Προεδρικό διάταγμα 234/07 - Άρθρο 3

Άρθρο 3: Διεύθυνση Μεταναστευτικής Πολιτικής


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Η Διεύθυνση Μεταναστευτικής Πολιτικής έχει ως γενική αρμοδιότητα τη συμμετοχή στον σχεδιασμό, μέσω της εισήγησης και της υποβολής προτάσεων στον Υπουργό, και την εποπτεία εφαρμογής της μεταναστευτικής πολιτικής της Χώρας, στον συντονισμό και την εποπτεία των περιφερειακών υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστευσης, τη χορήγηση αδειών διαμονής αρμοδιότητας Υπουργού Εσωτερικών, καθώς και τη συμμετοχή στην εκπροσώπηση της Χώρας για τα θέματα αρμοδιότητάς της ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των λοιπών διεθνών οργανισμών. Αποτελείται από τα εξής Τμήματα:

 

α) Τμήμα Μεταναστευτικής Πολιτικής

β) Τμήμα Νομοθετικού Συντονισμού και Ελέγχου

γ) Α' Τμήμα Αδειών Διαμονής

δ) Β' Τμήμα Αδειών Διαμονής Στελεχών Εταιρειών

ε) Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Παροχής Πληροφοριών.

 

α) Τμήμα Μεταναστευτικής Πολιτικής

 

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Μεταναστευτικής Πολιτικής είναι:

 

1. Η συμμετοχή, μέσω της υποβολής εισηγήσεων και προτάσεων, στον σχεδιασμό της μεταναστευτικής πολιτικής στα θέματα εισόδου και διαμονής αλλοδαπών στη Χώρα, καθώς και ο συντονισμός των δράσεων που αφορούν τα θέματα αυτά.

 

2. Η συλλογή, επεξεργασία, μελέτη και αξιολόγηση των στοιχείων και πληροφοριών που αφορούν την είσοδο και διαμονή υπηκόων τρίτων χωρών στη Χώρα, καθώς και η εισήγηση μέτρων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση συναφών προβλημάτων.

 

3. Η προετοιμασία, ο σχεδιασμός, η συμμετοχή και η συμβολή στην υποβολή και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλλά και προγραμμάτων στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών καθώς και άλλων διεθνών οργανισμών, σχετικά με τη διαχείριση του μεταναστευτικού φαινομένου, καθώς και η προώθηση και εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών.

 

4. Ο συντονισμός της λειτουργίας, η οργάνωση και η εν γένει διοικητική μέριμνα για τους χώρους προσωρινής φιλοξενίας των λαθρομεταναστών και των αιτούντων άσυλο, καθώς και για τους ειδικούς χώρους παραμονής αλλοδαπών.

 

5. Ο καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου α) των αδειών διαμονής, β) των αιτήσεων για χορήγηση άδειας διαμονής, γ) των σχετικών βεβαιώσεων και δ) του μητρώου υπηκόων τρίτων χωρών και η συνεργασία με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, ιδίως όσον αφορά τη διερεύνηση των θεσμικών, τεχνικών και οργανωτικών παραμέτρων για τη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και στους ανωτέρω τομείς.

 

β) Τμήμα Νομοθετικού Συντονισμού και Ελέγχου

 

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Νομοθετικού Συντονισμού και Ελέγχου είναι:

 

1. Η προετοιμασία, η εισήγηση στον Υπουργό και η συμμετοχή στην κατάρτιση και επεξεργασία νομοσχεδίων, προεδρικών διαταγμάτων, κανονιστικών πράξεων και εγκυκλίων που αναφέρονται στην είσοδο και διαμονή των υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα, καθώς και εκείνων που αφορούν την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς το κοινοτικό δίκαιο.

 

2. Η προετοιμασία, η εισήγηση στον Υπουργό και η συμμετοχή στην επεξεργασία διακρατικών συμβάσεων και διακρατικών συμφωνιών για θέματα μετανάστευσης στο πλαίσιο των κοινοτικών οργάνων και λοιπών διεθνών οργανισμών, και η αντίστοιχη υποστήριξη και ενίσχυση της εκπροσώπησης της Χώρας σε διεθνές επίπεδο.

