Προεδρικό διάταγμα 18/18 - Άρθρο 22

Άρθρο 22: Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Ο επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης είναι η διασφάλιση της νομιμότητας και κανονικότητας, η εκκαθάριση και η έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Δία Βίου Μάθησης, των Ανεξάρτητων Αρχών του Υπουργείου και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ), των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του νόμου 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/2018).

 

2. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

 

α) Τμήμα Α' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών.

 

β) Τμήμα Β' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών Εκπαίδευσης.

 

γ) Τμήμα Γ' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Αποζημιώσεων, Οδοιπορικών Εξόδων και Δαπανών Εξετάσεων.

 

δ) Τμήμα Δ' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ), των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ).

 

ε) Τμήμα Ε' Επιχορηγήσεων - Χρηματοδοτήσεων, Εκτέλεσης Δικαστικών Αποφάσεων, Έκδοσης Συμψηφιστικών Ενταλμάτων και λοιπών θεμάτων.

 

στ) Γραφείο Πρωτοκόλλου.

 

3. Το Τμήμα Α' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών είναι αρμόδιο για:

 

α) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας, και την εκκαθάριση κάθε είδους δαπάνης ύδρευσης, φυσικού αερίου, ηλεκτροδότησης, μισθωμάτων, τηλεπικοινωνιακών τελών συμπεριλαμβανομένου και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, κοινόχρηστων δαπανών, δαπανών από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών και ταχυδρομικών τελών της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Δία Βίου Μάθησης, καθώς και υποχρεώσεων καταργούμενων φορέων και υπηρεσιών και της Κεντρικής Υπηρεσίας των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ), καθώς και δαπανών από προμήθεια βιβλίων σε Σχολεία Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και σε Εκκλησιαστικά Σχολεία κ.λ.π.

 

β) την έκδοση εντολών πληρωμής για όλες τις παραπάνω δαπάνες, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών, καθώς και για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

γ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

δ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ε) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής που έχουν εκδοθεί για όλες τις παραπάνω δαπάνες,

 

στ) την εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής,

 

ζ) την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του μητρώου αυτών,

 

η) την αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών,

 

θ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

ι) τη συγκέντρωση δεδομένων από το Μητρώο Δεσμεύσεων και υποβολή σχετικών αναφορών στη Διεύθυνση Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων,

 

ι)α) την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ι)β) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ι)γ) τον έλεγχο τήρησης των διατάξεων περί ανάληψης υποχρέωσης και την παροχή σχετικής βεβαίωσης,

 

ι)δ) τη συγκέντρωση δικαιολογητικών από τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης και τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων προεδρικού Διατάγματος,

 

ι)ε) την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων,

 

ι)στ) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)ζ) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

ι)η) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

ι)θ) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

κ) την έκδοση βεβαιώσεων παρακράτησης φόρου από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών.

 

κ)α) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του νόμου 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/2018), με την παράγραφο 12 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

4. Το Τμήμα Β' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

 

α) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας, και την εκκαθάριση κάθε είδους δαπάνης που αφορά σε συγγράμματα που διανέμονται στους φοιτητές, και σε επιδότηση επιτοκίων δανείων που χορηγούνται σε φοιτητές για μεταπτυχιακές σπουδές,

 

β) την έκδοση εντολών πληρωμής για όλες τις παραπάνω δαπάνες, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών, καθώς και για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

γ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

δ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ε) την εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής,

 

στ) την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του μητρώου αυτών,

 

ζ) την αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών,

 

η) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

θ) την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ι) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη, την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και την ενημέρωση του Μητρώου Δεσμεύσεων κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)α) τον έλεγχο τήρησης των διατάξεων περί ανάληψης υποχρέωσης και την παροχή σχετικής βεβαίωσης,

 

ι)β) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)γ) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

ι)δ) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

ι)ε) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

ι)στ) την έκδοση βεβαιώσεων παρακράτησης φόρου από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών.

 

ι)ζ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 4 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

5. Το Τμήμα Γ' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Αποζημιώσεων, Οδοιπορικών Εξόδων και Δαπανών Εξετάσεων είναι αρμόδιο για:

 

α) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας και την εκκαθάριση κάθε είδους αποζημίωσης που αφορά σε καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης της πολιτικής ηγεσίας, πολιτικών και μετακλητών υπαλλήλων του Υπουργείου, καθώς και αποζημίωσης μελών συλλογικών οργάνων,

 

β) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας και την εκκαθάριση κάθε είδους δαπάνης που αφορά στην οργάνωση και διενέργεια των εισιτηρίων εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, των εξετάσεων ΚΠΓ και εξετάσεων Ελληνομάθειας, καθώς και λοιπών εξετάσεων που διενεργούνται με ευθύνη των Γενικών Γραμματειών του Υπουργείου,

 

γ) την έκδοση εντολών πληρωμής για όλες τις παραπάνω αποζημιώσεις και δαπάνες, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών, καθώς και για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

δ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ε) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

στ) την εισήγηση για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής στον ΓΔΟΥ,

 

ζ) την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων αποζημιώσεων και την τήρηση του μητρώου αυτών,

 

η) την αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών,

 

θ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

ι) την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ι)α) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη, την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και την ενημέρωση του Μητρώου Δεσμεύσεων κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)β) τον έλεγχο τήρησης των διατάξεων περί ανάληψης υποχρέωσης και την παροχή σχετικής βεβαίωσης,

 

ι)γ) την τακτοποίηση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ι)δ) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)ε) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

ι)στ) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

ι)ζ) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

ι)η) την έκδοση βεβαιώσεων παρακράτησης φόρου από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών.

