Απόφαση ypa-d3-a-6944-2103/15

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/6944/2103/2015: Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου της εταιρείας MAVERICK SRL στη θέση Καμπί της νήσου Κέας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/6944/2103/2015: Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου της εταιρείας MAVERICK SRL στη θέση Καμπί της νήσου Κέας, (ΦΕΚ 482/Β/2015), 30-03-2015.

 

Ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

α) Του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970 άρθρο 11 εδάφιο στ (ΦΕΚ 238/Α/1970) Περί ιδρύσεως ΔΕΜ και οργανώσεως Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο [Ν] 1340/1983 άρθρο 2 (ΦΕΚ 35/Α/1983).

 

β) Του νόμου 3913/2011 περί Αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις.

 

γ) Του άρθρου 67 Οργανωτικές αλλαγές στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του νόμου 4146/2013 Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος... και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 90/Α/2013).

 

δ) Του νόμου [Ν] 1815/1988 (ΦΕΚ 250/Α/1988) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου.

 

ε) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989 άρθρο 7 (ΦΕΚ 28/Α/1989) Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.

 

στ) Του προεδρικού διατάγματος 24/2015 (ΦΕΚ 20/Α/2015) Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

 

ζ) Του προεδρικού διατάγματος 25/2015 (ΦΕΚ 21/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

η) Του προεδρικού διατάγματος 19/2009 (ΦΕΚ 35/Α/2009) για την Ίδρυση, κατασκευή, εξοπλισμό, λειτουργία και εκμετάλλευση ελικοδρομίων.

 

2. Το DOC 8168 - OPS 611 Vol II του ICAO Procedures for air navigation services - aircraft operations.

 

3. Τα περιλαμβανόμενα στο ANNEX 14 - Vol II Heliports second edition - July 1995 της Σύμβασης του Σικάγο, όπως ενσωματώθηκε στην Εθνική Νομοθεσία με την απόφαση υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ3/Α/2467/490/2002 του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 177/Β/2002).

 

4. Την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/1614/514/2008 απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Παράρτημα (ANNEX) 2 της Σύμβασης του Σικάγο Κανόνες Αέρος (Rules of the Air) που δημοσιεύθηκε στο (ΦΕΚ 87/Β/2008).

 

5. Το DOC 9261 - AN/903 HELIPORT MANUAL Third edition - 1995 του ICAO.

 

6. Το υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ3/Α/16055/4177/2013 έγγραφο με το οποίο εγκρίθηκε η καταλληλότητα χώρου για την κατασκευή ελικοδρομίου.

 

7. Το υπ' αριθμόν 23426/2011 συμβόλαιο ανταλλαγής ακινήτου, συμβολαιογράφου Αθηνών Μαρίας χήρας Αλεξάνδρου Γιαννακοπούλου, μεταγραφέν στις 13-05-2011 στα Βιβλία Μεταγραφών του Υποθηκοφυλακείου Κορρησίας Δήμου Κέας στον τόμο 184 και αριθμό 449.

 

8. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 37158/2164/2013 απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου για έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου κατασκευή και λειτουργία ιδιωτικού ελικοδρομίου στη θέση Καμπί - Κατιάς του Δήμου Κέας της νήσου Κέας νομού Κυκλάδων σε ιδιοκτησία MAVERICK SRL.

 

9. Το με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΑ/Δ3/Α/32324/7961/2013 έντυπο τελικού ελέγχου του ελικοδρομίου MAVERICK SRL από αρμόδιους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

10. Η με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΑ/Δ3/Α/6165/1846/2015 έκθεση ελέγχου του ελικοδρομίου MAVERICK SRL από υπάλληλο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

11. Την με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΑ/Δ3/Α/1184/2015 εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

 

12. Το γεγονός ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτουν τα άρθρα 3 και 4 του προεδρικού διατάγματος 19/2009.

 

13. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

1. Χορηγούμε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου στην εταιρεία MAVERICK SRL στη θέση Καμπί της νήσου Κέας κατάλληλο για χρήση από ελικόπτερα μέγιστου μήκους έως 12 m για πτήσεις εξ όψεως (VMC) κατά τη διάρκεια της ημέρας, με τα κατωτέρω βασικά στοιχεία ελικοδρομίου τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις του Παραρτήματος 14, Τόμος II, (Annex 14, Volume II), της Σύμβασης του Σικάγο:

 

Ι. Φυσικά χαρακτηριστικά

 

α) Περιοχή προσέγγισης - απογείωσης κύκλος 12 m, από τσιμεντοκονία βιομηχανικής αντοχής.

β) Ζώνη ασφαλείας εν μέρει στερεά (από κυλινδρισμένο χώμα) και εν μέρει εναέρια πλάτους 6 m.

γ) Επίπεδα προσέγγισης - απογείωσης με κλίση 8% σε αζιμούθιο 029ο και 239ο από το κέντρο του ελικοδρομίου, ελεύθερα εμποδίων σε απόσταση 1500 m.

δ) Υψόμετρο ελικοδρομίου 24 m από Μέση Στάθμη Θάλασσας.

