Προεδρικό διάταγμα 116/04 - Άρθρο p2

Παράρτημα ΙΙ: Υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία που εξαιρούνται από τις διατάξεις της περίπτωσης (δ) του άρθρου 4


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία

Πεδίο εφαρμογής και καταληκτική ημερομηνία της εξαίρεσης

Επισημαίνονται ή καθίστανται αναγνωρίσιμα σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 2 στοιχείο β) σημείο iv) της οδηγίας 2000/53/ΕΚ

Μόλυβδος ως συστατικό κραμάτων

1)α). Χάλυβα για μηχανουργική κατεργασία και παρτίδες κατασκευαστικών στοιχείων χάλυβα επιψευδαργυρωμένου με συνεχή εμβάπτιση εν θερμώ, περιεκτικότητας σε μόλυβδο έως 0,35% κατά βάρος

 

 

1)β). Φύλλων χάλυβα συνεχούς επιψευδαργύρωσης, με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,35%

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2016 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

 

2)α). Αλουμινίου για μηχανουργική κατεργασία, με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 2%

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2005

 

2)β). Αλουμίνιο με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 1,5%

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2008

 

2)γ). Αλουμινίου με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,4%

(2)

 

3. Κραμάτων χαλκού, με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 4%

(2)

 

4)α). Κελύφη και δακτύλιοι εδράνων

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2008

 

4)β). Κελύφη και δακτύλιοι εδράνων σε κινητήρες, συστήματα μετάδοσης της κίνησης και συμπιεστές συστημάτων κλιματισμού

01-07-2011 και ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2011

 

Μόλυβδος και ενώσεις μολύβδου που περιέχονται σε κατασκευαστικά στοιχεία

5. Συσσωρευτές

(2)

Χ

6. Αποσβεστήρες κραδασμών

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2016 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ

7)α). Μέσα βουλκανισμού και σταθεροποιητές για ελαστομερή σε σωληνάκια φρένων, σωληνάκια καυσίμου, σωληνάκια εξαερισμού, σε μέρη από ελαστομερή / μεταλλικά υλικά για εφαρμογές σε πλαίσια και στις εδράσεις κινητήρων

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2005

 

7)β). Μέσα βουλκανισμού και σταθεροποιητές για ελαστομερή σε σωληνάκια φρένων, σωληνάκια καυσίμου, σωληνάκια εξαερισμού, σε μέρη από ελαστομερή / μεταλλικά υλικά για εφαρμογές σε πλαίσια και στις εδράσεις κινητήρων, με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,5%

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2006

 

7)γ). Συνδετικά μέσα για ελαστομερή για εφαρμογές σε συστήματα μετάδοσης της κίνησης, με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,5%

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2009

 

8)α). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για την ένωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κατασκευαστικών στοιχείων με κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και μόλυβδος σε τελειώματα για απολήξεις κατασκευαστικών στοιχείων, πλην των ηλεκτρολυτικών πυκνωτών αργιλίου, για ακροδέκτες κατασκευαστικών στοιχείων και για κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2016 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ (1)

8)β). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για ηλεκτρικές εφαρμογές, πλην της συγκόλλησης σε κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων ή σε γυαλί

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2011 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ (1)

8)γ). Μόλυβδος σε τελειώματα για ακροδέκτες ηλεκτρολυτικών πυκνωτών αργιλίου

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2013 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ (1)

8)δ). Μόλυβδος που χρησιμοποιείται για συγκόλληση σε γυαλί σε αισθητήρες ροής μάζας αέρα

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2015 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ (1)

8)ε). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα τύπου υψηλής θερμοκρασίας τήξης (δηλαδή κράματα μολύβδου με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο τουλάχιστον 85%)

(3)

Χ (1)

8)στ). Μόλυβδος σε συστήματα συζευκτήρων με ακίδες ενσφήνωσης (press-fit)

(3)

Χ (1)

8)ζ). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα με σκοπό την ολοκλήρωση εκμεταλλεύσιμης ηλεκτρικής σύνδεσης μεταξύ μήτρας και φορέα ημιαγωγού σε μονολιθικά (flip chip) ολοκληρωμένα κυκλώματα

(3)

Χ (1)

8)η). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για την ένωση των ψηκτρών με τον απορροφητή θερμότητας σε συγκροτήματα ημιαγωγών ισχύος με διαστάσεις πλινθίου (τσιπ) τουλάχιστον 1 cm2, εκφραζόμενες ως εμβαδόν προβολής, και ονομαστική πυκνότητα ρεύματος 1 A/mm2 επιφάνειας του πλινθίου πυριτίου

(3)

Χ (1)

8)θ). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για ηλεκτρικές εφαρμογές εφυάλωσης σε γυαλί, πλην της συγκόλλησης κατά την πολυστρωματική εφυάλωση

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2013 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά (4)

Χ (1)

8)ι). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για συγκόλληση κατά την πολυστρωματική εφυάλωση

(3)

Χ (1)

9. Έδρανα βαλβίδων

Ως ανταλλακτικά για τύπους κινητήρων που έχουν αναπτυχθεί πριν από την 01-01-2003

 

10)α). Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κατασκευαστικά στοιχεία που περιέχουν μόλυβδο σε γυαλί ή κεραμική ύλη, σε υάλινη ή κεραμική μήτρα, σε υαλοκεραμικό υλικό, ή σε υαλοκεραμική μήτρα. Η εξαίρεση αυτή δεν καλύπτει τη χρήση μολύβδου σε: - γυαλί λαμπτήρων και εφυάλωμα σπινθηριστών (μπουζί) - διηλεκτρικά κεραμικά υλικά κατασκευαστικών στοιχείων υπό 10)β), 10)γ) και 10)δ).

