Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Γενικά:
Οι οδικές σήραγγες χωρίζονται, ανάλογα με τον αριθμό των λωρίδων κυκλοφορίας και τις εξυπηρετούμενες κατευθύνσεις, στους ακόλουθους τύπους:
• | Τύπος I: Σήραγγα δύο λωρίδων, δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας |
• | Τύπος II: Σήραγγα δύο λωρίδων, μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας |
• | Τύπος III: Σήραγγα τριών λωρίδων, μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας. |
Οι σήραγγες, από πλευράς μελετητικού έργου ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, χωρίζονται σε τέσσερις Κατηγορίες ανάλογα με το μήκος τους:
o | Κατηγορία Α: Για μήκη σηράγγων 21 - 500 m |
o | Κατηγορία Β: Για μήκη σηράγγων 501 - 1.500 m |
o | Κατηγορία Γ: Για μήκη σηράγγων 1.501 - 3.000 m |
o | Κατηγορία Δ: Για μήκη σηράγγων άνω των 3.000 m |
o | Κατηγορία Α: Σήραγγες μήκους μέχρι 250 m |
o | Κατηγορία Β: Σήραγγες μήκους 501 - 1500 m |
o | Κατηγορία Γ: Σήραγγες μήκους 801 - 2400 m |
o | Κατηγορία Δ: Για μήκη σηράγγων 2.400 m και άνω |
Οι αμοιβές που προσδιορίζονται με το παρόν άρθρο ισχύουν τόσο για αστικές, όσο και για υπεραστικές σήραγγες, σύμφωνα με τους αντίστοιχους πίνακες. Όμοια οι αμοιβές έχουν ισχύ για όλο το μήκος των σηράγγων, ανεξάρτητα από την εφαρμοζόμενη μέθοδο κατασκευής των έργων πολιτικού μηχανικού (δηλαδή ισχύουν τόσο για σήραγγες με υπόγεια διάνοιξη, όσο και για σήραγγες που κατασκευάζονται με διάφορες παραλλαγές της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut and Cover)).
Για σήραγγες κατηγορίας Δ, μήκους μεγαλύτερου των 3.000 m, για τον υπολογισμό της αμοιβής Τ2 της προεκτιμώμενης αμοιβής το επιπλέον μήκος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,50 για όλες τις εγκαταστάσεις, πλην των εγκαταστάσεων κίνησης υποσταθμών (Υ/Σ) γειώσεων και αερισμού. Για τις εγκαταστάσεις αυτές το επιπλέον μήκος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,50.
Για τον υπολογισμό της αμοιβής, τα μήκη των βοηθητικών σηράγγων (αερισμού, διαφυγής), πολλαπλασιάζονται με συντελεστή 0,30 και προστίθενται στο μήκος της αντίστοιχης σήραγγας. Για την περίπτωση εγγύς κειμένων διαδοχικών οδικών σηράγγων, στις οποίες οι Η/Μ εγκαταστάσεις συνδέονται μεταξύ τους, τότε υπαίθριο τμήμα μεταξύ τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,20 και το μήκος που προκύπτει προστίθεται στο μήκος της σήραγγας.
Στις αμοιβές των Η/Μ εγκαταστάσεων των σηράγγων που προσδιορίζονται στο παρόν άρθρο, περιλαμβάνεται και η αμοιβή για τις εγκαταστάσεις των υποσταθμών. Εξαιρούνται οι εσωτερικές Η/Μ εγκαταστάσεις των υποσταθμών και των κέντρων ελέγχου, οι οποίες αμείβονται σύμφωνα με τα άρθρα των κτιριακών εγκαταστάσεων.
Για σήραγγες μιας οπής, δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας, τριών λωρίδων οι τιμές προεκτιμώμενης αμοιβής που δίδονται στους πίνακες 10.1 και 10.2 για τον τύπο Ι, προσαυξάνονται κατά 25%.
2. Προσδιορισμός συνολικής αμοιβής:
Η προεκτιμώμενη αμοιβή (ΠΑ) μελέτης σε κάθε είδος ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων οδικής σήραγγας ορίζεται σε € ανά εγκατάσταση σύμφωνα με τον παρακάτω τύπο:
όπου:
Α προεκτιμώμενη αμοιβή μελέτης ανά εγκατάσταση σε €
Τ2: Τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής (ΤΠΑ) μελέτης των επιμέρους εγκαταστάσεων της σήραγγας που λαμβάνεται από τους πίνακες 10.1 και 10.2.
Li Μήκος σήραγγας (οπής) σε km
τΚ Ο συντελεστής του άρθρου ΓΕΝ.3 του παρόντος Κανονισμού.
Η συνολική προεκτιμώμενη αμοιβή μελέτης θα είναι το άθροισμα των προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών των επί μέρους εγκαταστάσεων που περιλαμβάνει η σήραγγα.
3. Αμοιβή Μελέτης κατά στάδια:
α. Η προεκτιμώμενη αμοιβή (Α) των μελετών των Η/Μ εγκαταστάσεων των σηράγγων κατανέμεται κατά στάδια ως εξής:
α)α) Προμελέτη: ποσοστό 25%.
α)β) Οριστική μελέτη: ποσοστό 45%.
α)γ) Μελέτη εφαρμογής: ποσοστό 30%.
β. Σε περίπτωση που, με απόφαση του Εργοδότη, παραλειφθούν ένα ή περισσότερα στάδια μελέτης, η μελέτη του σταδίου που εκπονείται θα προσαυξάνεται κατά το 50% του / των σταδίου / ων που έχει / έχουν παραληφθεί.
