Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Ο Προϊστάμενος μιας διοικητικής ενότητας (Διεύθυνσης, Τμήματος, Αυτοτελούς Τμήματος ή Αυτοτελούς Γραφείου) ευθύνεται έναντι του αμέσως υπερκείμενου διοικητικού επιπέδου για την αποτελεσματική και αποδοτική εκτέλεση των λειτουργιών της ενότητας, προγραμματίζοντας, οργανώνοντας, συντονίζοντας και ελέγχοντας τις επί μέρους δραστηριότητες, έτσι ώστε να εκπληρώνονται οι περιοδικοί στόχοι του Δήμου με βάση τα αντίστοιχα προγράμματα δράσης. Ειδικότερα ο προϊστάμενος της διοικητικής ενότητας:
1) Διατυπώνει σε συνεργασία με το ιεραρχικά ανώτερο διοικητικό επίπεδο, τους στόχους και τα προγράμματα δράσης της διοικητικής ενότητας καθώς και τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς, σε συνεργασία με τις Οικονομικές Υπηρεσίες.
2) Φροντίζει για την υλοποίηση των κατά περίπτωση αποφάσεων των ιεραρχικά ανωτέρων διοικητικών επιπέδων.
3) Υπογράφει τα σχετικά έγγραφα για τις αποφάσεις που αποκεντρώνονται στον υπηρεσιακό μηχανισμό μετά από εξουσιοδότηση του Δημάρχου.
4) Μεριμνά για τη στελέχωση, την οργάνωση, το συντονισμό και τον έλεγχο των δραστηριοτήτων της διοικητικής ενότητας με τρόπο ώστε να υλοποιούνται αποτελεσματικά τα προγράμματα δράσης και οι κατά περίπτωση αποφάσεις ή εντολές.
5) Μεριμνά για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της δράσης της διοικητικής ενότητας, τη βελτίωση της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού και των τεχνικών μέσων, την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη και την καλύτερη ανταπόκριση της ενότητας στις τοπικές ανάγκες.
6) Εποπτεύει, αξιολογεί και κατευθύνει το προσωπικό της διοικητικής ενότητας, μεριμνώντας για την ανάπτυξη και επιμόρφωση του, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και τη διατήρηση αρμονικών εργασιακών σχέσεων.
7) Ετοιμάζει τους περιοδικούς απολογισμούς των προγραμμάτων δράσεις της διοικητικής ενότητας και τους αντίστοιχους οικονομικούς απολογισμούς σε συνεργασία με τις οικονομικές υπηρεσίες.
8) Παραλαμβάνει την αλληλογραφία που σχετίζεται με τις αρμοδιότητες της διοικητικής μονάδας του, την χαρακτηρίζει και την διανέμει στις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες ή υπαλλήλους παρέχοντας τις αναγκαίες οδηγίες για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
9) Εισηγείται για θέματα αρμοδιότητας της διοικητικής ενότητας προς τον προϊστάμενο του ανώτερου ιεραρχικά επιπέδου και τα αρμόδια πολιτικά όργανα και παρίσταται, εφόσον απαιτηθεί, στις συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων και επιτροπών.
10) Έχει το δικαίωμα τροποποίησης ή απόρριψης των υπηρεσιακών εισηγήσεων των κατώτερων ιεραρχικά επιπέδων με ενυπόγραφη πάντοτε σημείωση του στα σχετικά έγγραφα και παράλληλη υποχρέωση έγκαιρης και αιτιολογημένης ενημέρωσης του ανώτερου ιεραρχικά επιπέδου.
11) Έχει την ευθύνη ελέγχου και θεώρησης όλων των εγγράφων των υπαλλήλων της διοικητικής ενότητας που εποπτεύει.
12) Δέχεται τους πολίτες και παρέχει τις αναγκαίες διευκρινήσεις σε περιπτώσεις παραπόνων και διαφορών σχετικών με τις υπηρεσίες που εποπτεύει. Εισηγείται συστήματα ενημέρωσης των δημοτών σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους έναντι του Δήμου.
13) Συνεργάζεται με προϊσταμένους άλλων διοικητικών ενοτήτων του Δήμου ή των νομικών προσώπων του για τον συντονισμό και την ολοκλήρωση των λειτουργιών του Δήμου.
