Προεδρικό διάταγμα 57/00 - Άρθρο 2

Άρθρο 2: Ορισμοί


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Για την εφαρμογή του παρόντος διατάγματος, οι παρακάτω όροι έχουν την εξής σημασία:

 

1. Δημόσιες αρχές: νοούνται το κράτος, οι αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί δημοσίου δικαίου και οι ενώσεις μίας ή περισσότερων αρχών ή οργανισμών δημοσίου δικαίου, είτε περιλαμβάνονται είτε όχι στο δημόσιο τομέα του άρθρου 51 του νόμου 1892/19 και του άρθρου 4 παράγραφος 6 του νόμου [Ν] 1943/1991, όπως οριοθετείται κάθε φορά.

 

Ως οργανισμός δημοσίου δικαίου νοείται κάθε οργανισμός ο οποίος:

 

α. έχει συσταθεί με συγκεκριμένο σκοπό την κάλυψη αναγκών γενικού συμφέροντος που δεν εμπίπτουν στο βιομηχανικό ή εμπορικό τομέα και

 

β. έχει νομική προσωπικότητα και

 

γ. είτε χρηματοδοτείται, κατά το μεγαλύτερο μέρος, από το κράτος, τις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου, είτε η διαχείρισή του υπόκειται στον έλεγχο των οργανισμών αυτών, είτε διοικείται, διευθύνεται ή εποπτεύεται από όργανο του οποίου περισσότερα από τα μισά μέλη διορίζονται από το κράτος, τις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης, ή άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου.

 

2. Δημόσιες επιχειρήσεις: είναι οι επιχειρήσεις στις οποίες οι δημόσιες αρχές μπορούν να ασκούν άμεσα ή έμμεσα, καθοριστική επιρροή είτε επειδή έχουν κυριότητα ή χρηματοδοτική συμμετοχή, είτε λόγω των κανόνων που διέπουν τις επιχειρήσεις αυτές. Η καθοριστική αυτή επιρροή εκ μέρους των δημοσίων αρχών τεκμαίρεται όταν οι εν λόγω αρχές, έμμεσα ή άμεσα:

 

α. κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος του καλυφθέντος κεφαλαίου μιας επιχείρησης ή

 

β. διαθέτουν την πλειονότητα των ψήφων οι οποίες αντιστοιχούν στους τίτλους που έχει εκδώσει η επιχείρηση ή

 

γ. μπορούν να διορίζουν περισσότερα από τα μισά μέλη του διοικητικού, διευθυντικού ή εποπτικού οργάνου της επιχείρησης.

 

3. Συνδεδεμένη επιχείρηση: είναι κάθε επιχείρηση οι ετήσιοι λογαριασμοί της οποίας έχουν ενοποιηθεί με τους λογαριασμούς του αναθέτοντος φορέα σύμφωνα με τις απαιτήσεις της οδηγίας 1983/349/Ε0Κ του Συμβουλίου της 13-06-1983, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 1990/605/ΕΟΚ και ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 326/1994 (ΦΕΚ 174/Α/1994), βασιζόμενη στο άρθρο 54 παράγραφος 3 στοιχείο ζ της συνθήκης σχετικά με τους ενοποιημένους λογαριασμούς ή, σε περίπτωση φορέων που δεν εμπίπτουν στο παρόν διάταγμα, κάθε επιχείρηση επί της οποίας η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ασκήσει άμεσα ή έμμεσα, καθοριστική επιρροή, κατά την έννοια της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου ή η οποία μπορεί να ασκήσει καθοριστική επιρροή επί του αναθέτοντος φορέα ή η οποία υπόκειται, από κοινού με τον αναθέτοντα φορέα, στην καθοριστική επιρροή άλλης επιχείρησης λόγω της κυριότητας, της χρηματοδοτικής συμμετοχής ή των κανόνων που τη διέπουν.

 

4. Συμφωνία - πλαίσιο: είναι η συμφωνία μεταξύ ενός από αναθέτοντες φορείς που ορίζονται στο άρθρο 3 και ενός η περισσότερων από τους προμηθευτές, εργολήπτες ή παρέχοντες υπηρεσίες, η οποία αποσκοπεί στον καθορισμό των όρων των συμβάσεων που πρόκειται να συναφθούν κατά τη διάρκεια συγκεκριμένης περιόδου, ιδίως όσον αφορά τις τιμές και, κατά περίπτωση, τις ποσότητες.

