Προεδρικό διάταγμα 13/18 - Άρθρο 26

Άρθρο 26: Διεύθυνση Κανονισμών και Ελέγχου Οργανισμών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Κανονισμών και Ελέγχου Οργανισμών είναι αρμόδια για θέματα που αφορούν στον έλεγχο του έργου των Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων) για τον έλεγχο των εταιρειών και πλοίων στα θεματικά πεδία της ασφάλειας, πρόληψης ρύπανσης, ασφαλούς διαχείρισης, διαχείρισης της ασφάλειας από έκνομες ενέργειες και συμμόρφωσης με τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, και μεριμνά για την εκπαίδευση των ελεγκτών και επιθεωρητών εταιρειών και πλοίων του Κλάδου καθώς και για τη διαχείριση της νομοθεσίας που αφορά στις αρμοδιότητες του Κλάδου.

 

Η Διεύθυνση Κανονισμών και Ελέγχου Οργανισμών ασκεί τις αρμοδιότητες της μέσω των ακόλουθων Τμημάτων:

 

α. Τμήμα Ελέγχου Αναγνωρισμένων Οργανισμών.

 

β. Τμήμα Παρακολούθησης Νομοθεσίας και Επιβολής Κυρώσεων.

 

γ. Τμήμα Διαχείρισης Ποιότητας και Εκπαίδευσης Επιθεωρητών.

 

δ. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης.

 

2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Ελέγχου Αναγνωρισμένων Οργανισμών είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η παρακολούθηση και ο έλεγχος του έργου και της δραστηριότητας των εξουσιοδοτημένων Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων), σε συνεργασία με τα αρμόδια Τμήματα των Διευθύνσεων του Κλάδου, τα οποία κατευθύνει και συντονίζει σχετικά.

 

β) Η παροχή οδηγιών και εγκρίσεων επί αιτημάτων μη κανονιστικού χαρακτήρα των εξουσιοδοτημένων Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων) για θέματα που άπτονται της εκτέλεσης του έργου τους εντός του πλαισίου εξουσιοδότησης τους, σε συνεργασία με τα κατά περίπτωση αρμόδια τμήματα των Διευθύνσεων του Κλάδου τα οποία συντονίζει και κατευθύνει σχετικά.

 

γ) Η παρακολούθηση, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, θεμάτων που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του Τμήματος σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου.

 

δ) Η επιβολή κυρώσεων στους εξουσιοδοτημένους Οργανισμούς (Νηογνώμονες), όταν διαπιστωθούν αντικανονικότητες που έχουν σχέση με το έργο που επιτελούν στο πλαίσιο της εξουσιοδότησης τους, και η ενημέρωση της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας για την επιβολή κυρώσεων από τα ενωσιακά όργανα.

 

3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Παρακολούθησης Νομοθεσίας και Επιβολής Κυρώσεων είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η επεξεργασία των απόψεων των Υπηρεσιών του Κλάδου για κατάρτιση διατάξεων νομοθετικών ρυθμίσεων επί θεμάτων αρμοδιότητας του Κλάδου και η διαβίβαση τους στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου.

 

β) Η συγκέντρωση, ταξινόμηση, παρακολούθηση της ισχύουσας νομοθεσίας επί θεμάτων αρμοδιότητας του Κλάδου και η κατάλληλη ενημέρωση των Υπηρεσιών του Κλάδου, των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου και λοιπών φορέων.

 

γ) Η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών για την υποβοήθηση του ελεγκτικού προσωπικού των λοιπών Διευθύνσεων του Κλάδου κατά τη διαδικασία εφαρμογής του μέτρου επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

 

δ) Η διενέργεια κάθε διαδικαστικής πράξης για την επιβολή κυρώσεων σε υπευθύνους παραβάσεων της σχετικής με τον Κλάδο νομοθεσίας, καθώς και η έκδοση των αποφάσεων επιβολής κυρώσεων.

 

4. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Διαχείρισης Ποιότητας και Εκπαίδευσης Επιθεωρητών είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η μέριμνα για την εφαρμογή και τήρηση του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας, με το οποίο είναι εκάστοτε πιστοποιημένος ο Κλάδος με απευθείας αναφορά στον Διευθυντή του Κλάδου.

 

β) Η εκτίμηση των αναγκών εκπαίδευσης των ελεγκτών και επιθεωρητών του Κλάδου, η εισήγηση για την επιλογή του προσωπικού για εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και παρακολούθηση σεμιναρίων ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

γ) Η μέριμνα για την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωση των ελεγκτών και επιθεωρητών του Κλάδου σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου καθώς και η οργάνωση σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τον Κλάδο.

 

δ) Η τήρηση και διαχείριση του Μητρώου και των ατομικών φακέλων των επιθεωρητών και ελεγκτών του Κλάδου.

 

5. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης είναι οι ακόλουθες:

 

α) Ο συντονισμός των Υπηρεσιών του Κλάδου για θέματα κοινού ενδιαφέροντος και η εισήγηση τρόπου αντιμετώπισής τους.

 

β) Η παροχή υπηρεσιών διοικητικής υποστήριξης στις Υπηρεσίες του Κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της αρωγής επί θεμάτων διακίνησης της αλληλογραφίας και των τηλεομοιοτύπων.

 

γ) Η μέριμνα σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνιών για την υποστήριξη και ανάπτυξη μηχανογραφικών και διαδικτυακών εφαρμογών του Κλάδου.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.