Απόφαση 100461/16 - Άρθρο 13

Άρθρο 13: Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών ως διοικητικής μονάδας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Είναι αρμόδια για την αποτελεσματική τήρηση των οικονομικών προγραμμάτων λειτουργίας του Δήμου, τη σωστή απεικόνιση των οικονομικών πράξεων και τη διαχείριση των εσόδων και δαπανών του, καθώς και τη διασφάλιση και αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας. Συγχρόνως η Διεύθυνση μεριμνά για την αποτελεσματική διενέργεια όλων των νόμιμων διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια υλικών και εξοπλισμού των υπηρεσιών του Δήμου.

 

1) Έχει τον έλεγχο και τη διαχείριση του οικονομικού προγραμματισμού του Δήμου και συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία χρήσιμα για αυτόν ( προϋπολογισμοί απολογισμοί, οικονομική πληροφόρηση, στατιστικά οικονομικά στοιχεία κ.λ.π.).

 

2) Καταρτίζει από κοινού με τους Προϊστάμενους των τμημάτων Λογιστηρίου, Ταμειακής και Δημοσίων Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας, Προμηθειών, Δημοτικών Νεκροταφείων, και σε συνεργασία με τις λοιπές υπηρεσίες του Δήμου, το σχέδιο του προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων αυτού και τα σχετικά παραστατικά, που το συνοδεύουν.

 

3) Παρακολουθεί γενικά την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

 

4) Υπογράφει και ελέγχει τα χρηματικά εντάλματα εκδιδόμενα από το Τμήμα Λογιστηρίου.

 

5) Έχει τον έλεγχο και τη διαχείριση των διαδικασιών βεβαίωσης των πάσης φύσεως εσόδων του Δήμου και συνυπογράφει τους Βεβαιωτικούς καταλόγους με τον προϊστάμενο του τμήματος Δημόσιων Προσόδων.

 

6) Ασκεί τις αρμοδιότητες της διάταξης του άρθρου 23 παράγραφος 2 του από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικού διατάγματος περί οικονομικής διοίκησης και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων, με όλες τις από αυτές προκύπτουσες ευθύνες, όπως κάθε φορά τροποποιούνται.

 

Οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Διεύθυνσης Οικονομικών είναι οι εξής:

 

(α) Αρμοδιότητες Τμήματος Προσόδων & Δημοτικής Περιουσίας

 

Ασκεί τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 84 του από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικού διατάγματος περί οικονομικής διοίκησης και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων, όπως κάθε φορά τροποποιούνται. Ειδικότερα:

 

1. Γραφείο βεβαίωσης τελών - δικαιωμάτων - φόρων εισφορών.

 

Ειδικότερα ως προς τις προσόδους:

 

(α) Μελετά κάθε θέμα που σχετίζεται με την ανάπτυξη και τη βελτίωση των εσόδων του Δήμου.

 

(β) Ενεργεί τη σύμφωνα με το νόμο, και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, επιβολή των δημοτικών φόρων, τελών και δικαιωμάτων.

 

(γ) Εισηγείται τη μεθοδικότερη ρύθμιση των κανονισμών επιβολής τους και τον αποτελεσματικότερο τρόπο περιστολής των φορολογικών διαφορών.

 

(δ) Είναι υπεύθυνο για την ανεύρεση ης φορολογητέας ύλης και τη βελτίωση της απόδοσης των φορολογιών.

 

(ε) Είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών κάθε δημοτικού προσόδου, για τη βεβαίωση αυτών, σύμφωνα με τους Νόμους και τους κανονισμούς που ισχύουν κάθε φορά και την αποστολή στην Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου των οικείων βεβαιωτικών καταστάσεων, χρηματικών καταλόγων κ.λ.π.

 

(στ) Εκτελεί κάθε προπαρασκευαστική εργασία προς το Δημοτικό Συμβούλιο, που αφορά στη διαγραφή βεβαιωθέντων ή αχρεωστήτως εισπραχθέντων φόρων τελών η δικαιωμάτων και προβαίνει στην κατάρτιση των οικείων πινάκων διαγραφής ή επιστροφής.

 

(ζ) Εισηγείται ενυπόγραφα στο Δημοτικό Συμβούλιο για κάθε μεταβολή που πρέπει να επέλθει στους φορολογικούς καταλόγους γενικά.

 

(η) Ενεργεί κάθε προπαρασκευαστική εργασία για τη συγκρότηση των επιτροπών συμβιβασμού φορολογικών διαφορών και αμφισβητήσεων επί των δημοτικών φορολογιών γενικώς και παρέχει κάθε χρήσιμο σε αυτές στοιχείο για τη δικαιότερη επίλυση των διαφορών αυτών.

 

(θ) Ενεργεί επίσης κάθε προπαρασκευαστική εργασία για την υποβοήθηση των Διοικητικών δικαστηρίων στο έργο της επίλυσης των φορολογικών διαφορών ανάμεσα στους φορολογούμενους του Δήμου και σε αυτόν, εκτελώντας κάθε φορά την ισχύουσα σχετική νομοθεσία.

 

(ι) Παρέχει την υπηρεσιακή ενημέρωση στην Νομική υπηρεσία του Δήμου που απαραίτητα εκπροσωπεί το Δήμο στα πιο πάνω δικαστήρια.