 

3. Η παρακολούθηση της εφαρμογής της νομοθεσίας για την είσοδο και διαμονή των υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα.

 

4. Η συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς προς την κατεύθυνση του συντονισμού των ενεργειών τους σε θέματα εισόδου και διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα.

 

5. Ο συντονισμός και εποπτεία των περιφερειακών υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστευσης.

 

6. Η διενέργεια ελέγχων και η βεβαίωση παραβάσεων της νομοθεσίας, για τη διαμονή υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια, σε σχέση με τις περιπτώσεις, που, κατά το νόμο 3386/2005 και τις διατάξεις του παρόντος η χορήγηση και η ανανέωση της άδειας διαμονής ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών.

 

7. Η μέριμνα για την τροφοδότηση του δικτυακού τόπου της Διεύθυνσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών με πληροφορίες, εγκυκλίους και υλικό εν γένει σχετικά με τη μεταναστευτική πολιτική, καθώς και για τη διαμόρφωση και ταξινόμηση του υλικού αυτού.

 

γ) Α' Τμήμα Χορήγησης Αδειών Διαμονής

 

Οι αρμοδιότητες του Α' Τμήματος Χορήγησης Αδειών Διαμονής είναι:

 

1. Η εξέταση των αιτήσεων και η εισήγηση στο αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση ή ανανέωση αδειών διαμονής:

 

α) για ανθρωπιστικούς ή εξαιρετικούς λόγους,

β) για λόγους δημοσίου συμφέροντος,

γ) σε θύματα εμπορίας ανθρώπων και

δ) σε μέλη ξένων αρχαιολογικών σχολών.

 

2. Η επιμέλεια της συγκρότησης και η γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής του άρθρου 89 παράγραφος 1 του νόμου 3386/2005, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

δ) Β' Τμήμα Χορήγησης Αδειών Διαμονής Στελεχών Εταιρειών

 

Οι αρμοδιότητες του Β' Τμήματος Χορήγησης Αδειών Διαμονής Στελεχών Εταιρειών είναι:

 

1. Η εξέταση των αιτήσεων καθώς και η εισήγηση στον Υπουργό Εσωτερικών για τη χορήγηση ή ανανέωση αδειών διαμονής σε στελέχη εταιρειών και τα μέλη της οικογένειάς τους.

 

2. Η εισήγηση στον Υπουργό Εσωτερικών για την έκδοση αποφάσεων έγκρισης χορήγησης άδειας διαμονής για την ανάπτυξη επενδυτικής δραστηριότητας, προκειμένου να χορηγηθεί σχετική ειδική θεώρηση εισόδου καθώς και τη χορήγηση ή ανανέωση της άδειας διαμονής των υπηκόων τρίτων χωρών που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν επενδύσεις που υπερβαίνουν το ελάχιστο όριο που προβλέπει ο νόμος και των μελών των οικογενειών τους.

 

3. Η μέριμνα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για την τήρηση μητρώου των παραπάνω εταιρειών.

 

ε) Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Παροχής Πληροφοριών.

 

Το Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης και Παροχής Πληροφοριών είναι αρμόδιο για την υποστήριξη όλων των Διευθύνσεων της Γενικής Διεύθυνσης Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης στα κατωτέρω θέματα:

 

1. Στη διακίνηση της αλληλογραφίας κοινής, εμπιστευτικής και απόρρητης (πρωτοκόλληση, συσχέτιση, διανομή, αναπαραγωγή, διεκπεραίωση, αρχειοθέτηση).

 

2. Στην επικύρωση αντιγράφων και φωτοαντιγράφων οποιωνδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών που τηρούνται στο αρχείο ή επιδεικνύονται από τους συναλλασσόμενους.

 

3. Στην οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του αρχείου.

 

4. Στην παροχή πληροφοριών στους πολίτες για κάθε θέμα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης και στην εποπτεία έκδοσης, διακίνησης πάσης φύσεως ενημερωτικών φυλλαδίων, εγκυκλίων, οδηγιών και εντύπων καθώς και στη διανομή αυτών στις αρμόδιες υπηρεσίες και στους πολίτες.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.