Προεδρικό διάταγμα 18/18 - Άρθρο 19

Άρθρο 19: Διεύθυνση Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων είναι η αποτελεσματική παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου.

 

2. Η Διεύθυνση Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

 

α) Τμήμα Α' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων και Κρατικών Ενισχύσεων,

 

β) Τμήμα Β' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων Ανώτατης Εκπαίδευσης, Εποπτείας Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας των Πανεπιστήμιων, των ΕΛΚΕ, των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Ινστιτούτων των ΑΕΙ,

 

γ) Τμήμα Γ' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων Έρευνας και Τεχνολογίας, Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης,

 

δ) Τμήμα Δ' Οδηγιών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών στοιχείων.

 

3. Το Τμήμα Α' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων και Κρατικών Ενισχύσεων είναι αρμόδιο για:

 

α) την υποβολή αιτήματος και σύνταξη αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και αποφάσεων επιχορήγησης των ανωτέρω φορέων, πλην αυτών για τους οποίους είναι αρμόδιο το Τμήμα Β' και Τμήμα Γ',

 

β) τη σύνταξη των αποφάσεων έγκρισης και τροποποίησης των προϋπολογισμών και των απολογισμών των εποπτευόμενων φορέων, την παρακολούθηση εκτέλεσης των προϋπολογισμών,

 

γ) τη σύνταξη αποφάσεων επιχορήγησης σε εκκλησιαστικούς και λοιπούς φορείς,

 

δ) την σύνταξη αποφάσεων επιχορήγησης και τον απολογιστικό έλεγχο των σχολικών επιτροπών εξωτερικού, πανεπιστημιακών εδρών ελληνικών σπουδών στο εξωτερικό και των λοιπών νομικών προσώπων που δεν εντάσσονται στην αρμοδιότητα άλλου Τμήματος της Γενικής Διεύθυνσης,

 

ε) την παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών προς τους εποπτευόμενους φορείς για την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού τους,

 

στ) τη σχετική ενημέρωση του Μητρώου δεσμεύσεων,

 

ζ) τη βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων στον προϋπολογισμό για τις αποζημιώσεις επιτροπών και συλλογικών οργάνων εποπτευομένων φορέων,

 

η) την προετοιμασία και προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης, με την έννοια του άρθρου 107.1 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης(ΣΛΕΕ) καθώς και την υποβολή για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

 

θ) Την έγκριση των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση (όπως οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας) κατόπιν οδηγιών της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων.

 

ι)β) Την παροχή κάθε είδους υποστήριξης και συνδρομής στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων κατά την κοινοποίηση σχεδίου από αυτήν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της,

 

ι)γ) τη μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI,

 

ι)δ) την υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI,

 

ι)ε) τη μέριμνα για την ενημέρωση του Μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του νόμου 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητάς τους,

 

ι)στ) την εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητάς της, με βάση τις οδηγίες της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα:

 

α)α) Την υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν,

β)β) Τη μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης κ.λ.π.),

 

ι)ζ) συγκέντρωση δικαιολογητικών για την καταβολή των μισθωμάτων των Δημοσίων Βιβλιοθηκών,

 

ι)θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

4. Το Τμήμα Β' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων Ανώτατης Εκπαίδευσης, Εποπτείας Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας των Πανεπιστημίων, των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) των ΑΕΙ των ΝΠΙΔ των ΑΕΙ και των ερευνητικών πανεπιστημιακών ινστιτούτων των ΑΕΙ είναι αρμόδιο για:

 

α) τη σύνταξη των αποφάσεων έγκρισης και τροποποίησης των προϋπολογισμών, απολογισμών και την παρακολούθηση εκτέλεσης των προϋπολογισμών, των φορέων Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων, Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ), των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των Φοιτητικών Λεσχών των Πανεπιστημίων),

 

β) την υποβολή αιτήματος και σύνταξη αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και αποφάσεων επιχορήγησης των ανωτέρω φορέων,

 

γ) τις προεγκρίσεις ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος προϋπολογισμών ΑΕΙ,

 

δ) τον έλεγχο και την αποστολή στοιχείων των φορέων μέσω του Τμήματος Οδηγιών και Δημοσιονομικών αναφορών, προς το ΓΛΚ και την Ελληνική Στατιστική Αρχή,

 

