Νόμος 4186/13 - Άρθρο 16

Άρθρο 16: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Συνιστάται ανεξάρτητη διοικητική αρχή με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ) και διεθνή ονομασία National Exams Organization. Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων εδρεύει στην Αθήνα, έχει διοικητική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεών του. Αποτελεί επιτελικό επιστημονικό φορέα αρμόδιο για ζητήματα που αφορούν τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 42 του νόμου 4351/2015 (ΦΕΚ 164/Α/2015).

 

2. Α. Αποστολή του Οργανισμού είναι η υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο Οργανισμός είναι αρμόδιος ιδίως για:

 

α) τη διατύπωση γνώμης για την εξεταστέα ύλη των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,

 

β) τη διατύπωση γνώμης για τον ορισμό βαθμολογητών, για τη βαθμολόγηση των γραπτών των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και για την αξιολόγηση και διαρκή επιμόρφωση των βαθμολογητών,

 

γ) τη γνωμοδότηση ή εισήγηση, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σχετικά με θέματα που άπτονται των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και της αποστολής του,

 

δ) τη σύνταξη και υποβολή ετησίως θεσμικών προτάσεων βελτίωσης της ποιότητας των ανωτέρω εξετάσεων μετά από αξιολόγηση των σχετικών διαδικασιών,

 

ε) τη συνεργασία ή και τη συμμετοχή ως μέλος σε διεθνή δίκτυα, φορείς ή οργανισμούς που αναπτύσσουν δραστηριότητες συναφείς με την αποστολή του,

 

στ) την παροχή γνώμης προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον ορισμό ετησίως των μελών όλων των κεντρικών επιτροπών εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων,

 

ζ) την αποτίμηση του έργου των ανωτέρω κεντρικών επιτροπών εξετάσεων, για τη διευκόλυνση της οποίας ο Πρόεδρός του δύναται να παρίσταται σε αυτές.

 

Β. α) Ειδικά και μόνο για τα σχολικά έτη 2013-2014 και 2014-2015 και για τις διαδικασίες των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων που προβλέπονται στο προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 60/2006 (ΦΕΚ 65/Α/2006), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και στην υπουργική απόφαση Φ.253/155439/Β6/2009 (ΦΕΚ 2544/Β/2009), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, των πανελλαδικών εξετάσεων των Επαγγελματικών Λυκείων που προβλέπονται στο νόμο 3748/2009 (ΦΕΚ 29/Α/2009), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, των πανελλαδικών εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων που προβλέπονται στη Φ253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538/Β/2002), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και των πανελλαδικών εξετάσεων που προβλέπονται στη Φ.151/20049/Β6/2007 (ΦΕΚ 272/Β/2007), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ισχύουν οι κείμενες διατάξεις, με τις οποίες διεξάγονται οι διαδικασίες αυτές, με τη διαφοροποίηση ότι ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων ασκεί την εποπτεία στις αντίστοιχες προβλεπόμενες Κεντρικές Επιτροπές Εξετάσεων, στις οποίες δύναται να παρίσταται.

 

β) Για τις ως άνω διαδικασίες, για την ως άνω χρονική περίοδο και για τις αρμοδιότητες που περιγράφονται στις περιπτώσεις β', γ' και δ' της παραγράφου 2Α του άρθρου 16 του νόμου 4186/2013 που αναφέρονται σε κεντρικό επίπεδο, θα ζητείται η γνώμη του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.

 

Γ. Ειδικά και μόνο για το σχολικό έτος 2013-2014, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων δεν εμπλέκεται στις διαδικασίες των προαγωγικών εξετάσεων της Α' Λυκείου και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με τις παραγράφους 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 44 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014), με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 42 του νόμου 4351/2015 (ΦΕΚ 164/Α/2015).

 

3. Το ανώτατο διοικητικό όργανο του Οργανισμού είναι το Συμβούλιο. Τα μέλη του Συμβουλίου απολαμβάνουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Το Συμβούλιο της Αρχής αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

 

α) Τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι επιστήμονας με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία, σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Ο Πρόεδρος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και γνώμη της αρμόδιας κατά τον Κανονισμό της Βουλής επιτροπής.

