Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 72/99 - Άρθρο 20

Άρθρο 20: Διαδικασία εξέτασης προσφορών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Ο έλεγχος της υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών συμμετοχής γίνεται από την Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών, μόνη αρμόδια για το άνοιγμα του Υποφακέλου Δικαιολογητικών Συμμετοχής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας. Ο χρόνος των συνεδριάσεων, η ώρα έναρξης, καθώς και η ενδεχόμενη διακοπή και επανέναρξη αυτών ορίζονται κάθε φορά από τον αρμόδιο πρόεδρο της Επιτροπής.

 

2. Η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών γίνεται κάθε φορά από την Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών, μόνη αρμόδια για το άνοιγμα του Υποφακέλου Τεχνικής Προσφοράς και του Υποφακέλου Οικονομικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας. Ο χρόνος των συνεδριάσεων, η ώρα έναρξης, καθώς και η ενδεχόμενη διακοπή και επανέναρξη αυτών ορίζονται κάθε φορά από τον αρμόδιο πρόεδρο της Επιτροπής.

 

3. Η αποσφράγιση των προσφορών γίνεται δημόσια, μετά από ειδική έγγραφη πρόσκληση των διαγωνιζόμενων, οι οποίοι και έχουν δικαίωμα να εξετάσουν τα στοιχεία των προσφορών, εφόσον το επιθυμούν.

 

4. Κατά την πρώτη δημόσια συνεδρίαση της Επιτροπής Αξιολόγησης των Προσφορών, η οποία ακολουθεί χρονικά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών, η Επιτροπή παραλαμβάνει και αριθμεί την προσφορά του κάθε υποψηφίου σύμφωνα με την σειρά επίδοσής της, την μονογράφει (τόσο τον κύριο φάκελο, όσο και τους τρεις βασικούς υποφακέλους) και συντάσσει σχετικό πρακτικό.

 

5. Η Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών αποσφραγίζει δημόσια τον Υποφάκελο Δικαιολογητικών Συμμετοχής και καταγράφει στο πρακτικό της τα έγγραφα που βρίσκονται μέσα σ' αυτόν με τη σειρά που απαιτούνται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας. Στη συνέχεια ελέγχει, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας, κατά πόσον οι υποψήφιοι πληρούν όλες τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις συμμετοχής τους στο διαγωνισμό. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου των πιστοποιητικών συμμετοχής, η Επιτροπή ανακοινώνει δημοσίως, με ανάρτηση στην έδρα της Εταιρίας σχετικού πίνακα, τα ονόματα των διαγωνιζομένων που αποκλείονται από την περαιτέρω συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, καθώς και τους λόγους αποκλεισμού κάθε ενός από αυτούς. Κατά του ως άνω πίνακα επιτρέπεται η δυνατότητα ενστάσεως, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 21 του παρόντος.

 

6. Η Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών διαβιβάζει τα Πρακτικά της μαζί με τις τυχόν υποβληθείσες ενστάσεις και τη δική της εισήγηση επί των ενστάσεων στην Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού προς κρίση. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού αποφαίνεται επί των ενστάσεων και εγκρίνει τα ως άνω Πρακτικά για την περαιτέρω συνέχιση του διαγωνισμού.

 

7. Στους αποκλεισθέντες από το διαγωνισμό υποψηφίους μετά την εκδίκαση τυχόν ενστάσεών τους επιστρέφονται οι Υποφάκελοι Τεχνικής και Οικονομικής προσφοράς τους, χωρίς να ανοιχτούν.

 

8. Η Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών συνέρχεται σε δημόσια συνεδρίαση για την αποσφράγιση του Υποφακέλου της Τεχνικής Προσφοράς, αρμοδίως γνωστοποιούμενη εγγράφως σε όλους όσους δεν έχουν αποκλειστεί από την περαιτέρω συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Οι υποψήφιοι μπορούν, εάν το επιθυμούν, να είναι παρόντες, δια του νομίμου εκπροσώπου τους, κατά την αποσφράγιση του Υποφακέλου της Τεχνικής προσφοράς τους.

 

9. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών αποσφραγίζει δημόσια τον Υποφάκελο Τεχνικής Προσφοράς και καταγράφει στο πρακτικό της τα έγγραφα που βρίσκονται μέσα σε αυτόν με τη σειρά που απαιτούνται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας. Ακολουθεί η εξέταση και αξιολόγηση του περιεχομένου του Υποφακέλου Τεχνικής Προσφοράς σε κλειστή συνεδρίαση, σύμφωνα και με τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας, καθώς και η βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς κάθε διαγωνιζόμενου, σύμφωνα με τα κριτήρια και τους συντελεστές που ορίζονται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας. Πριν τη βαθμολόγηση των κριτηρίων, είναι δυνατόν η Επιτροπή να καλέσει τους προσφέροντες εντός ορισμένης προθεσμίας να αναλύσουν προφορικά τις θέσεις τους και να απαντήσουν σε τυχόν ερωτήσεις των μελών της. Στην περίπτωση αυτή, εάν ένας διαγωνιζόμενος δεν προσέλθει στη συνέντευξη αυτή, αποκλείεται από την περαιτέρω διαδικασία αξιολόγησης. Συντάσσεται, τέλος, Πίνακας Βαθμολογίας των διαγωνιζομένων κατά φθίνουσα σειρά αξιολόγησης, ο οποίος δημοσιεύεται δια αναρτήσεις στην έδρα της Εταιρίας. Κατά του ως άνω πίνακα επιτρέπεται η δυνατότητα ενστάσεως, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 21 του παρόντος.

 

10. Η Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών διαβιβάζει τα Πρακτικά της μαζί με τις τυχόν υποβληθείσες ενστάσεις και τη δική της εισήγηση επί των ενστάσεων στην Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού προς κρίση. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού αποφαίνεται επί των ενστάσεων και εγκρίνει τα ως άνω Πρακτικά για την περαιτέρω συνέχιση του διαγωνισμού.

 

11. Στη συνέχεια, η Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών συνέρχεται σε νέα δημόσια συνεδρίαση για την αποσφράγιση του Υποφακέλου της Οικονομικής Προσφοράς, αρμοδίως γνωστοποιούμενη εγγράφως σε όλους τους διαγωνιζόμενους. Οι υποψήφιοι μπορούν, εάν το επιθυμούν, να είναι παρόντες δια του νομίμου εκπροσώπου τους κατά την αποσφράγιση του Υποφακέλου Οικονομικής Προσφοράς τους.

 

12. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών αποσφραγίζει δημόσια τον Υποφάκελο Οικονομικής Προσφοράς και καταγράφει στο πρακτικό της τα έγγραφα που βρίσκονται μέσα σ' αυτόν με τη σειρά που απαιτούνται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας.

 

13. Ακολουθεί η εξέταση και αξιολόγηση του περιεχομένου του Υποφακέλου Οικονομικής Προσφοράς σε κλειστή συνεδρίαση και σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας, κατά τη διάρκεια του οποίου η Επιτροπή μπορεί να καλέσει τους υποψήφιους εντός ορισμένης προθεσμίας να δώσουν διευκρινίσεις επί των στοιχείων του Υποφακέλου. Στην περίπτωση αυτή, εάν ένας διαγωνιζόμενος δεν προσέλθει ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών προς παροχή διευκρινίσεων, αποκλείεται από το διαγωνισμό. Στη συνέχεια βαθμολογείται η οικονομική προσφορά κάθε διαγωνιζόμενου, σύμφωνα με τα κριτήρια και τους συντελεστές που προκαθορίζονται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας, γίνεται ο συσχετισμός τεχνικής και οικονομικής προσφοράς και συντάσσεται ο τελικός Πίνακας Βαθμολογίας των διαγωνιζομένων κατά φθίνουσα σειρά αξιολόγησης, ο οποίος δημοσιεύεται δια αναρτήσεως στην έδρα της Εταιρίας. Κατά του ως άνω πίνακα επιτρέπεται η δυνατότητα ασκήσεως ενστάσεως, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 21 του παρόντος. Από τον πίνακα αυτόν προκύπτει και ο προτεινόμενος από την Επιτροπή Αξιολόγησης των Προσφορών ανάδοχος του διαγωνισμού.

 

14. Είναι δυνατόν στους όρους του διαγωνισμού, οι οποίοι αναλυτικά περιγράφονται στα σχετικά έγγραφα της προμήθειας, να τίθεται ένα κατώτατο όριο στην βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών, κάτω από το οποίο οι υποβληθείσες τεχνικές προσφορές θεωρούνται τεχνικώς απαράδεκτες. Στην περίπτωση αυτή δεν αποσφραγίζονται οι Υποφάκελοι Οικονομικών Προσφορών, αλλά επιστρέφονται αυτούσιοι στους διαγωνιζόμενους, των οποίων οι τεχνικές προσφορές κρίθηκαν απαράδεκτες.

 

15. Όλοι οι όροι του διαγωνισμού, εκτός εκείνων που ρητά ορίζονται ως επουσιώδεις από τη σχετική διακήρυξη - ανακοίνωση, θεωρούνται ουσιώδεις επί ποινή ακυρότητας της προσφοράς των υποψηφίων, τυχόν δε παράβασή τους από τους υποψηφίους οδηγεί σε αποκλεισμό τους από το διαγωνισμό.