Πίνακας 10.1: Τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής μελέτης (Τ2) για υπεραστικές σήραγγες
Α/Α
|
Τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής μελέτης (Τ2) σε € / km
|
-
|
-
|
Κατηγορία Α Σήραγγες μήκους μέχρι 500 m
|
Κατηγορία Β Σήραγγες μήκους 501-1500 m
|
Κατηγορία Γ Σήραγγες μήκους 1501-3000 m
|
-
|
-
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
1
|
Φωτισμός (α1)
|
74.760
|
70.910
|
81.340
|
72.842
|
64.260
|
67.900
|
74.340
|
55.580
|
73.290
|
2
|
Διανομή - Υ/Σ - γειώσεις
|
47.880
|
39.900
|
51.870
|
31.332
|
22.260
|
27.720
|
30.660
|
23.870
|
27.510
|
3
|
Αερισμός CO NO καπνός (α2)
|
-
|
-
|
-
|
19.754
|
14.420
|
18.060
|
19.670
|
19.530
|
18.410
|
4
|
Έλεγχος σεναρίων πυρκαγιάς
|
-
|
-
|
-
|
2.912
|
2.730
|
2.940
|
4.130
|
3.640
|
3.710
|
5
|
Πυροπροστασία
|
4.270
|
3.710
|
4.340
|
16.940
|
15.960
|
14.910
|
17.080
|
16.450
|
15.680
|
6
|
Πυρανίχνευση (>500 m)
|
-
|
-
|
-
|
5.390
|
3.780
|
4.270
|
5.250
|
3.640
|
4.480
|
7
|
Έλεγχος κυκλοφορίας
|
10.290
|
8.610
|
10.010
|
5.180
|
3.780
|
4.760
|
5.250
|
3.710
|
5.040
|
8
|
Φωτεινή σηματοδότηση
|
30.450
|
20.020
|
23.450
|
36.400
|
21.420
|
27.650
|
36.120
|
21.770
|
29.400
|
9
|
Τ/Φ Ανάγκης
|
7.840
|
7.630
|
8.190
|
12.880
|
13.300
|
12.250
|
12.600
|
12.530
|
12.880
|
10
|
Ραδιοεπικοινωνίες
|
-
|
-
|
-
|
13.160
|
13.300
|
13.300
|
13.300
|
13.300
|
14.000
|
11
|
Κεντρικό σύστημα επιτήρησης ελέγχου SCADA
|
24.850
|
23.520
|
23.450
|
44.170
|
39.970
|
39.620
|
42.700
|
38.920
|
41.720
|
12
|
Έλεγχος ύψους οχημάτων
|
4.270
|
5.110
|
5.040
|
4.270
|
4.270
|
3.990
|
3.500
|
3.430
|
3.360
|
13
|
Κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης Υπεραστικό (>350 m)
|
5.390
|
5.110
|
5.460
|
9.730
|
7.140
|
16.730
|
17.640
|
17.150
|
17.640
|
14
|
Τηλεματική
|
2.940
|
2.520
|
2.940
|
3.430
|
3.570
|
3.150
|
3.500
|
3.640
|
3.360
|
15
|
Μεγάφωνα
|
-
|
-
|
-
|
4.340
|
4.270
|
5.320
|
4.410
|
4.410
|
5.600
|
16
|
Έλεγχος παγετού
|
-
|
-
|
-
|
4.270
|
3.570
|
3.430
|
3.850
|
3.430
|
3.920
|
17
|
Θύρες διαφυγής, κ.λ.π.
|
-
|
-
|
-
|
4.200
|
3.500
|
4.200
|
4.200
|
3.500
|
4.200
|
18
|
Σύνολα
|
212.940
|
187.040
|
216.090
|
291.200
|
241.500
|
270.200
|
298.200
|
248.500
|
284.200
|
Πίνακας 10.2: Τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής μελέτης (Τ2) για αστικές σήραγγες
Α/Α
|
Εγκατάσταση
|
Τιμή προεκτιμώμενης αμοιβής μελέτης (Τ2) σε € / km
|
-
|
-
|
Κατηγορία Α Σήραγγες μήκους μέχρι 250 m
|
Κατηγορία Β Σήραγγες μήκους 251-800 m
|
Κατηγορία Γ Σήραγγες μήκους 801-2400 m
|
-
|
-
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
Τύπος I
|
Τύπος II
|
Τύπος III
|
1
|
Διανομή - Υ/Σ - γειώσεις
|
59.640
|
53.760
|
62.090
|
50.190
|
41.650
|
36.120
|
37.660
|
31.360
|
35.910
|
2
|
Αερισμός CO NO καπνός (α2)
|
-
|
-
|
-
|
39.690
|
32.900
|
28.560
|
40.950
|
34.090
|
38.990
|
3
|
Έλεγχος σεναρίων πυρκαγιάς
|
5.250
|
4.340
|
3.710
|
7.420
|
6.230
|
7.070
|
8.960
|
9.310
|
13.440
|
Για τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις ισχύουν οι αμοιβές του πίνακα 10.1.
Για αστικές σήραγγες, μήκους μεγαλύτερου των 2.400 m (Κατηγορία Δ), ισχύουν ανάλογα ό,τι και για τις υπεραστικές σήραγγες άνω των 3.000 m.
Υπόμνημα:
1. (α1) Η τιμή ισχύει για σήραγγες ή υπόγειες διαβάσεις που σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές έχουν και ημερήσιο φωτισμό.
2. (α2) Η τιμή ισχύει για διαμήκη αερισμό. Στην περίπτωση που επιβάλλεται να γίνει εγκάρσιος ή ημιεγκάρσιος ή συνδυασμός συστημάτων, η προεκτιμώμενη αμοιβή (Τ2) προσαυξάνεται κατά ποσοστό 15%.
3. Οι τιμές προεκτιμώμενης αμοιβής (Τ2) υπολογίζονται μόνο στην περίπτωση ύπαρξης των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων.