Νόμος 4410/16 - Άρθρο 60

Άρθρο 60: Τροποποιήσεις των άρθρων 121 και 123 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (νόμος 2960/2001)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που προβλέπονται από την παράγραφο 2 του άρθρου 121 του νόμου [Ν] 2960/2001 (ΦΕΚ 265/Α/2001), όπως αυτοί διαμορφώνονται, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου, για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας που θα κομιστούν στη χώρα μας από την ημερομηνία εφαρμογής της παρούσας παραγράφου μέχρι και 30-09-2016 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού πρότυπου εκπομπών ρύπων (Euro), δεν αυξάνονται κατά 50%, όπως προβλέπεται από την περίπτωση α' της παραγράφου 4 του ιδίου άρθρου, με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 31-12-2016 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί για αυτά οι οφειλώμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.

 

2. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που προβλέπονται από την παράγραφο 2 του άρθρου 121 του νόμου [Ν] 2960/2001, όπως αυτοί διαμορφώνονται, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου, για επιβατικά αυτοκίνητα που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 64 του νόμου 4342/2015 (ΦΕΚ 143/Α/2015) και το τέλος ταξινόμησης για αυτά δεν είχε καταστεί απαιτητό μέχρι 31-05-2016, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (euro), δεν αυξάνονται κατά 50% όπως προβλέπεται από την περίπτωση α' της παραγράφου 4 του ιδίου άρθρου, με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 31-12-2016 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί για αυτά οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης για τα υπό κρίση αυτοκίνητα διαμορφώνεται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 126 του νόμου [Ν] 2960/2001, όπως ισχύει.

 

3. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που προβλέπονται από την παράγραφο 2 του άρθρου 121 του νόμου [Ν] 2960/2001, όπως αυτοί διαμορφώνονται, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου, για επιβατικά αυτοκίνητα που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 64 του νόμου 4342/2015 και το τέλος ταξινόμησης για αυτά δεν είχε καταστεί απαιτητό μέχρι 31-05-2016, εφόσον δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (euro), διαμορφώνονται σύμφωνα με την περίπτωση β' της παραγράφου 4 του ιδίου άρθρου και η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης για τα υπό κρίση αυτοκίνητα διαμορφώνεται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 126 του νόμου [Ν] 2960/2001, όπως ισχύει.

 

4. Η περίπτωση στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 121 του νόμου [Ν] 2960/2001, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{στ) Για αυτοκίνητα οχήματα τρίκυκλα ή τετράκυκλα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2002/24/ΕΚ του Συμβουλίου της 18-03-2002 (EEL 124/2002) και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας 2002/51/ΕΚ ή μεταγενέστερης.

 

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ποσοστό τέλους ταξινόμησης

Κάτω των 50 κυβικών εκατοστών

0%

Από 50 μέχρι 500 κυβικά εκατοστά

4%

Από 501 μέχρι 900 κυβικά εκατοστά

7%

Από 901 κυβικά εκατοστά και πάνω

11%

}

 

5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 121 του νόμου [Ν] 2960/2001, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{5. Τα υβριδικά μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την οδηγία 2007/46, όπως ισχύει και ειδικότερα τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, όπως ισχύει, απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλους ταξινόμησης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, όπως ισχύει, δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλους ταξινόμησης.}

 

6. Η περίπτωση η' της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του νόμου [Ν] 2960/2001, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{η) Αυτοκίνητα οχήματα, ανοικτά ή κλειστά, τρίκυκλα ή τετράκυκλα, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 1992/61/ΕΚ του Συμβουλίου της 30-06-1992 (EEL 225/1992) και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας αυτής ή μεταγενέστερης, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:

 

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ποσοστό τέλους ταξινόμησης

Κάτω των 50 κυβικών εκατοστών

0%

Από 50 μέχρι 500 κυβικά εκατοστά

3%

Από 501 μέχρι 900 κυβικά εκατοστά

6%

Από 901 κυβικά εκατοστά και πάνω

10%

}

 

7. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 123 του νόμου [Ν] 2960/2001 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{3. Για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων των περιπτώσεων β', γ' και των βάσεων αυτών, καθώς και των περιπτώσεων ε' και η' της παραγράφου 1, η φορολογητέα αξία διαμορφώνεται με βάση τη λιανική τιμή πώλησης προ φόρων.}

 

8. Η εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 1 αρχίζει μία ημέρα μετά από τη θέση αυτής σε ισχύ.

 

9. Η ισχύς των διατάξεων των παραγράφων 2, 3, 4, 5, 6 και 7 αρχίζει από 01-06-2016.

 

10. Η ισχύς της παραγράφου 1 αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.