 

(ι)α) Παρέχει πληροφορίες για το καθεστώς των επιβαλλομένων δημοτικών φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών σε κάθε υπόχρεο, ενεργεί για τη θεραπεία των τυχόν δικαίων παραπόνων τους και ενημερώνει αυτούς για τις προς το Δήμο υποχρεώσεις τους από οποιαδήποτε αιτία.

 

(ι)β) Εκδίδει βεβαιώσεις ή πιστοποιητικά που αναφέρονται στην επιβολή δημοτικών φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών, επερχόμενη υποχρέωση οποιουδήποτε φορολογούμενου του ύψους αυτής, των μεταβολών στο φορολογητέο αντικείμενο των βεβαιωμένων ποσών.

 

(ι)γ) Ενεργεί την τελική βεβαίωση όλων των οίκοθεν βεβαιούμενων εσόδων του Δήμου, περιλαμβανομένης σε αυτήν και της εκδόσεως των σχετικών εντολών προς το εισπρακτικό όργανο του Δήμου, πλην των περιπτώσεων εκείνων που αρμόδια καθίστανται άλλα γραφεία του Δήμου.

 

(ι)δ) Τηρεί μητρώο των, για κάθε φορολογία του Δήμου, φορολογουμένων.

 

(ι)ε) Τηρεί επίσης, για κάθε είδους φόρο, τέλος, δικαίωμα ή εισφορά τα στοιχεία του αφορούν την επιβολή και βεβαίωση τους (αποφάσεις, δηλώσεις, εκθέσεις κ.λ.π.) .

 

(ι)στ) Επιμελείται την σύμφωνα με το Νόμο κοινοποίηση των κάθε είδους εγγράφων, προσκλήσεων και ειδοποιήσεων που αφορούν τη βεβαίωση των δημοτικών εσόδων, περιλαμβανομένων και των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου επί των συμβιβαστικών γνωμοδοτήσεων των οικείων επιτροπών.

 

(ι)ζ) Σε ειδικές περιπτώσεις εισηγείται την επιβολή ειδικών φορολογιών για την αντιμετώπιση των συναπτόμενων δανείων.

 

(ι)η) Επιμελείται την έκδοση αποφάσεων καταλογισμού ή επιβολής προστίμου σε περιπτώσεις παραβάσεως των κειμένων φορολογικών διατάξεων και των ισχυόντων κανονισμών του Δήμου και ενεργεί με την συνεργασία του αρμοδίου υπαλλήλου του Δήμου την επίδοση τους σε αυτούς που διαπράττουν την παράδοση ή στο νόμιμο αντίκλητό τους.

 

(ι)θ) Οίκοθεν νοείται ότι οι διαδικασίες γενικά για τη βεβαίωση των επιμέρους φορολογιών, μπορεί να ανατίθενται χωριστά στους υπηρετούντες στο παρόν γραφείο υπαλλήλους.

 

(κ) Παρέχει στοιχεία για τη σύνταξη του ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων του Δήμου, καθώς και των αναμορφώσεων αυτού στη διάρκεια του έτους.

 

(κ)α) Επιλαμβάνεται τον καθορισμό των όρων λειτουργίας των υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων ( εμποροπανηγύρεις) .

 

(κ)β) Επιλαμβάνεται τον καθορισμό του ανώτατου αριθμού των αδειών υπαίθριου πλανόδιου εμπορίου και τη συγκρότηση της Επιτροπής Υπαίθριου Πλανόδιου Εμπορίου.

 

(κ)γ) Εισηγείται την άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, εμποροπανηγύρεων και υπαίθριων χριστουγεννιάτικων αγορών και τη συμμετοχή σε Κυριακάτικες Αγορές.

 

(κ)δ) Επιλαμβάνεται την είσπραξη τελών λόγω χρήσης δημοτικών χώρων από τη λειτουργία εκθέσεων κοινωνικού - πολιτιστικού χαρακτήρα (έκθεση βιβλίου, ανθέων κ.λ.π.)

 

(κ)ε) Εισηγείται για τη σύσταση της επιτροπής φιλικού διακανονισμού για την εξώδικη επίλυση των διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών, τηρεί αρχεία των πορισμάτων της οικείας επιτροπής καθώς και μητρώο καταναλωτών.

 

(κ)στ) Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν στην κατάληψη κοινοχρήστων χώρων, οδών και πλατειών, το υπαίθριο εμπόριο και τις εμποροπανηγύρεις. Οι αυτοψίες διενεργούνται από υπαλλήλους που ορίζονται με απόφαση χωρίς να είναι απαραίτητα υπάλληλοι του εν λόγω τμήματος.

 

(κ)ζ) Επιβάλλει πρόστιμα για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, σύμφωνα με τις εκθέσεις αυτοψίας που διενεργούνται από υπαλλήλους του Δήμου.

 

2. Γραφείο Δημοτικής περιουσίας Ως προς την Δημοτική Περιουσία:

 

(α) Εισηγείται στο Δήμαρχο συμφέρουσες περιπτώσεις για την αγορά ακινήτων, με σκοπό την αύξηση της ακίνητης περιουσίας του.

