφαλίζουν ότι οι καταλύτες δεν θα καταλήγουν μέσω τρίτων σε ανεξέλεγκτους χώρους διάθεσης αποβλήτων.

 

3. Για την πραγματοποίηση των εργασιών διαχείρισης των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων απαιτείται άδεια σύμφωνα τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τη διαχείριση των μη επικινδύνων αποβλήτων. Σε περίπτωση που η συλλογή ή και μεταφορά των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων πραγματοποιείται σε περισσότερες από μία Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της ίδιας Περιφέρειας, η άδεια χορηγείται από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Περιφέρειας.

 

4. Οι απενεργοποιημένοι καταλυτικοί μετατροπείς πρέπει να αποθηκεύονται σε χώρους προστατευμένους από παράνομη πρόσβαση και με τρόπο που να προστατεύεται η ακεραιότητα του κελύφους τους.

 

Οι χώροι πρέπει να έχουν κατάλληλα μέτρα πυροπροστασίας, να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και προστασία των εργαζομένων και να τηρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται στο παράρτημα Ι.

 

5. Τα πιστοποιημένα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων τα οποία αντικαθιστούν τους απενεργοποιημένους καταλυτικούς μετατροπείς τους συγκεντρώνουν και τους παραδίδουν σε τακτά διαστήματα όχι πέραν του έτους σε νόμιμους συλλέκτες ή σε εγκεκριμένα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης. Τα ως άνω συνεργεία αντικατάστασης καταλυτικών μετατροπέων τηρούν ειδικά βιβλία με σκοπό το ισοζύγιο των αντικαθιστώμενων και των νέων καταλυτικών μετατροπέων που τοποθετούν, να ελέγχεται από τις αρμόδιες αρχές.

 

6. Την ευθύνη για την εναλλακτική διαχείριση των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό και την οργάνωση συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης έχουν οι παραγωγοί ανταλλακτικών όπως ορίζονται στο άρθρο 2 (παράγραφος 7) συμπεριλαμβανομένων:

 

α) των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων για τα ανταλλακτικά / εξαρτήματα που διατίθενται από αυτές

β) των ανεξάρτητων εισαγωγέων / παραγωγών για τα ανταλλακτικά / εξαρτήματα (καινούργια ή μεταχειρισμένα) που διατίθενται στο ελεύθερο εμπόριο.

 

Τα συστήματα συλλογής και εναλλακτικής διαχείρισης τους πρέπει να ανταποκρίνονται στους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους σύμφωνα με το άρθρο 5 του παρόντος διατάγματος και να εξασφαλίζουν ότι τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά δεν θα καταλήγουν μέσω τρίτων σε ανεξέλεγκτους χώρους διάθεσης αποβλήτων.

 

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.