 

5. Προσφέρων: είναι ο προμηθευτής, ο εργολήπτης ή ο παρέχων υπηρεσίες που υποβάλει προσφορά, και υποψήφιος: εκείνος που έχει ζητήσει να συμμετάσχει σε διαδικασία κλειστή ή με διαπραγμάτευση. Ο παρέχων υπηρεσίες μπορεί να είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένου του αναθέτοντος φορέα κατά την έννοια του άρθρου 3 του παρόντος διατάγματος.

 

6. Ανοικτή διαδικασία, κλειστή διαδικασία, ή διαδικασία με διαπραγμάτευση: είναι οι διαδικασίες σύναψης που εφαρμόζουν οι αναθέτοντες φορείς, και στις οποίες:

 

α. όσον αφορά τις ανοικτές διαδικασίες, όλοι οι ενδιαφερόμενοι προμηθευτές, εργολήπτες ή παρέχοντες υπηρεσίες μπορούν να υποβάλλουν προσφορά.

 

β. όσον αφορά τις κλειστές διαδικασίες, μπορούν να υποβάλουν προσφορά μόνο οι υποψήφιοι που καλούνται από τον αναθέτοντα φορέα.

 

γ. όσον αφορά τις διαδικασίες με διαπραγμάτευση, ο αναθέτων φορέας απευθύνεται σε προμηθευτές, εργολήπτες ή παρέχοντες υπηρεσίες της επιλογής του και διαπραγματεύεται τους όρους της σύμβασης με έναν ή περισσότερους από αυτούς.

 

7. Τεχνικές προδιαγραφές: είναι οι τεχνικές απαιτήσεις που περιλαμβάνονται ιδίως στη συγγραφή υποχρεώσεων και προσδιορίζουν τα αναγκαία χαρακτηριστικά ενός έργου, υλικού, προϊόντος, προμήθειας ή υπηρεσίας, βάσει των οποίων ένα έργο, υλικό, προϊόν, προμήθεια ή υπηρεσία χαρακτηρίζεται κατ' αντικειμενική κρίση κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζεται από τον αναθέτοντα φορέα. Αυτές οι τεχνικές προδιαγραφές είναι δυνατόν να αφορούν την ποιότητα ή την καταλληλότητα, την ασφάλεια, τις διαστάσεις, καθώς και τις προδιαγραφές που ισχύουν για το υλικό, το προϊόν, την προμήθεια ή την υπηρεσία ως προς την εξασφάλιση της ποιότητας, την ορολογία, τα σύμβολα, τις δοκιμές και τις σχετικές μεθόδους, τη συσκευασία, τη σήμανση και τις ετικέτες. Όσον αφορά τις συμβάσεις έργων, είναι επίσης δυνατόν να περιλαμβάνουν κανόνες για το σχεδιασμό και την κοστολόγηση, τους όρους δοκιμής επιθεώρησης και παραλαβής έργων καθώς και τις κατασκευαστικές μεθόδους ή τεχνικές κατασκευής και κάθε άλλο τεχνικό όρο που ο αναθέτων φορέας μπορεί να επιβάλει δυνάμει γενικών ή ειδικών ρυθμίσεων, όσον αφορά τις ολοκληρωμένες κατασκευές, καθώς και τα υλικά ή τμήματα που τις απαρτίζουν.

 

8. Πρότυπο: είναι η τεχνική προδιαγραφή που έχει εγκριθεί από αναγνωρισμένους οργανισμούς τυποποίησης για επαναλαμβανόμενη ή συνεχή εφαρμογή. Η συμμόρφωση με τα πρότυπα δεν είναι καταρχήν υποχρεωτική.

 

9. Ευρωπαϊκό πρότυπο: είναι το πρότυπο που έχει εγκριθεί από την ευρωπαϊκή επιτροπή τυποποίησης (CEN) ή από την ευρωπαϊκή επιτροπή ηλεκτροτεχνικής τυποποίησης (Cenelec) ως ευρωπαϊκό πρότυπο η ως έγγραφο εναρμόνισης (HD), σύμφωνα με τους κοινούς κανόνες αυτών των οργανισμών ή από το ευρωπαϊκό ινστιτούτο τηλεπικοινωνιακών προτύπων (ETSI), σύμφωνα με τους κανόνες που αυτό εφαρμόζει, ως ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό πρότυπο (ETS).

