Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 181/75

ΝΣΚ 181/1975


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 181/1975 (19-03-1975)

 

Αριθμός ερωτήματος: Το υπ' αριθμό πρωτοκόλλου Ε26456/5963/25-11-1974 του Υπουργείου Δημοσίων Έργων / Υπηρεσία Οικισμού - Διεύθυνση Ε8/β.

 

Περίληψη Ερωτήματος: Εάν το υπέρ των δήμων και κοινοτήτων προβλεπόμενο τέλος επί των οικοδομικών αδειών, επιβάλλεται και στις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου χορηγούμενες άδειες.

 

Απάντηση Ερωτήματος: Επί του πρόσθεν ερωτήματος το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδότησε ως ακολούθως:

 

Βάσει του άρθρου 27 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 3777/1957, εγένετο κωδικοποίησις των διατάξεων περί προσόδων των δήμων και κοινοτήτων δια του από [ΒΔ] 24-09-1958 Διατάγματος (ΦΕΚ 171/Α/1958). Εν άρθρο 23 δε κωδικοποιήσεως ορίζεται, ότι επιβάλλεται υπέρ του δήμου ή κοινότητας έχοντος σχέδιον πόλεως, τέλος επί πάσης αδείας ανεγέρσεως, συμπληρώσεως, προσθήκης, επεκτάσεως ή διαρρυθμίσεως οικοδομών εν γένει (παράγραφος 1), όπερ υπολογίζεται κατά τα αυτόθι οριζόμενα και επί προϋπολογισμού δαπάνης των οικείων εργασιών άνω των 100.000 δραχμών (παράγραφος 2). Περαιτέρω εν παράγραφο 3 ορίζεται, ότι άδεια δεν χορηγείται υπό της αρμοδίας δημοσίας αρχής ούτε είναι έγκυρος, εάν δεν προσκομισθεί υπό του ενδιαφερομένου διπλότυπο εισπράξεως του δικαιούχου του τέλους δήμου ή κοινότητος, ο αριθμός και η χρονολογία του οποίου αναγράφεται επί της αδείας και τέλος εν παράγραφο 6 ορίζεται, ότι τα εκ του άνω τέλους έσοδα διατίθενται αποκλειστικώς δι' έργα και απαλλοτριώσεις, δια την εφαρμογήν εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων.

 

Κατά ταύτα το εις τα τακτικά έσοδα των δήμων και κοινοτήτων περιλαμβανόμενο ως άνω τέλος επί των οικοδομικών αδειών ( παράβαλε άρθρο 1 του διατάγματος), προϋπόθεση εφαρμογής έχει την ύπαρξη εγκεκριμένου σχεδίου του οικείου δήμου ή κοινότητος και προϋπολογισμό δαπάνης των οικοδομικών εργασιών ανώτερο των 100.000 δραχμών. Επί τη συνδρομή δε των όρων τούτων, το ειρημένο τέλος επιβάλλεται αδιαστίκτως επί πάσης αδείας οικοδομής ήτοι ασχέτως προς το είδος των περί ων αυτή εργασιών ή την τοποθεσία εκτελέσεων αυτών. Ως εκ τούτου και του ειδικότερου προορισμού του τέλους, προς αντιμετώπισιν των δαπανών εφαρμογής του ισχύοντος ρυμοτομικού σχεδίου ή μελλοντικών τροποποιήσεων και επεκτάσεων αυτού, κατά την αληθή του νόμου έννοια το τέλος επιβάλλεται επί πάσης εντός των διοικητικών ορίων του δήμου ή της κοινότητος χορηγούμενης αδείας οικοδομής και αν το εφ' ου οι οικοδομικές εργασίες ακίνητο ευρίσκεται εκτός των ορίων του υφισταμένου σχεδίου.

 

Εξ άλλου, εφ' όσον κατά την εν αρχή διάταξη που παρατέθηκε της παραγράφου 3 του άρθρου 23, η καταβολή του ως άνω τέλους αποτελεί υποχρέωσιν του υπέρ ου εκδίδεται η οικοδομική άδεια, εκ της εκπληρώσεως της οποίας εξαρτάται και το κύρος της αδείας, είναι προφανές ότι εις όσες περιπτώσεις παρά τον νόμον δεν κατεβλήθη, δύναται να ζητηθεί υπό των υπόχρεων είτε αυτοτελώς, είτε ομού, μετά του τέλους της ζητούμενης νεωτέρας αδείας προσθήκης, επί της διαφυγούσης το τέλος της αρχικής οικοδομής.

 

Ο Νομικός Σύμβουλος.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.