Προεδρικό διάταγμα 82/17 - Άρθρο 9

Άρθρο 9: Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών έχει ως επιχειρησιακούς στόχους το σχεδιασμό, συντονισμό, διαχείριση και εποπτεία όλων των θεμάτων που άπτονται:

 

α) της διοικητικής υποστήριξης των υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

β) της καλής λειτουργίας και ασφάλειας των κτιριακών εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού και των τεχνικών υποδομών της,

 

γ) του οργανωτικού σχεδιασμού και λειτουργικού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της,

 

δ) της ορθολογικής στελέχωσης των οργανικών μονάδων της και της αξιολόγησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητάς τους,

 

ε) της διοίκησης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού του Υπουργείου,

 

στ) της αναβάθμισης του τρόπου διαχείρισης των υπηρεσιών διεκπεραίωσης και των υποστηρικτικών εργασιών για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.

 

ζ) την εποπτεία των ηλεκτρονικών υποδομών και εξοπλισμού των οργανικών μονάδων της υπηρεσίας, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία τους.

 

2. Η Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

α. Τμήμα Προσωπικού και Διοικητικής Υποστήριξης

β. Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης

γ. Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεχνικής Υποστήριξης.

 

3. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Προσωπικού και Διοικητικής Υποστήριξης περιλαμβάνεται:

 

α. η διαχείριση όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης των πάσης φύσεως υπαλλήλων του Υπουργείου,

 

β. τα θέματα άσκησης του πειθαρχικού ελέγχου των υπαλλήλων,

 

γ. η έκδοση σχετικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων για το προσωπικό του Υπουργείου,

 

δ. η επεξεργασία των στοιχείων της τηρούμενης βάσης δεδομένων για την αριθμητική σύνθεση και τις αριθμητικές μεταβολές του προσωπικού του Υπουργείου, η αποτίμηση και ο προγραμματισμός των αναγκών του σε ανθρώπινο δυναμικό, η κατάταξη του προσωπικού του σε κατηγορίες, κλάδους, βαθμούς ή ειδικότητες και η στελέχωση των υπηρεσιών του,

 

ε. η συγκρότηση των Υπηρεσιακών και Πειθαρχικών Συμβουλίων, Επιτροπών, Ομάδων Εργασίας ή Έργου και ο ορισμός εκπροσώπων του Υπουργείου σε συλλογικά όργανα, συνέδρια ή συμβούλια άλλων Υπουργείων και φορέων, σε συνεργασία με τις λοιπές Υπηρεσίες του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένων και των διαδικασιών που αφορούν το προσωπικό φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου, όπως, μεταξύ άλλων, ΔΕΚΟ, νομικά πρόσωπα, Ανεξάρτητες Αρχές,

 

στ. ο χειρισμός των διοικητικών θεμάτων που αφορούν στο προσωπικό των Γραφείων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθώς και των γραφείων των Γενικών Γραμματέων και του Ειδικού Γραμματέα,

 

στ)i. οι εκλογές αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια,

 

ζ. η μελέτη, εισήγηση και παρακολούθηση της εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών, η προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών βάσει σύγχρονων προτύπων ISO, η κατάργηση περιττών διατυπώσεων και η διευκόλυνση της επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του Υπουργείου,

 

η. η μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων εργασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων του Υπουργείου, η εφαρμογή συστημάτων στοχοθεσίας και μεθόδων μέτρησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του προσωπικού και των υπηρεσιών του, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και η διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της υπηρεσιακής λειτουργίας,

 

θ. η εφαρμογή των αρχών της διοίκησης ολικής ποιότητας, ο χειρισμός θεμάτων οργάνωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό νομικών προσώπων, καθώς και η μελέτη και εισήγηση μέτρων ορθολογικού οργανωτικού ανασχεδιασμού και εκσυγχρονισμού της λειτουργίας τους σε συνεργασία με τις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες,

 

ι. η παρακολούθηση των εξελίξεων σε θέματα ποιότητας υπηρεσιών στο περιβάλλον της δημόσιας διοίκησης σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και η επεξεργασία αντίστοιχης πολιτικής,

