Απόφαση 3392/94 - Άρθρο 2

Άρθρο 2


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Το πολυετές (2 - 5 έτη) ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο περιέχει τουλάχιστον τα εξής:

 

α. Ανάλυση και διάγνωση της παρούσας κατάστασης της επιχείρησης, δηλαδή όλων των δραστηριοτήτων, λειτουργιών και πόρων της βάσει των ακολούθων δεδομένων:

 

α)α. Ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων της επιχείρησης, και ιδίως των προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο: ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων της επιχείρησης στις εγχώριες και διεθνείς αγορές για τα προϊόντα αυτά κατά την τελευταία πενταετία συνολικός ρυθμός ανάπτυξης των συγκεκριμένων αγορών κατά την τελευταία πενταετία.

 

β)β. Κύκλος εργασιών της τελευταίας πενταετίας, λαμβάνοντας υπόψη το ποσοστό προστιθέμενης αξίας για τα προϊόντα του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο.

 

γ)γ. Εξαγωγές παρουσίαση των εξαγωγών που πραγματοποίησε η επιχείρηση αναλυτικά κατά προϊόντα, ποσότητα, αξία και χώρα.

 

δ)δ. Τεχνικά και παραγωγικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας:

 

ποιοτική και ποσοτική παρουσίαση των επενδύσεων μηχανολογικού εξοπλισμού, της εισαγωγής νέων τεχνολογιών, της ανάπτυξης νέων και/ή καινοτόμων μεθόδων παραγωγής ή προϊόντων και των διαδικασιών εξασφάλισης ποιότητας. Παρουσίαση του βαθμού απασχόλησης του μηχανολογικού εξοπλισμού και των παραγωγικών εγκαταστάσεων.

 

ε)ε. Χρηματοοικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας:

 

οικονομικά αποτελέσματα (κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων, κέρδη προ φόρων, καθαρά κέρδη κ.α.), αποδοτικότητα σε σχέση με τις πωλήσεις και με τα απασχολούμενα κεφάλαια.

 

στ)στ. Οργανωτική δομή της επιχείρησης: παρουσίαση του γενικού οργανογράμματος της επιχείρησης και αναλυτική παρουσίαση της γενικής διοίκησης, της οργάνωσης του λογιστηρίου και της ανάλυσης/ελέγχου του κόστους, της οργάνωσης της παραγωγής, των αποθεμάτων και των διαδικασιών εξασφάλισης της ποιότητας, της οργάνωσης marketing - πωλήσεων - δικτύου διανομής, της οργάνωσης έρευνας και ανάπτυξης, του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης σε κάθε τμήμα της κατά κατηγορία ειδίκευσης και κατάρτισης, των δαπανών λειτουργίας για τα παραπάνω τμήματα.

 

β. Ανάλυση και διάγνωση του ευρύτερου περιβάλλοντος της επιχείρησης (οικονομικό, τεχνολογικό, δημογραφικό κ.λ.π.), καθώς και του κλαδικού - ανταγωνιστικού περιβάλλοντος (ειδικά στο μικροοικονομικό πεδίο δράσης) κυρίως για να εξαχθούν συμπεράσματα ως προς την ανταγωνιστική θέση της επιχείρησης. Η ανάλυση και η διάγνωση βασίζονται:

 

α)α. στην έρευνα αγοράς από την πλευρά της ζήτησης και της προσφοράς στην εγχώρια και στις διεθνείς αγορές για τα προϊόντα του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο και

 

β)β. στην τεχνολογία και στην τεχνογνωσία που χρησιμοποιεί η επιχείρηση σε σχέση με τα διεθνώς ισχύοντα πρότυπα.

 

γ. Προσδιορισμός (με βάση τα ανωτέρω) και αιτιολόγηση της ανταγωνιστικής στρατηγικής της επιχείρησης.

 

δ. Προσδιορισμός του τμήματος του επιχειρηματικού σχεδίου για το οποίο αιτείται η επιχορήγηση και των προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο το τμήμα αυτό αναφέρεται εφόσον το επιχειρηματικό σχέδιο υπερβαίνει τα 5.000.000.000 δραχμές για μεταποιητικές επιχειρήσεις ή τα 2.000.000.000 δραχμές για επιχειρήσεις λογισμικού.

 

ε. Προσδιορισμός των στόχων, καθώς και λεπτομερών ειδικότερων σχεδίων δράσης τουλάχιστον για τα προϊόντα του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο, για τα επόμενα 2 έως 5 έτη σε τομείς όπως:

 

Παραγωγή - κόστος παραγωγής - τεχνολογία - ποιότητα.

 

Εφοδιασμός πρώτων υλών - διαχείριση αποθεμάτων - προμήθεια υλικών.

 

Επενδύσεις και συναφείς δαπάνες. Περιλαμβάνονται εκτός από τις επενδύσεις του άρθρου 1 του νόμου 1892/1990 όπως ισχύει και δαπάνες που αφορούν στην αγορά και την μίσθωση τεχνογνωσίας, στην ενοικίαση κτιρίων και αποθηκών και ανέγερση και ενοικίαση κέντρων διανομής (μόνο στο εσωτερικό της χώρας), στην εξασφάλιση εξοπλισμού μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης, στην εξασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων και των παραγωγικών διαδικασιών, στη συμπλήρωση και επέκταση συστημάτων αυτοματοποίησης και διαδικασιών μηχανοργάνωσης (συστημάτων πληροφορικής ή τηλεπληροφορικής) και στο κόστος σύνταξης του επιχειρηματικού σχεδίου.