 

16. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσφορών διαβιβάζει τα τελικά Πρακτικά της μαζί με τις τυχόν υποβληθείσες ενστάσεις και την δική της εισήγηση επί των ενστάσεων στην Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού προς κρίση. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού αποφαίνεται επί των ενστάσεων και εγκρίνει τα ως άνω Πρακτικά.

 

17. Η ανακήρυξη του αναδόχου του διαγωνισμού αποφασίζεται από τα όργανα της Εταιρίας, Κατά τις διακρίσεις του άρθρου 6 του παρόντος, μετά από έλεγχο της νομιμότητας της όλης διαδικασίας του διαγωνισμού.

 

18. Η ανακοίνωση της κατακύρωσης του διαγωνισμού σε συγκεκριμένο ανάδοχο γίνεται εγγράφως από την Εταιρία προς τον επιλεγέντα διαγωνιζόμενο, με ταυτόχρονη ανακοίνωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού δι' αναρτήσεως στην έδρα της Εταιρίας. Στην ανακοίνωση αυτή περιλαμβάνεται και η αναλυτική βαθμολόγηση των κριτηρίων που ελήφθησαν υπόψη για την κατακύρωση του διαγωνισμού στον συγκεκριμένο ανάδοχο και γενικότερα αναφέρονται οι λόγοι για την επιλογή του.

 

19. Η αναφερόμενη στο παρόν άρθρο διαδικασία προσαρμόζεται ανάλογα όταν δεν υποβάλλεται υποφάκελος τεχνικής ή οικονομικής προσφοράς σε συγκεκριμένο διαγωνισμό.

 

20. Για τις προμήθειες. των οποίων η αξία είναι ίση ή ανώτερη του ποσού που καθορίζεται με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1993/36/ΕΟΚ, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1997/52/ΕΚ, εφαρμόζεται ανάλογα η διαδικασία της παραγράφου 10 του άρθρου 12 του παρόντος για την ανακοίνωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού.

 

21. Στην περίπτωση, ειδικότερα, της κλειστής διαδικασίας η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού αξιολογεί τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αποφασίζει για τους διαγωνιζόμενους, οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά. Κατά τα λοιπά, τηρείται αναλόγως η διαδικασία του παρόντος άρθρου.

 

22. Στην περίπτωση του πρόχειρου διαγωνισμού, η Διεύθυνση Προμηθειών της Εταιρίας αξιολογεί τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος των διαγωνιζομένων, οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά. Κατά τα λοιπά, τηρείται αναλόγως η διαδικασία του παρόντος άρθρου. Στην περίπτωση αυτή, τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού και της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών ασκούν αντίστοιχα η Διεύθυνση Προμηθειών και η αρμόδια υπηρεσία της Εταιρίας, κατά τα οριζόμενα στις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 4 του παρόντος.

 

23. Στην περίπτωση της διαδικασίας με διαπραγμάτευση, με ή χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σχετικής διακήρυξης, η επιλογή των υποψηφίων να συμμετάσχουν στις διαπραγματεύσεις και οι σχετικές διαπραγματεύσεις, όταν η αξία των υπό προμήθεια αγαθών είναι ίση ή ανώτερη του ποσού που καθορίζεται με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1993/36/ΕΟΚ, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1997/52/ΕΚ, γίνονται από ειδικώς συσταθείσα, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, Επιτροπή αποτελούμενη από 3 έως 5 μέλη κατ' ανώτατο όριο, η οποία εισηγείται προς τα όργανα της Εταιρίας, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 6 του παρόντος, την ανάδειξη του επιλεγέντος υποψηφίου. Μέλη της Επιτροπής αυτής δύνανται να είναι στελέχη της Εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής ή προερχόμενα εκτός αυτής. Με την απόφαση σύστασης της Επιτροπής, καθορίζεται και η αποζημίωση των μελών της. Η ανάδειξη του αναδόχου αποφασίζεται από τα όργανα της Εταιρίας, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 6 του παρόντος.

 

24. Στην περίπτωση της διαδικασίας με διαπραγμάτευση, με ή χωρίς δημοσίευση προηγούμενης περιληπτικής διακήρυξης ή ανακοίνωσης, όταν η αξία των υπό προμήθεια αγαθών είναι κατώτερη του ποσού που καθορίζεται με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1993/36/ΕΟΚ, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 της οδηγίας [ΕΟΚ] 1997/52/ΕΚ, η επιλογή των υποψηφίων να συμμετάσχουν στις διαπραγματεύσεις γίνονται από τη Διεύθυνση Προμηθειών της Εταιρίας, κατά τα οριζόμενα στις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 4 του παρόντος, η οποία εισηγείται προς τα όργανα της Εταιρίας, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 6 του παρόντος, την ανάδειξη του επιλεγέντος υποψηφίου. Η ανάδειξη του αναδόχου αποφασίζεται από τα όργανα της Εταιρίας, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 6 του παρόντος.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.