Προεδρικό διάταγμα 13/18 - Άρθρο 23

Άρθρο 23: Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας μεριμνά για τον καθορισμό των ναυτικών ειδικοτήτων, των επιπέδων στελέχωσης πλοίων, της ιεραρχίας και καθηκόντων του προσωπικού των πλοίων, τον πειθαρχικό έλεγχο των ναυτικών, την έκδοση πιστοποιητικών θαλάσσιας υπηρεσίας, καθώς και την τήρηση Μητρώων Ναυτικών, μέσω των ακόλουθων Τμημάτων της:

 

α) Τμήμα Στελέχωσης Πλοίων,

 

β) Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων,

 

γ) Τμήμα Πειθαρχικού Ελέγχου Ναυτικών,

 

δ) Τμήμα Αναγνώρισης Θαλάσσιας Υπηρεσίας.

 

2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Στελέχωσης Πλοίων είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη στελέχωση ελληνικών πλοίων.

 

β) Η έρευνα, μελέτη και προώθηση μέτρων για τη ρύθμιση θεμάτων που ανάγονται στην ισορροπία προσφοράς/ ζήτησης ναυτικής εργασίας και στην απογραφή ναυτικών.

 

γ) Η παρακολούθηση της δραστηριότητας των Λιμενικών Αρχών και των Εδρών Ναυτιλιακών Ακολούθων στον τομέα της στελέχωσης των ελληνικών πλοίων, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.

 

δ) Η ρύθμιση θεμάτων ύψους και όρων τακτικής επιδότησης ανέργων ναυτικών.

 

ε) Η εποπτεία της λειτουργίας και του έργου των Γραφείων Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ).

 

στ) Ο καθορισμός, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών, των ειδικοτήτων των Ελλήνων ναυτικών.

 

ζ) Ο καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών για την απόκτηση της ιδιότητας του ναυτικού.

 

η) Η τήρηση Μητρώων απογραφής ναυτικών, εργατών θαλάσσης και η κατάρτιση και τήρηση Μητρώου Ενεργών Ναυτικών.

 

θ) Η παραλαβή και ο έλεγχος των δικαιολογητικών των υποψηφίων προς απογραφή ναυτικών και εργατών θαλάσσης και η έκδοση ναυτικών φυλλαδίων. Η παραλαβή δικαιολογητικών από ενδιαφερόμενους αλλά και από τις απογράφουσες Λιμενικές Αρχές για έκδοση αντιγράφων ναυτικών φυλλαδίων και φυλλαδίων εργατών θαλάσσης, ο έλεγχος και η έκδοσή τους.

 

ι) Η συγκέντρωση και ο έλεγχος των δικαιολογητικών των απογραφομένων από τις Λιμενικές Αρχές ναυτικών, ο συντονισμός και η εξασφάλιση της ομοιόμορφης άσκησης του έργου τους. Η κατάρτιση και τήρηση ατομικών φακέλων ναυτικών.

 

ι)α) Η διαγραφή από τα Μητρώα απογραφής ναυτικών ή επαναπογραφή, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

ι)β) Η τήρηση, επεξεργασία και παρακολούθηση στατιστικών στοιχείων για το ναυτεργατικό δυναμικό της χώρας, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς.

 

ι)γ) Η μελέτη στοιχείων σύνθεσης αλλοδαπών πλοίων.

 

3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Εργασιακών Σχέσεων είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η έρευνα των όρων και των συνθηκών εργασίας των ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία υπό ξένη σημαία, η προώθηση μέτρων για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη ναυτική εργασία, σε συνεργασία με συναρμόδιες Διευθύνσεις και η παρακολούθηση της διαμόρφωσης του δικαίου σύμβασης ναυτολόγησης.

 

β) Ο καθορισμός της ιεραρχίας και των καθηκόντων του προσωπικού των πλοίων στην εκτέλεση της εργασίας.

 

γ) Η κύρωση συλλογικών συμβάσεων ναυτικής εργασίας καθώς και ειδικών συμφωνιών και η μέριμνα για τη λήψη μέτρων που αφορούν στην έκδοση αποφάσεων για θέματα που δεν ρυθμίζονται από αυτές και η παρακολούθηση της διαμόρφωσης του δικαίου Συλλογικών Συμβάσεων στη ναυτική εργασία.

 

δ) Η μέριμνα για την επίλυση/διευθέτηση ατομικών και συλλογικών ναυτεργατικών διαφορών, η παρακολούθηση της σχετικής νομοθεσίας και η κωδικοποίηση της.

