Νόμος 4249/14 - Άρθρο 7

Άρθρο 7: Διάρθρωση Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Διαχείρισης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Δημοσιονομικής Διαχείρισης διαρθρώνεται στα εξής Τμήματα:

 

α. Τμήμα Τακτικού Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

 

β. Τμήμα Δημοσιονομικής Παρακολούθησης και Αναφορών.

 

2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Τακτικού Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων είναι ιδίως οι ακόλουθες:

 

α. Η μέριμνα για την κατάρτιση, αναμόρφωση και εκτέλεση του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου.

 

β. Η μέριμνα για την κατάρτιση, αναμόρφωση και εκτέλεση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

γ. Η παρακολούθηση των προϋπολογισμών των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων.

 

δ. Η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων και των λοιπών διαχειριστικών βιβλίων για κάθε διαχειριστική πράξη των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ε. Η παρακολούθηση τήρησης του Μητρώου Δεσμεύσεων από τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς του Υπουργείου και η παροχή οδηγιών για την ορθή τήρησή του.

 

στ. Η παρακολούθηση της ανάληψης δεσμεύσεων, των σχετικών παραστατικών και των πληρωμών, καθώς και η παρακολούθηση των σχετικών δημοσιονομικών στοιχείων των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ζ. Η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων.

 

η. Η διαχείριση των χρηματοροών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

θ. Η μέριμνα για την ένταξη και χρηματοδότηση του συνόλου των εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Αναπτυξιακών, Επιχειρησιακών και λοιπών δράσεων του Υπουργείου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

 

ι. Τη σύνταξη προτάσεων για εγγραφή πιστώσεων και προκαταρκτικών εκτιμήσεων των ανωτέρω στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων ή και Μελετών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

 

ι)α. Την κατάρτιση των αιτημάτων και κατανομών χρηματοδότησης για τα ανωτέρω έργα, τα οποία περιλαμβάνονται στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων ή και Μελετών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

 

ι)β. Η μέριμνα για την παροχή κατευθύνσεων προς τους αρμόδιους ειδικούς φορείς για θέματα συναφή με την εκτέλεση του προϋπολογισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και η συλλογή και επεξεργασία στοιχείων προς τις αρμόδιες εθνικές αρχές.

 

ι)γ. Η παρακολούθηση της πορείας των δαπανών και της εκτέλεσης των έργων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων.

 

ι)δ. Η μέριμνα για την έκδοση των εντολών κύριου διατάκτη και η μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ι)ε. Η μέριμνα για το διορισμό των δημοσίων υπολόγων των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ι)στ. Η κατανομή, ανακατανομή και ο έλεγχος κίνησης της πάγιας προκαταβολής των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ι)ζ. Η έγκριση πραγματοποίησης των δαπανών των Υπηρεσιών του Υπουργείου που προβλέπονται από τις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 εδάφιο γ' του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 2800/2000 (ΦΕΚ 41/Α/2000) και η διενέργεια των επιπλέον διαδικασιών που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις αναφορικά με όσες δαπάνες καθορίζεται να πληρώνονται χωρίς τη χρήση της πάγιας προκαταβολής.

 

ι)η. Η μέριμνα για τη σύνταξη των εκθέσεων κάλυψης δαπανών των υπηρεσιών του Υπουργείου που προκαλούνται από την έκδοση νόμων και κανονιστικών πράξεων.

 

ι)θ. Η προετοιμασία νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητάς του.

 

κ. Η φροντίδα για την προστασία των έννομων συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, λόγω ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οχήματα των υπηρεσιών του Υπουργείου που προβλέπονται από τις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 εδάφιο γ' του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 2800/2000.

 

κ)α. Η μέριμνα για την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, πρακτικών συμβιβασμού και την έκδοση καταλογιστικών αποφάσεων για οφειλές των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

κ)β. Η μέριμνα για τον ορισμό εκκαθαριστή των αποδοχών του προσωπικού του Υπουργείου, καθώς και των δαπανών ενοικίων μισθωμένων ακινήτων υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

κ)γ. Η συγκέντρωση και ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών των δαπανών των υπηρεσιών του Υπουργείου που πληρώνονται από την Πάγια Προκαταβολή ή με Τακτικά Χρηματικά Εντάλματα που εκδίδονται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου σε βάρος του εκτελούμενου Προϋπολογισμού Εξόδων του Υπουργείου.

 

κ)δ. Η συγκέντρωση και ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών των δαπανών που αφορούν τις πάσης φύσεως αποδοχές, τα οδοιπορικά έξοδα και τις λοιπές αποζημιώσεις και αμοιβές του προσωπικού, τις δαπάνες μετακίνησης στο εξωτερικό του Υπουργού, του Υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Τάξης, του Υπουργείου.

 

κ)ε. Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν τις αποδοχές, αποζημιώσεις και κάθε είδους αμοιβές του προσωπικού του Υπουργείου.

 

κ)στ. Η μέριμνα για την κατάρτιση και την έγκριση του προγράμματος προμηθειών του Υπουργείου και η παρακολούθηση της εκτέλεσής του.

 

κ)ζ. Η μέριμνα για τη διενέργεια προμηθειών και την παροχή υπηρεσιών που καλύπτονται από τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών του Υπουργείου.

 

κ)η. Ο έλεγχος των βιβλίων διαχειρίσεων υλικού των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Δημοσιονομικής Παρακολούθησης και Αναφορών είναι ιδίως οι ακόλουθες:

 

α. Η σύνταξη οικονομικών καταστάσεων και αναφορών σχετικά με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς.

 

β. Η μέριμνα για τη διαβίβαση των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων προς τη Βουλή των Ελλήνων, το Υπουργείο Οικονομικών και την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

 

γ. Η επεξεργασία, η ανάλυση και ο έλεγχος της εγκυρότητας των οικονομικών στοιχείων που υποβάλλονται από τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς του Υπουργείου.

 

δ. Η ηλεκτρονική παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εκτελούμενων - χρηματοδοτούμενων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και την τήρηση ηλεκτρονικού Μητρώου Δεσμεύσεων.

 

ε. Την τήρηση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής εφαρμογής για την παρακολούθηση της φυσικής και οικονομικής εξέλιξης των υλοποιούμενων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και τη διαχείριση της χρηματοδότησης και πληρωμής αυτών.

 

4. Τα Τμήματα της Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Διαχείρισης ασκούν, αναλόγως της αρμοδιότητάς τους, και κάθε άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με το σκοπό της Διεύθυνσης.

 

5. Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης μπορεί να αναθέτει ειδικότερα καθήκοντα σε υπαλλήλους της Διεύθυνσης, ανεξαρτήτως της αρμοδιότητας των Τμημάτων, εφόσον απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για τη διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.