Προεδρικό διάταγμα 40/20 - Άρθρο 10

Άρθρο 10: Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών είναι η κατάρτιση και παρακολούθηση του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ), η κατάρτιση των δημοσιονομικών αναλύσεων και αναφορών και η παρακολούθηση θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου που άπτονται των κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο των κείμενων διατάξεων.

 

2. Η Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

(α) Τμήμα Τακτικού Προϋπολογισμού

 

(β) Τμήμα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,

 

(γ) Τμήμα Παρακολούθησης Εποπτευομένων Φορέων και

 

(δ) Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών.

 

3. Το Τμήμα Τακτικού Προϋπολογισμού έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τον προγραμματισμό κάθε δαπάνης του Υπουργείου, τη συγκέντρωση των οικονομικών στοιχείων, την επεξεργασία και κατάρτιση του ετήσιου τακτικού προϋπολογισμού και των μηνιαίων στόχων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες, την παρακολούθηση της εκτέλεσής τους βάσει εγκυκλίων και οδηγιών του Τμήματος και τη διενέργεια διορθωτικών παρεμβάσεων επί αποκλίσεων από τους τριμηνιαίους στόχους εκτέλεσης και την τροποποίηση του προϋπολογισμού μέσω της εγγραφής εκτάκτων ή συμπληρωματικών πιστώσεων ή της μεταβολής πιστώσεων,

 

(β) την παρακολούθηση της κίνησης των πιστώσεων και την ανακατανομή αυτών ανά τρίμηνο και μήνα και τη σύνταξη μηνιαίου ορίου δαπανών, καθώς και την έκδοση των αποφάσεων κατανομής ωρών πρόσθετων παροχών,

 

(γ) την παρακολούθηση των ορίων διαθέσεων πιστώσεων και μηνιαίων πληρωμών,

 

(δ) την παρακολούθηση και αντιμετώπιση θεμάτων ειδικών λογαριασμών,

 

(ε) την καταχώριση όλων των μεταβολών του προϋπολογισμού του Υπουργείου στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησής του, την παρακολούθηση και τον έλεγχο του συστήματος και την εισήγηση τυχόν αλλαγών, παρεμβάσεων και αποκατάστασης βλαβών του,

 

(στ) την κατάρτιση, σε συνεργασία με τις επιμέρους υπηρεσιακές μονάδες, των μεσοπρόθεσμων και ετήσιων προγραμμάτων κάθε τομέα δραστηριότητας και τον προσδιορισμό των ειδικότερων στόχων και επιδιώξεων σε θέματα προϋπολογισμού και Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,

 

(ζ) την μέριμνα για την έγκριση και αναθεώρηση των προγραμμάτων,

 

(η) τον συντονισμό της προετοιμασίας του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και των επικαιροποιήσεων αυτού σε συνεργασία με τα αρμόδια Τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και την υποβολή τους, μετά από έγκριση από τον Υπουργό, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ),

 

(θ) την τήρηση των ανώτατων ορίων και στόχων που ορίζονται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής,

 

(ι) τη συνεργασία με το Τμήμα Παρακολούθησης Εποπτευόμενων Φορέων για την κατάρτιση του προϋπολογισμού τους εντός των ορίων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και την ορθή εκτέλεσή τους,

 

(ι)α) τη σύνταξη του Μνημονίου Συνεργασίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και την παρακολούθηση των τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης του προϋπολογισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις,

 

(ι)β) τη διασφάλιση εξεύρεσης απαιτούμενων πόρων για την ωρίμανση και υλοποίηση των έργων,

 

(ι)γ) την παρακολούθηση της κίνησης των πιστώσεων και την πρόταση για την ανακατανομή αυτών,

 

(ι)δ) την καταβολή εισφορών σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, καθώς και μισθωμάτων για τη στέγαση ελληνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών και φορέων με έδρα την Ελλάδα που επιτελούν έργο που άπτεται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου, καθώς και τη διαχείριση των σχετικών κονδυλίων και πάσης φύσεως επιστροφών,

 

(ι)ε) την παρακολούθηση της πορείας εκτέλεσης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και την εισήγηση των αναγκαίων μέτρων για την ομαλή και έγκαιρη εφαρμογή του,

 

(ι)στ) τη σύνταξη απολογισμών και σχετικών εκθέσεων για την πορεία εκτέλεσης του τακτικού προϋπολογισμού, ώστε να συμβαδίζει με τις δημοσιονομικές δυνατότητες του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής,

 

(ι)ζ) την αξιολόγηση του εκτελούμενου προϋπολογισμού με σκοπό την αύξηση των εσόδων και τη μείωση των δαπανών και γενικά τη χρησιμοποίηση όλων των πόρων με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο,

