Προεδρικό διάταγμα 134/17 - Άρθρο 15

Άρθρο 15: Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Ο επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών είναι η αποτελεσματική διαχείριση και συντονισμός των ενεργειών που αφορούν:

 

α) Στην κατάρτιση, αναθεώρηση και υλοποίηση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής).

 

β) Στην κατάρτιση και παρακολούθηση της εκτέλεσης του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου.

 

γ) Στην κατάρτιση και παρακολούθηση της εκτέλεσης του κοινωνικού προϋπολογισμού.

 

δ) Στην εποπτεία των εσόδων και περιουσίας των εποπτευόμενων φορέων.

 

ε) Στη συγκέντρωση και επεξεργασία δημοσιονομικών στοιχείων, στην παραγωγή των σχετικών αναλύσεων και αναφορών και στην υποβολή τους σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

 

στ) Στην κατάρτιση των αναλογιστικών μελετών, και τη συστηματική μελέτη, επεξεργασία και αξιολόγηση δεδομένων των οικονομικών και δημογραφικών στοιχείων για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος.

 

ζ) Στην κατάρτιση των εισηγητικών εκθέσεων του άρθρου 24 του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

η) Στην προώθηση, παρακολούθηση και διαχείριση των κρατικών ενισχύσεων και πόρων.

 

2. Η Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

 

α) Τμήμα Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και κατάρτισης Προϋπολογισμού.

 

β) Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας.

 

γ) Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών.

 

δ) Τμήμα Κρατικών Ενισχύσεων.

 

3. α. Αρμοδιότητες του Τμήματος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και κατάρτισης Προϋπολογισμού, είναι:

 

α)α) Ο σχεδιασμός, κατάρτιση, αναθεώρηση και παρακολούθηση της εκτέλεσης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου.

 

β)β) Ο σχεδιασμός, κατάρτιση, τροποποίηση και αναμόρφωση του ετήσιου Τακτικού Προϋπολογισμού των υπηρεσιών του Υπουργείου, η παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης του Τακτικού Προϋπολογισμού και η εναρμόνιση του με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

 

γ)γ) Ο σχεδιασμός, κατάρτιση και τροποποίηση του Κοινωνικού Προϋπολογισμού ευθύνης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και η παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης του σύμφωνα με τους τεθέντες δημοσιονομικούς στόχους.

 

δ)δ) Ο σχεδιασμός, κατάρτιση, αναθεώρηση και παρακολούθηση της εκτέλεσης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής του Κοινωνικού Προϋπολογισμού ευθύνης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

ε)ε) Η σύνταξη των μνημονίων συνεργασίας με το Υπουργείο Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) όπως προβλέπεται από το νόμο [Ν] 4270/2014 (ΦΕΚ 143/Α/2014).

 

στ)στ) Η υποβολή αιτημάτων προς το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με μεταφορές πιστώσεων σε άλλους Φορείς του Δημοσίου για δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί για λογαριασμό του Υπουργείου, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από τον αρμόδιο διατάκτη.

 

ζ)ζ) Η σύνταξη σχεδίων αποφάσεων σχετικά με μεταφορές πιστώσεων εντός της ίδιας μείζονος κατηγορίας δαπανών του εκτελούμενου προϋπολογισμού, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από τον αρμόδιο διατάκτη, και η υποβολή του σχεδίου προς υπογραφή στους αρμόδιους κατά περίπτωση διατάκτες.

 

η)η) Η σύνταξη σχεδίων αιτημάτων προς το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με μεταφορές πιστώσεων μεταξύ διαφορετικών μειζόνων κατηγοριών δαπανών του εκτελούμενου προϋπολογισμού, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από τον αρμόδιο διατάκτη, και η υποβολή του σχεδίου προς υπογραφή στους αρμόδιους κατά περίπτωση διατάκτες.

 

θ)θ) Η υποβολή αιτημάτων προς το Υπουργείο Οικονομικών για αύξηση των διαθέσιμων ποσοστών πιστώσεων από τον τακτικό προϋπολογισμό, για εγγραφή και μεταφορά πιστώσεων που απορρέουν από τον τακτικό προϋπολογισμό, καθώς και για κατανομή κατά ΚΑΕ του εσόδου που προέρχεται από το 20% που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 14 του νόμου 3996/2011 (ΦΕΚ 170/Α/2011).

 

ι)ι) Η υποβολή αιτημάτων (κατόπιν εισηγήσεων της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Υπηρεσιών και του Τμήματος Μισθοδοσίας της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης) προς την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών με σκοπό την εγγραφή ή μεταφορά πιστώσεων σε πράξεις διορισμών, μετατάξεων, προαγωγών και αποσπάσεων υπαλλήλων και η ενημέρωση των αρμοδίων διευθύνσεων του Υπουργείου μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.