 

(β) Εισηγείται στο Δήμαρχο τρόπους εκμετάλλευσης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου

 

(γ) Ενεργεί τη βεβαίωση των εσόδων που προέρχονται από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου.

 

(δ) Αναφέρει στον Δήμαρχο κάθε πράξη παραβίασης των δικαιωμάτων του Δήμου (νομή, κατοχή, ρύπανση κ.λ.π.) επί των ακινήτων του.

 

(ε) Διεκπεραιώνει με τη συνεργασία της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, κάθε εργασία για την ολοκλήρωση της απόκτησης κληροδοσιών και δωρεών ακινήτων.

 

(στ) Συνεργάζεται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, με τη Νομική Υπηρεσία του Δήμου μας, ως και τις λοιπές υπηρεσίες αυτού όπου χρειαστεί.

 

(ζ) Φροντίζει για την έγκαιρη ενημέρωση της Νομικής υπηρεσίας του Δήμου για την κατάρτιση των σχετικών όρων διακήρυξης που αφορά την μίσθωση - εκμίσθωση της δημοτικής ακίνητης περιουσίας. Επιμελείται τη σχετική για την έγκριση τους διαδικασία, φροντίζει για την έγκαιρη ανανέωση των μισθωτηρίων συμφωνητικών, τηρεί τους ανάλογους φακέλους αυτών, παρακολουθεί την πιστή εφαρμογή των οικείων συμβάσεων και την έγκαιρη μηνιαία είσπραξη των μισθωμάτων.

 

(β) Αρμοδιότητες Τμήματος Λογιστηρίου

 

Ασκεί τις αρμοδιότητες των διατάξεων των άρθρων 83 και 23 παράγραφος 2 του από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικού διατάγματος περί οικονομικής διοίκησης και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων.

 

Ο Προϊστάμενος του τμήματος συνυπογράφει και ελέγχει τα δικαιολογητικά στα Χρηματικά εντάλματα πληρωμής. Και ειδικότερα επιμελείται:

 

1. Γραφείο Προϋπολογισμού - Απολογισμού

 

(α) Εκτελεί κάθε εργασία που αφορά στην κατάρτιση του προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων του Δήμου σε συνεργασία με τον Διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών και τους λοιπούς Προϊσταμένους Ταμειακής Υπηρεσίας, Δημοσίων Προσόδων και Τμήματος προμηθειών και μεριμνά για ψήφιση και έγκριση αυτού, από τα αρμόδια όργανα. Συγκεντρώνει τους επιμέρους προϋπολογισμούς των υπηρεσιών και διαμορφώνει το συνολικό προϋπολογισμό του Δήμου.

 

(β) Τηρεί ειδικό αρχείο προϋπολογισμών και απολογισμών του Δήμου με όλες τις συνάψεις εγκριτικές και τροποποιητικές αποφάσεις.

 

(γ) Τηρεί και ελέγχει τους από την αρμόδια Ταμειακή Υπηρεσία καταρτιζόμενους απολογιστικούς πίνακες, όσον αφορά το σκέλος των εξόδων του προϋπολογισμού, αντίγραφο δε αυτών παραδίδει στο γραφείο προσόδων του Δήμου για τον έλεγχο των συναφών στοιχείων της αρμοδιότητάς του.

 

(δ) Παρακολουθεί γενικά την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού εσόδων - εξόδων και εισηγείται την αναμόρφωση των πιστώσεων αυτού μετά από προτάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών.

 

(ε) Μεριμνά για την ψήφιση των πιστώσεων του προϋπολογισμού από την Οικονομική Επιτροπή.

 

(στ) Παρέχει τα αναγκαία λογιστικά στοιχεία σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου, συντάσσοντας ενυπόγραφα τις περί αυτών εισηγήσεις του Δημάρχου, προς το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Οικονομική Επιτροπή. Συνεργάζεται με τις υπηρεσίες του Δήμου για την τήρηση των διαδικασιών αμφίδρομης ενημέρωσης και ροής των οικονομικών πληροφοριών που σχετίζονται με την εκτέλεση του προϋπολογισμού ανά υπηρεσία.

 

(ζ) Συγκεντρώνει και παρακολουθεί τα αποτελέσματα από την καλή εκτέλεση του σκέλους των εξόδων προϋπολογισμού. Παρακολουθεί την κατάρτιση και εξέλιξη των ταμειακών προγραμμάτων του Δήμου.

 

(η) Καταχωρεί στα οικεία βιβλία, τις με τον προϋπολογισμό χορηγούμενες κάθε είδους πιστώσεις και ενημερώνει με ειδική κατάσταση τον Δήμαρχο για τις τυχόν γενόμενες υπερβάσεις.

 

2. Γραφείο εκκαθάρισης και εντολής δαπανών.

 

(α) Ασκεί τις αρμοδιότητες της διάταξης του άρθρου 23 παράγραφος 2 του από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικού διατάγματος περί οικονομικής διοίκησης και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων, όπως κάθε φορά τροποποιούνται, με όλες τις από αυτές προκύπτουσες ευθύνες καθώς και του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.

 

(β) Ενεργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και του περί οικονομικής Διοίκησης και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων βασιλικού διατάγματος, εκκαθάριση των δαπανών του Δήμου.