 

στ) Η παρακολούθηση της δραστηριότητας των Διεθνών Οργανισμών και των Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η εκπροσώπηση σε αυτούς για θέματα ναυτικής εργασίας. Η μελέτη, εισήγηση και λήψη των απαραίτητων μέτρων.

 

ε) Η κύρωση Διεθνών Συμβάσεων και η σύναψη Συμφωνιών που αφορούν σε θέματα ναυτικής εργασίας και η εισήγηση για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις απαιτήσεις της ενωσιακής και διεθνούς νομοθεσίας επί θεμάτων αρμοδιότητος της Διεύθυνσης.

 

στ) Η παρακολούθηση των δραστηριοτήτων ναυτεργατικών οργανώσεων σε θέματα ναυτικής εργασίας, και η μέριμνα για τη λήψη καταλλήλων μέτρων.

 

ζ) Ο συντονισμός επί θεμάτων ναυτικής εργασίας που εξετάζονται στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και η σύνταξη εκθέσεων για την εφαρμογή Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας.

 

η) Η μέριμνα για τη ρύθμιση θεμάτων ύψους και όρων έκτακτης επιδότησης ανέργων ναυτικών.

 

θ) Η προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν στην παροχή προστασίας ναυτικών από τον Οίκο Ναύτου που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Υπουργείου.

 

ι) Η μέριμνα για την προώθηση θεμάτων που αφορούν δικαιώματα περίθαλψης ναυτικών.

 

ι)α) Η μέριμνα για τη διερεύνηση περιστατικών ασθενειών και τραυματισμών Ελλήνων ναυτικών καθώς και αλλοδαπών ναυτικών που υπηρετούν σε υπό ελληνική σημαία πλοία και η κατάλληλη ενημέρωση του οικείου ηλεκτρονικού αρχείου.

 

4. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Πειθαρχικού Ελέγχου Ναυτικών είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η συγκρότηση των Πειθαρχικών Συμβουλίων Εμπορικού Ναυτικού.

 

β) Η συγκέντρωση του προανακριτικού υλικού που αφορά σε ποινικά αδικήματα και πειθαρχικά παραπτώματα που διαπράττονται από ναυτικούς πάνω σε πλοία, η μέριμνα για τη συμπλήρωση του υλικού αυτού και τη διαβίβαση του στα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια και στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές.

 

γ) Η παρακολούθηση των αμετάκλητων καταδικαστικών αποφάσεων των ποινικών δικαστηρίων και η παραπομπή των παραπάνω περιπτώσεων στα πειθαρχικά συμβούλια.

 

δ) Η τήρηση και συνεχής ενημέρωση του πειθαρχικού Μητρώου των ναυτικών, η εκτέλεση των αποφάσεων των πειθαρχικών συμβουλίων και ο χειρισμός θεμάτων μετατροπής πειθαρχικών ποινών.

 

ε) Η διαβίβαση των ασκούμενων εφέσεων στα πειθαρχικά συμβούλια.

 

5. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Αναγνώρισης Θαλάσσιας Υπηρεσίας είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η επικύρωση μεταβολών στα ναυτολόγια και στα ναυτικά φυλλάδια, χωρίς τη σύμπραξη της αρμόδιας αρχής, η έκδοση απόφασης για διόρθωση αιτιολογιών απόλυσης και εσφαλμένων στοιχείων ναυτολόγησης στα ναυτολόγια πλοίων ή στα ναυτικά φυλλάδια, η καταχώριση στα ναυτικά φυλλάδια της θαλάσσιας υπηρεσίας σε πλοία με ξένη σημαία και η ανασύνταξη απολεσθέντων ναυτολογίων.

 

β) Η διόρθωση, συμπλήρωση και κωδικοποίηση των στοιχείων των μηχανογραφικών μερίδων των ναυτικών από τα πρωτογενή στοιχεία.

 

γ) Η αναγνώριση θαλάσσιας υπηρεσίας ναυτικών σε πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία, που έχει αποκτηθεί πριν ή μετά την απογραφή τους.

 

δ) Η αρχειοθέτηση και φύλαξη των ναυτολογίων των πλοίων, των καταστάσεων πληρωμάτων πλοίων με ξένη σημαία.

 

ε) Η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων θαλάσσιας υπηρεσίας για διάφορες χρήσεις.

 

στ) Ο έλεγχος των αποστελλομένων από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο φακέλων των προς συνταξιοδότηση ναυτικών και η βεβαίωση της συνολικής θαλάσσιας υπηρεσίας αυτών με βάση τα στοιχεία της υπηρεσίας.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.