 

ι)α. η εκπόνηση προτύπων απόδοσης και ο προσδιορισμός δεικτών μέτρησης αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας,

 

ι)β. η σύνταξη, σε ετήσια βάση, και υποβολή στον Υπουργό έκθεσης απολογισμού της δράσης της Διεύθυνσης για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας,

 

ι)γ. η σύνταξη και διαβίβαση σε ετήσια βάση του καταλόγου υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης του νόμου 3213/2003, όπως ισχύει,

 

ι)δ. η μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και ανασχεδιασμό περιγραμμάτων καθηκόντων και προσόντων των θέσεων εργασίας του προσωπικού του Υπουργείου σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του,

 

ι)ε. η μέριμνα για την εισαγωγική εκπαίδευση των υπαλλήλων του Υπουργείου,

 

ι)στ. η ανίχνευση και επισήμανση των εκπαιδευτικών - επιμορφωτικών αναγκών του προσωπικού σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους των οργανικών μονάδων, ο σχεδιασμός, η κατάρτιση και εφαρμογή πάσης φύσεως προγραμμάτων εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή ειδίκευσης των υπαλλήλων σε αντικείμενα της υπηρεσίας τους, σε νέα γνωστικά αντικείμενα και σε σύγχρονες τεχνικές διοίκησης και τεχνολογίες, αυτοτελώς ή σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και άλλων αρμόδιων κρατικών φορέων στο πλαίσιο των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων,

 

ι)ζ. η επεξεργασία καταγγελιών πολιτών και αναφορών υπηρεσιών σε βάρος υπαλλήλων ή/και υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

ι)η. η σύνταξη σχεδίων εντολών Προκαταρκτικής Εξέτασης ή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ),

 

ι)θ. η σύνταξη σχεδίων κλήσεων σε απολογία, πειθαρχικών αποφάσεων και πειθαρχικών παραπομπών μονομελούς δικαιοδοσίας, καθώς και η κοινοποίηση των σχετικών πράξεων στους διωκόμενους υπαλλήλους,

 

κ. η υποστήριξη προς τα αρμόδια Πειθαρχικά Συμβούλια,

 

κ)α. η επικοινωνία με Ανεξάρτητες και Δικαστικές αρχές ή Υπηρεσίες για θέματα που αφορούν σε πειθαρχικές ή ποινικές κυρώσεις υπαλλήλων,

 

κ)β. η μέριμνα για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και του δικαιώματος υπογραφής στα ιεραρχικώς υφιστάμενα διοικητικά όργανα,

 

κ)γ. η παρακολούθηση εφαρμογής και η επικαιροποίηση των κανονιστικών πράξεων για τις διαδικασίες εκκαθάρισης των αρχείων των υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

κ)δ. ο ανασχεδιασμός και η τυποποίηση, σε συνεργασία με τις καθ' ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες, των πληροφοριακών εντύπων ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις διαδικασίες συναλλαγής των πολιτών με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.) και λοιπές Δημόσιες Υπηρεσίες,

 

κ)ε. η παρακολούθηση και επικαιροποίηση των πληροφοριών που αφορούν στις διαδικασίες του Υπουργείου που περιλαμβάνονται στην Εθνική Διαδικτυακή Πύλη ΕΡΜΗΣ και στον ηλεκτρονικό Οδηγό του Πολίτη που περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

 

4. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης περιλαμβάνεται:

 

α. η τήρηση του γενικού πρωτοκόλλου (φυσικού και ηλεκτρονικού) και του αρχείου εγγράφων του Υπουργείου,

 

β. η παραλαβή και διακίνηση της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας (κοινής και εμπιστευτικής),

 

γ. η επικύρωση αντιγράφων εγγράφων και φωτοαντιγράφων και η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής,

 

δ. η εξυπηρέτηση και πληροφόρηση του πολίτη και η εισήγηση μέτρων για τη βελτίωσή τους,

 

ε. η τήρηση ενιαίου αρχείου πληροφοριακού υλικού, σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή,

 

