Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Η εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων γίνεται ύστερα από αίτηση της ενδιαφερόμενης επιχείρησης. Η επιχείρηση με την αίτησή της ζητά επίσης και την κατάταξη της σε συγκεκριμένες κατηγορίες έργων και την αντίστοιχη σε κάθε κατηγορία τάξη.
2. Για την εγγραφή και κατάταξη η επιχείρηση υποβάλλει όλα τα στοιχεία που βοηθούν στο σχηματισμό γνώμης για την αιτούμενη εγγραφή και κατάταξη σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 16 παράγραφος 1 του άρθρου 16. Μεταξύ των στοιχείων αυτών πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνονται:
α) Γνωστοποίηση της νομικής μορφής με την οποία λειτουργεί η επιχείρηση με ένδειξη της έδρας της και της διεύθυνσης που είναι εγκατεστημένα τα γραφεία της. Αν πρόκειται για εταιρεία ή συνεταιρισμό υποβάλλονται τα καταστατικά, οι τροποποιήσεις τους και όλα τα έγγραφα νομιμοποίησης της εταιρίας ή του συνεταιρισμού και των εκπροσώπων τους.
β) Δήλωση της επιχείρησης για τα στελέχη του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών που καλύπτουν τα ελάχιστα όρια στελέχωσης που απαιτούνται από τις σχετικές διατάξεις. Η δήλωση αυτή θα αναφέρει τον αριθμό Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών, θα προσδιορίζει τη σχέση του στελέχους με την επιχείρηση, όπως ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις και θα συνοδεύεται από δηλώσεις των στελεχών αυτών ότι αποδέχονται την κατά αποκλειστικότητα στελέχωση της επιχείρησης και ότι θα δηλώσουν κάθε σχετική μεταβολή.
γ) Κατάλογο των λοιπών στελεχών Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών που διαθέτει η επιχείρηση με τον αριθμό Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών και καθορισμό των σχέσεων εργασίας του στελέχους προς την επιχείρηση.
δ) Κατάλογο των λοιπών στελεχών της επιχείρησης με καθορισμό των σχέσεων και συνοπτικό σημείωμα για τον καθένα, με μνεία των τίτλων σπουδών και των προηγουμένων επαγγελματικών απασχολήσεων.
ε) Σύνθεση των οργάνων διοίκησης εφόσον πρόκειται για ανώνυμη εταιρεία, εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή συνεταιρισμό.
στ) Στοιχεία για την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης. Για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν ισολογισμούς, υποβάλλονται οι ισολογισμοί τουλάχιστον των τριών τελευταίων ετών ή και λιγότεροι αν η επιχείρηση λειτουργεί λιγότερα χρόνια. Για επιχειρήσεις που δεν συντάσσουν ισολογισμούς θα υποβληθεί απογραφή που θα καταρτισθεί υπεύθυνη τους και θα περιέχει τα αντίστοιχα στοιχεία. To ίδιο ισχύει και για νεοσύστατες επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα συμπληρώσει τον προβλεπόμενο από τις κείμενες διατάξεις χρόνο για σύνταξη ισολογισμού.
ζ) Υπεύθυνη δήλωση του νομοθετικού διατάγματος 105/1969 για τα έργα που η επιχείρηση έχει υπό εκτέλεση ή έχει περατώσει στο παρελθόν και τουλάχιστον μέσα στην προηγούμενη τριετία με ένδειξη του χρόνου κατασκευής, της δαπάνης του φορέα κατασκευής ή κυρίου του έργου, του τυχόν ποσοστού που αντιστοιχεί στην επιχείρηση, αν πρόκειται για κοινοπρακτική ή άλλη ανάλογη εκτέλεση. Στη δήλωση μπορεί να περιλαμβάνονται με αντίστοιχη μνεία και έργα που εκτελέσθηκαν με προϋπάρχουσες της αιτούσας επιχειρηματικές μορφές. Η δήλωση συνοδεύεται από όλα τα τυχόν υπάρχοντα πιστοποιητικά.
