Προεδρικό διάταγμα 123/17 - Άρθρο 18

Άρθρο 18: Διεύθυνση Διοίκησης (Δ4)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Διοίκησης είναι:

 

α. Η αποτελεσματική άσκηση της λειτουργίας διοίκησης προσωπικού του Υπουργείου.

 

β. Η αποδοτική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του.

 

γ. Η αποτελεσματική και αξιόπιστη διοικητική υποστήριξη των οργανικών του μονάδων.

 

δ. Ο χειρισμός θεμάτων διοικητικής εποπτείας των φορέων που υπάγονται στο Υπουργείο.

 

2. Η Διεύθυνση Διοίκησης συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

α. Τμήμα Υπηρεσιακής Κατάστασης

β. Τμήμα Κινητικότητας και Δικαιωμάτων

γ. Τμήμα Δεοντολογίας και Πειθαρχικής Ευθύνης

δ. Τμήμα Διοικητικής Εποπτείας Φορέων

ε. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης.

 

3. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Υπηρεσιακής Κατάστασης περιλαμβάνονται:

 

α. Η διαχείριση όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού του Υπουργείου ιδίως σε θέματα που αφορούν σε διορισμό/πρόσληψη, μονιμοποίηση, μισθολογικές και βαθμολογικές προαγωγές, επιλογές προϊσταμένων, διαθεσιμότητα - αργία - έκπτωση - λύση υπαλληλικής σχέσης.

 

β. Η διαχείριση θεμάτων επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Υπουργείου.

 

γ. Η χρήση και εκμετάλλευση του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων του Υπουργείου και η έκδοση σχετικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

 

δ. Η επεξεργασία των στοιχείων της τηρούμενης βάσης δεδομένων για την αριθμητική σύνθεση και τις αριθμητικές μεταβολές του προσωπικού του Υπουργείου, ο προγραμματισμός των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό και η στελέχωση των υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ε. Η μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και ανασχεδίαση περιγραμμάτων καθηκόντων και προσόντων των θέσεων εργασίας του Υπουργείου.

 

στ. Η διαδικασία έγκρισης υπερωριακής απασχόλησης.

 

ζ. Ο χειρισμός όλων των θεμάτων της υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού που υπηρετεί στο πολιτικό γραφείο του Υπουργού, του Υφυπουργού, στα γραφεία των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων του Υπουργείου.

 

η. Η σύνταξη σχεδίων κανονιστικών πράξεων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ), για τον καθορισμό του αριθμού των επιτρεπόμενων κατ' έτος ημερών εκτός έδρας των μετακινούμενων υπαλλήλων του Υπουργείου και του προσωπικού των πολιτικών γραφείων, καθώς και των εποπτευομένων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Επίσης η εισήγηση προς το Υπουργείο Οικονομικών για τον ορισμό του ανωτάτου ορίου των κατά μήνα χιλιομέτρων για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των υπαλλήλων.

 

θ. Η συγκρότηση και ο ορισμός μελών των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων και ειδικών επιτροπών αξιολόγησης.

 

ι. Η συγκρότηση των προβλεπόμενων ομάδων εργασίας και επιτροπών του Υπουργείου καθώς και ο ορισμός εκπροσώπων του Υπουργείου, σε συνεργασία με τις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες.

 

ι)α. Η διαχείριση της διαδικασίας των εκλογών αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια.

 

ι)β. Η διαχείριση διαδικασιών πλήρωσης θέσεων Επιθεωρητών.

 

ι)γ. Η γραμματειακή υποστήριξη των υπηρεσιακών συμβουλίων.

 

4. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Κινητικότητας και Δικαιωμάτων περιλαμβάνονται:

 

α. Η διαχείριση όλων των θεμάτων σε ζητήματα κινητικότητας του προσωπικού του Υπουργείου ιδίως σε θέματα που αφορούν σε αποσπάσεις, μετατάξεις, μετακινήσεις, μεταθέσεις.

