Προεδρικό διάταγμα 133/17 - Άρθρο 12

Άρθρο 12: Διεύθυνση Δομών, Διαδικασιών και Αρχείων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης είναι:

 

α) Η διαμόρφωση σχεδίων αξιολόγησης των δομών της δημόσιας διοίκησης με στόχο την αναδιάρθρωσή της.

 

β) Η διαμόρφωση πολιτικών για την απλούστευση και σύντμηση των διοικητικών διαδικασιών.

 

γ) Η αξιολόγηση, βελτίωση και επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μέσω της εκπόνησης καινοτόμων δράσεων.

 

δ) Η διαμόρφωση πολιτικών για την ορθολογική διοίκηση και διαχείριση των αρχείων των δημοσίων υπηρεσιών.

 

2. Η Διεύθυνση Δομών, Διαδικασιών και Αρχείων συγκροτείται από τα εξής 4 Τμήματα:

 

α) Τμήμα Διαδικασιών.

 

β) Τμήμα Δομών.

 

γ) Τμήμα Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών

 

δ) Τμήμα Αρχείων.

 

3. α) Αρμοδιότητες του Τμήματος Διαδικασιών:

 

α)α. Ο σχεδιασμός δομών - υπηρεσιών μιας στάσης σε όλο το φάσμα λειτουργίας των φορέων και των οργανωτικών δομών της δημόσιας διοίκησης.

 

β)β. Η συστηματική οργάνωση των φορέων του Δημοσίου, βάσει των αρχών της διαφανούς αποτελεσματικής, αποδοτικής και ταχύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων.

 

γ)γ. Η επιχειρησιακή αξιοποίηση και υλοποίηση των εκθέσεων - πορισμάτων των σωμάτων επιθεώρησης και ελέγχου - φορέων της Δημόσιας Διοίκησης - με στόχο τη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας.

 

δ)δ. Η ανάπτυξη και η διαχείριση των προτύπων παροχής υπηρεσιών από τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και του σχετικού κανονιστικού πλαισίου.

 

ε)ε. Η διαμόρφωση επιχειρησιακών διαδικασιών για τη συμπαραγωγή υπηρεσιών με άλλους φορείς του Δημοσίου, με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

 

στ)στ. Η συστηματική και τακτική συνεργασία με τους φορείς και τις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης για τη διαμόρφωση και διάθεση διοικητικών εντύπων.

 

ζ)ζ. Η συγκέντρωση, επεξεργασία και επιλογή της ύλης, καθώς και η σύνταξη, έκδοση και διάθεση της εφημερίδας του Υπουργείου Δημοσιογραφικά.

 

η)η. Η έρευνα και εισήγηση για την τροποποίηση νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων, εφόσον διαπιστώνεται ότι η εφαρμογή τους θίγει τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών.

 

θ)θ. Η εισήγηση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες καθ' ύλη υπηρεσίες, κατευθυντήριων ερμηνευτικών κανόνων ή θετικών ενεργειών, ώστε η δράση της Δημόσιας Διοίκησης να διασφαλίζει την ακώλυτη άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών.

 

ι)ι. Η προτυποποίηση και πιστοποίηση των διοικητικών διαδικασιών βάσει ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων.

 

ι)α)ι)α. Ο ανασχεδιασμός και η απλούστευση των διαδικασιών των δημόσιων υπηρεσιών και φορέων, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες τους, με σκοπό τη μείωση του κόστους και του προκαλούμενου διοικητικού βάρους σε πολίτες, καθώς και στις επιχειρήσεις, για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

 

ι)β)ι)β. Η εφαρμογή δημόσιων πολιτικών υγιεινής και ασφάλειας.

 

ι)γ)ι)γ. Η εφαρμογή αρχών εργονομικού σχεδιασμού των γραφείων και των ροών εργασίας.

 

ι)δ)ι)δ. Η διαμόρφωση δημόσιας πολιτικής για την πρόσβαση των ΑμεΑ στις δημόσιες υπηρεσίες, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου

 

ι)ε)ι)ε. Η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Κεντρικού Συστήματος Παροχής Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα και των επί μέρους υπηρεσιών που παρέχονται από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια (χρόνος εξυπηρέτησης, απαίτηση για φυσική παρουσία, κανάλια επικοινωνίας και διάθεσης υπηρεσιών, υπηρεσίες μιας στάσης, κ.λ.π.).

 

ι)στ)ι)στ. Η μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών των υπηρεσιών που παρέχονται από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και η διατύπωση μέτρων ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους φορείς της.

 

ι)ζ)ι)ζ. Η υποβολή ετήσιας έκθεσης απολογισμού της αποτελεσματικότητας των μέτρων που εφαρμόστηκαν για την ουσιαστική εξυπηρέτηση των πολιτών και την άμβλυνση μορφών κακοδιοίκησης.

 

ι)η)ι)η. Η υποδοχή και αξιολόγηση βελτιωτικών προτάσεων και παραπόνων πολιτών, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

ι)θ)ι)θ. Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, η τήρηση σχετικών στατιστικών στοιχείων, η ανάλυση αυτών και η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση τυχόν δυσλειτουργιών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

 

κ)κ. Η προώθηση της συνεργασίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες.

 

β) Αρμοδιότητες του Τμήματος Δομών:

 

α)α. Η διαμόρφωση, η εφαρμογή και η παρακολούθηση της δημόσιας πολιτικής οργανωτικού σχεδιασμού των δημόσιων υπηρεσιών και των φορέων τους.

 

β)β. Η αξιολόγηση των δομών των δημόσιων υπηρεσιών και φορέων με στόχο τη βελτίωση της οργάνωσης τους και τη στρατηγική ευθυγράμμιση αυτών με την επιχειρησιακή τους λειτουργία.

 

γ)γ. Η δημόσια πολιτική για τη διαρκή επικαιροποίηση της οριοθέτησης του δημόσιου τομέα.

 

δ)δ. Η διαρκής επικαιροποίηση του Μητρώου Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης.

 

ε)ε. Ο χειρισμός θεμάτων σχετικά με τον περιορισμό των συναρμοδιοτήτων φορέων ή οργάνων της Διοίκησης κατά την έκδοση των διοικητικών πράξεων.

 

στ)στ. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της δημόσιας πολιτικής για την οργάνωση και λειτουργία του αποκεντρωτικού συστήματος.

 

ζ)ζ. Η μελέτη και εισήγηση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κρατικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης.

 

η)η. Η μελέτη και εισήγηση για την ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων και λοιπών φορέων κρατικής δραστηριότητας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

 

θ)θ. Η μελέτη και εισήγηση δράσεων οργάνωσης και συντονισμού των επιμέρους διοικητικών συστημάτων, λειτουργιών και διαδικασιών πολυεπίπεδης διακυβέρνησης.

 

γ) Αρμοδιότητες του Τμήματος Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών:

 

α)α. Η μελέτη και εισήγηση για την ίδρυση ή διακοπή της λειτουργίας Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.

 

β)β. Η οργάνωση και η λειτουργία των δομών του Κεντρικού Συστήματος Παροχής Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα (Κ.Ε.Π., Εθνική Διαδικτυακή Πύλη ΕΡΜΗΣ).

 

γ)γ. Η επιχειρησιακή διασύνδεση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών με καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες των φορέων της δημόσιας διοίκησης.

 

δ)δ. Η βελτίωση της παροχής δημόσιων υπηρεσιών σε συνεργασία με τους συναρμόδιους, κατά περίπτωση, φορείς.

 

ε)ε. Η παροχή οδηγιών προς τους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες σε πολίτες και επιχειρήσεις, για την επίλυση προβλημάτων εξυπηρέτησης.

 

στ)στ. Ο έλεγχος, η παρακολούθηση και ο συντονισμός της λειτουργίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.

 

ζ)ζ. Η υποστήριξη της καθημερινής λειτουργίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, η παροχή οδηγιών και η μέριμνα για την αντιμετώπιση και επίλυση πάσης φύσεως ζητημάτων που προκύπτουν από τη λειτουργία τους και αφορούν οικονομικά, διοικητικά θέματα, καθώς και θέματα κατάστασης προσωπικού τους, σε συνεργασία με τις καθ' ύλη αρμόδιες μονάδες του Υπουργείου.

 

η)η. H εξέταση αιτημάτων, διαμαρτυριών ή προσφυγών κάθε πολίτη, που εκτιμά ότι η υπηρεσία με την οποία συναλλάσσεται δεν λειτούργησε, σύμφωνα με την αποστολή της και το γενικότερο συμφέρον, με αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτησή του.

 

θ)θ. Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η λειτουργία δράσεων δημοσιότητας.

 

δ) Αρμοδιότητες του Τμήματος Αρχείων:

 

α)α. Η άσκηση της δημόσιας πολιτικής για την ορθή τήρηση των υπηρεσιακών αρχείων της Δημόσιας Διοίκησης και την πρόληψη απωλειών και καταστροφών δημόσιων εγγράφων.

 

β)β. Η εισήγηση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες καθ' ύλη υπηρεσίες, κατευθυντήριων ερμηνευτικών κανόνων για την τήρηση συστημάτων αρχειοθέτησης.

 

γ)γ. Η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών στις υπηρεσίες και τους φορείς του δημοσίου, για την επισήμανση και την απογραφή των αρχείων τους, καθώς και για θέματα που ανακύπτουν κατά την περιοδική εκκαθάριση των αρχείων.

 

δ)δ. Η παρακολούθηση της εκτέλεσης των προεδρικών διαταγμάτων περί εκκαθάρισης των αρχείων των δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και η μέριμνα για την απρόσκοπτη κατάθεση των ανενεργών αρχείων των πάσης φύσης δημοσίων υπηρεσιών στα Γενικά Αρχεία του Κράτους.

 

ε)ε. Η εισήγηση για την τροποποίηση νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων με αντικείμενο την εκκαθάριση αρχείων.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.