στ. η μέριμνα εξασφάλισης και θέσης σε κυκλοφορία, η κατανομή και διάθεση μεταφορικών μέσων στις επιμέρους υπηρεσίες του Υπουργείου, η κίνηση, η φύλαξη, η συντήρηση και η επισκευή αυτών,

 

ζ. η εξασφάλιση της προσβασιμότητας και η αντιμετώπιση, σε συνεργασία με τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, προβλημάτων και λοιπών θεμάτων διευκόλυνσης και εξυπηρέτησης ατόμων με ειδικές ανάγκες,

 

η. η μέριμνα για την καθαριότητα και φύλαξη των υπηρεσιακών χώρων,

 

θ. η οργάνωση, διαρκής παρακολούθηση και επικαιροποίηση των δομών που είναι απαραίτητες για την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, με αντίστοιχη προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού (κατάλογοι αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τυποποίηση εγγράφων),

 

ι. η διοικητική μέριμνα για τον εφοδιασμό των υπηρεσιών του Υπουργείου με τα μέσα διεξαγωγής του έργου τους, η διαφύλαξη και καλή χρήση αυτών,

 

ι)α. οι διαδικασίες μίσθωσης χώρων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, και η χωροταξική κατανομή των προς στέγαση υπηρεσιών του Υπουργείου, καθώς και η παρακολούθηση των θεμάτων που σχετίζονται με τις εν λόγω διαδικασίες. Η αρμοδιότητα αυτή, κατά το μέρος που αφορά στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας εξωτερικού, ασκείται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Διεθνούς Επικοινωνίας της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

 

ι)β. η ανάρτηση πράξεων και η διαχείριση του συστήματος αναρτήσεων στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

 

5. Το Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεχνικής Υποστήριξης για την επιτυχή επιτέλεση του έργου του λειτουργεί σε 24ωρη βάση και είναι αρμόδιο για:

 

α. τα θέματα ανάπτυξης, εγκατάστασης, συντήρησης, αποκατάστασης βλαβών και δυσλειτουργιών, επέκτασης, αναβάθμισης και εν γένει διαχείρισης πληροφοριακών συστημάτων, υποδομών δικτύων, εφαρμογών επικοινωνίας και του αντίστοιχου τεχνικού εξοπλισμού του Υπουργείου σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες και τους άξονες δράσης του,

 

β. η παροχή τεχνικής υποστήριξης για την κάλυψη των μηχανογραφικών αναγκών του Υπουργείου ως προς την οργάνωση, λειτουργία και συντήρηση των υποδομών πληροφορικής και επικοινωνιών του Υπουργείου,

 

γ. ο έλεγχος της πληρότητας, λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του υλικού και λογισμικού των συστημάτων, δικτύων και εφαρμογών πληροφορικής και επικοινωνιών του Υπουργείου, η καλή και ασφαλής λειτουργία τους, η μέριμνα για το διαρκή εκσυγχρονισμό και βελτίωσή τους, καθώς και η διασφάλιση της διαλειτουργικότητάς τους με υφιστάμενα συστήματα και υποδομές και του απορρήτου των επικοινωνιών,

 

δ. οι διαδικασίες παροχής και ελέγχου πρόσβασης στις εφαρμογές πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών του Υπουργείου καθώς και οι διαδικασίες εφαρμογής και χρήσης ψηφιακών υπογραφών.

 

ε. η διερεύνηση, καταγραφή, ανάλυση και τεκμηρίωση αναγκών και απαιτήσεων της υπηρεσίας στον τομέα των ψηφιακών εφαρμογών,

 

στ. η υποστήριξη των χρηστών σε κεντρικές διαδικτυακές εφαρμογές του Υπουργείου,

 

ζ. η παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων με εταιρείες παροχής υπηρεσιών πληροφορικής,

 

η. η εξειδίκευση και εφαρμογή της πολιτικής ασφαλείας σχετικά με τη χρήση του δικτύου του Υπουργείου,

 

θ. η συντήρηση δικτυακού εξοπλισμού και η μέριμνα για διαρκή διαθεσιμότητα αυτού,

 

ι. η διαχείριση δικτύου και υπηρεσιών, καθώς και η μέριμνα για διαρκή διαθεσιμότητα αυτών,