 

(γ) Επιμελείται της εκκαθάρισης και εντολής πληρωμών κάθε δαπάνης του Δήμου. Ειδικότερα ελέγχει τα δικαιολογητικά κάθε δαπάνης προς διαπίστωση του νομίμου και κανονικού ή όχι αυτής και εκδίδει τα οικεία χρηματικά εντάλματα πληρωμής στα ονόματα των δικαιούχων εντός των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού.

 

(δ) Καταχωρεί τα χρηματικά εντάλματα στα οικεία βιβλία και στη συνέχεια τα αποστέλλει στην υπηρεσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου για θεώρηση, τηρώντας τη σχετική διαδικασία και το προβλεπόμενο θεσμικό πλαίσιο. Μετά τη θεώρησή τους αποστέλλει τα χρηματικά εντάλματα στην ταμειακή υπηρεσία για εξόφληση.

 

(ε) Δια του Προϊσταμένου αυτού, αναλαμβάνει την πάγια προκαταβολή, εκτός αν αποφασίσει διαφορετικά το Δημοτικό Συμβούλιο και τη διαχειρίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις και οδηγίες και τις προς τούτο έγγραφες εντολές του Δημάρχου.

 

(στ) Τηρεί τα υπό τον Νόμον προβλεπόμενα βιβλία.

 

(ζ) Αναφέρει αμέσως στον Διευθυντή και τον Δήμαρχο, κάθε περίπτωση που θα υποπέσει τυχόν στην αντίληψή του και από την οποία πιθανόν να παραβλάπτονται οικονομικά τα συμφέροντα του Δήμου.

 

(η) Τα χρηματικά εντάλματα φέρουν τη μονογραφή του εκδίδοντος αυτά υπαλλήλου, με την έννοια της ορθής σ' αυτό μεταφοράς των εντελλόμενων ποσών από την εκκαθαριστική της δαπάνης πράξης που κάθε φορά προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία.

 

(θ) Τα χρηματικά εντάλματα αρχειοθετούνται κάθε χρόνο με αντίγραφα των οικονομικών παραστατικών.

 

3. Γραφείο διπλογραφικού

 

(α) Έχει την ευθύνη της τήρησης του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στο Δήμο.

 

(β) Καταχωρεί όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις του Δήμου στο Διπλογραφικό Λογιστικό Σύστημα.

 

(γ) Απεικονίζει λογιστικά στο διπλογραφικό σύστημα τα πάγια στοιχεία του Δήμου και τις μεταβολές του.

 

(δ) Καταρτίζει τον Ισολογισμό του Δήμου και εκδίδει τις λογιστικές και οικονομικές καταστάσεις που συνδέονται με το τηρούμενο λογιστικό σχέδιο και ενημερώνει σχετικά τα αρμόδια όργανα του Δήμου μα βάση τις ισχύουσες διαδικασίες..

 

(ε) Μεριμνά για την τήρηση των Λογιστικών Βιβλίων του Δημόσιου Λογιστικού και του Διπλογραφικού Λογιστικού Συστήματος, σύμφωνα με το πρόγραμμα

 

(στ) Παρακολουθεί και μεριμνά για την εκπλήρωση όλων των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων του Δήμου καθώς και η υποβολή των βεβαιώσεων αποδοχών προς το taxis, συγκεντρωτικές πελατών κ.λ.π.

 

Σε συνεργασία με την Ταμιακή Υπηρεσία και άλλες υπηρεσίες εάν αυτό απαιτείται.

 

(ζ) Επιμελείται και ενεργεί τις διαδικασίες για την πραγματοποίηση των συναπτόμενων από το Δήμο δανείων.

 

(η) Παρακολουθεί τα εγκεκριμένα δάνεια του Δήμου και τηρεί πίνακες ετησίων τοκοχρεωλυτικών δόσεων για κάθε περίπτωση ενημερώνοντας πάντοτε την Ταμιακή Υπηρεσία για την έγκαιρη εκπλήρωση των συναφών υποχρεώσεων του Δήμου.

 

(θ) Παρακολουθεί και ελέγχει τη λογιστική συμφωνία των δοσοληπτικών λογαριασμών με τράπεζες, προμηθευτές, πιστωτές και άλλους συναλλασσόμενους με τον Δήμο.

 

(ι) Τηρεί το αρχείο των παγίων κινητών περιουσιακών στοιχείων του Δήμου (μηχανήματα, οχήματα, συσκευές, εξοπλισμός κ.λ.π.) και παρακολουθεί την κατανομή των παγίων αυτών στις υπηρεσίες του Δήμου.

 

(ι)α) Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών των περιοδικών απογραφών των κάθε είδους υλικών και εξοπλισμού του Δήμου.

 

(ι)β) Συνεργάζεται στενά με το Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών

 

(γ) Αρμοδιότητες Τμήματος Ταμειακής Υπηρεσίας

 

1) Διεξάγει την ταμιακή υπηρεσία του Δήμου με την ευθύνη και εποπτεία του Προϊσταμένου της και με τα αρμόδια εισπρακτικά και διαχειριστικά όργανα, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο Δημοτικό Κώδικα και στο από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικό διάταγμα σχετικά με το λογιστικό των Δήμων, όπως κάθε φορά τροποποιούνται.