 

(ι)η) την καταχώριση των αποφάσεων αναμόρφωσης προϋπολογισμού του Υπουργείου στο πληροφοριακό του σύστημα και

 

(ι)θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

4. Το Τμήμα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την κατάρτιση και παρακολούθηση του Προϋπολογισμού και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου,

 

(β) τη συγκέντρωση, επεξεργασία και ενοποίηση των υποβαλλόμενων προτάσεων του ετήσιου και μεσοπρόθεσμου προγραμματισμού των έργων των φορέων υλοποίησης και τον συντονισμό των ενεργειών για την κατάρτιση και υποβολή της συνολικής πρότασης χρηματοδότησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και το συντονισμό των ενεργειών των εμπλεκόμενων φορέων στην υλοποίηση των έργων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, σε θέματα ένταξης, χρηματοδότησης και ομαλής απορρόφησης των διαθέσιμων πιστώσεων,

 

(γ) τον έλεγχο και εισήγηση, ως προς τη δυνατότητα χρηματοδότησης και έγκρισης, επί των υποβαλλόμενων προτάσεων των φορέων υλοποίησης για την ένταξη νέων έργων στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου και συνεργασία με τις αρμόδιες Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης για την ένταξη νέων έργων στο Συγχρηματοδοτούμενο Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου,

 

(δ) την επεξεργασία και διαβίβαση αιτημάτων προέγκρισης ένταξης έργων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου,

 

(ε) την παρακολούθηση των κατανομών και των απορροφήσεων των εγκεκριμένων πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, τη συγκέντρωση, επεξεργασία και ενοποίηση οικονομικών στοιχείων για τις κινήσεις των λογαριασμών που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος των έργων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, καθώς και τον έλεγχο και την επεξεργασία των γενικών απολογιστικών στοιχείων,

 

(στ) την παρακολούθηση της εκτέλεσης του ετήσιου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου σε ετήσιο και μεσοπρόθεσμο επίπεδο, καθώς και των εγκεκριμένων ορίων δαπανών,

 

(ζ) την κατάρτιση της ετήσιας στοχοθεσίας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, του βαθμού επίτευξης των μηνιαίων προγραμμάτων εκτέλεσης προϋπολογισμού Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων, την ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθώς επίσης και την εισήγηση διορθωτικών προτάσεων σε περιπτώσεις αποκλίσεων και τη διαβίβασή τους στην αρμόδια υπηρεσία,

 

(η) τη συγκέντρωση, επεξεργασία, ενοποίηση και διαβίβαση μηνιαίων και τριμηνιαίων οικονομικών στοιχείων εκτέλεσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου προς το αρμόδιο Τμήμα, καθώς και την ανάρτησή τους σε μηνιαία βάση στη διαδικτυακή πύλη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,

 

(θ) την έκδοση αποφάσεων καθορισμού ορίων πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ανά ειδικό φορέα του Υπουργείου,

 

(ι) την έκδοση αποφάσεων κατανομής πιστώσεων σε Κωδικούς Αριθμούς Εξόδων των πιστώσεων του Προϋπολογισμού των Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, καθώς επίσης και αποφάσεων ανακατανομής πιστώσεων εντός της ίδιας συλλογικής απόφασης, την επεξεργασία και διαβίβαση αιτημάτων ανακατανομής πιστώσεων μεταξύ διαφορετικών Συλλογικών Αποφάσεων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων,

 

(ι)α) την έκδοση εντολών κατανομής πιστώσεων στους λογαριασμούς των έργων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και χρηματοδοτούνται από το Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου και

 

(ι)β) την διατύπωση εισήγησης, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, για σχέδια νόμων, προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις του Υπουργείου, εφόσον έχουν δημοσιονομική επίπτωση στον ετήσιο Προϋπολογισμό Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων ή στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

 

5. Το Τμήμα Παρακολούθησης Εποπτευόμενων Φορέων έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τη διασφάλιση ότι τα προσχέδια προϋπολογισμού των εποπτευόμενων φορέων τυγχάνουν έγκαιρης επεξεργασίας και βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο των ανώτατων ορίων και των άλλων στόχων που καθορίζονται από το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, καθώς και από εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους),

 

(β) τη διασφάλιση ότι οι στόχοι που καθορίζονται στους προϋπολογισμούς των εποπτευόμενων φορέων συμβαδίζουν με τους στόχους δημοσιονομικής πολιτικής,

 

(γ) τη διασφάλιση ότι οι προϋπολογισμοί και τα οικονομικά στοιχεία που υποβάλλονται από τους εποπτευόμενους φορείς είναι αξιόπιστα και ότι αντανακλούν την οικονομική πραγματικότητα των φορέων,