 

ι)θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 5 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

6. Το Τμήμα Δ' Εκκαθάρισης και Έκδοσης Εντολών Πληρωμής Δαπανών των Περιφερειακών Υπηρεσιών είναι αρμόδιο για:

 

α) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας, και την εκκαθάριση κάθε είδους δαπάνης ύδρευσης, φυσικού αερίου, ηλεκτροδότησης, μισθωμάτων, τηλεπικοινωνιακών τελών, κοινόχρηστων δαπανών και δαπανών από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών και ταχυδρομικών τελών των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ), των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ),

 

β) την έκδοση εντολών πληρωμής για όλες τις παραπάνω δαπάνες, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών, καθώς και για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

γ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

δ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ε) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής που έχουν εκδοθεί για όλες τις παραπάνω δαπάνες,

 

στ) την εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντα αχρεώστητης πληρωμής,

 

ζ) την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του μητρώου αυτών,

 

η) την αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών,

 

θ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

ι) τη συγκέντρωση δεδομένων από το Μητρώο Δεσμεύσεων και υποβολή σχετικών αναφορών στη Διεύθυνση Παρακολούθησης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων,

 

ι)α) την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ι)β) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ι)γ) τον έλεγχο τήρησης και παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσής της, για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ι)δ) τη συγκέντρωση δικαιολογητικών από τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης και τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014 και του προεδρικού διατάγματος 80/2016 περί ανάληψης υποχρεώσεων,

 

ι)ε) την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων,

 

ι)στ) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)ζ) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

ι)η) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

ι)θ) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

κ) την έκδοση βεβαιώσεων παρακράτησης φόρου από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών,

 

κ)α) μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.

 

κ)β) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος ασκούνται με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 24 παράγραφος 3 του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

7. Το Τμήμα Ε' Επιχορηγήσεων - Χρηματοδοτήσεων, Εκτέλεσης Δικαστικών Αποφάσεων, Έκδοσης Συμψηφιστικών Ενταλμάτων και λοιπών θεμάτων είναι αρμόδιο για:

 

α) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας, και την εκκαθάριση επιχορηγήσεων- χρηματοδοτήσεων καθώς και οδοιπορικών εξόδων των αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και των συντονιστών εκπαίδευσης, και κάθε είδους δαπάνης σε συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΑΣΑ, αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ κ.λ.π.) για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των μαθητών και φοιτητών της χώρας,

 

β) τον έλεγχο νομιμότητας, κανονικότητας, και την εκκαθάριση κάθε είδους δαπάνης που αφορά σε καταβολή εισφορών σε Ιδρύματα και σε Οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στους διεθνείς οργανισμούς, βάσει συμβατικών υποχρεώσεων,

 

γ) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής για καταβολή των οδοιπορικών εξόδων των αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και των συντονιστών εκπαίδευσης,

 

δ) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και ενοικίων Συντονιστικών Γραφείων Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό,

 

ε) την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν στο διοικητικό προσωπικό των Γενικών Γραμματειών και των περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

στ) την έκδοση εντολών πληρωμής για όλες τις παραπάνω δαπάνες, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών, καθώς και για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

ζ) την έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη Δημόσια Ληψοδοσία, καθώς και την έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου απαιτείται,

 

η) την κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα,

 

θ) τον έλεγχο προϋπολογισμών - απολογισμών, την επιχορήγηση φορέων του Υπουργείου (νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, φορείς αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας κ.λ.π.) η εποπτεία και παρακολούθηση των οποίων υπάγεται στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Παρακολούθησης Προϋπολογισμού, Δημοσιονομικών Αναφορών Εποπτευόμενων Φορέων, Κρατικών Ενισχύσεων, Τήρησης και Παρακολούθησης Μητρώου Δεσμεύσεων Τακτικού Προϋπολογισμού και ΠΔΕ των Γενικών Γραμματειών και λοιπών Υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

ι) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπου ελέγχου για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

ι)α) την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων και την τήρηση του μητρώου αυτών,

 

ι)β) την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

ι)γ) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων,

 

ι)δ) τον έλεγχο τήρησης και παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσής της,

 

ι)ε) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του,

 

ι)στ) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

ι)ζ) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

ι)η) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

ι)θ) την έκδοση βεβαιώσεων παρακράτησης φόρου από προμήθεια αγαθών και παροχή υπηρεσιών,

 

κ) σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη ως προς τη νομιμότητα και κανονικότητα των εκκαθαριζόμενων δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιονομικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

κ)α) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 7 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

8. Το Γραφείο Πρωτοκόλλου είναι αρμόδιο για την πρωτοκόλληση των αιτημάτων, δικαιολογητικών και λοιπών εγγράφων προς τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, καθώς και για τη διεκπεραίωση της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας της Διεύθυνσης.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.