 

2) Για την είσπραξη των εσόδων του Δήμου εφαρμόζονται οι ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, σχετικά με την είσπραξη των Εσόδων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης τα δε ταμιακά όργανα είναι προσωπικά υπεύθυνα για την εφαρμογή τους.

 

3) Εισπράττει όλα τα έσοδα του Δήμου, που προβλέπονται από τον ετήσιο προϋπολογισμό καθώς και όσα προβλέπονται από ειδικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου τρέχουσας ή παρελθούσης χρήσης, εφόσον δεν έχουν υποπέσει σε παραγραφή.

 

4) Εισπράττει ακόμα υπέρ τρίτων κάθε έσοδο, εφόσον η είσπραξη του ανατίθεται νόμιμα στο Δήμο.

 

5) Εξοφλεί τα χρηματικά εντάλματα μέσα στα όρια του προϋπολογισμού και των συναφών αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής.

 

6) Δίνει εντολή για τη λήψη όλων των από τους νόμους περί εισπράξεων Δημοσίων εσόδων επιτρεπομένων αναγκαστικών μέτρων κατά παντός οφειλέτου του Δήμου.

 

7) Εποπτεύει την υπηρεσία της είσπραξης και μεριμνά ώστε η είσπραξη των εσόδων καθώς και κάθε σχετική προς τούτο ενέργεια να συντελείται μέσα στις νόμιμες προθεσμίες.

 

8) Προσδιορίζει εγγράφως στους εισπράκτορες τα έσοδα που τους ανατίθεται να εισπράξουν, ως και η προθεσμία είσπραξης τους και αποφαίνεται σχετικά με τη χρηματική διαχείριση αυτών.

 

9) Υποβάλλει μέχρι τις 5 κάθε μήνα στο Δήμαρχο και στην Οικονομική Επιτροπή λογαριασμό των εσόδων και εξόδων που πραγματοποιήθηκαν μέσα στον προηγούμενο μήνα για ενημέρωση και έλεγχο.

 

10) Δίνει λόγο για τον ίδιο και τα εισπρακτικά (και διαχειριστικά, αν υπάρχουν) όργανα στο Ελεγκτικό Συνέδριο σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.

 

11) Ο ταμίας φροντίζει ώστε να καταθέτονται οι εισπράξεις των εισπρακτόρων καθημερινά σε λογαριασμό όψεως στην Τράπεζα με την οποία συνεργάζεται ο Δήμος.

 

12) Ελέγχει και επαληθεύει τις εισαγόμενες εισπράξεις σε συνάρτηση με τα συνοδεύοντα αυτές παραστατικά στοιχεία.

 

13) Παρακολουθεί την απόδοση από το Δημόσιο συνεισπραττόμενων φόρων και τελών.

 

14) Ο Προϊστάμενος ελέγχει, βοηθούμενος από τους αρμόδιους υπάλληλους της Υπηρεσίας με δική του προσωπική ευθύνη τη νομιμότητα και εγκυρότητα των εκτελούμενων δαπανών και προβαίνει στη πληρωμή των δικαιούχων.

 

15) Ο Προϊστάμενος του Τμήματος με προσωπική ευθύνη ενεργεί τις χρηματικές δοσοληψίες μέσω του τραπεζικού συστήματος, χειριζόμενος προσωπικά τα μπλοκ γραμματίων και επιταγών που είναι χρεωμένος για το σκοπό αυτό. Για την ενεργοποίηση των επιταγών που εκδίδονται για την οποιαδήποτε διακίνηση χρημάτων σε πίστωση ή σε βάρος των οικείων λογαριασμών του Δήμου, απαιτείται η προσυπογραφή αυτών και από τον εκάστοτε Αντιδήμαρχο Οικονομικών Υπηρεσιών που το δικαίωμα αυτό του το έχει εκχωρήσει ο Δήμαρχος με την απόφαση της τοποθέτησης του.

 

16) Στο τέλος κάθε οικονομικής χρήσεως υποβάλλει τον ετήσιο Απολογισμό εσόδων - εξόδων του Δήμου και των νομικών προσώπων αυτού, στην Οικονομική Επιτροπή για τις παραπέρα διαδικασίες προελέγχου του και εισαγωγής του στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση.

 

17) Εκδίδει προσκλήσεις, ειδοποιήσεις και άλλες ενημερωτικές πράξεις σχετικά με τις οφειλές των υπόχρεων και φροντίζει για την επίδοσή τους κατά τα νομίμως και από τον παρόντα οργανισμό προβλεπόμενα.

 

18) Παρακολουθεί και ενεργεί για την έγκαιρη απόδοση στο Δήμο των χορηγούμενων από το Δημόσιο ή από οποιαδήποτε άλλη πηγή παροχών, εισφορών και οικονομικών ενισχύσεων. Σε συνεργασία με το γραφείο εκκαθάρισης και εντολής δαπανών (Λογιστήριο) , παρακολουθεί τη διαμόρφωση των τοκοχρεολυσίων και τις γενόμενες παρακρατήσεις για την εξόφληση των δανείων.

 

19) Ελέγχει και ταξινομεί τα αποστελλόμενα στο Δήμο απολογιστικά στοιχεία, συμπληρώνει αυτά και τα ετοιμάζει για τον τελικό έλεγχό τους από την Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο.