 

X (5) (για κατασκευαστικά στοιχεία κινητήρων πλην των πιεζοηλεκτρικών)

10)β). Μόλυβδος σε οξείδιο μολύβδου - ζιρκονίου - τιτανίου (PZT) που είναι το βασικό υλικό διηλεκτρικού κεραμικού υλικού πυκνωτών οι οποίοι ενσωματώνονται σε ολοκληρωμένα κυκλώματα ή διακριτικούς ημιαγωγούς.

 

 

10)γ). Μόλυβδος σε διηλεκτρικό κεραμικό πυκνωτών για ονομαστική τάση χαμηλότερη των 125 V εναλλασσομένου ρεύματος ή 250 V συνεχούς ρεύματος

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2016 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

 

10)δ). Μόλυβδος σε διηλεκτρικό κεραμικό πυκνωτών που αντισταθμίζει τις λόγω θερμοκρασίας αποκλίσεις των αισθητήρων σε συστήματα ηχοβολισμού με υπερήχους.

(3)

 

11. Πυροτεχνικοί ενεργοποιητές

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-07-2006 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

 

12. Μόλυβδος σε θερμοηλεκτρικά υλικά για ηλεκτρικές εφαρμογές σε αυτοκίνητα με σκοπό τη μείωση των εκπομπών CO2 μέσω ανάκτησης θερμότητας καυσαερίων

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-01-2019 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ

Εξασθενές χρώμιο σε

13)α). Αντιδιαβρωτικές επιστρώσεις

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2007

 

13)β). Αντιδιαβρωτικές επιστρώσεις σε συστήματα κοχλία - περικοχλίου για εφαρμογές σε πλαίσια

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2008

 

14. Ως αντιδιαβρωτικό του ψυκτικού συστήματος από ανθρακούχο χάλυβα στα ψυγεία απορρόφησης αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, με αναλογία έως 0,75% κατά βάρος του ψυκτικού διαλύματος, εκτός εάν είναι εφικτή η χρήση άλλων τεχνολογιών ψύξης (δηλαδή διαθέσιμων στην αγορά για χρήση σε αυτοκινούμενα τροχόσπιτα) και δεν επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την υγεία ή / και την ασφάλεια των καταναλωτών

 

Χ

Υδράργυρος σε

15)α). Λαμπτήρες εκκένωσης για προβολείς

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-07-2012 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ

15)β). Σωλήνες φθορισμού που χρησιμοποιούνται σε οθόνες πίνακα οργάνων

Σε οχήματα για τα οποία έχει χορηγηθεί έγκριση τύπου πριν από την 01-07-2012 και ως ανταλλακτικά για τα οχήματα αυτά

Χ

Κάδμιο

16. Συσσωρευτές για ηλεκτρικά οχήματα

Ως ανταλλακτικά για οχήματα που έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από τις 31-12-2008

 

 

 

(1) Αποσυναρμολόγηση εάν, σε συνδυασμό με το σημείο 10)α), σημειώνεται υπέρβαση της μέσης τιμής κατωφλίου 60 γραμμαρίων ανά όχημα. Για την εφαρμογή της παρούσας ρήτρας δεν λαμβάνονται υπόψη τα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν έχουν τοποθετηθεί από τον κατασκευαστή στη γραμμή παραγωγής

(2) Η εξαίρεση αυτή επανεξετάζεται το 2015.

(3) Η εξαίρεση αυτή επανεξετάζεται το 2014.

(4) Η εξαίρεση αυτή επανεξετάζεται πριν από την 01-01-2012.

(5) Αποσυναρμολόγηση εάν, σε συνδυασμό με τα σημεία 8)α) έως 8)ι), σημειώνεται υπέρβαση της μέσης τιμής κατωφλίου 60 γραμμαρίων ανά όχημα. Για την εφαρμογή της παρούσας ρήτρας δεν λαμβάνονται υπόψη τα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν έχουν τοποθετηθεί από τον κατασκευαστή στη γραμμή παραγωγής.

 

Σημειώσεις:

 

Είναι ανεκτή μέγιστη τιμή συγκέντρωσης, κατά βάρος και σε ομοιογενές υλικό, έως 0,1% όσον αφορά τον μόλυβδο, το εξασθενές χρώμιο και τον υδράργυρο και έως 0,01 % όσον αφορά το κάδμιο.
Επιτρέπεται χωρίς περιορισμούς η επαναχρησιμοποίηση μερών οχημάτων τα οποία έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά την καταληκτική ημερομηνία της εξαίρεσης, δεδομένου ότι δεν καλύπτεται από το άρθρο 4 παράγραφος 2 στοιχείο α).
Τα ανταλλακτικά που έχουν διατεθεί στην αγορά μετά την 01-07-2003 και χρησιμοποιούνται για οχήματα τα οποία έχουν διατεθεί στην αγορά πριν από την 01-07-2003 εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 4 παράγραφος 2 στοιχείο α) (*).

 

(*) Η ρήτρα αυτή δεν εφαρμόζεται στα βαρίδια ζυγοστάθμισης τροχών, στις ψήκτρες άνθρακα για ηλεκτρικούς κινητήρες και στις επενδύσεις φρένων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 της υπ' αριθμόν 15540/548/Ε103/2012 απόφασης (ΦΕΚ 945/Α/2012).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.