Προεδρικό διάταγμα 134/10 - Άρθρο 2

Άρθρο 2: Διάρθρωση και αρμοδιότητες Διεύθυνσης Γενικών Υποθέσεων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Γενικών Υποθέσεων έχει ως αρμοδιότητες τον πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών, την άσκηση του υποχρεωτικού και αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας των πράξεων των μονομελών και των συλλογικών οργάνων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την εξέταση προσφυγών για τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα οποία περιλαμβάνονται και τα της εκλογής οργάνων τους, την προπαρασκευή της ετήσιας έκθεσης της παραγράφου 3 του άρθρου 229 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, την άσκηση ελέγχου νομιμότητας και την εξέταση προσφυγών για κάθε θέμα που δεν υπάγεται στις αρμοδιότητες των άλλων Διευθύνσεων, τη γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και την έκδοση οδηγιών για τη διασφάλιση της νομιμότητας επί θεμάτων του κύκλου των αρμοδιοτήτων της.

 

2. Η Διεύθυνση Γενικών Υποθέσεων απαρτίζεται από τα εξής Τμήματα:

 

α. Τμήμα Οργάνωσης και Λειτουργίας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις αρμοδιότητες του οποίου ανήκουν:

 

α.α. Η άσκηση των αρμοδιοτήτων που ανατίθενται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για τον πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών κατά τα άρθρα 233 έως 237 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύουν, καθώς και η γραμματειακή υποστήριξη του πειθαρχικού συμβουλίου του άρθρου 234 παράγραφος 2 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει.

 

β.β. Η τήρηση αρχείου με τις αποφάσεις της τριμελούς ελεγκτικής επιτροπής του άρθρου 232 παράγραφος 2 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, καθώς και η γραμματειακή υποστήριξη της εν λόγω επιτροπής.

 

γ.γ. Η τεκμηρίωση και σύνταξη της ετήσιας έκθεσης της παραγράφου 3 του άρθρου 229 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, σε συνεργασία με τις λοιπές οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας, με βάση και την αξιολόγηση καταγγελιών πολιτών και φορέων επί θεμάτων νομιμότητας λειτουργίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

 

δ.δ. Η άσκηση του προβλεπόμενου από το άρθρο 225 παράγραφος 1 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας επί των ρυθμίσεων κανονιστικού περιεχομένου, πλην αυτών που υπάγονται στον έλεγχο των άλλων Διευθύνσεων και ο έλεγχος νομιμότητας της διενέργειας τοπικών δημοψηφισμάτων.

 

ε.ε. Η εξέταση προσφυγών κατά των πράξεων των μονομελών και συλλογικών οργάνων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αφορούν στα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας τους.

 

στ).στ. Ο έλεγχος νομιμότητας της εκλογής νέων οργάνων των δήμων και περιφερειών, στην περίπτωση που οι θέσεις αυτών έχουν για οποιοδήποτε λόγο κενωθεί.

 

ζ.ζ. Η άσκηση του αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας και η διεξαγωγή επιτόπιων ελέγχων σύμφωνα με το άρθρο 229 παράγραφος 1 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, για θέματα που ανάγονται στον κύκλο των αρμοδιοτήτων του τμήματος.

 

β. Τμήμα Κοινωνικών Υποθέσεων στις αρμοδιότητες του οποίου ανήκουν:

 

α.α. Ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων των μονομελών και συλλογικών οργάνων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η εξέταση των προσφυγών που αφορούν στους τομείς Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

β.β. Ο έλεγχος νομιμότητας και η εξέταση κάθε άλλης πράξης ή προσφυγής που δεν εμπίπτει στις λοιπές οργανικές μονάδες του παρόντος.

 

γ.γ. Η εισήγηση στον Ελεγκτή Νομιμότητας για την κατανομή των προσφυγών που κατατίθενται στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιμέρους Διευθύνσεις της Υπηρεσίας.

 

δ.δ. Η άσκηση του αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας και η διεξαγωγή επιτόπιων ελέγχων σύμφωνα με το άρθρο 229 παράγραφος 1 του νόμου 3852/2010, όπως εκάστοτε ισχύει, για θέματα που ανάγονται στον κύκλο των αρμοδιοτήτων του Τμήματος.

 

γ. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης στις αρμοδιότητες του οποίου ανήκουν:

 

α.α. Η εν γένει μέριμνα των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων, η τήρηση των μητρώων και τα θέματα πειθαρχικής ευθύνης αυτών.

 

β.β. Η μέριμνα για τον ορισμό υπαλλήλων της Υπηρεσίας σε επιτροπές, ομάδες εργασίας και συμβούλια που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις.

 

γ.γ. Η εκκαθάριση των αποδοχών, λοιπών απολαβών και αποζημιώσεων του προσωπικού.

 

δ.δ. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού της Υπηρεσίας.

 

ε.ε. Η μέριμνα για την κατάρτιση και παρακολούθηση εκτέλεσης του προγράμματος προμηθειών και η προμήθεια και διαχείριση υλικών, μηχανημάτων, αυτοκινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων της Υπηρεσίας.

 

στ).στ. Η μέριμνα για τη στέγαση της Υπηρεσίας, τον εξοπλισμό, την συντήρηση, καθαριότητα και επισκευή των κτιρίων και εγκαταστάσεων καθώς και την ασφάλεια αυτών.

 

ζ.ζ. Η γραμματειακή υποστήριξη των αναγκών του Ελεγκτή Νομιμότητας.

 

η.η. Η πρωτοκόλληση και διακίνηση της αλληλογραφίας οποιασδήποτε διαβάθμισης.

 

θ.θ. Η τήρηση του αρχείου της Υπηρεσίας σε φυσική και ηλεκτρονική μορφή.

 

ι.ι. Η ηλεκτρονική υποστήριξη των αναγκών της Υπηρεσίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 132 του νόμου 4555/2018 (ΦΕΚ 133/Α/2018).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.