 

20) Φροντίζει για την απόδοση των κάθε φύσεως κρατήσεων υπέρ τρίτων που αντιστοιχούν στα επί μέρους χρηματικά εντάλματα.

 

21) Ο Προϊστάμενος της Ταμειακής Υπηρεσίας φροντίζει την έγκαιρη και εμπρόθεσμη υποβολή όλων των στατιστικών στοιχείων προς τις υπηρεσίες που κατά περίπτωση απαιτείται.

 

22) Διενεργεί τις πληρωμές προς τους δικαιούχους με βάση τα εντάλματα πληρωμών και μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών που ορίζει ο νόμος, του Δήμου και των νομικών  προσώπων αυτού

 

23) Παραλαμβάνει τους βεβαιωτικούς καταλόγους των υπόχρεων και των αντιστοίχων οφειλομένων στο Δήμο ποσών κατά κατηγορία εσόδου. Εκδίδει και μεριμνά για την κοινοποίηση ειδικών προσκλήσεων προς τους οφειλέτες.

 

24) Παρακολουθεί την τακτοποίηση των υποχρεώσεων των οφειλετών προς τον Δήμο και ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες για τις καθυστερούμενες οφειλές.

 

25) Τηρεί τις διαδικασίες με τις τράπεζες για την τοποθέτηση των χρηματικών διαθεσίμων και την διενέργεια εισπράξεων και πληρωμών μέσω επιταγών και μέσω ηλεκτρονικών μεθόδων web banking.

 

26) Τηρεί το αναγκαίο φυσικό ταμείο του Δήμου.

 

27) Παρακολουθεί την ταμειακή ρευστότητα και προγραμματίζει τις πληρωμές σε συνεργασία και με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες

 

28) Για την αντιμετώπιση όλων των ως άνω εργασιών, τοποθετείται από το Δήμαρχο ο απαιτούμενος αριθμός υπαλλήλων, στους οποίους ανατίθενται οι από το λογιστικό προβλεπόμενες ελεγκτικές ή άλλες αρμοδιότητες.

 

1. Γραφείο Εισπράξεων Εσόδων

 

(α) Διεξάγει κάθε υπηρεσία που σχετίζεται με την επιμέλεια της βεβαίωσης και είσπραξης όλων των εσόδων του Δήμου.

 

(β) Εφαρμόζει σχετικά με τις εισπράξεις γενικά, τους χρηματικούς καταλόγους, τις διπλότυπες αποδείξεις, τα τηρούμενα κύρια και βοηθητικά βιβλία, τη θεώρηση αυτών, την έκδοση γραμματίων, την αποδοχή επιταγών κ.λ.π., ακριβώς τα από το λογιστικό των Δήμων οριζόμενα.

 

(γ) Επιμελείται ώστε τα εισπραττόμενα έσοδα της ημέρας να παραδίδονται από τους κατά ενότητα εισπράκτορες πριν από την αναχώρηση τους, στον ειδικό Ταμία για την προώθηση αυτών στις συνεργαζόμενες τράπεζες. Ως προς την παράδοση, την έκδοση γραμματίου παραλαβής, την παράδοση των βιβλίων διπλότυπου είσπραξης, των αποσπασμάτων κ.λ.π., ενεργεί όπως προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 58 του από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικού διατάγματος.

 

(δ) Ενεργεί την πίστωση των οφειλετών που πλήρωσαν και την οίκοθεν βεβαίωση των πραγματοποιηθέντων εσόδων που δεν εισπράχθηκαν με βάση αντίστοιχους χρηματικούς καταλόγους.

 

(ε) Επιμελείται την τακτική και ορθή εισαγωγή των εισπράξεων Δημοτικό Ταμείο ανά κεφάλαιο και Κωδικό Αριθμό του προϋπολογισμού στο μηχανογραφημένο σύστημα του Δήμου.

 

(στ) Ασκεί κάθε άλλη ενέργεια που ανάγεται στη βεβαίωση και είσπραξη γενικά των εσόδων του Δήμου και που του ανατίθεται.

 

(ζ) Τηρεί αρχεία των κάθε είδους παραστατικών και αντίστοιχων δικαιολογητικών που χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση του λογιστικού συστήματος του Δήμου με τις ταμειακές εγγραφές εσόδων.

 

(η) Διενεργεί τις εισπράξεις των οφειλών προς τον Δήμο και ενημερώνει το λογιστικό σύστημα της υπηρεσίας με τις σχετικές ταμειακές εγγραφές.

 

(θ) Παρακολουθεί και ελέγχει τους υπαλλήλους άλλων υπηρεσιών του Δήμου που ασχολούνται με εισπράξεις (αποκεντρωμένες υπηρεσίες και κοιμητήριο) .

 

2. Γραφείο Εξόδων

 

(α) Διεξάγει τις λογιστικές πράξεις που σχετίζονται με την πληρωμή των εξόδων του Δήμου, την τήρηση των αντίστοιχων λογιστικών βιβλίων του Ταμείου και την κατάρτιση των μηνιαίων και ετήσιων λογαριασμών της διαχείρισης αυτού.