 

β) 3 μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΑΕΙ) της ημεδαπής και 4 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου που καλύπτουν τις ειδικότητες των Ανθρωπιστικών Επιστημών, των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών, της Οικονομίας και των Τεχνολογικών Επιστημών με τους αναπληρωτές τους.

 

γ) Τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων ή, εφόσον αυτός απουσιάζει, κωλύεται ή ελλείπει, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων.

 

δ) Ένα μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Πανεπιστημίου ή ένα μέλος Επιστημονικού Προσωπικού Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της χώρας ή της αλλοδαπής ανά Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών.

 

ε) Ένα συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ανά Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών.

 

στ) Τον εκάστοτε Γενικό Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή εφόσον αυτός ελλείπει, τον εκάστοτε Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον νόμιμο αναπληρωτή του.

 

ζ) Τον εκάστοτε Διευθυντή της Διεύθυνσης Εξετάσεων ή εφόσον ελλείπει τον νόμιμο αναπληρωτή του.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με τις παραγράφους 8, 9, 10, 11 και 12 του άρθρου 44 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014), με την παράγραφο 1 του άρθρου 90 του νόμου [Ν] 4547/2018 (ΦΕΚ 102/Α/2018), με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 57 του νόμου [Ν] 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/2020).

 

4. α) Το Συμβούλιο της Αρχής συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Προέδρου της Αρχής για τα μέλη της περίπτωσης β' της παραγράφου 3. Η επιλογή των μελών, τακτικών και αναπληρωματικών της ανωτέρω περίπτωσης, γίνεται από τον Πρόεδρο της Αρχής, ο οποίος συνεπικουρείται από ειδική επιτροπή που αποτελείται από 3 μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού πανεπιστημίου της ημεδαπής, τα οποία ορίζει με απόφασή του ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Σε περίπτωση μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από υποψηφίους, τα μέλη προτείνονται από τον Πρόεδρο της Αρχής και την ειδική τριμελή επιτροπή και ο ορισμός τους επικυρώνεται από το Συμβούλιο κατά την πρώτη συνεδρίασή του.

 

β) Ο Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Αρχής επιλέγεται μεταξύ των μελών του και ο ορισμός του επικυρώνεται από το Συμβούλιο κατά την πρώτη συνεδρίασή του..

 

γ) Η θητεία του Προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου είναι τετραετής. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός των μελών για περισσότερες από δύο θητείες, διαδοχικές ή μη. Σε περίπτωση δύο διαδοχικών θητειών, δεν απαιτείται να επαναληφθεί η διαδικασία του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης α' της παραγράφου 3.

 

δ) Σε περίπτωση έλλειψης μέλους του Συμβουλίου της Αρχής διορίζεται νέο μέλος με θητεία που διαρκεί έως τη λήξη της θητείας του Συμβουλίου. Η θητεία του Προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τον ορισμό νέων, με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων, και πάντως όχι για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών από τη λήξη της θητείας τους.

 

ε) Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου του Οργανισμού είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και λαμβάνει αποδοχές ενώ τα λοιπά μέλη του Συμβουλίου της Αρχής λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου. Το ύψος των αποδοχών του προέδρου καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν μπορεί δε να υπερβαίνει το μισθό Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως αυτός διαμορφώθηκε με το νόμο 3833/2010, άρθρο 2 παράγραφοι 1 και 2, καθώς και με το εδάφιο 8 της παραγράφου Γ' του άρθρου πρώτου του νόμου 4093/2012. Το ύψος της αποζημίωσης ανά συνεδρίαση των λοιπών μελών καθορίζεται σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 21 του νόμου 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α/2011).

 

στ) Δεν μπορεί να οριστεί μέλος του Συμβουλίου όποιος έχει κώλυμα διορισμού δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Από την ιδιότητα του μέλους του Συμβουλίου εκπίπτει εκείνος στο πρόσωπο του οποίου συντρέχουν οι προϋποθέσεις έκπτωσης δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ίδιου Κώδικα. Η πειθαρχική ευθύνη των μελών του Συμβουλίου υπό την ιδιότητά τους αυτή ρυθμίζεται από τον Οργανισμό της Αρχής.

