Απόφαση 109290/16 - Άρθρο 78

Άρθρο 78: Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακών Ενοτήτων Νοτίου, Βορείου και Δυτικού Τομέα Αθηνών, Πειραιώς, Νήσων, Δυτικής Αττικής και Ανατολικής Αττικής


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1) Οι Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας είναι αρμόδιες για το συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας όλων των οργανικών μονάδων που υπάγονται σ' αυτή, την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας τους και την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των υποθέσεων αρμοδιότητάς τους.

 

2) Οφείλουν να βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με τα καθ' ύλην αρμόδια Υπουργεία για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων και των υποθέσεων αρμοδιότητάς τους.

 

3) Οι αρμοδιότητες των Διευθύνσεων Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων κατανέμονται στα υπαγόμενα σε αυτές τμήματα:

 

1. Τμήμα Υπηρεσιών και Επαγγελμάτων Υγείας

 

2. Τμήμα Δημόσιας Υγιεινής και Προαγωγής Υγείας

 

3. Τμήμα Φαρμάκων και Φαρμακείων

 

4. Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

5. Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης

 

4) Τμήμα Υπηρεσιών και Επαγγελμάτων Υγείας: Το Τμήμα Υπηρεσιών και Επαγγελμάτων Υγείας είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Τη χορήγηση και ανάκληση αδειών άσκησης επαγγελμάτων υγείας και παραϊατρικών επαγγελμάτων και σχετικών βεβαιώσεων που αφορούν σε αυτά, αδειών λειτουργίας εργαστηρίων και πάσης φύσεως χώρων άσκησης ιδιωτικού επαγγέλματος υγείας, την άδεια ίδρυσης, λειτουργίας και σκοπιμότητας φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την εποπτεία ιατρικών, οδοντιατρικών, φαρμακευτικών συλλόγων.

 

5) Τμήμα Δημόσιας Υγιεινής και Προαγωγής Υγείας: Το Τμήμα Δημόσιας Υγιεινής και Προαγωγής Υγείας είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Τη διαφύλαξη της υγείας των ταξιδιωτών και προάσπιση της δημόσιας υγείας, εφαρμογή προγραμμάτων δημόσιας υγιεινής.

 

2. Τους εμβολιασμούς μετακινούμενου πληθυσμού.

 

3. Την ενημέρωση για την αντιμετώπιση των ασθενειών και οδηγίες για νοσήματα, για την κατανάλωση νερού και τροφίμων, για τις επιδημίες λοιμωδών νοσημάτων σε διάφορες χώρες, καθώς και για τη λήψη μέτρων για την πρόληψη λοιμωδών νοσημάτων, και την επιδημιολογική τους επιτήρηση για την ανάπτυξη εκείνων των διαδικασιών μέσω των οποίων τα άτομα γίνονται ικανά να αναπτύξουν τον έλεγχο πάνω στην υγεία τους και να τη βελτιώσουν.

 

4. Την εφαρμογή προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής, οδοντιατρικής και ψυχικής υγιεινής.

 

5. Την πρόληψη εξαρτήσεων από εξαρτησιογόνες ουσίες.

 

6. Την αντιμετώπιση του αλκοολισμού, την κατάχρηση ουσιών, τις ψυχικές εξαρτήσεις και τον εθισμό.

 

7. Την έκδοση, ανανέωση, παράταση, και ανάκληση πιστοποιητικών άσκησης επαγγέλματος των επ' αμοιβή εκδιδομένων ατόμων και του υπηρετικού προσωπικού των οίκων ανοχής.

 

8. Τη διακίνηση πάσης φύσεως βιβλιαρίων του Παιδιού.

 

9. Τη χορήγηση διατροφικού επιδόματος Νεφροπαθών και ή τήρηση αρχείου επιδοματούχων αιμοκαθαιρόμενων και μεταμοσχευμένων.

 

10. Τη χορήγηση πιστοποιητικών σε βιομηχανίες τροφίμων που εξάγουν τρόφιμα προορισμένα για ανθρώπινη κατανάλωση από το οποίο να προκύπτει ότι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα βαρέα λοιμώδη νοσήματα απ' αυτά που αναφέρονται στο Διεθνή Υγειονομικό Κανονισμό.