 

(β) Μεριμνά για την παρακράτηση και απόδοση των κρατήσεων υπέρ τρίτων (ΙΚΑ, ΔΟΥ, ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ή ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ) που δεν έχουν γίνει από το Λογιστήριο.

 

(γ) Η Ταμιακή Υπηρεσία υποβάλλει δηλώσεις παρακράτησης φόρου κάθε μήνα.

 

(δ) Συνεργάζεται με τα διάφορα επικουρικά και ασφαλιστικά ταμεία σε ό,τι αφορά τα θέματα απόδοσης των παρακρατηθέντων εισφορών των εργαζομένων.

 

(ε) Εκτελεί κάθε άλλη εργασία που ανάγεται στις πληρωμές γενικά του Δήμου και που του ανατίθεται από τον Προϊστάμενό του.

 

(στ) Τηρεί αρχεία των κάθε είδους παραστατικών και αντιστοίχων δικαιολογητικών πληρωμών που χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση του λογιστικού συστήματος του Δήμου με τις ταμειακές εγγραφές εξόδων.

 

(ζ) Διενεργεί τις εξοφλήσεις των χρηματικών ενταλμάτων του Δήμου και των νομικών προσώπων αυτού.

 

(δ) Αρμοδιότητες Τμήματος προμηθειών και διαχείρισης υλικού αποθήκης

 

1) Επιμελείται και ενεργεί όλες τις εσωτερικές διαδικασίες για την κατάρτιση του προγράμματος απαιτουμένων προμηθειών και την έγκαιρη παραλαβή των κάθε είδους προμηθευόμενων υλικών των υπηρεσιών του Δήμου, μηδέ εξαιρουμένων και των κάθε είδους αυτοκινήτων και των λοιπών μηχανικών μέσων, πλην εκείνων που προορίζονται για την εκτέλεση έργων, την εισαγωγή τους στην αποθήκη του Δήμου με τη συνοδεία των ποσοτικών παραστατικών στοιχείων και την παράδοση τους για κάθε περίπτωση στις οικείες υπηρεσίες του Δήμου.

 

Συγκεντρώνει τις αιτήσεις των δημοτικών υπηρεσιών, εξετάζει την σκοπιμότητα αυτών και διαμορφώνει προγράμματα για την προμήθεια κάθε είδους και εισηγείται αυτά για έγκριση στα αρμόδια όργανα του Δήμου (υλικά για την εκτέλεση τεχνικών έργων, ανταλλακτικά, λιπαντικά, καύσιμα, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, μηχανήματα, εργαλεία, έπιπλα, είδη γραφείου, μισθώσεις μεταφορικών μέσων, κ.λ.π.)

 

2) Είναι υπεύθυνο για την ασφαλή φύλαξη και καλή συντήρηση του αποθηκευμένου υλικού και την ακρίβεια του υπολοίπου καθώς αυτό προκύπτει, σε κάθε στιγμή από το βιβλίο υλικού.

 

3) Διενεργεί έρευνες αγοράς για την τεκμηρίωση της διαθεσιμότητας των ειδών ή των υπηρεσιών που ενδιαφέρουν το Δήμο.

 

4) Εισηγείται την εκποίηση, του για διάφορους λόγους μη χρήσιμου υλικού ή την καταστροφή αυτού λόγω παλαιότητας κατόπιν ενημέρωσης της εκάστοτε αρμόδιας υπηρεσίας και ενεργεί για τη τήρηση της αναγκαίας για το σκοπό αυτό διαδικασίας.

 

5) Ενεργεί τα νόμιμα για τη βεβαίωση του αντιτίμου κάθε ζημιάς που προκύπτει λόγω απώλειας ειδών ή υλικών γενικά σε βάρος του έχοντος την ευθύνη για αυτή υπολόγου.

 

6) Ο υπάλληλος στον οποίο έχει ανατεθεί η διαχείριση του υλικού, ευθύνεται προσωπικά για κάθε ζημιά του Δήμου που θα προέλθει από αμέλεια του, για τη διατήρηση και γενικά συντήρηση σε καλή κατάσταση του από αυτόν διαχειριζόμενου υλικού και για κάθε αντικανονική διάθεση τέτοιου υλικού.

 

7) Επιμελείται τον εφοδιασμό των υπηρεσιών με τα αναγκαία για την λειτουργία τους είδη.

 

8) Διενεργεί τις διαδικασίες για την ανάθεση των προμηθειών και των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, ήτοι μεριμνά για την κατάρτιση προδιαγραφών σε συνεργασία με τα αρμόδια κάθε φορά τμήματα του Δήμου, καταρτίζει το σχέδιο διακήρυξης, των συμβάσεων και όλων των αποφάσεων και εισηγείται τη συγκρότηση όλων των επιτροπών που απαιτούνται (διενέργειας διαγωνισμών, αξιολόγησης των προσφορών και παραλαβής των ειδών) στο κάθε φορά αποφαινόμενο όργανο του Δήμου, παρακολουθεί τη λειτουργία τους και γενικά μεριμνά για όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκτέλεση κάθε προμήθειας ή υπηρεσίας μέχρι και την οριστική παραλαβή της σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

9) Τηρεί στατιστικούς πίνακες για τα προμηθευόμενα είδη, κάθε χρόνο, με όλα τα στοιχεία που διευκολύνουν τον έλεγχο των προμηθειών και την καλύτερη οργάνωσή τους

 

10) Ετοιμάζει το Πρόγραμμα Προμηθειών σε συνεργασία με τις άλλες υπηρεσίες του Δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του προγράμματος αυτού και περιοδικά ενημερώνει τις ενδιαφερόμενες υπηρεσίες του Δήμου.