 

ι)α. η διαχείριση των δικτύων με παρακολούθηση και ανάλυση της απόδοσης με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων και εντοπισμό πιθανών ανεπιθύμητων εισβολέων,

 

ι)β. η συντήρηση υλικού εξυπηρετητών και η μέριμνα για τη διαρκή διαθεσιμότητα αυτών,

 

ι)γ. η εγκατάσταση και συντήρηση λειτουργικών συστημάτων εξυπηρετητών, καθώς και ομάδων χρηστών και δικαιωμάτων,

 

ι)δ. η μέριμνα λήψης και τήρησης αντιγράφων ασφαλείας της κατάστασης των εξυπηρετητών, καθώς και των αρχείων των σκληρών δίσκων,

 

ι)ε. η μέριμνα για διαθεσιμότητα εφεδρικών εξυπηρετητών και η υλοποίηση σχεδίου θέσης τους σε παραγωγική λειτουργία, καθώς και η εφαρμογή σχεδίου αποκατάστασης και επαναφοράς εξυπηρετητών που τίθενται εκτός λειτουργίας,

 

ι)στ. η σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών εξυπηρετητών και εξοπλισμού δικτύου,

 

ι)ζ. η υποστήριξη υλικού προσωπικών υπολογιστών, περιφερειακών και δικτυακών εκτυπωτών,

 

ι)η. η εγκατάσταση και υποστήριξη λειτουργικών συστημάτων και λογισμικού προσωπικών υπολογιστών χρηστών,

 

ι)θ. η εγκατάσταση και υποστήριξη δικτυακών δίσκων,

 

κ. η τεχνική υποστήριξη χρηστών,

 

κ)α. η σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών υλικού προσωπικών υπολογιστών, περιφερειακών και δικτυακών εκτυπωτών,

 

κ)β. η ανάπτυξη, συντήρηση, υποστήριξη, λειτουργία και εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων Πληροφοριακών Συστημάτων (Π.Σ.) και εφαρμογών που υποστηρίζουν το έργο των Υπηρεσιών του Υπουργείου,

 

κ)γ. η διαλειτουργικότητα με εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς, που αφορούν ιδίως την ανάπτυξη, συντήρηση και υποστήριξη των συστημάτων εφαρμογών του Υπουργείου,

 

κ)δ. η ενοποίηση των διαφορετικών Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου, εφαρμόζοντας τις βέλτιστες τεχνολογικές πρακτικές και συμβάλλοντας στη διαλειτουργικότητα, την εξοικονόμηση πόρων και την παροχή ποιοτικών και ασφαλών ψηφιακών υπηρεσιών προς τον πολίτη, την επιχείρηση και το κράτος,

 

κ)ε. η διασφάλιση της καλής και ασφαλούς λειτουργίας των τεχνικών υποδομών και του κτιριακού εξοπλισμού του Υπουργείου καθώς και η λήψη μέτρων πυρασφάλειας,

 

κ)στ. η παρακολούθηση λειτουργίας μέσων επικοινωνίας και μεταφοράς, δικτύων φωτισμού και ύδρευσης, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου,

 

κ)ζ. η εκτέλεση τεχνικών εργασιών που αφορούν στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση της ιδιόκτητης ή μισθωμένης κτιριακής υποδομής των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού που χρησιμοποιούν οι υπηρεσίες του Υπουργείου,

 

κ)η. ο προγραμματισμός και η εκτέλεση τακτικών ή έκτακτων τεχνικών εργασιών συντήρησης και βελτίωσης της κτιριακής υποδομής και των εγκαταστάσεων του Υπουργείου, με ίδια μέσα ή με ανάθεση σε εξωτερικά συνεργεία,

 

κ)θ. η μελέτη ή και η επίβλεψη τεχνικών εργασιών κατασκευής ή επισκευής κτιριακής υποδομής και εγκαταστάσεων του Υπουργείου, με ίδια μέσα ή με ανάθεση σε τρίτους.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε με το άρθρο 61 του προεδρικού διατάγματος 40/2020 (ΦΕΚ 85/Α/2020).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.