ε) Συντεταγμένες κέντρου ελικοδρομίου: 37ο 33' 43,00'' Β και 24ο 16' 38,00'' Α.

 

ΙΙ. Οπτικά βοηθήματα

 

α) Ημερήσια σήμανση ελικοδρομίου στο κέντρο του δαπέδου με το γράμμα (Η) λευκού χρώματος.

β) Ημερήσια σήμανση περιοχής προσγείωσης - ανύψωσης με γραμμή λευκού χρώματος πάχους 30 cm.

γ) Ημερήσια σήμανση ζώνης επαφής με κυκλική γραμμή κίτρινου χρώματος, πάχους 50 cm.

δ) Ανεμούριο τοποθετημένο βορειοανατολικά του δαπέδου του ελικοδρομίου και εκτός των επιπέδων προσέγγισης - απογείωσης.

 

ΙΙΙ. Λοιπός εξοπλισμός

 

α) Μικρός οικίσκος όπου αποθηκεύεται ο κινητός εξοπλισμός του ελικοδρομίου.

β) Περίφραξη του χώρου και των εγκαταστάσεων με κτιστή πέτρινη μάντρα (περιμετρική λιθοδομή).

 

IV. Πυρασφάλεια

 

Η πυρασφάλεια του ελικοδρομίου αντιστοιχεί στην κατά ICAO κατηγορία πυρασφάλειας Η1 και περιλαμβάνει:

 

α) 2 τροχήλατα συγκροτήματα παραγωγής υγραφρού με ρυθμό εκροής 250 λίτρων/λεπτό το καθένα.

β) Παροχή ύδατος συνδεδεμένη με δεξαμενή ενεργής χωρητικότητας 12000 λίτρων.

γ) Τροχήλατο πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως 23 κιλών.

δ) Φορητό πυροσβεστήρα CO2 5 kg.

ε) Διασωστικό εξοπλισμό.

 

2. Το ελικοδρόμιο ανήκει στην κυριότητα και χρήση της MAVERICK SRL, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή του. Προς τούτο υποχρεούται να ορίσει και να γνωστοποιήσει στην ΥΠΑ/Δ3/Α εξουσιοδοτημένο άτομο ως υπεύθυνο του ελικοδρομίου.

 

Η MAVERICK SRL θα ενημερώνει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για κάθε μεταβολή που θα αφορά το ελικοδρόμιο προκειμένου η ΥΠΑ να προβεί σε ενέργειες αρμοδιότητάς της.

 

3. Το ελικοδρόμιο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση πτήσεων για λογαριασμό της MAVERICK SRL καθώς και προσώπων τα οποία έχουν εξασφαλίσει την έγκρισή της.

 

4. Οι προς και από το ελικοδρόμιο πτήσεις θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με:

 

τις ισχύουσες διατάξεις των οικείων Νόμων, Διαταγμάτων, Κανονιστικών Αποφάσεων και Κανονισμών, Διαδικασιών και Οδηγιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τις ευθύνες των χειριστών των ελικοπτέρων που απορρέουν από αυτές.
τις επιδόσεις και τους περιορισμούς του ελικοπτέρου ως προς τον τύπο και τα βάρη προσγείωσης - απογείωσης.
τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.

 

5. Παράβαση των όρων και περιορισμών των από τις οικείες διατάξεις καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Δημόσιας Ασφάλειας, Εθνικής Άμυνας και Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του ελικοδρομίου, βαρύνει απευθείας την MAVERICK SRL ή τον χειριστή του ελικοπτέρου κατά περίπτωση.

 

6. Ειδικά μνημονεύεται η κατά νόμο απαγόρευση της απευθείας από και προς το εξωτερικό πτήσης των ελικοπτέρων χωρίς προηγούμενη στάθμευση σε Διεθνή Αερολιμένα.

 

7. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δημοσιεύει τα επιχειρησιακά δεδομένα της παρούσας απόφασης στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος (AIR GREECE) καθώς και κάθε μεταβολή της επιχειρησιακής κατάστασης του ελικοδρομίου (μέσω της έκδοσης NOTAM).

 

8. Ο εν γένει έλεγχος της επιχειρησιακής κατάστασης του ελικοδρομίου ανήκει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

9. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του ελικοδρομίου, στις εγκαταστάσεις του κ.λ.π., ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά, στα οπτικά βοηθήματα και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μετά από σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

10. Η παρούσα απόφαση και η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει σε κάθε έλεγχο να βρίσκονται στο χώρο του ελικοδρομίου και να επιδεικνύονται σε κάθε αρμόδιο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

 

11. Η απόφαση αυτή ανακαλείται ελεύθερα χωρίς καμία επιβάρυνση του Δημοσίου.

 

12. Σε περίπτωση ανάκλησης ή διακοπής της λειτουργίας του ελικοδρομίου η MAVERICK SRL δεν μπορεί να μεταβάλει τη χρήση του χώρου χωρίς προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Ελληνικό, 13-03-2015

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.