14) Συνεργάζεται με φορείς εκτός Δήμου που σχετίζονται με τις λειτουργίες της διοικητικής ενότητας.
15) Είναι υπεύθυνος για την νομιμότητα των ενεργειών της διοικητικής μονάδας του.
Παρακολουθεί τη νομοθεσία, τις εξελίξεις της επιστήμης και τεχνολογίας και τις εξελίξεις στο τοπικό, ελληνικό και διεθνές περιβάλλον, που έχουν σχέση με τις λειτουργίες της διοικητικής ενότητας. Ενημερώνει το προσωπικό και μεριμνά για την τήρηση των νομικών διατάξεων, την εφαρμογή καινοτομιών και την προσαρμογή της λειτουργίας της διοικητικής ενότητας στις εξελίξεις του εξωτερικού περιβάλλοντος.
1. ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων προΐστανται των τμημάτων και των γραφείων που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους.
Παρακολουθούν την άσκηση των αρμοδιοτήτων και των καθηκόντων τους σε όλες τις βαθμίδες αυτών, καθώς αυτά ορίζονται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Νόμου και τα όσα με λεπτομέρειες ορίζονται στον παρόντα Οργανισμό.
Παρακολουθούν την ενδιαφέρουσα τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, νομοθεσία και νομολογία γενικά και ενημερώνουν τις Δημοτικές Υπηρεσίες και τον Δήμαρχο πάνω από αυτές.
Ενημερώνονται πάνω σε κάθε εισήγηση που γίνεται από όλα τα τμήματα και γραφεία στο Δήμαρχο, ελέγχουν όλα τα ενεργούμενα έγγραφα αυτών και μονογράφουν τα σχέδιά τους (όλα τα έγγραφα του Δήμου, μηδέ εξαιρουμένων και των καταστάσεων, συντάσσονται και μονογράφονται από τον καθ' ύλην αρμόδιο υπάλληλο) .
Εισηγούνται στο Δήμαρχο τη λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων με σκοπό το συντονισμό των επιμέρους ενεργειών των υπηρεσιών του Δήμου.
Συνεργάζονται με τις υπηρεσίες του Δήμου, σε όσες περιπτώσεις τούτο επιβάλλεται, για την προώθηση νομοθετημένων διαδικασιών (όπως π.χ. πρόγραμμα εκτελεστέων έργων, λογοδοσία κ.λ.π. και σε όσες θεωρείται αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία τους γενικότερα.
Ασκούν τις από το Νόμο ή τις με εξουσιοδότηση ανατιθέμενες σε αυτούς λοιπές αρμοδιότητες.
Παρακολουθούν τις έρευνες, τις μελέτες και τα ειδικά σεμινάρια που γίνονται πάνω σε οργανωτικά θέματα, με σκοπό την αποδοτικότητα των Δημοτικών Υπηρεσιών και την παροχή μεγαλύτερης και σωστότερης υπηρεσιακής προσφοράς προς τους πολίτες.
Επιμελούνται την υλοποίηση των παρεχομένων νέων αρμοδιοτήτων στο Δήμο παρέχοντας σε πρώτο στάδιο, ουσιαστική βοήθεια και συμπαράσταση στις υπηρεσίες του Δήμου στις οποίες και ανατίθενται.
Κάτω από την παρούσα σύνθεση των υπηρεσιών και του προσωπικού του Δήμου ως και τις ισχύουσες οικείες διατάξεις, καταρτίζουν σε δεύτερο βαθμό, τις εκθέσεις υπηρεσιακής ικανότητας του προσωπικού του Δήμου.
Μεριμνούν για τη καλλιέργεια πνεύματος, συνεργασίας και εμπιστοσύνης, στις μεταξύ των υπαλλήλων του Δήμου σχέσεις.
Επιμελούνται τη διατήρηση ομαλών και αποδοτικών υπηρεσιακών σχέσεων, ανάμεσα στο Δήμο και τις με αυτόν συναλλασσόμενες υπηρεσίες και Οργανισμούς.