 

11. Τη διαχείριση ενστάσεων στην περίπτωση που ο ιατρικός / οδοντιατρικός σύλλογος δεν χορηγεί άδεια λειτουργίας σε ιατρεία/ οδοντιατρεία.

 

6) Τμήμα Φαρμάκων και Φαρμακείων: Το Τμήμα Φαρμάκων και Φαρμακείων είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Τον έλεγχο φαρμάκων.

 

2. Την έκδοση αποφάσεων χορήγησης ναρκωτικών σε καρκινοπαθείς και μη.

 

3. Τη θεώρηση μπλοκ χορήγησης ναρκωτικών ιδιωτών γιατρών και νοσηλευτικών ιδρυμάτων.

 

4. Την παρακολούθηση κίνησης ναρκωτικών και λοιπών φαρμάκων των φαρμακείων και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων.

 

5. Την έκδοση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείων και φαρμακαποθηκών και τον έλεγχο αυτών.

 

6. Την παρακολούθηση Φοιτητών και Βοηθών Φαρμακείου.

 

7. Τη χορήγηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Φαρμακοποιού και Βοηθού Φαρμακείου.

 

8. Την επιβολή κυρώσεων σε ιατρούς και οδοντιάτρους οι οποίοι αναγράφουν ναρκωτικά σε απλές συνταγές και όχι στις ειδικές για το σκοπό αυτό, καθώς και στους φαρμακοποιούς που πωλούν ναρκωτικά με απλές και όχι με ειδικές συνταγές.

 

9. Την εποπτεία Φαρμακευτικών Συλλόγων.

 

10. Τον έλεγχο για την καταστροφή Ναρκωτικών φαρμάκων.

 

7) Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Τη χορήγηση και ανάκληση της άδειας άσκησης επαγγέλματος κοινωνικού λειτουργού και της άδειας άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος του κοινωνικού λειτουργού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και την τήρηση σχετικού μητρώου με διαρκή ενημέρωση.

 

2. Τη διασύνδεση των κοινωνικών υπηρεσιών και δομών σε επίπεδο Περιφέρειας για θέματα κοινωνικής πρόνοιας.

 

3. Την άσκηση αρμοδιοτήτων σχετικών με τον Κοινωνικό Σύμβουλο, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του νόμου 2345/1995 (ΦΕΚ 213/Α/1995) σε θέματα ελέγχου φορέων μη υπαγόμενων στο δημόσιο τομέα κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα που έχουν σχέση με την προστασία παιδιών, ηλικιωμένων, ΑΜΕΑ κ.λ.π., περιλαμβανομένης της σύνταξης σχετικών εκθέσεων και διατύπωσης αντίστοιχων προτάσεων.

 

4. Τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για την εφαρμογή των προγραμμάτων πρόνοιας.

 

5. Τον καθορισμό των προϋποθέσεων και του τρόπου άσκησης του αντικειμένου της κοινωνικής εργασίας σε όλους τους τομείς εφαρμογής.

 

6. Τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του ιδιωτικού δικαίου παιδικών εξοχών.

 

7. Τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας και η εποπτεία Βρεφονηπιακών Σταθμών Ολοκληρωμένης Φροντίδας (ΒΣΟΦ) από Δημοτικές Επιχειρήσεις του άρθρου 227 και επόμενα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, Διαδημοτικές Επιχειρήσεις, Ενώσεις Δημοτικών Επιχειρήσεων και φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

8. Την εκπαίδευση σπουδαστών κοινωνικής εργασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.

 

9. Την εφαρμογή προγραμμάτων στέγασης, κοινωνικής και οικονομικής επανένταξης ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.

 

10. Τη συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη των ευπαθών ομάδων, για θέματα άσκησης κοινωνικής εργασίας.

 

11. Θέματα διακρατικών υιοθεσιών με τη χωρική αρμοδιότητα που προβλέπεται στο προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 226/1999.

 

12. Τη σύνταξη εκθέσεων ιδιωτικών υιοθεσιών.

