Απόφαση 589/16 - Άρθρο 30

Άρθρο 30: Διακοπή της τροφοδοσίας, αποσύνδεση και αποξήλωση της Εξωτερικής Εγκατάστασης.


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Ως διακοπή της τροφοδοσίας νοείται η απενεργοποίηση του Μετρητή με τοποθέτηση σφραγίδας στο διακόπτη ροής (βάνα) εισόδου του Μετρητή, σύμφωνα με το άρθρο 31 του παρόντος Κώδικα.

 

2. Ως αποσύνδεση Εξωτερικής Εγκατάστασης νοείται η διακοπή με επέμβαση ή με αφαίρεση μέρους της Εξωτερικής Εγκατάστασης κυριότητας του Διαχειριστή, πριν το διακόπτη ροής (βάνα) εισόδου του Μετρητή, σύμφωνα με το άρθρο 32 του παρόντος Κώδικα.

 

3. Ως αποξήλωση Εξωτερικής Εγκατάστασης νοείται η αφαίρεση μέρους ή συνόλου της Εξωτερικής Εγκατάστασης μετά από καταγγελία της Σύμβασης Σύνδεσης, σύμφωνα με το άρθρο 33 του παρόντος Κώδικα.

 

4. Ο Διαχειριστής δύναται να προβαίνει σε διακοπή της τροφοδοσίας Φυσικού Αερίου σε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

 

α) Όταν το επιθυμεί μονομερώς ο Τελικός Πελάτης αποκλειστικά λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας.

 

β) Ύστερα από αίτημα του Χρήστη Διανομής που εξυπηρετεί το συγκεκριμένο Σημείο Παράδοσης. Αν το Σημείο Παράδοσης τροφοδοτείται από περισσότερους του ενός Χρήστες Διανομής, πραγματοποιείται μηδενική κατανομή στο Χρήστη Διανομής που αιτήθηκε διακοπή τροφοδοσίας. Αν όλοι οι Χρήστες Διανομής που τροφοδοτούν το Σημείο Παράδοσης αιτούνται διακοπής, ο Διαχειριστής διακόπτει πλήρως την τροφοδοσία του Σημείου Παράδοσης.

 

γ) Με την επιφύλαξη των διατάξεων περί Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου, αν ο Χρήστης Διανομής είναι υπερήμερος ως προς τις οφειλές του προς τον Διαχειριστή ή έχει παραβεί οποιονδήποτε άλλον όρο της Σύμβασης Χρήσης, ο οποίος έχει συμφωνηθεί ως ουσιώδης.

 

Όταν ο Χρήστης Διανομής παύσει να είναι υπερήμερος ή αρθεί η υφιστάμενη παραβίαση της Σύμβασης Χρήσης, ο Διαχειριστής υποχρεούται να προβεί σε επανασύνδεση της τροφοδοσίας Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Εγχειρίδιο. Ο Διαχειριστής ενημερώνει τον Τελικό Πελάτη και τον Χρήστη Διανομής 10 Εργάσιμες Ημέρες πριν τη διακοπή τροφοδοσίας.

 

δ) Στην περίπτωση που η συνέχιση της τροφοδοσίας ενέχει κινδύνους πρόκλησης σωματικών ή υλικών ζημιών, ή αν διαπιστώνεται μεταβολή της κατάστασης της Εξωτερικής Εγκατάστασης ή/και του Σημείου Παράδοσης η οποία συνεπάγεται παραβίαση ορών της Σύμβασης Σύνδεσης. Στις παραπάνω περιπτώσεις, ο Διαχειριστής υποχρεούται, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό με βάση τον επείγοντα χαρακτήρα της καταστάσεως που προκαλείται, να ειδοποιεί μέσω των επίσημων τρόπων επικοινωνίας τον Χρήστη Διανομής και τον Τελικό Πελάτη το αργότερο 24 ώρες πριν την επικείμενη διακοπή τροφοδοσίας της Εξωτερικής Εγκατάστασης. Όταν η τροφοδοσία του σημείου παύσει να ενέχει κινδύνους, ο Διαχειριστής προβαίνει στην επανασύνδεση της τροφοδοσίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Εγχειρίδιο.

 

ε) Στην περίπτωση που ο Τελικός Πελάτης δεν έχει κάνει χρήση της εγκατάστασης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 συνεχόμενων μηνών.

 

στ) Σε κάθε περίπτωση που έχει υπαιτίως προκληθεί από τον Τελικό Πελάτη βλάβη ή παραβίαση του Μετρητή ή σε περίπτωση κλοπής, ή απόπειρας κλοπής Φυσικού Αερίου από το Δίκτυο Διανομής.

 

ζ) Όταν μεταβιβάζεται, χωρίς να προβλέπεται σχετικό δικαίωμα, Φυσικό Αέριο σε τρίτους ή το Φυσικό Αέριο καταναλώνεται για χρήσεις διαφορετικές από αυτές που δηλώθηκαν κατά τη σύναψη της Σύμβασης Σύνδεσης.

 

η) Κάθε φορά που ο Τελικός Πελάτης παραβιάζει τους κανονισμούς ασφαλείας και εξαιτίας αυτής της παραβίασης δεν μπορεί ο Διαχειριστής να διασφαλίσει την απρόσκοπτη ροή του Φυσικού Αερίου.

