Νόμος 3497/06

Ν3497/2006: Κύρωση του Πρωτοκόλλου περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νόμος 3497/2006: Κύρωση του Πρωτοκόλλου περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας, (ΦΕΚ 219/Α/2006), 13-10-2006.

 

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας

 

Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

 

Άρθρο πρώτο

 

1. Κυρώνεται και έχει την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παράγραφος 1 του Συντάγματος, το Πρωτόκολλο περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας, που υιοθετήθηκε στη Διπλωματική Διάσκεψη που έγινε στο Περιφερειακό Κέντρο για την Καταπολέμηση της Ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας (REMPEC) στη Βαλέτα της Μάλτας στις 25-01-2002.

 

2. Το κείμενο του Πρωτοκόλλου που κυρώνεται παρατίθεται ως πρωτότυπο στην αγγλική και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως εξής:

 

Πρωτόκολλο περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας

 

Τα συμβαλλόμενα μέρη του παρόντος πρωτοκόλλου,

 

Ως Μέρη της Σύμβασης για την Προστασία της Μεσογείου Θάλασσας κατά της Ρύπανσης, που υιοθετήθηκε στη Βαρκελώνη την 16-02-1976 και τροποποιήθηκε την 10-06-1995,

 

Επιθυμώντας την εφαρμογή των άρθρων 6 και 9 της ανωτέρω Σύμβασης,

 

Αναγνωρίζοντας ότι σοβαρή ρύπανση της θάλασσας από πετρέλαιο και επικίνδυνες και επιβλαβείς ουσίες ή από απειλή που να συνδέεται με αυτές στην περιοχή της Μεσογείου Θάλασσας ενέχει κινδύνους για τα παράκτια Κράτη και το θαλάσσιο περιβάλλον,

 

Θεωρώντας ότι καθίσταται απαραίτητη η συνεργασία όλων των παρακτίων κρατών της Μεσογείου Θάλασσας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους,

 

Αναγνωρίζοντας τον ρόλο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και τη σημασία της συνεργασίας μέσα στο πλαίσιο αυτού του Οργανισμού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην προώθηση της υιοθέτησης και της ανάπτυξης διεθνών κανόνων και επιπέδων πρόληψης, μείωσης και ελέγχου της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος από πλοία,

 

Τονίζοντας τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τα παράκτια Κράτη της Μεσογείου Θάλασσας για την εφαρμογή αυτών των διεθνών κανόνων και επιπέδων,

 

Αναγνωρίζοντας επίσης τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στην εφαρμογή διεθνών επιπέδων όσον αφορά στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας και στην πρόληψη της ρύπανσης από πλοία,

 

Αναγνωρίζοντας επίσης τη σπουδαιότητα της συνεργασίας στην περιοχή της Μεσογείου Θάλασσας για την προώθηση της αποτελεσματικής εφαρμογής διεθνών κανονισμών για την πρόληψη, τη μείωση και τον έλεγχο της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος από πλοία,

 

Αναγνωρίζοντας περαιτέρω τη σπουδαιότητα άμεσης και αποτελεσματικής δράσης σε εθνικό, υποπεριφερειακό και περιφερειακό επίπεδο στη λήψη έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος ή απειλής που να συνδέεται με αυτή,

 

Εφαρμόζοντας την αρχή της πρόληψης, την αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει και τη μέθοδο της αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιδράσεων, και χρησιμοποιώντας τις καλύτερες διαθέσιμες τεχνικές και τις καλύτερες περιβαλλοντικές πρακτικές, όπως προβλέπει το άρθρο 4 της Σύμβασης,

 

Λαμβάνοντας υπόψη τις συναφείς διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, που καταρτίστηκε στο Montego Bay στις 10-12-1982, που είναι σε ισχύ και της οποίας είναι Μέρη πολλά παράκτια Κράτη της Μεσογείου Θάλασσας και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας,

 

Λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς συμβάσεις που αναφέρονται ιδιαιτέρως στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας, στην πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, στην ετοιμότητα για περιστατικά ρύπανσης και στην αντιμετώπιση αυτών, και στην αστική ευθύνη και αποζημίωση για ζημιές από ρύπανση,

 

Επιθυμώντας την περαιτέρω ανάπτυξη αμοιβαίας βοήθειας και συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση της ρύπανσης,

 

Συμφώνησαν τα ακόλουθα:

 

Άρθρο 1: Ορισμοί

Άρθρο 2: Περιοχή εφαρμογής του πρωτοκόλλου

Άρθρο 3: Γενικές διατάξεις

Άρθρο 4: Σχέδια εκτάκτου ανάγκης καθώς και άλλα μέσα πρόληψης και καταπολέμησης περιστατικών ρύπανσης

Άρθρο 5: Παρακολούθηση

Άρθρο 6: Συνεργασία σε επιχειρήσεις ανάκτησης

Άρθρο 7: Διάδοση και ανταλλαγή πληροφοριών

Άρθρο 8: Κοινοποίηση πληροφοριών και αναφορών που αφορούν περιστατικά ρύπανσης

Άρθρο 9: Διαδικασία αναφοράς

Άρθρο 10: Επιχειρησιακά μέτρα

Άρθρο 11: Μέτρα εκτάκτου ανάγκης σε πλοία, σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις και σε λιμένες

Άρθρο 12: Συνδρομή

Άρθρο 13: Επιστροφή των εξόδων συνδρομής

Άρθρο 14: Ευκολίες υποδοχής λιμένων

Άρθρο 15: Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι από τη θαλάσσια κυκλοφορία

Άρθρο 16: Υποδοχή πλοίων σε κατάσταση κινδύνου σε λιμένες και σημεία καταφυγής

Άρθρο 17: Υποπεριφερειακές συμφωνίες

Άρθρο 18: Συνοδοί

Άρθρο 19: Σχέση με τη σύμβαση

 

Τελικές διατάξεις

 

Άρθρο 20: Επίπτωση του πρωτοκόλλου για την εθνική νομοθεσία

Άρθρο 21: Σχέσεις με τρίτα μέρη

Άρθρο 22: Υπογραφή

Άρθρο 23: Επικύρωση, αποδοχή ή έγκριση

Άρθρο 24: Προσχώρηση

Άρθρο 25: Θέση σε ισχύ

 

Σε πίστωση των ανωτέρω, οι υπογράφοντες, αρμοδίως εξουσιοδοτημένοι από τις οικείες κυβερνήσεις για το σκοπό αυτό, υπέγραψαν το παρόν Πρωτόκολλο.

 

Έγινε στη Βαλέτα της Μάλτας την 25-01-2002, σε ένα και μόνο αντίτυπο στην Αραβική, Αγγλική, Γαλλική και Ισπανική, και τα τέσσερα κείμενα είναι εξίσου αυθεντικά.

 

Άρθρο δεύτερο: Καθορισμός Εθνικής Αρχής - Καταβολή αποζημίωσης

 

1. Ο Εθνικός Συντονιστής που καθορίζεται στο άρθρο πρώτο, κεφάλαιο 1 του προεδρικού διατάγματος 11/2002 (ΦΕΚ 6/Α/2002) είναι η Εθνική Αρχή που προβλέπεται από την παράγραφο 1 του άρθρου 4 του παρόντος Πρωτοκόλλου.

 

2. Στα μόνιμα μέλη της Κεντρικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της παραγράφου 3.4 του άρθρου πρώτου του προεδρικού διατάγματος 11/2002 (ΦΕΚ 6/Α/2002) Δημοσίους Υπαλλήλους και Υπαλλήλους Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που παρέχουν εκτάκτως βοηθητικές υπηρεσίες προς αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών ρύπανσης, καταβάλλεται η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 17 του νόμου [Ν] 3205/2003 αποζημίωση.