Επισημαίνουν τις τυχόν παρατηρούμενες ατέλειες στη λειτουργία των Υπηρεσιών του Δήμου και εισηγούνται στον Δήμαρχο την επιβολή των, κατά την γνώμη τους, αναγκαίων μεταβολών και την έκδοση τω απαραίτητων γραπτών οδηγιών.
Σε συνεργασία με τους αρμόδιους παράγοντες και φορείς του Δήμου, μεθοδεύουν και εισηγούνται συστήματα ενημέρωσης των κατοίκων, σχετικά με τις υποχρεώσεις που έχουν απέναντι στο Δήμο και την πόλη τους, αλλά και στα δικαιώματα που δημιουργούνται για λογαριασμό τους, από τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις του Νόμου για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και από τα θεσπιζόμενα υπέρ αυτών, μέτρα της Δημοτικής Αρχής και των άλλων συναφών φορέων του Δημόσιου Τομέα.
Είναι υπεύθυνοι για την τάξη και την ευκοσμία που πρέπει να επικρατούν στους χώρους, όπου οι υπηρεσίες του Δήμου ασκούν τα καθήκοντά τους.
Εκτιμούν τις ανάγκες σε Ανθρώπινο δυναμικό κατά Διεύθυνση, Τμήμα, Γραφείο με βάση το Γενικό Οργανόγραμμα του Δήμου και το Οργανόγραμμα Θέσεων Προσωπικού.
Φροντίζουν για την εξασφάλιση επαρκούς εκπαίδευσης-επιμόρφωσης των υφισταμένων του, ώστε να εξοικειωθούν στο τρόπο και τις μεθόδους εργασίας, στοιχείο απαραίτητο για την ικανοποιητική εκτέλεση των καθηκόντων του.
Φροντίζουν, ελέγχουν και προωθούν την προσφορά υψηλής ποιοτικής στάθμης των υπηρεσιών.
Αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία συχνών συναντήσεων με τους υφισταμένους τους.
Διατυπώνουν, σε συνεργασία με το διοικητικά υπερκείμενο επίπεδο, τους στόχους και τα προγράμματα δράσης της Διεύθυνσής του.
Φροντίζουν για την υλοποίηση των κατά περίπτωση αποφάσεων των ιεραρχικά ανωτέρω διοικητικών επιπέδων.
Μεριμνούν για την επάρκεια κάθε είδους εξοπλισμού στις Διευθύνσεις τους.
Συνεργάζονται με το Γραφείο προγραμματισμού για την από κοινού διατύπωση κάθε φύσης εισηγήσεων σχετικών με προτάσεις, αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων, διατύπωση στόχων, μεθοδολογίας, πολιτικών και προγραμμάτων δράσης που αναφέρονται στις λειτουργίες της Διεύθυνσης.
Παραλαμβάνουν την αλληλογραφία που σχετίζεται με τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης, τη χαρακτηρίζουν και τη διανέμουν στις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες ή υπαλλήλους παρέχοντας τις αναγκαίες οδηγίες για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Εισηγούνται για θέματα αρμοδιότητας των διοικητικών μονάδων που εποπτεύουν, προς το ιεραρχικά ανώτερο επίπεδο διοίκησης και τα αρμόδια πολιτικά όργανα, και παρίστανται, εφόσον απαιτηθεί, στις συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων και επιτροπών.
Έχουν το δικαίωμα τροποποίησης ή απόρριψης των υπηρεσιακών εισηγήσεων των κατωτέρων ιεραρχικά διοικητικών επιπέδων, με ενυπόγραφη πάντοτε σημείωσή του στα σχετικά έγγραφα και παράλληλη υποχρέωση έγκαιρης και αιτιολογημένης ενημέρωσης του ανώτερου ιεραρχικά διοικητικού επιπέδου.
Έχουν την ευθύνη ελέγχου, θεώρησης και μονογράφησης όλων των εγγράφων των υπαλλήλων της Διεύθυνσης που εποπτεύουν καθώς και των εισηγήσεων τους προς τα ανώτερα ιεραρχικά επίπεδα.
Συνεργάζονται με προϊστάμενους άλλων Διευθύνσεων των υπηρεσιών ή της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου για το συντονισμό και την ολοκλήρωση των λειτουργιών του Δήμου.