 

ζ) Τα μέλη του Συμβουλίου μπορεί να αναλαμβάνουν και συγκεκριμένες αρμοδιότητες που τους ανατίθενται με απόφαση του Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου της Αρχής.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 4 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 13 του άρθρου 44 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014), με την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 (ΦΕΚ 38/Α/2018), με την παράγραφο 1 του άρθρου 90 του νόμου [Ν] 4547/2018 (ΦΕΚ 102/Α/2018), με την παράγραφο 3 του άρθρου 57 του νόμου [Ν] 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/2020).

 

5. α) Ο Πρόεδρος της Αρχής έχει τη γενική ευθύνη για την επίτευξη των στόχων και της αποστολής της Αρχής και ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

α)α) Εκπροσωπεί την Αρχή δικαστικώς και εξωδίκως.

α)β) Συγκαλεί το Συμβούλιο και προεδρεύει στις συνεδριάσεις του.

α)γ) Καταρτίζει την ημερήσια διάταξη, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή.

α)δ) Παρακολουθεί την πορεία εκτέλεσης των αποφάσεων του Συμβουλίου και του συνολικού έργου της Αρχής.

α)ε) Διορίζει τον Διευθυντή και το λοιπό προσωπικό της Αρχής.

 

β) Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει, ελλείπει ή κωλύεται, αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο. Σε περίπτωση έλλειψης η αναπλήρωση διαρκεί έως τον ορισμό νέου Προέδρου.

 

6. α) Για τη διοικητική και επιστημονική λειτουργία της Αρχής συνιστάται διεύθυνση διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης στην οποία προΐσταται Διευθυντής.

 

β) Ο Διευθυντής της Αρχής διορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Αρχής ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και αξιολόγηση των υποψηφίων από τριμελή επιτροπή που ορίζει το Συμβούλιο μεταξύ των μελών του, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου για τριετή θητεία. Υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή μπορούν να είναι μόνο εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και διαθέτουν αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία σε θέματα διοίκησης της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόσθετα και ειδικότερα προσόντα, καθώς και η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής ορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

 

γ) Ο Διευθυντής έχει την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης της Αρχής και ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

γ)α) Συντονίζει και κατευθύνει την επιστημονική και τη διοικητική υπηρεσία και τις μονάδες τους.

γ)β) Εισηγείται στον Πρόεδρο τη σύγκληση του Συμβουλίου και την ημερήσια διάταξη και συμμετέχει στις συνεδριάσεις χωρίς δικαίωμα ψήφου.

γ)γ) Είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση των αποφάσεων, κατευθύνσεων και οποιωνδήποτε άλλων πράξεων της Αρχής.

γ)δ) Είναι διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος του ειδικού επιστημονικού και του διοικητικού προσωπικού.

γ)ε) Μπορεί να μεταβιβάζει το δικαίωμα υπογραφής και να εξουσιοδοτεί μέλη του προσωπικού της Αρχής να υπογράφουν έγγραφα ή άλλες πράξεις με εντολή Διευθυντή.

γ)στ) Είναι διατάκτης των δαπανών της Αρχής και

γ)ζ) Εκπροσωπεί την Αρχή δικαστικώς και εξωδίκως σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του Προέδρου.

 

Πρόσθετες και ειδικότερες αρμοδιότητες μπορεί να ορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

 

δ) Η διεύθυνση διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης διαρθρώνεται στα ακόλουθα τμήματα:

 

δ)α) Τμήμα επιστημονικής υποστήριξης.

δ)β) Τμήμα οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης.

 

ε) Οι ειδικότερες αρμοδιότητες των τμημάτων, η κατανομή των αρμοδιοτήτων στα γραφεία, η ακριβής ονομασία της διεύθυνσης, των τμημάτων και των γραφείων, καθώς και οι κατηγορίες, οι κλάδοι και οι ειδικότητες των προϊσταμένων τους καθορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 14 του άρθρου 44 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014).

