Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Για την αξιολόγηση των σχεδίων δράσης του επιχειρηματικού σχεδίου ανά τομέα, εφαρμόζονται αναλόγως τα εξής κριτήρια του άρθρου 7 παράγραφος 2 του νόμου 1892/1990 όπως ισχύει: προοπτικές κερδοφόρας δραστηριότητας της επιχείρησης, οργάνωσή της, κατάσταση και προοπτικές του κλάδου στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο, εφαρμοζόμενη τεχνολογία και βελτίωση της παραγωγικότητας, ύψος ίδιας συμμετοχής, προοπτικές εξαγωγών, συμβολή του επιχειρηματικού σχεδίου στην απασχόληση, εξασφάλιση διεθνών συνεργασιών, συμβολή στην εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση της ρύπανσης. Τα ανωτέρω κριτήρια εκτιμώνται σε συνάρτηση με τα εξής κριτήρια όπως αυτά εξειδικεύονται για τα σχέδια δράσης: ολοκληρωμένος χαρακτήρας του επιχειρηματικού σχεδίου, αλληλουχία προβλεπομένων ενεργειών, ύψος και εφικτότητα της υλοποίησης ποσοτικών δεσμευτικών στόχων.
2. Για την εφαρμογή των κριτηρίων αυτών εκτιμώνται ιδίως τα εξής στοιχεία:
α. Η βελτίωση των προοπτικών πωλήσεων των προϊόντων
Εξετάζεται αν τα προϊόντα του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο εμφανίζουν δυναμικές προοπτικές ανάπτυξης για τις διεθνείς αγορές και τις χρήσεις στις οποίες απευθύνονται, σε συνδυασμό με τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων της επιχείρησης κατά την τελευταία πενταετία.
Επίσης εξετάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης των εξαγωγών (κατά βασικές κατηγορίες προϊόντων, ποσότητα, αξία, χώρες) καθώς και η ανάπτυξη καταλλήλων κέντρων και δικτύων διανομής, εκθέσεων, γραφείων, αντιπροσωπειών και η εξασφάλιση διεθνών εμπορικών συνεργασιών και γενικότερα κάθε δράση για την προώθηση της διείσδυσης των προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο στις διεθνείς αγορές.
Ως προς τις πωλήσεις των προϊόντων και τις εξαγωγές εξετάζεται το ύψος και η εφικτότητα των τεθέντων ποσοτικών στόχων.
β. Η ανάπτυξη τεχνολογίας - τεχνογνωσίας
Εξετάζεται αν η προς χρήση τεχνολογία και τεχνογνωσία που αφορά στην παραγωγική διαδικασία, στη διαχείριση αποθεμάτων, στο τελικό προϊόν και στη διανομή - προώθηση του προϊόντος, είναι σύγχρονη με βάση τα διεθνώς ισχύοντα πρότυπα. Επίσης εξετάζεται η ανάπτυξη νέων ή/και καινοτόμων μεθόδων παραγωγής ή προϊόντων και η ανάπτυξη διεθνών τεχνικών συνεργασιών.
γ. Η βελτίωση χρηματοοικονομικών στοιχείων της επιχείρησης (πρόβλεψη τουλάχιστον για την περίοδο διάρκειας του επιχειρηματικού σχεδίου).
Εξετάζονται τα εξής:
• | Ύψος ίδιας συμμετοχής στο συνολικό κόστος του επιχειρηματικού σχεδίου πέρα από την ελάχιστη προβλεπόμενη από το Νόμο (33%). |
• | Ποσοστό συμμετοχής ιδίων κεφαλαίων στην χρηματοδότηση των αναγκαίων κεφαλαίων κίνησης. |
• | Αποδοτικότητα σε σχέση με τις πωλήσεις. |
• | Μικτά κέρδη επί των πωλήσεων. |
• | Κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων επί των πωλήσεων. |
• | Κέρδη προ φόρων επί των πωλήσεων. |
• | Καθαρά κέρδη χρήσεως επί των πωλήσεων. |
• | Αποδοτικότητα σε σχέση με τα απασχολούμενα κεφάλαια. |
• | Αποδοτικότητα συνολικών (ιδίων και ξένων). |
• | Αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων. |
Ως προς την αποδοτικότητα ιδίων και συνολικών κεφαλαίων και τα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων επί των πωλήσεων εξετάζεται το ύψος και η εφικτότητα των τεθέντων ποσοτικών στόχων.
δ. Η προώθηση του αναγκαίου διοικητικού, οργανωτικού και επιχειρηματικού εκσυγχρονισμού της επιχείρησης και η αύξηση της απασχόλησης.
Ειδικότερα εξετάζονται οι παρεμβάσεις που θα γίνουν με βάση το επιχειρηματικό σχέδιο κατά την υλοποίηση του στους ακόλουθους τομείς:
• | Οργάνωση και διοίκηση, γενικό οργανόγραμμα της επιχείρησης, λογιστήριο, ανάλυση και έλεγχος κόστους, λειτουργικά συστήματα και συστήματα πληροφορικής. |
• | Οργάνωση παραγωγής, αποθεμάτων και διαδικασιών εξασφάλισης της ποιότητας. |
• | Οργάνωση του marketing, των πωλήσεων, των δικτύων διανομής. |
• | Οργάνωση της έρευνας και ανάπτυξης κ.λ.π. |
• | Ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης ανά τμήμα της επιχείρησης κατά κατηγορία ειδίκευσης/κατάρτισής του (εξέλιξη δεικτών ανειδίκευτου/ειδικευμένου προσωπικού στο σύνολο της απασχόλησης). |
• | Αύξηση των θέσεων απασχόλησης στην επιχείρηση. |
• | Πρόγραμμα κατάρτισης (είδος, ποιότητα, διάρκεια και αποτελεσματικότητα του προγράμματος, ειδικότερα δε η σύνδεση της εκπαίδευσης/κατάρτισης με τις ανάγκες του επιχειρηματικού σχεδίου). |
Ως προς την αύξηση των θέσεων απασχόλησης εξετάζεται το ύψος και η εφικτότητα των τεθέντων ποσοτικών στόχων.
ε. Η συμβολή των προγραμματιζόμενων επενδύσεων στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην ανακύκλωση ύδατος και στη μείωση της ρύπανσης (η συμβολή της επένδυσης στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος λαμβάνεται υπόψη εφόσον οι σχετικές επενδύσεις δεν είναι υποχρεωτικές από την κείμενη νομοθεσία).
3. Κάθε κατηγορία (α - ε) των κριτηρίων και στοιχείων της ανωτέρω παραγράφου βαθμολογείται σε κλίμακα 1 - 10 με τους εξής συντελεστές βαρύτητας:
• | Βελτίωση των προοπτικών πωλήσεων των προϊόντων και ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης 35% |
• | Ανάπτυξη της τεχνολογίας - τεχνογνωσίας 10% |
• | Βελτίωση χρηματοοικονομικών στοιχείων της επιχείρησης 20% |
• | Προώθηση του αναγκαίου εκσυγχρονισμού, αύξηση της απασχόλησης 25% |
• | Συμβολή στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη μείωση της ρύπανσης 10% |