 

ι)α)ι)α) Η σύνταξη και κατάρτιση σχεδίου αιτήματος προς το Υπουργείο Οικονομικών, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του αρμόδιου διατάκτη,σχετικά με την έγκριση πολυετών αναλήψεων και η υποβολή του σχεδίου προς υπογραφή στον αρμόδιο διατάκτη.

 

ι)β)ι)β) Η σύνταξη σχεδίων αποφάσεων με τις οποίες παρέχεται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου σε άλλους Φορείς του Δημοσίου σχετικά με αποσπάσεις και μετατάξεις σε αυτούς προσωπικού που προέρχεται από φορείς εποπτευόμενους από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και η υποβολή του σχεδίου για υπογραφή από τον αρμόδιο κατά περίπτωση διατάκτη, καθώς και η υποβολή αιτημάτων προς άλλους Φορείς του Δημοσίου με τα οποία ζητείται η παροχή σύμφωνης γνώμης τους σχετικά με την απόσπαση ή μετάταξη υπαλλήλων τους προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

β. Αρμοδιότητες του Τμήματος Εσόδων και Περιουσίας, είναι:

 

α)α) Η μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων που αφορούν στη βεβαίωση και είσπραξη πόρων του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του.

 

β)β) Η παρακολούθηση των εσόδων των εποπτευόμενων από το Υπουργείο φορέων, των εσόδων υπέρ ΕΟΠΥΥ και η συλλογή και επεξεργασία σχετικών στατιστικών στοιχείων.

 

γ)γ) Η μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση, επιμέλεια εφαρμογής μέτρων και σύνταξη σχεδίων κανονιστικών πράξεων που αφορούν στην κτήση, διάθεση, αξιοποίηση, εκμετάλλευση ή εκποίηση της ακίνητης περιουσίας που περιήλθε στο Υπουργείο με το άρθρο 9 του νόμου 4052/2012 (ΦΕΚ 41/Α/2012), μετά από σχετική γνωμοδότηση - μελέτη σκοπιμότητας της Διεύθυνσης Προμηθειών και Μέριμνας, καθώς και της κινητής περιουσίας του Υπουργείου και των εποπτευόμενων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.

 

δ)δ) Η αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και των εποπτευόμενων φορέων της στο πλαίσιο προγραμμάτων για την παροχή στεγαστικής προστασίας σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.

 

ε)ε) Η επιμέλεια είσπραξης των εσόδων του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ), η λογιστική παρακολούθηση των λογαριασμών του, η υποστήριξη της διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του καθώς και η έγκριση των απολογισμών και ισολογισμών του.

 

στ)στ) Η διαχείριση και η αντίστοιχη εποπτεία της κινητής και ακίνητης περιουσίας που περιήλθε στο Υπουργείο με το άρθρο 9 του νόμου 4052/2012 και το άρθρο 47 του νόμου [Ν] 4386/2016.

 

ζ)ζ) Η διαχείριση εμπράγματων δικαιωμάτων που αφορούν στο σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας που περιήλθε στο Υπουργείο με το άρθρο 9 του νόμου 4052/2012 κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

γ. Αρμοδιότητες του Τμήματος Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών είναι:

 

α)α) Η συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα Μητρώα δεσμεύσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, των ειδικών φορέων και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, η κατάρτιση και υποβολή των προβλεπόμενων αναφορών καθώς και η ενημέρωση των ηλεκτρονικών διαδικτυακών εφαρμογών του Υπουργείου Οικονομικών.

 

β)β) Ο έλεγχος και επεξεργασία των δημοσιονομικών στοιχείων των χρηματοοικονομικών αναφορών και των μηνιαίων δελτίων των εποπτευόμενων φορέων, η κατάρτιση συγκεντρωτικών πινάκων, όπου απαιτείται, η διαβίβαση τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και η ενημέρωση των ηλεκτρονικών διαδικτυακών εφαρμογών του Υπουργείου Οικονομικών.

 

γ)γ) Ο έλεγχος και η διασταύρωση των στοιχείων που αφορούν στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, των ειδικών φορέων και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου και η κατάρτιση της μηνιαίας συνοπτικής έκθεσης εξέλιξης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων φορέων Γενικής Κυβέρνησης.

 

δ)δ) Η κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τους εποπτευόμενους φορείς και η διαβίβαση τους στη Βουλή, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην Ελληνική Στατιστική Αρχή και σε άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως απαιτείται.