η) Πίνακες ιδιόκτητου μηχανικού εξοπλισμού με ένδειξη του χρόνου κατασκευής, του χρόνου που αποκτήθηκε η κυριότητα, της αξίας κτήσεως και τρέχουσας αξίας κατά τη σύνταξη του πίνακα και τη θέση που βρίσκεται αυτός ο εξοπλισμός. Ανάλογα στοιχεία παρέχονται και για βιομηχανοστάσια ή άλλες μόνιμες εγκαταστάσεις που τυχόν διαθέτει η επιχείρηση.
θ) Ανάλογος πίνακας για το μηχανικό εξοπλισμό που χειρίστηκε τα τρία τελευταία χρόνια η επιχείρηση με πρόσθετη ένδειξη του ιδιοκτήτη του και του χρόνου που ο εξοπλισμός βρισκόταν στη διάθεση της επιχείρησης.
ι) Για τις περιπτώσεις που η επιχείρηση είναι ατομική ή ασκείται με τη μορφή προσωπικής εταιρίας, υπεύθυνη δήλωση του νομοθετικού διατάγματος 105/1969 του επιχειρηματία ή όλων των εταίρων αντίστοιχα, αν είχαν άλλες επαγγελματικές απασχολήσεις και ποιες μέσα στην τελευταία τριετία.
ι)α) Πιστοποιητικό ότι η επιχείρηση δεν έχει πτωχεύσει ή δεν εκκρεμεί αίτηση για πτώχευση ή δεν τελεί υπό αναγκαστική διαχείριση καθώς και άλλα στοιχεία φερεγγυότητας κατά την κρίση τους. Για τις προσωπικές εταιρίες το πιστοποιητικό απαιτείται για όλους τους εταίρους.
3. Όταν υποβληθεί αίτηση η υπηρεσία ζητεί οποιοδήποτε συμπληρωματικό στοιχείο και καλεί τον εκπρόσωπο της επιχείρησης να λάβει γνώση των άλλων σχετιζόμενων με την επιχείρηση στοιχείων που υπάρχουν στο Μητρώο και να διατυπώσει έγγραφα τυχόν παρατηρήσεις του. Η εισήγηση της υπηρεσίας γίνεται ύστερα από την υποβολή των παρατηρήσεων αυτών ή την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας που τάσσεται με σχετικό σημείωμα, που μπορεί να αναγράφεται επισημειωματικά στην αίτηση και του οποίου λαβαίνει γνώση ο εκπρόσωπος της ενδιαφερόμενης επιχείρησης.
4. Η Επιτροπή αποφασίζει, για την εγγραφή και κατάταξη σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος. Για τη σχετική κρίση της Επιτροπής λαβαίνονται υπόψη όλα τα πιστοποιητικά και στοιχεία που συγκεντρώνονται στην υπηρεσία, τα στοιχεία που υποβάλλει η ενδιαφερόμενη επιχείρηση μετά την επαλήθευσή τους, αν υπάρχει ανάγκη, οι τυχόν έγγραφες αντιρρήσεις και όλα τα γνωστά στα μέλη της Επιτροπής γεγονότα που σχετίζονται με την επαγγελματική δραστηριότητα της επιχείρησης. Η εγγραφή ισχύει από τη λήψη της απόφασης της επιτροπής και λήγει μετά τριετία.
5. Κατά την εφαρμογή του προτελευταίου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 16 του νόμου 1418/1984 για την κατάταξη στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων επιχειρήσεων που προκύπτουν από συγχώνευση, ως εγγεγραμμένες επιχειρήσεις θεωρούνται οι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και όσες έχουν καταταγεί αυτοδίκαια με βάση τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου εφόσον η συγχώνευση γίνει το αργότερο μέχρι την αυτοδίκαιη διαγραφή της μιας από τις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 14.
6. Οποιαδήποτε σημαντική μεταβολή στα στοιχεία που έχει υποβάλει η επιχείρηση για την εγγραφή και κατάταξή της ανακοινώνεται υποχρεωτικά μέσα σε τρεις μήνες στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου. Η μεταβολή μπορεί να αποτελέσει τη βάση για έκτακτη αναθεώρηση με πρωτοβουλία της υπηρεσίας.