 

7. Οι υπηρεσιακές ανάγκες της Αρχής καλύπτονται αποκλειστικά με αποσπάσεις. Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών με απόσπαση προσωπικού μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, περιλαμβανομένων και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εφόσον πρόκειται για την κάλυψη αναγκών σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό, εφαρμόζονται αναλόγως οι διαδικασίες που προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 291/1998 (ΦΕΚ 210/Α/1998) με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρούσα και όπου στις διατάξεις αυτές αναφέρεται ο Συνήγορος του Πολίτη ως όργανο νοείται ο Πρόεδρος.

 

Η προεπιλογή για τις θέσεις γίνεται από τον Πρόεδρο της Αρχής, επικουρούμενο από τον Διευθυντή. Η αξιολόγηση των προς απόσπαση υπαλλήλων ανατίθεται σε τριμελή επιτροπή, η σύνθεση της οποίας ορίζεται από τον πρόεδρο της Αρχής και αποτελείται από τον Πρόεδρο και δύο μέλη του Συμβουλίου της Αρχής. Η επιτροπή εισηγείται αιτιολογημένα ενώπιον του Συμβουλίου της Αρχής το καταλληλότερο προς απόσπαση προσωπικό. Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του οικείου Υπουργού, ύστερα από πρόταση του προέδρου της Αρχής, χωρίς να απαιτείται γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη. Για την υποβολή της πρότασης του προέδρου απαιτείται προηγουμένως η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου της Αρχής, που διαμορφώνεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης. Η απόσπαση διαρκεί τρία έτη, μπορεί να παρατείνεται μία ή περισσότερες φορές για ίσο χρονικό διάστημα και είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία του υπαλλήλου. Ο Πρόεδρος της Αρχής δύναται, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου και αξιολόγηση των υπαλλήλων, να αποφασίζει την παράταση της απόσπασής τους εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη.

 

Κατά τα λοιπά, για το προσωπικό που αποσπάται εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 25 του νόμου 4024/2011.

 

8. Οι πιστώσεις για τη λειτουργία της Αρχής εγγράφονται υπό ίδιο φορέα στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τον προϋπολογισμό εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών ο Πρόεδρος της Αρχής, ο οποίος είναι και διατάκτης των δαπανών της. Με απόφαση του Προέδρου της Αρχής μπορεί να εξουσιοδοτούνται άλλα μέλη ή άλλα όργανά της να υπογράφουν με εντολή Προέδρου έγγραφα ή άλλες πράξεις.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 8 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 15 του άρθρου 44 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014).

 

9. Η Αρχή συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων και απολογισμού.

 

10. α) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρώνεται ο Οργανισμός της Αρχής, ο οποίος καταρτίζεται από την ίδια μέσα σε 6 μήνες από τη συγκρότηση του Συμβουλίου της και ρυθμίζει τα θέματα της εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας της Αρχής, τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των μελών και του προσωπικού της, τα θέματα διοικητικής υποστήριξης των ΕΑΕΕ, καθώς και κάθε θέμα που σχετίζεται με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

 

β) Το αργότερο μέσα σε 2 μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ορίζεται ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων. Το αργότερο μέσα σε 3 μήνες από τον ορισμό του προέδρου ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου της Αρχής και του Διευθυντή της διεύθυνσης διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης. Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, για την επιλογή του Διευθυντή το Συμβούλιο της Αρχής ορίζει με τη δημόσια προκήρυξη της θέσης τη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει και στάδιο συνέντευξης των υποψηφίων, τα κριτήρια επιλογής και τα ειδικότερα προσόντα του διευθυντή. Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια που καθορίζονται στην προκήρυξη, τηρούνται δε οι αρχές της δημοσιότητας, της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας. Έως την ανάδειξη του διευθυντή, τις αρμοδιότητές του ασκεί ο Πρόεδρος της Αρχής.

 

γ) Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, για τον ορισμό των μελών των επιτροπών αξιολόγησης των υποψήφιων μελών του Συμβουλίου δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου.

 

δ) Έως την έκδοση του Οργανισμού του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, τα θέματα που ρυθμίζονται σε αυτόν ρυθμίζονται με απόφαση του Συμβουλίου της Αρχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.