 

ε)ε) Η εκπόνηση μελετών, αναλύσεων και η υποβολή προτάσεων για τη διασφάλιση της τήρησης του προϋπολογισμού και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η αξιολόγηση του εκτελούμενου προϋπολογισμού, με στόχο την αύξηση των εσόδων, τη μείωση των δαπανών και την εν γένει χρησιμοποίηση όλων των πόρων με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.

 

στ)στ) Η παραγωγή οικονομικών απολογιστικών στοιχείων για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού συνολικά ή σε μέρος αυτού καθώς και των συναφών ενημερωτικών σημειωμάτων προς την πολιτική ηγεσία.

 

ζ)ζ) Η μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση, επιμέλεια εφαρμογής μέτρων και σύνταξη σχεδίων κανονιστικών πράξεων που αφορούν στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου προς τρίτους καθώς και εκείνων προς τη Γενική Κυβέρνηση.

 

η)η) Η συγκέντρωση, επεξεργασία και αξιολόγηση όλων των στοιχείων που αφορούν στην έκτακτη επιχορήγηση των φορέων Γενικής Κυβέρνησης για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους, ο έλεγχος και η υποβολή των αντίστοιχων αιτημάτων προς την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών και η παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσής τους.

 

θ)θ) Η κατάρτιση αναλογιστικών μελετών και η σύνταξη οικονομικών εκθέσεων σε θέματα της οικονομικής ζωής των φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης και φορέων παροχής επιδομάτων για τη διαπίστωση της οικονομικής τους κατάστασης και τη διατύπωση προτάσεων για την εξασφάλιση ομαλής οικονομικής λειτουργίας τους.

 

ι)ι) Η συγκέντρωση τυποποιημένων πληροφοριών και στοιχείων που απαιτούνται για την κατάρτιση των οικονομικών εκθέσεων και των αναλογιστικών μελετών, καθώς και η συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για Διεθνείς Οργανισμούς.

 

ι)α)ι)α) Η μεθοδική ταξινόμηση, ανάλυση, επεξεργασία και μελέτη των παραπάνω στοιχείων και πληροφοριών για την εξαγωγή συμπερασμάτων για την κατάσταση που υπάρχει και την πορεία που διαγράφεται στην κοινωνική ασφάλιση, καθώς και η συνεχής παρακολούθηση της σύνταξης ελληνικών αναλογιστικών πινάκων επιβίωσης από τους αρμόδιους φορείς, όπως τα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και την Ελληνική Στατιστική Αρχή, καθώς και η μετέπειτα προσαρμογή αυτών.

 

ι)β)ι)β) Η ανάλυση και εκτίμηση των οικονομικών συνεπειών των σχεδιαζόμενων μέτρων πολιτικής που προϋποθέτουν την ανάλυση επιπτώσεων μελλοντικών αβέβαιων γεγονότων, καθώς και η υποστήριξη άλλων τμημάτων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών για την αναγνώριση και ανάλυση μελλοντικών ενδεχόμενων που επηρεάζουν το κοινωνικό, δημογραφικό και οικονομικό περιβάλλον.

 

ι)γ)ι)γ) Η κατάρτιση εισηγητικών εκθέσεων οικονομικών επιπτώσεων, σύμφωνα με το άρθρο 24 παράγραφος 5 του νόμου [Ν] 4270/2014 (Α/143/2014) που βαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό (τακτικού και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) και τους προϋπολογισμούς των εποπτευόμενων φορέων.

 

δ. Αρμοδιότητες του Τμήματος Κρατικών Ενισχύσεων, είναι:

 

α)α) Η προετοιμασία και η προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

 

β)β) Η υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του Υπουργείου, πριν την προώθηση τους στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων.

 

γ)γ) Η εποπτεία και η υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητας της σε ό,τι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης.

 

δ)δ) Η έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση.

 

ε)ε) Η παροχή στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της.

 

στ)στ) Η μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI.

 

ζ)ζ) Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI και καταχώρισης στοιχείων στο σύστημα ΤΑΜ.

 

η)η) Η μέριμνα για την ενημέρωση του Μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του νόμου 4152/2013, (ΦΕΚ 107/Α/2013), ως προς τα μέτρα αρμοδιότητάς τους.

 

θ)θ) Η εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητας της, με βάση τις οδηγίες της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα, η υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν και η μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, κ.λ.π.).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 18 του νόμου 4529/2018 (ΦΕΚ 105/Α/2018), με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 50 του νόμου 4554/2018 (ΦΕΚ 130/Α/2018).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.