 

(δ) τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των υποβαλλόμενων από τους εποπτευόμενους φορείς απολογισμών διάθεσης της χρηματοδότησης και άλλων οικονομικών στοιχείων,

 

(ε) την παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευόμενων φορέων και την ανάλυση και επεξεργασία των οικονομικών τους δεδομένων,

 

(στ) την εποπτεία της τήρησης του Μητρώου Δεσμεύσεων από τους εποπτευόμενους φορείς και την παροχή οδηγιών για τη σωστή τήρησή του,

 

(ζ) την παρακολούθηση της τήρησης των μηνιαίων στόχων των εποπτευομένων φορέων του Υπουργείου και την υποβολή προτάσεων λήψης των απαραίτητων μέτρων σε περίπτωση αρνητικής απόκλισης από τους στόχους εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους,

 

(η) τον έλεγχο, επεξεργασία και συγκέντρωση των δικαιολογητικών των επιχορηγήσεων στους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου και τη διαβίβασή τους στο Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών, Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου,

 

(θ) την έγκαιρη κοινοποίηση εγκυκλίων για την οικονομική διαχείριση των εποπτευόμενων φορέων,

 

(ι) τον έλεγχο της οικονομικής απόδοσης, περιλαμβανομένων ελλειμμάτων και οφειλών, των εποπτευόμενων φορέων σε τακτική (τριμηνιαία/μηνιαία) βάση,

 

(ι)α) τη σύνταξη και παρακολούθηση των προβλεπόμενων από το νόμο [Ν] 4270/2014, Μνημονίων Συνεργασίας που δύνανται να συνάπτονται μεταξύ του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του,

 

(ι)β) την έγκριση του προϋπολογισμού και του απολογισμού των εποπτευόμενων από το Υπουργείο φορέων,

 

(ι)γ) τη σύνταξη, σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών, των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου και τη διαβίβασή τους στις αρμόδιες αρχές,

 

(ι)δ) τη διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που απαιτούνται για την έγκριση και καταβολή δόσεων στους εποπτευόμενους φορείς στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ που διαχειρίζονται και

 

(ι)ε) το χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

6. Το Τμήμα Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Αναφορών έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την εφαρμογή του νόμου περί δημοσιονομικής διαχείρισης και ευθύνης (νόμος [Ν] 4270/2014),

 

(β) την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων του Προϋπολογισμού του Υπουργείου, την καταχώριση σε αυτό του συνόλου των καταγεγραμμένων υποχρεώσεων του Υπουργείου προς τρίτους και την παρακολούθηση της εξέλιξης των δημοσιονομικών στοιχείων που απορρέουν από αυτό, ώστε να συμβαδίζουν με τις δημοσιονομικές δυνατότητες του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, καθώς και τον έλεγχο του αντίστοιχου μηχανογραφικού συστήματος για την υποβολή εισηγήσεων αναγκαίων αλλαγών ή παρεμβάσεων ή αποκατάστασης βλαβών,

 

(γ) την τήρηση των ανώτατων ορίων των πιστώσεων του προϋπολογισμού,

 

(δ) τη σύνταξη, κατά τις κείμενες διατάξεις, οικονομικών καταστάσεων και αναφορών για την εκτέλεση του τακτικού προϋπολογισμού και τις εγγραφές στο Μητρώο Δεσμεύσεων του Υπουργείου, καθώς και τη διαβίβασή τους προς ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας και των αρμόδιων ελεγκτικών μηχανισμών (ενδεικτικά Βουλή, Υπουργείο Οικονομικών, Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία),

 

(ε) τη συγκέντρωση των δημοσιονομικών στοιχείων από τα μητρώα δεσμεύσεων του τακτικού προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου,

 

(στ) την προετοιμασία και την προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της ΣΛΕΕ για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών (ΚΕΜΚΕ),

 

(ζ) την υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του Υπουργείου, πριν την προώθησή τους στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών,

 

(η) την εποπτεία και την υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητάς της σε ό,τι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης,

 

(θ) την έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση,

 

(ι) την παροχή στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της,

 

(ι)α) την μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI,

 

(ι)β) την υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI,

 

(ι)γ) την μέριμνα για την ενημέρωση του μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του νόμου 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητας τους και

 

(ι)δ) την εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητάς της, με βάση τις οδηγίες της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών και την παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα:

(α)α) την υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν,

(β)β) τη μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθεισών κρατικών ενισχύσεων (ενδεικτικά εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης) και

(γ)γ) το χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.