 

13. Την αναζήτηση ριζών μετά την ενηλικίωση του υιοθετημένου παιδιού (νόμος [Ν] 2447/1996).

 

14. Την αναζήτηση βιολογικών γονέων κατά τη διαδικασία της ιδιωτικής υιοθεσίας

 

15. Την παρακολούθηση της προσαρμογής του θετού τέκνου μετά την υιοθεσία.

 

16. Την κατανομή θέσεων ηλικιωμένων μελών των ΚΑΠΗ στο κατασκηνωτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

17. Τη χορήγηση αδειών διενέργειας εράνων, λαχειοφόρων και φιλανθρωπικών αγορών σε υπερτοπικό επίπεδο.

 

18. Την ανάληψη χορηγούμενων οικονομικών ενισχύσεων σε φορείς κοινωνικής αντίληψης που εποπτεύονται από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας που αποτελούν προϊόν των Ειδικών Κρατικών Λαχείων.

 

19. Τη χορήγηση άδειας λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων περίθαλψης ηλικιωμένων ή ατόμων, που πάσχουν ανίατα από κινητική αναπηρία.

 

20. Τη Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας, τον έλεγχο και εποπτεία ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ - ΜΕΑ.

 

21. Τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας, και η εποπτεία Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑΜΕΑ με νοητική υστέρηση. (Απόφαση οίκοθεν Π3Β/Φ.ΓΕΝ/ΓΠ/3394/2007 (ΦΕΚ 74/Β/2007).

 

22. Τη χορήγηση άδειας λειτουργίας και εποπτεία σε Μ.Φ.Η. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και Κ.Η.Φ.Η.

 

23. Τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας και η εποπτεία Κέντρων Αποθεραπείας και Αποκατάστασης από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. (προεδρικό διάταγμα 395/1993 (ΦΕΚ 166/Α/1993) κ.λ.π.).

 

24. Την άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας στην Ελλάδα, παραρτημάτων κοινωφελών οργανισμών που εδρεύουν στην αλλοδαπή. (υπουργική απόφαση Π4/Φ69/1727/1995 (ΦΕΚ 385/Β/1994)).

 

25. Τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑΜΕΑ.

 

26. Την αναδοχή των ανηλίκων.

 

27. Την κοινωνική έρευνα και εποπτεία (προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 86/2009) για τους ανηλίκους των οποίων η επιτροπεία έχει ανατεθεί σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κατά το άρθρο 1600 του Αστικού Κώδικα.

 

28. Τη διενέργεια έρευνας καταλληλότητας για υποψηφίους αναδόχους γονείς, οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στο Εθνικό Μητρώο Ανάδοχων Γονέων.

 

29. Την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης υποψηφίων αναδόχων γονέων, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Ανάδοχων Γονέων.

 

30. Τη συγκέντρωση, ανάλυση και επεξεργασία των αναγκαίων στοιχείων για θέματα ισότητας των φύλλων, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας Αττικής, η κατάρτιση σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας του ετήσιου προγράμματος δράσης και η παρακολούθηση της εφαρμογής του.

 

31. Τη πληροφόρηση για τις πολιτικές ισότητας και τη σχετική νομοθεσία και η μέριμνα για την εφαρμογή τους.

 

8) Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης: Το Τμήμα Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

 

1. Την τήρηση Πρωτοκόλλου της Υπηρεσίας.

 

2. Τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας.

 

3. Την αρχειοθέτηση.

 

4. Τη μέριμνα για την λειτουργία του Τηλεφωνικού Κέντρου.

 

5. Τη μέριμνα για την προμήθεια γραφικής ύλης και αναλωσίμων υλικών για τις ανάγκες τις Διεύθυνσης.

 

6. Τη μέριμνα για την καθαριότητα του κτιρίου.

 

7. Την παροχή πληροφοριών προς τους πολίτες.

 

8. Τη θεώρηση και διάτρηση μπλοκ ιδρυμάτων, συλλόγων και σωματίων ιατρικής αντίληψης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

9. Τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου στο δακτύλιο σε άτομα με ειδικές ανάγκες.

 

10. Ζητήματα διοικητικών λειτουργιών και προσωπικού.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.