Συνεργάζονται με τους φορείς εκτός Δήμου, που σχετίζονται με τις λειτουργίες της Διεύθυνσης τους.
Είναι υπεύθυνοι για την νομιμότητα των ενεργειών της Διεύθυνσής τους.
Παρακολουθούν τις εξελίξεις της επιστήμης και τεχνολογίας και τις εξελίξεις στο τοπικό, ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον, που έχουν σχέση με τις λειτουργίες της Διεύθυνσης. Ενημερώνουν το προσωπικό και μεριμνούν για την εφαρμογή καινοτομιών και την προσαρμογή τους στις εξελίξεις του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των εργαζομένων με ιδέες και προτάσεις που βοηθούν τη γενική προσπάθεια.
Εκτελούν τις λειτουργίες της Διεύθυνσης που δεν είναι δυνατόν να εκτελεσθούν από τους υπαλλήλους της.
Ασκούν κάθε άλλη αρμοδιότητα που πηγάζει από τη γενικότερη αποστολή τους είτε αυτή δημιουργείται αυτοδικαίως κατά την άσκηση των καθηκόντων της διεύθυνσης, είτε ανατίθενται από το Δήμαρχο.
2. ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Κάθε τμήμα έχει την ευθύνη για τη νόμιμη, σωστή και αποδοτική λειτουργία των γραφείων που το συγκροτούν, κάτω από την ενιαία διεύθυνση του Προϊσταμένου του Τμήματος και με τις αρμοδιότητες που ορίζονται για το καθένα από αυτά. Ειδικότερα: Εισηγούνται ιεραρχικά τα θέματα της αρμοδιότητάς τους. Έχουν την ευθύνη για τον έλεγχο και τη θεώρηση όλων των εγγράφων των γραφείων της δικαιοδοσίας τους. Έχουν τη φροντίδα και την ευθύνη για τη νόμιμη, έγκαιρη και σωστή διεκπεραίωση των υποθέσεων της αρμοδιότητάς τους. Για το σκοπό αυτό συνεργάζονται, βοηθούν, συντονίζουν και κατευθύνουν τους υπαλλήλους που υπηρετούν μαζί τους, για τη θεμελίωση των συναφών προς τις αρμοδιότητες αυτών, ενεργειών της διοίκησης του Δήμου, σε σωστή και νόμιμη βάση, εξυπηρετώντας κατά κύριο λόγο, τα συμφέροντα του Δήμου και των δημοτών.
Οι προϊστάμενοι αυτών συζητάνε και ανάλογα συμφωνούν ή όχι, τροποποιώντας τις υπηρεσιακές εισηγήσεις των υπαλλήλων της δικαιοδοσίας τους, με ενυπόγραφη πάντοτε σημείωσή τους στο σχέδιο των εγγράφων, με παράλληλη υποχρέωση σε μια τέτοια περίπτωση, έγκαιρης και αιτιολογημένης ενημέρωσης του Δημάρχου.
Μεριμνούν για τις τοιχοκολλήσεις των ανακοινώσεων και για την κοινοποίηση των διακηρύξεων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους, είτε αυτές προέρχονται από το Δήμο, είτε αποτελούν παραγγελία ή παράκληση διαφόρων άλλων Αρχών.
Μεριμνούν και εποπτεύουν τη γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών, ή εκείνων με κάποια υπεύθυνη ιδιότητα συναλλάσσονται με το Δήμο για λογαριασμό της υπηρεσίας που εκπροσωπούν και επιλαμβάνονται δισεπίλυτων θεμάτων, παίρνοντας πρωτοβουλία για την υπέρ του πολίτη νόμιμη λύση τους.
Καταρτίζουν σε πρώτο βαθμό τις εκθέσεις υπηρεσιακής ικανότητας του προσωπικού που υπάγεται διοικητικά στο Τμήμα τους.
Εισηγούνται ιεραρχικά τη λήψη μέτρων για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας τους.
Παραλαμβάνουν την αλληλογραφία που ανάγεται στην αρμοδιότητάς τους και τη διανέμουν στους υπ' αυτούς υπαλλήλους.