 

β. Η μέριμνα για τη μετακίνηση εκτός έδρας, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, της πολιτικής ηγεσίας, των αποσπασμένων στα Γραφεία αυτής, καθώς και των υπαλλήλων του Υπουργείου.

 

γ. Οι διαδικασίες χορήγησης πάσης φύσεως αδειών καθώς και ειδικών αδειών και διευκολύνσεων.

 

δ. Οι διαδικασίες έγκρισης πρακτικής άσκησης φοιτητών.

 

ε. Οι διαδικασίες χορήγησης άδειας εκτέλεσης ιδιωτικού έργου.

 

στ. Ο σχεδιασμός και ο έλεγχος εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των υπαλλήλων.

 

5. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Δεοντολογίας και Πειθαρχικής Ευθύνης περιλαμβάνονται τα θέματα χειρισμού της εφαρμογής της πειθαρχικής νομοθεσίας, και ειδικότερα:

 

α. Ο σχεδιασμός και έλεγχος της τήρησης του Κώδικα Δεοντολογίας (Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς) των υπαλλήλων.

 

β. Η επεξεργασία καταγγελιών και αναφορών σε βάρος υπαλλήλων ή/και υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 

γ. Η σύνταξη σχεδίων εντολών Προκαταρκτικής Εξέτασης ή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ).

 

δ. Η σύνταξη σχεδίων κλήσεων σε απολογία, πειθαρχικών αποφάσεων και πειθαρχικών παραπομπών μονομελούς δικαιοδοσίας, καθώς και η κοινοποίηση των σχετικών πράξεων στους διωκόμενους υπαλλήλους.

 

ε. Η παροχή γραμματειακής και στατιστικής υποστήριξης στη λειτουργία του Πειθαρχικού Συμβουλίου.

 

στ. Η επικοινωνία με Ανεξάρτητες και Δικαστικές αρχές ή Υπηρεσίες για θέματα που αφορούν σε πειθαρχικές ή ποινικές κυρώσεις υπαλλήλων.

 

6. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Διοικητικής Εποπτείας Φορέων ενδεικτικά περιλαμβάνονται:

 

α. Η συγκρότηση Διοικητικών Συμβουλίων, διορισμού μονομελών Οργάνων Διοίκησης και Συλλογικών Οργάνων (Υπηρεσιακών Συμβουλίων, Πειθαρχικών Συμβουλίων κ.τ.λ.) των εποπτευομένων φορέων, Αρχών και Αυτοτελών Υπηρεσιών.

 

β. θέματα αναδιάρθρωσης.

 

γ. θέματα διοικητικής λειτουργίας (πάσης φύσεως κανονισμοί, κανονιστικές πράξεις κ.τ.λ.),

 

δ. προπαρασκευαστικών πράξεων προσλήψεων προσωπικού,

 

ε. κινητικότητα (μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις κ.τ.λ.) προσωπικού,

 

στ. σύνταξη σχεδίων κανονιστικών πράξεων,

 

ζ. Οι διαδικασίες διενέργειας εκλογών για την ανάδειξη αιρετών μελών οργάνων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

 

7. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης περιλαμβάνονται η αποτελεσματική διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των οργανικών μονάδων του Υπουργείου με υπηρεσίες και ειδικότερα:

 

α. Η διακίνηση της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας (κοινής και εμπιστευτικής).

 

β. Η τήρηση του Γενικού Πρωτοκόλλου (φυσικού ή/ και ηλεκτρονικού) του Υπουργείου.

 

γ. Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής.

 

δ. Η εξυπηρέτηση - πληροφόρηση του πολίτη.

 

ε. Η τήρηση ενιαίας βιβλιοθήκης και αρχείων πληροφοριακού υλικού, σε έντυπη ή /και ηλεκτρονική μορφή.

 

στ. Η μέριμνα για την προστασία και την προαγωγή της υγείας του προσωπικού του Υπουργείου.

 

ζ. Η διαχείριση και αξιοποίηση του προσωπικού φύλαξης των κτιρίων.

 

η. Η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.