 

θ) Κάθε φορά που παρακωλύεται η ελεύθερη είσοδος των υπαλλήλων του Διαχειριστή, ή εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων αυτού, στους σχετικούς χώρους, είτε για την καταγραφή των καταναλώσεων, είτε για την επιθεώρηση της Εσωτερικής ή/και Εξωτερικής Εγκατάστασης, καθώς και για την εκτέλεση εργασιών που είναι απαραίτητες για την τροποποίηση Σημείου Παράδοσης σύμφωνα με το άρθρο 29 του παρόντος Κώδικα.

 

ι) Αν δεν κατατεθούν τα συμπληρωματικά έγγραφα της τεχνικής έκθεσης εγκατάστασης που καθορίζονται από τους τεχνικούς κανονισμούς εσωτερικών εγκαταστάσεων (ΦΕΚ 236/Β/1997), (ΦΕΚ 963/Β/2003) και (ΦΕΚ 976/Β/2012), όπως αυτοί εκάστοτε ισχύουν και την κείμενη νομοθεσία, ώστε να εκδοθεί η Άδεια Χρήσης Εσωτερικής Εγκατάστασης.

 

ι)α) Για λόγους Ανωτέρας Βίας.

 

ι)β) Για λόγους εργασιών συντήρησης, επισκευής ή αναβάθμισης του Δικτύου Διανομής σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου 9 του παρόντος Κώδικα. Στην περίπτωση αυτή, αν δεν υφίσταται ανωτέρα βία ή έκτακτη ανάγκη, ο Διαχειριστής γνωστοποιεί εγγράφως στον Τελικό Πελάτη και στο Χρήστη Διανομής τουλάχιστον 5 ημερολογιακές ημέρες πριν την επικείμενη αποσύνδεσή του, εκθέτοντας τους λόγους για την αποσύνδεση και την αναμενόμενη διάρκειά της. Ο Διαχειριστής υποχρεούται να γνωστοποιεί στον Τελικό Πελάτη και στο Χρήστη Διανομής τυχόν μεταβολή στην αναμενόμενη διάρκεια της αποσύνδεσης, όταν αυτή υπερβαίνει το χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από το χρόνο που είχε προηγουμένως γνωστοποιήσει.

 

ι)γ) Για λόγους εργασιών συντήρησης, επισκευής ή τροποποίησης της Εξωτερικής Εγκατάστασης. Στην περίπτωση αυτή, αν δεν υφίσταται ανωτέρα βία ή έκτακτη ανάγκη, ο Διαχειριστής γνωστοποιεί στον Τελικό Πελάτη τουλάχιστον 5 ημερολογιακές ημέρες πριν την επικείμενη διακοπή της τροφοδοσίας του, εκθέτοντας τους λόγους και την αναμενόμενη διάρκειά της.

 

ι)δ) Με την επιφύλαξη των διατάξεων περί Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου, σε περίπτωση πτώχευσης του Χρήστη Διανομής, η τροφοδοσία Φυσικού Αερίου διακόπτεται από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής απόφασης και έως ότου ο σύνδικος της πτώχευσης δηλώσει, είτε ότι θα υπεισέλθει ο ίδιος στη Σύμβαση Χρήσης, είτε ότι επιθυμεί τη λύση αυτής.

 

ι)ε) Σε περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ Σύμβαση Χρήσης Δικτύου Διανομής που περιλαμβάνει το Σημείο Παράδοσης.

 

5. Αν η διακοπή τροφοδοσίας γίνεται με πρωτοβουλία του Διαχειριστή, αυτός οφείλει να ενημερώνει εγγράφως το Χρήστη Διανομής και τον Τελικό Πελάτη πριν από τη σκοπούμενη διακοπή. Στις περιπτώσεις των παραγράφων (γ), (ε), (ζ), (θ), (ι) ο Διαχειριστής θέτει προθεσμία κατά περίπτωση, τουλάχιστον 5 ημερολογιακών ημερών, για την άρση των αιτιών διακοπής τροφοδοσίας, με εξαίρεση τις περιπτώσεις θεμάτων ασφαλείας. Με την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, ο Διαχειριστής προβαίνει σε διακοπή τροφοδοσίας.

 

6. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τις προϋποθέσεις, το περιεχόμενο, τις προθεσμίες και τον τρόπο υποβολής των αιτημάτων διακοπής τροφοδοσίας, καθώς και την υλοποίησή αυτών καθορίζονται στο Εγχειρίδιο και στον Κανονισμό Μετρήσεων.

 

7. Ο Διαχειριστής τηρεί αρχείο παρακολούθησης της διαδικασίας διακοπής τροφοδοσίας. Ο Διαχειριστής κοινοποιεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ετησίως τα σχετικά στοιχεία.

 

8. Ο Χρήστης Διανομής παραμένει υπεύθυνος για όποιες απολήψεις Φυσικού Αερίου από τον Τελικό Πελάτη στο Σημείο Παράδοσης και για την καταβολή του Τιμολογίου Διανομής και ο Τελικός Πελάτης παραμένει υπεύθυνος για την Εσωτερική Εγκατάσταση, καθώς και για όσα προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, αναφορικά με το ζήτημα αυτό. Οι παραπάνω υπόχρεοι παραμένουν υπεύθυνοι και στην περίπτωση κατά την οποία, αν και υποβλήθηκε αίτηση διακοπής της τροφοδοσίας, δεν είναι εφικτή η πραγματοποίηση των απαραίτητων ενεργειών εκ μέρους του Διαχειριστή λόγω υπαιτιότητας του Τελικού Πελάτη, καθώς και στην περίπτωση παραβίασης ή αυθαίρετης κατανάλωσης μετά από διακοπή τροφοδοσίας.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.