Προεδρικό διάταγμα 137/10 - Άρθρο 11

Άρθρο 11: Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Οικονομικού - Δημοσιονομικού Ελέγχου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικού Δημοσιονομικού Ελέγχου ανάγονται ιδίως η συγκέντρωση και επεξεργασία των αναγκαίων στοιχείων για την κατάρτιση, τροποποίηση και παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Περιφέρειας, του απολογισμού και κάθε οικονομικής κατάστασης, καθώς και η διενέργεια των δημοσιονομικών δεσμεύσεων, ο έλεγχος, η εκκαθάριση και η εντολή πληρωμής όλων των δαπανών της Περιφέρειας. Η Διεύθυνση Οικονομικού Δημοσιονομικού Ελέγχου έχει επίσης ως αρμοδιότητα την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων δημιουργίας και απόκτησης εσόδων, την πληρωμή κάθε είδους δαπάνης και τη λογιστική και ταμειακή διαχείριση.

 

2. Τη Διεύθυνση Οικονομικού - Δημοσιονομικού απαρτίζουν τα εξής τμήματα:

 

α. Τμήμα Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών.

 

β. Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου.

 

γ. Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

 

δ. Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Σάμου.

 

ε. Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης - Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

ε)1. Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

 

ε)2. Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης Περιφερειακής Ενότητας Σάμου.

 

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικού - Δημοσιονομικού Ελέγχου κατανέμονται στα υπαγόμενα σε αυτή τμήματα, ως εξής:

 

α. Το Τμήμα Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

Τη συγκέντρωση και επεξεργασία των αναγκαίων στοιχείων που αφορούν στην κατάρτιση, τροποποίηση και παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού, στη σύνταξη του απολογισμού και των λοιπών οικονομικών καταστάσεων και στη μελέτη της δανειοληπτικής δυνατότητας της Περιφέρειας, την παρακολούθηση και εποπτεία των οικονομικών μεγεθών από όλες τις πηγές χρηματοδότησης. Την αποτελεσματική διαχείριση και το συντονισμό των ενεργειών που αφορούν και έχουν επίπτωση στην κατάρτιση, αναθεώρηση και υλοποίηση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) που περιλαμβάνει τις ετήσιες και μεσοπρόθεσμες δημοσιονομικής προβλέψεις. Την παρακολούθηση των οικονομικών εξελίξεων και την τήρηση όλων των οδηγιών του Υπουργείου Οικονομικών και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με την κατάρτιση και αναθεώρηση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και του προϋπολογισμού σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή κατά την διάρκεια του έτους. Την διεξαγωγή της διαδικασίας εξεύρεσης χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, στην περίπτωση πρόθεσης της Περιφέρειας να συνομολογήσει δάνειο.

 

β. Το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου είναι αρμόδιο ιδίως για τη διεξαγωγή όλων των συναφών με την ταμειακή διαχείριση υποθέσεων και ιδίως για τη διενέργεια των πληρωμών και της εξόφλησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής για κάθε είδους δαπάνη, για την είσπραξη όλων των εσόδων και την τήρηση αρχείων, παραστατικών και βιβλίων, που προβλέπονται από σχετικές διατάξεις περί ταμειακής διαχείρισης. Τηρεί το φυσικό ταμείο και διενεργεί τις χρηματικές δοσοληψίες με τις τράπεζες. Μεριμνά για τη διενέργεια συμψηφισμών και την απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων, που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών. Για την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων. Για την καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα Μητρώα. Για την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων. Ειδικότερα, το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου, ασκεί τις αρμοδιότητες της παραγράφου αυτής και για την Περιφερειακή Ενότητα Λήμνου. Επίσης είναι αρμόδιο ιδίως για τη μελέτη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων δημιουργίας και απόκτησης εσόδων από τις Περιφερειακές Ενότητες Λέσβου και Λήμνου. Επιμελείται για τον έλεγχο και τη βεβαίωση των εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα, εισφορές, έσοδα από ακίνητα και άλλες πηγές και παρακολουθεί την απόδοσή τους.

 

Επιμελείται των φορολογικών διαφορών καθώς και της διαγραφής και επιστροφής εσόδων.

 

γ. Το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Χίου είναι αρμόδιο για τη διεξαγωγή όλων των συναφών με την ταμειακή διαχείριση υποθέσεων της Περιφερειακής Ενότητας και ιδίως για τη διενέργεια των πληρωμών και της εξόφλησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής για κάθε είδους δαπάνη, για την είσπραξη όλων των εσόδων και την τήρηση αρχείων, παραστατικών και βιβλίων, που προβλέπονται από σχετικές διατάξεις περί ταμειακής διαχείρισης. Τηρεί το φυσικό ταμείο και διενεργεί τις χρηματικές δοσοληψίες με τις τράπεζες.

 

Μεριμνά για τη διενέργεια συμψηφισμών και την απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων, που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.

 

Για την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων. Για την καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα Μητρώα. Για την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων. Για τη συγκέντρωση, επεξεργασία και αποστολή προς την Διεύθυνση Οικονομικού-Δημοσιονομικού Ελέγχου των αναγκαίων στοιχείων που αφορούν στην κατάρτιση, τροποποίηση και παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού, τη σύνταξη του απολογισμού και των λοιπών οικονομικών καταστάσεων για την Περιφερειακή Ενότητα Χίου. Επίσης είναι αρμόδιο ιδίως για τη μελέτη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων δημιουργίας και απόκτησης εσόδων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

 

Επιμελείται για τον έλεγχο και τη βεβαίωση των εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα, εισφορές, έσοδα από ακίνητα και άλλες πηγές, παρακολουθεί την απόδοσή τους και επιμελείται των φορολογικών διαφορών καθώς και της διαγραφής και επιστροφής εσόδων.