 

11) Συγκεντρώνει τις αιτήσεις αναγκών προμήθειας ειδών από τις επιμέρους διοικητικές ενότητες του Δήμου.

 

12) Παρακολουθεί την εκτέλεση κάθε παραγγελίας μέχρι και της παραλαβής των παραγγελθέντων ειδών από τους αντίστοιχους προμηθευτές, που απαιτεί η λειτουργία του Δήμου.

 

13) Αξιολογεί τα στατιστικά στοιχεία κατανάλωσης των διαφόρων υλικών σε σχέση με το βαθμό απορρόφησης αυτών, ως και τα χρονικά όρια, τις διαδικασίες πραγματοποίησης των προμηθειών και επιμελείται για την έγκαιρη έναρξη των απαιτούμενων προμηθευτικών διαδικασιών, παίρνοντας υπόψη την ανάγκη συντονισμού των προμηθειών σε μια ενιαία προμήθεια, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό προμηθειών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης όπου επιβάλλεται η εφαρμογή του.

 

14) Τηρεί αρχείο παγίων κινητών περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και παρακολουθεί την κατανομή των παγίων αυτών ή αναλωσίμων στοιχείων ή υλικών του Δήμου.

 

15) Μεριμνά για την ενημέρωση των διαχειριστικών βιβλίων των αποθηκών με τα εισαγόμενα και εξαγόμενα είδη, και την τήρηση των διαδικασιών χορήγησης των ειδών που τηρούνται στα αποθέματα των αποθηκών του Δήμου.

 

16) Παρακολουθεί τα αποθέματα των αποθηκών και διατυπώνει εισηγήσεις για την ανάγκη ανανέωσης τους.

 

Συνεργάζεται σχετικά με τις δημοτικές υπηρεσίες που κάνουν χρήση των υλικών των αποθηκών.

 

17) Τηρεί τα πληροφοριακά αρχεία και έγγραφα των προμηθειών και υπηρεσιών (αρχείο προμηθευόμενων ειδών, αρχείο προμηθευτών, αρχείο φακέλων προμηθειών).

 

(ε) Αρμοδιότητες Τμήματος Δημοτικών Κοιμητηρίων

 

1) Τηρεί τις διαδικασίες λειτουργίας των δημοτικών κοιμητηρίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τους ειδικότερους κανονισμούς λειτουργίας του Δήμου.

 

2) Επιμελείται την σύνταξη και προσαρμογή του κανονισμού λειτουργίας και δικαιωμάτων του κοιμητηρίου στα κάθε φορά δεδομένα.

 

3) Τηρεί τις διατάξεις του ως άνω κανονισμού.

 

4) Μεριμνά για την εφαρμογή των ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων στο χώρο του κοιμητηρίου.

 

5) Μεριμνά για τη δημιουργία και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης νεκρών.

 

6) Συγκροτεί οργανώνει και συντονίζει τα συνεργεία του τμήματος (εργάτες, συντηρητές κ.λ.π.) .

 

7) Επιμελείται δια των εργαζομένων του κοιμητηρίου την καθαριότητα και την ευπρεπή εμφάνιση του χώρου, καθώς και των λοιπών τεχνικών υποδομών και πρασίνου.

 

8) Συγκεντρώνει τα αναγκαία βεβαιωτικά στοιχεία. Εκδίδει τις οίκοθεν εντολές για την έγκαιρη είσπραξη των τελών και δικαιωμάτων που προέρχονται από τη χρήση του νεκροταφείου.

 

9) Προβαίνει στη σύνταξη και την αποστολή στο ταμείο για βεβαίωση των εσόδων, που για οιανδήποτε λόγο καθυστερούν οι υπόχρεοι.

 

10) Μεριμνά την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων καταγραφής των κάθε είδους πληροφοριακών στοιχείων που σχετίζονται με τη λειτουργία των δημοτικών κοιμητηρίων. Τηρεί αριθμημένες καρτέλες των εισπραττομένων τελών και δικαιωμάτων για κάθε ταφή και φύλαξη οστών.

 

11) Τηρεί τις διαδικασίες και τα αρχεία που σχετίζονται με τις οικονομικές δοσοληψίες των πολιτών ως προς την λειτουργία του κοιμητηρίου και συνεργάζεται με την οικονομική υπηρεσία του Δήμου για την είσπραξη και απόδοση των εισπραττομένων ποσών.

 

12) Στην περίπτωση που τα έσοδα εισπράττονται με βεβαιωτικούς καταλόγους η Ταμειακή Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να παρέχει στο γραφείο του νεκροταφείου τα αποδεικτικά στοιχεία είσπραξης, με τον πιο πρόσφορο τρόπο.

 

13) Εκτελεί κάθε άλλη υπηρεσία που προβλέπεται από τον κανονισμό του νεκροταφείου ή του ειδικού νόμου περί των κοιμητηρίων και των σε αυτά λειτουργούντων ιερών Ναών.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.