ε) τη μέριμνα για την έγκαιρη κοινοποίηση των εγκυκλίων και την παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών προς τους εποπτευόμενους φορείς για την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού τους,

 

στ) την ενημέρωση του Μητρώου δεσμεύσεων,

 

ζ) τη βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης στον προϋπολογισμό των ΑΕΙ για την πρακτική άσκηση των φοιτητών ΑΕΙ,

 

η) τη βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων στον προϋπολογισμό για τις αποζημιώσεις επιτροπών και συλλογικών οργάνων των φορέων αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

θ) τη σύνταξη των Μνημονίων Συνεργασίας με τους φορείς που εποπτεύει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις, το καθορισμό τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης προϋπολογισμού και την παρακολούθηση εκτέλεσης αυτών,

 

ι) τη σύνταξη οικονομικών εκθέσεων επί σχεδίων νόμων που αφορούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,

 

ι)α) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

5. Το Τμήμα Γ' Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων Έρευνας και Τεχνολογίας, Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο για:

 

α) τη σύνταξη των αποφάσεων έγκρισης και τροποποίησης των προϋπολογισμών και των απολογισμών και την παρακολούθηση εκτέλεσης των προϋπολογισμών, των φορέων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, των ΕΛΚΕ των φορέων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, φορέων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς συμπεριλαμβανομένων και των ελέγχων και εγκρίσεων των απολογισμών των δικαιούχων χρηματοδοτούμενων-επιχορηγούμενων φορέων του άρθρου 20 του νόμου [Ν] 2074/1992 (ΦΕΚ 128/Α/1992) και της Γενικής Γραμματείας Δία Βίου Μάθησης,

 

β) την υποβολή αιτήματος και σύνταξη αποφάσεων δέσμευσης πίστωσης και αποφάσεων επιχορήγησης των ανωτέρω φορέων, συμπεριλαμβανομένου του Ιδρύματος Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και των λοιπών φορέων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Δία Βίου Μάθησης,

 

γ) τον έλεγχο και την αποστολή στοιχείων των φορέων μέσω του τμήματος οδηγιών και δημοσιονομικών αναφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και την Ελληνική Στατιστική Αρχή,

 

δ) τη μέριμνα για την έγκαιρη κοινοποίηση των εγκυκλίων και την παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών προς τους εποπτευόμενους φορείς για την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού τους,

 

ε) τις προεγκρίσεις για επιχορηγήσεις, εισφορές και συνδρομές σε διεθνείς διακρατικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας,

 

στ) την ενημέρωση του Μητρώου δεσμεύσεων,

 

η) τη βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων στον προϋπολογισμό για τις αποζημιώσεις επιτροπών και συλλογικών οργάνων των φορέων αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

θ) τη σύνταξη των Μνημονίων Συνεργασίας με τους φορείς που εποπτεύει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις, το καθορισμό τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης προϋπολογισμού και την παρακολούθηση εκτέλεσης αυτών,

 

ι) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 5 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου 30 του νόμου 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/2018), με την παράγραφο 9 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

6. Το Τμήμα Δ' Οδηγιών, Δημοσιονομικών Αναφορών και λοιπών στοιχείων είναι αρμόδιο για:

 

α) τη συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα Μητρώα δεσμεύσεων των εποπτευόμενων φορέων και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ), των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ),

 

β) την κατάρτιση και υποβολή των προβλεπόμενων αναφορών,

 

γ) τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τους εποπτευόμενους φορείς και τις Γενικές Γραμματείες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και διαβίβασή τους στην Ελληνική Στατιστική Αρχή, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σε άλλους προβλεπόμενους φορείς,

 

δ) την παραγωγή, έλεγχο και επεξεργασία οικονομικών απολογιστικών στοιχείων για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού των εποπτευόμενων φορέων και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ), των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ), του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

 

ε) τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των υποβαλλόμενων από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και από τους εποπτευόμενους φορείς οικονομικών στοιχείων, σε συνεργασία μαζί τους,

 

στ) την παροχή οδηγιών στους εποπτευόμενους φορείς για την ορθή εκτέλεση των προϋπολογισμών τους,

 

ζ) τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τις υπηρεσίες του υπουργείου και διαβίβασή τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο αρμόδιο Υπουργείο για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τακτικού Προϋπολογισμού, Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, και τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και στην Ελληνική Στατιστική Αρχή,

 

η) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.