 

Ανάπτυξη - νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Πωλήσεις - marketing - διάθεση προϊόντων (περιλαμβάνονται και η ανέγερση, αγορά ή ενοικίαση εκθέσεων, γραφείων, αντιπροσωπειών και κέντρων διανομής με στόχο την οργάνωση και την προώθηση των πωλήσεων στη διεθνή αγορά).

 

Διεθνής ανάπτυξη της επιχείρησης για την προώθηση των εξαγωγικών της δραστηριοτήτων και τη διείσδυση των προϊόντων της στις διεθνείς αγορές - ανάπτυξη διεθνών τεχνικών (π.χ. μεταφορά τεχνολογίας, συμπαραγωγή) και εμπορικών συνεργασιών.

 

Ανάπτυξη της κατάλληλης οργανωτικής δομής: σχέδια βελτίωση της οργάνωσης της διοίκησης, της παραγωγής, των διαδικασιών εξασφάλισης της ποιότητας, της έρευνας και της προώθησης των πωλήσεων, των δικτύων διανομής, της ανάπτυξης υπεργολαβιών, της έρευνας - ανάπτυξης των συστημάτων πληροφορικής.

 

Πρόσληψη νέου ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή εξειδίκευση μετά την έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου, εφόσον αυτό είναι αναγκαίο για την υλοποίησή του.

 

Κατάρτιση των στελεχών και των εργαζομένων με στόχο την απόκτηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που είναι απαραίτητες για να υλοποιηθεί το επιχειρηματικό σχέδιο.

 

Ανάλυση των εξής χρηματοοικονομικών στοιχείων σε συνάφεια με τους παραπάνω στόχους, στρατηγικές και σχέδια δράσης:

 

Προβλεπόμενη χρηματοοικονομική κατάσταση βάσει αριθμοδεικτών (ρευστότητας, δραστηριότητας, διάρθρωσης κεφαλαίων, αποδοτικότητας κ.λ.π.).

 

Προβλεπόμενοι λογαριασμοί εκμετάλλευσης και αποτελέσματα χρήσης.

 

Εναλλακτικά χρηματοδοτικά σχήματα.

 

Ανάλυση ευαισθησίας των προτεινομένων σχεδίων δράσης σε μεταβολές των τιμών, του όγκου πωλήσεων, του κόστους λειτουργίας, του μεγέθους των επενδυτικών προγραμμάτων κ.λ.π.

 

στ. Χρηματοδοτικός πίνακας που περιλαμβάνει τις επιχορηγούμενες δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν ανά έτος σε τρέχουσες τιμές κατά κατηγορίες (επενδύσεις και συναφείς δαπάνες, οργάνωση, προώθηση πωλήσεων, μισθοδοσία ειδικευμένου προσωπικού, κατάρτιση), ούτως ώστε να υλοποιηθούν οι στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου (Παράρτημα 1).

 

ζ. Προσδιορισμός των ετήσιων και συνολικών ποσοτικών στόχων που θα επιτευχθούν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου (σε δείκτες %), ως εξής:

 

α)α. Συνολικές πωλήσεις (σε ποσότητα και αξία σε τρέχουσες και σταθερές τιμές), που προκύπτουν από την ανάλυση των πωλήσεων ανά κατηγορία προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο.

 

β)β. Συνολικές εξαγωγές της επιχείρησης (σε ποσότητα και αξία, τρέχουσες και σταθερές τιμές) για το σύνολο των προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρηματικό σχέδιο.

 

γ)γ. Αποδοτικότητα ιδίων και συνολικών κεφαλαίων (σταθμικός μέσος όρος).

 

δ)δ. Κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων επί των πωλήσεων των προϊόντων του τομέα της επιχείρησης στον οποίο αφορά το επιχειρησιακό σχέδιο. Σε περίπτωση αδιαιρετότητας των πόρων γίνεται αναλυτικά αιτιολογούμενος επιμερισμός.

 

ε)ε. Αύξηση των θέσεων απασχόλησης στην επιχείρηση.

 

Λαμβάνονται υπόψη οι απασχολούμενοι με δραστηριότητες που σχετίζονται με το επιχειρηματικό σχέδιο. Σε περίπτωση αδιαιρετότητας γίνεται αναλυτικά αιτιολογούμενος επιμερισμός.

 

Εάν αιτείται επιχορήγηση για τμήμα του επιχειρηματικού σχεδίου, οι κατά το ανωτέρω στόχοι προσδιορίζονται ως προς το τμήμα αυτό.

 

2. Στο υποβαλλόμενο επιχειρηματικό σχέδιο αναφέρονται επώνυμα οι συντάκτες του, καθώς και το ειδικό τμήμα του που ενδεχομένως συνέταξε κάθε ένας.

 

Το επιχειρηματικό σχέδιο υπογράφεται από τους συντάκτες του.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.