 

δ. Το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας και Προσόδων Περιφερειακής Ενότητας Σάμου είναι αρμόδιο για τη διεξαγωγή όλων των συναφών με την ταμειακή διαχείριση υποθέσεων της περιφερειακής ενότητας και ιδίως για τη διενέργεια των πληρωμών και της εξόφλησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής για κάθε είδους δαπάνη, για την είσπραξη όλων των εσόδων και την τήρηση αρχείων, παραστατικών και βιβλίων, που προβλέπονται από σχετικές διατάξεις περί ταμειακής διαχείρισης και αφορούν τις Περιφερειακές Ενότητες Σάμου και Ικαρίας. Τηρεί το φυσικό ταμείο και διενεργεί τις χρηματικές δοσοληψίες με τις τράπεζες. Μεριμνά για τη διενέργεια συμψηφισμών και την απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων, που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών. Για την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων. Για την καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα Μητρώα. Για την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων. Για τη συγκέντρωση, επεξεργασία και αποστολή προς την Διεύθυνση Οικονομικού - Δημοσιονομικού Ελέγχου των αναγκαίων στοιχείων που αφορούν στην κατάρτιση, τροποποίηση και παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού, τη σύνταξη του απολογισμού και των λοιπών οικονομικών καταστάσεων για την Περιφερειακή Ενότητα Σάμου-Ικαρίας. Επίσης είναι αρμόδιο ιδίως για τη μελέτη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων δημιουργίας και απόκτησης εσόδων από τις Περιφερειακές Ενότητες Σάμου και Ικαρίας. Επιμελείται για τον έλεγχο και τη βεβαίωση των εσόδων από φόρους, τέλη, δικαιώματα, εισφορές, έσοδα από ακίνητα και άλλες πηγές, παρακολουθεί την απόδοσή τους και επιμελείται των φορολογικών διαφορών καθώς και της διαγραφής και επιστροφής εσόδων.

 

Ειδικότερα, το Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, ασκεί τις αρμοδιότητες της παραγράφου αυτής και για την Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας.

 

ε. Το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης - Δημοσιονομικού Ελέγχου είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1) Τη διενέργεια των δημοσιονομικών δεσμεύσεων, την παροχή βεβαίωσης απαιτούμενης πίστωσης, την τήρηση των περί αναλήψεων υποχρεώσεων διατάξεων, καθώς και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων του συνόλου της Περιφέρειας.

 

2) Τον έλεγχο και εκκαθάριση των δαπανών του συνόλου της Περιφέρειας.

 

3) Την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του Μητρώου δεσμεύσεων αυτών των Περιφερειακών Ενοτήτων Λέσβου και Λήμνου.

 

4) Την έκδοση εντολών πληρωμής των δαπανών του συνόλου της Περιφέρειας, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ευρωπαϊκό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο.

 

5) Την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής και την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και την εισήγηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

6) Την τήρηση των λογιστικών βιβλίων του συνόλου της Περιφέρειας.

 

7) Τη διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Περιφέρειας, την εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες του συνόλου της Περιφέρειας.

 

8) Τη βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του φορέα, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.

 

9) Τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014 όπως ισχύει, και του περί ανάληψης υποχρεώσεων Προεδρικού Διατάγματος. Για την κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας.

 

10) Τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και την υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

ζ. Το Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσιονομικού Ελέγχου Περιφερειακής Ενότητας Χίου είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1) Την υποβολή των αιτημάτων των Διευθύνσεων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου περί βεβαίωσης ύπαρξης πίστωσης στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

2) Την κατάρτιση του σχεδίου Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης κατόπιν της έγκρισης της Οικονομικής Επιτροπής και την αποστολή του στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

3) Τον αρχικό έλεγχο των δαπανών της Περιφερειακής Ενότητας Χίου, την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του Μητρώου αυτών.

 

4) Την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής και την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων, υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και την εισήγηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

5) Την τήρηση των λογιστικών βιβλίων.

 

6) Τη διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Περιφερειακής Ενότητας, την εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες.

 

η. Το Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης Περιφερειακής Ενότητας Σάμου είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1) Την υποβολή των αιτημάτων των Διευθύνσεων των Περιφερειακών Ενοτήτων Σάμου και Ικαρίας περί βεβαίωσης ύπαρξης πίστωσης στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

2) Την κατάρτιση του σχεδίου Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης κατόπιν της έγκρισης της Οικονομικής Επιτροπής και την αποστολή του στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσιονομικού Ελέγχου.

 

3) Τον αρχικό έλεγχο των δαπανών των Περιφερειακών Ενοτήτων Σάμου και Ικαρίας, την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και την τήρηση του Μητρώου αυτών.

 

4) Την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής και την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων, υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και την εισήγηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

5) Την τήρηση των λογιστικών βιβλίων.

 

6) Τη διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού των Περιφερειακών Ενοτήτων Σάμου και Ικαρίας, την εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες.

 

Ειδικότερα, το τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, ασκεί τις αρμοδιότητες της παραγράφου αυτής και για την Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την υπ' αριθμόν 91846/2016 απόφαση (ΦΕΚ 4281/Β/2016).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.