 

10. Κοινή τεχνική προδιαγραφή είναι η τεχνική προδιαγραφή που έχει καταρτιστεί βάσει διαδικασίας αναγνωρισμένης από τα κράτη μέλη της Κοινότητας με σκοπό την ομοιόμορφη εφαρμογή της σε όλα τα κράτη μέλη,και έχει δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

 

11. Ευρωπαϊκή τεχνική έγκριση: είναι η ευνοϊκή τεχνική εκτίμηση της καταλληλότητας ενός προϊόντος για ορισμένη χρήση, με γνώμονα την ικανοποίηση των ουσιωδών απαιτήσεων, ως προς τις οικοδομικές εργασίες, σύμφωνα με τα εγγενή χαρακτηριστικά του προϊόντος και τους καθιερωμένους όρους εφαρμογής και χρήσης, κατά την οδηγία 1989/106/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 21-12-1988 για την προσέγγιση των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών όσον αφορά τα προϊόντα του τομέα των δομικών κατασκευών, που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το προεδρικό διάταγμα 334/1994 (ΦΕΚ 176/Α/1994). Η ευρωπαϊκή τεχνική έγκριση χορηγείται από τον οργανισμό που έχει αναγνωριστεί για το σκοπό αυτό από το κράτος μέλος.

 

12. Ευρωπαϊκή προδιαγραφή: είναι μία κοινή τεχνική προδιαγραφή, μια ευρωπαϊκή τεχνική έγκριση, ή ένα εθνικό πρότυπο που ισχύει κατ' εφαρμογήν ενός ευρωπαϊκού προτύπου.

 

13. Υποδομή για δημόσιες Τηλεπικοινωνίες: είναι η δημόσια τηλεπικοινωνιακή υποδομή, μέσω της οποίας γίνεται η μεταφορά σημάτων μεταξύ συγκεκριμένων τερματικών σημείων του δικτύου, είτε με καλώδια, είτε με δέσμες ερτζιανών κυμάτων, είτε με οπτικά ή άλλα ηλεκτρομαγνητικά μέσα.

 

Τερματικό σημείο του δικτύου, είναι το σύνολο των φυσικών συνδέσεων και των τεχνικών χαρακτηριστικών πρόσβασης που απαρτίζουν το δημόσιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών και είναι απαραίτητα για την πρόσβαση σ' αυτό και τη μέσω αυτού αποτελεσματική επικοινωνία.

 

14. Δημόσιες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες: είναι οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες την παροχή των οποίων έχει αναθέσει ειδικά το κράτος σε έναν ή περισσότερους τηλεπικοινωνιακούς φορείς. τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες: οι υπηρεσίες οι οποίες συνίστανται, εν όλω ή εν μέρει, στη μετάδοση και τη δρομολόγηση σημάτων μέσω του δημοσίου τηλεπικοινωνιακού δικτύου με τη βοήθεια τηλεπικοινωνιακών μεθόδων, πλην της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης.

 

15. Διαγωνισμοί μελετών: είναι οι ισχύουσες διαδικασίες που επιτρέπουν στον αναθέτοντα φορέα να εξασφαλίσει, κυρίως στους τομείς της αρχιτεκτονικής, των έργων μηχανικού ή της ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων, μια μελέτη ή ένα σχέδιο που επιλέγεται από κριτική επιτροπή μετά από σύγκριση και με ή χωρίς την απονομή βραβείων.

 

16. Επιτροπή: Η Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων / Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

17. Συνθήκη: Η Συνθήκη ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας όπως ισχύει

 

18. Συμβούλιο. Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

19. Αρμόδιες αρχές: Νοούνται τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, το καθένα για θέματα της αρμοδιότητάς του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τα εποπτεύοντα τους αναθέτοντες φορείς του άρθρου 3 του παρόντος Υπουργεία, καθώς και κάθε άλλη αρχή που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις έχει αρμοδιότητα επί των θεμάτων που ρυθμίζονται με το παρόν διάταγμα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε με το άρθρο 59 του προεδρικού διατάγματος 59/2007 (ΦΕΚ 63/Α/2007).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.