 

3. Η κατά το άρθρο πρώτο, κεφάλαιο 3, παράγραφος 3.4 του προεδρικού διατάγματος 11/2002 (ΦΕΚ 6/Α/2002) προβλεπόμενη αποζημίωση των μη μονίμων μελών της Κεντρικής Συμβουλευτικής Επιτροπής, καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

4. Η σχετική δαπάνη που βαρύνει τον Ειδικό Λογαριασμό Γαλάζιο Ταμείο του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων καταλογίζεται στους ρυπαίνοντες μετά των άλλων δαπανών στις οποίες προβαίνει το Δημόσιο για την αποτροπή ή εξουδετέρωση ρύπανσης σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 18 του νόμου [Ν] 743/1977 (ΦΕΚ 319/Α/1977), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 3 του νόμου 2242/1994 (ΦΕΚ 162/Α/1994).

 

Άρθρο τρίτο: Τροποποίηση του άρθρου τρίτου του νόμου [Ν] 855/1978 (ΦΕΚ 235/Α/1978)

 

Η παράγραφος 3 του άρθρου τρίτου του νόμου [Ν] 855/1978 (ΦΕΚ 235/Α/1978), όπως αναριθμήθηκε σε παράγραφο 5 με την παράγραφο (Α) 3 του άρθρου δεύτερου του νόμου [Ν] 3022/2002 (ΦΕΚ 144/Α/2002), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

{5. Οι αρμόδιες Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μεριμνούν για την έκδοση οδηγιών προς τους πλοιάρχους των υπό ελληνική σημαία πλοίων και αεροσκαφών προς υποβολή αναφορών για περιστατικά ρυπάνσεων από ατυχήματα ή άλλες αιτίες για την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων Μερών και του Οργανισμού και για τη λήψη κατάλληλων μέτρων καταπολέμησης της ρύπανσης, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας.}

 

Άρθρο τέταρτο: Τροποποίηση του άρθρου όγδοου του νόμου [Ν] 855/1978

 

1. Στο άρθρο όγδοο του νόμου [Ν] 855/1978 προστίθεται νέα παράγραφος 1 ως ακολούθως:

 

{1. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εξωτερικών, Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, μπορούν να γίνονται αποδεκτές συμπληρώσεις και τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης και των Πρωτοκόλλων της, καθώς επίσης συμφωνίες διμερείς ή πολυμερείς για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με το άρθρο 3 της Σύμβασης και τα άρθρα 3 και 4 του παρόντος Πρωτοκόλλου, να αναστέλλεται εν όλω ή εν μέρει η εφαρμογή της Σύμβασης και των Πρωτοκόλλων σε περίπτωση πολέμου, καθώς και να ρυθμίζεται κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, της Σύμβασης και των Πρωτοκόλλων της.}

 

2. Η υπάρχουσα παράγραφος του άρθρου όγδοου του νόμου [Ν] 855/1978 αριθμείται ως παράγραφος 2 του άρθρου αυτού.

 

Άρθρο πέμπτο: Καταργούμενες διατάξεις

 

Από της θέσεως σε ισχύ του παρόντος Πρωτοκόλλου, παύει να ισχύει το Πρωτόκολλο περί συνεργασίας για την καταπολέμηση ρυπάνσεως της Μεσογείου θαλάσσης εκ πετρελαίου και άλλων επιβλαβών ουσιών του έτους 1976, που κυρώθηκε με το νόμο [Ν] 855/1978 (ΦΕΚ 235/Α/1978).

 

Άρθρο έκτο

 

Σε θέματα ερμηνείας υπερισχύει το αγγλικό κείμενο του Πρωτοκόλλου.

 

Άρθρο έβδομο: Έναρξη ισχύος

 

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η εφαρμογή του Πρωτοκόλλου περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, και σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας, αρχίζει από την ημερομηνία που αυτό θα τεθεί διεθνώς σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 25 αυτού.

 

Παραγγέλνουμε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμο του Κράτους.

 

Αθήνα, 06-10-2006

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.