Συγκεντρώνουν στοιχεία δραστηριότητας και προόδου των λειτουργιών της υπηρεσίας τους, συντάσσουν και τηρούν εποπτικούς πίνακες, τηρούν στατιστικά και άλλα χρήσιμα στοιχεία για τη σύνταξη προγραμμάτων στα αντικείμενα της αρμοδιότητάς τους.
Προμηθεύουν τα γραφεία της δικαιοδοσίας τους με τα απαραίτητα βοηθήματα, για τη διευκόλυνσή τους και κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
3. ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΛΟΙΠΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Τοποθετημένο το προσωπικό, ανεξάρτητα από την εργασιακή του σχέση, εκτελεί την εργασία που του έχει ανατεθεί με προσοχή, επιμέλεια και ευσυνειδησία, κάτω από τις οδηγίες και κατευθύνσεις των προϊσταμένων του, σύμφωνα με τους Νόμους, τους κανονισμούς και τις οδηγίες των αρμόδιων Αρχών, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της υπηρεσιακής μονάδας που είναι.
Ειδικότερα, εκείνοι που χειρίζονται ή χρησιμοποιούν μηχανήματα ή οχήματα, εργαλεία, διάφορες συσκευές κ.λ.π. είναι υπεύθυνοι για κάθε αδικαιολόγητη απώλεια, φθορά, καταστροφή ή βλάβη σε βάρος τρίτων, κυρίως όταν αυτή οφείλεται σε αμέλεια ή κακή χρήση.
Οι συντάκτες των εγγράφων, αποφάσεων, μελετών και αλληλογραφίας γενικά, μονογράφουν αυτά και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ακρίβεια των πραγματικών περιστατικών και στοιχείων που αναφέρονται σε αυτά και προκύπτουν από τα τηρούμενα βιβλία ή άλλα παραστατικά της υπηρεσίας.
Αναφέρουν στον άμεσο προϊστάμενό τους προφορικά ή γραπτά για τις υποθέσεις που εκκρεμούν και δεν μπορούν να επιλυθούν ή έστω να προωθηθούν γρήγορα ή μέσα στις προθεσμίες που έχουν τηρηθεί.
Οι κλητήρες ασκούν τα εξής καθήκοντα:
Οι κλητήρες του Δήμου ασκούν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες τους, με την επίβλεψη και τις οδηγίες του Προϊσταμένου του Γραφείου τους. Επισημαίνουν τις φθορές που επέρχονται στο κτίριο ή τα έπιπλα γενικά και αναφέρουν αμέσως στον προϊστάμενό τους.
Σε ώρες που δεν βρίσκονται σε εξωτερική υπηρεσία, οφείλουν να παραμένουν στο γραφείο τους, ασχολούμενοι σε δουλειές που τους ανατίθενται σύμφωνα με όσα έχουν κανονιστεί με αποφάσεις του Δημάρχου.
Οι κλητήρες μεταφέρουν την αλληλογραφία που διαβιβάζεται με το Ταχυδρομείο, μεταφέρουν όσα έγγραφα διακινούνται από γραφείο σε γραφείο και επιδίδουν στους ενδιαφερόμενους την προς αυτούς απευθυνόμενη αλληλογραφία με ειδοποιήσεις, προσκλήσεις, επιστολές, έγγραφα.
Μεταβαίνουν με εντολή του Προϊσταμένου τους και μόνο, στις υπηρεσίες της Περιφέρειας, στα Υπουργεία ή σε άλλες Υπηρεσίες για τη διεκπεραίωση υπηρεσιακών υποθέσεων.
Οι κλητήρες δεν αποχωρούν από την υπηρεσία τους πριν ελέγξουν και διαπιστώσουν ότι έχουν ασφαλιστεί τα γραφεία, οι βιβλιοθήκες, τα αρχεία κ.λ.π. ότι έχουν κλειστεί καλά οι πόρτες και τα παράθυρα, ότι έχουν ελευθερωθεί οι πρίζες και γενικά, ότι όλα έχουν καλώς και εξασφαλίζουν την ασφάλειά τους και την ομαλή λειτουργία τους.
