Προεδρικό διάταγμα 143/89 - Άρθρο 1

Άρθρο 1


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Το άρθρο 2 του βασιλικού διατάγματος 465/1970 περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεων και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών (ΦΕΚ 150/Α/1970), αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Άρθρο 2: Γενικοί Ορισμοί

 

α) Ως πρατήριο χαρακτηρίζονται οι εγκαταστάσεις στις οποίες με τα εκάστοτε ισχύοντα μέσα μέτρησης και με τους όρους του παρόντος διατάγματος είναι επιτρεπτή η παροχή υγρών καυσίμων σε τροχοφόρα οχήματα κ.λ.π. ονομάζονται δε οι εγκαταστάσεις αυτές στο εξής στο παρόν διάταγμα πρατήρια.

 

β) Η κατά το άρθρο 2 παράγραφος 12 του νόμου 1557/1985 Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 210/Α/1985) έννοια του γηπέδου ισχύει και για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος διατάγματος.

 

γ) Ως πρόσωπο γηπέδου νοείται το όριο αυτού με τον κοινόχρηστο χώρο της οδού.

 

δ) Για την εφαρμογή των διατάξεων του βασιλικού διατάγματος 465/1970, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν και σύμφωνα με τα άρθρα 2, 3 του νόμου 3155/1955 Περί κατασκευής και συντήρησης οδών, το οδικό δίκτυο κατατάσσεται στις παρακάτω κατηγορίες με κύρια κριτήρια τα εξής:

 

1. Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που συνδέει

 

α) τα σπουδαιότερα αστικά κέντρα μεταξύ τους και

β) τη χώρα με άλλες επικράτειες απευθείας ή με παρέμβαση πορθμείων.

 

2. Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που συνδέει Βασικούς Εθνικούς Οδικούς άξονες μεταξύ τους ή με μεγάλα αστικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια ή με τόπους εξαιρετικού τουριστικού ενδιαφέροντος ή είναι οδικοί άξονες για τους οποίους έχει γίνει παραλλαγή με Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

3. Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχει αντικατασταθεί με νέες χαράξεις εθνικού οδικού Δικτύου ή εξυπηρετεί μετακινήσεις σε περιοχές με αρχαιολογικό τουριστικό, ιστορικό ή αναπτυξιακό ενδιαφέρον.

 

4. Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου που συνδέει αστικά κέντρα με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, καθώς και περιοχές με αρχαιολογικό, τουριστικό, ιστορικό ή αναπτυξιακό ενδιαφέρον.

 

5. Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι το τμήμα εκείνο του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου που συνδέει Δήμους ή Κοινότητες εκτός της Πρωτεύουσας του Νομού μεταξύ τους.

 

Η κατάταξη του Εθνικού Οδικού Δικτύου σε Βασικό, Δευτερεύον και Τριτεύον Δίκτυο γίνεται σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια και με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων μετά από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η κατάταξη του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου σε Πρωτεύον και Δευτερεύον γίνεται με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας μετά από πρόταση των κατά τόπους αρμοδίων Νομαρχών και σύμφωνη γνώμη του Νομαρχιακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.}

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο τίθεται όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του προεδρικού διατάγματος 401/1993 (ΦΕΚ 69/Α/1993).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.