Οι κλητήρες εκτελούν κάθε εργασία που προσιδιάζει στη φύση των γενικών καθηκόντων τους και επιβάλλεται από τις υπηρεσιακές ανάγκες του Δήμου.
Οφείλουν επίσης να συμπεριφέρονται με ιδιαίτερη ευπρέπεια και σεβασμό προς τους δημότες και τους επισκέπτες του Δήμου.
Υποχρεούνται να παρίστανται στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όποτε τους ζητηθεί.
Οι καθαρίστριες έχουν τις εξής υποχρεώσεις:
Εντάσσονται σε ειδικό πρόγραμμα εργασίας, νομίμως εγκεκριμένο, ώστε να τους παρέχεται η δυνατότητα να εκπληρώνουν την αποστολή τους στον ενδεδειγμένο χρόνο, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε δημοτικής υπηρεσίας.
Προβαίνουν στον επιμελημένο καθαρισμό και στην ευπρεπή εμφάνιση όλων των υπηρεσιακών χώρων και των επίπλων που βρίσκονται σε αυτούς καθώς και των σχολικών κτιρίων, μηδέ εξαιρουμένων και των τουαλετών και των λοιπών βοηθητικών διαμερισμάτων.
Αναφέρουν στον άμεσο προϊστάμενό τους ευθύς αμέσως κάθε παρατήρησή τους, σχετικά με την απώλεια ειδών, φθορά σε έπιπλα και σκεύη και με συμβάντα ασυνήθιστα ή αδικαιολόγητα που κίνησαν τη προσοχή τους και που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια γενικά των κτιρίων και των χώρων, την καθαριότητα των οποίων επιμελούνται.
Οι σχολικοί φύλακες και οι φύλακες δημοτικών κτιρίων, έχουν τις εξής υποχρεώσεις:
Επιτηρούν την καλή κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και των κοινόχρηστων υπαίθριων χώρων των σχολείων και δημοτικών κτιρίων. Ελέγχουν την είσοδο εξωσχολικών ατόμων σε χώρους των σχολείων.
Διαπιστώνουν την καλή λειτουργία του φωτισμού, των υδραυλικών και λοιπών εγκαταστάσεων των σχολείων.
Επιβλέπουν την ασφάλιση των χώρων και ενημερώνουν αμέσως για οποιοδήποτε συμβάν το Διευθυντή του Σχολείου, το αρμόδιο προσωπικό του Δήμου και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες (π.χ. Αστυνομική Αρχή, Πυροσβεστική κ.λ.π.) Υπογράφουν και συμπληρώνουν το δελτίο συμβάντων-παρουσίας ασκούμενου με την έναρξη και λήξη της βάρδιας τους καθώς και το βιβλίο παράδοσης του εξοπλισμού τους.
Οι φύλακες είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη των κτιρίων που στεγάζονται δημοτικές υπηρεσίες, των χώρων στους οποίους έχουν αποθηκευτεί μόνιμα ή πρόσκαιρα διάφορα είδη, υλικά ή μηχανήματα του Δήμου, του Νεκροταφείου κ.λ.π.
Το προσωπικό καθαριότητας των Νηπιακών και Βρεφονηπιακών Σταθμών εκτελεί κάθε υπηρεσία που του ανατίθεται από τον υπεύθυνο προκειμένου να εξασφαλισθεί η απαιτούμενη υγιεινή και καθαριότητα.
Τα καθήκοντα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή είναι:
• | Κατευθύνει κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής δραστηριότητας του ωδείου |
• | Επιβλέπει την τήρηση των νόμων και των κανονισμών του ωδείου |
• | Συγκαλεί συνελεύσεις του διδακτικού προσωπικού |
• | Διαρρυθμίζει τις σχέσεις δασκάλων - σπουδαστών - κηδεμόνων |
• | Ελέγχει την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος |
• | Καταρτίζει την ύλη του εκπαιδευτικού προγράμματος σύμφωνα με τους προβλεπόμενους από το Υπουργείο Πολιτισμού κανονισμούς |
• | Ενημερώνεται και προωθεί νέα εκπαιδευτικά προγράμματα |
• | Συντάσσει τα θέματα των εξετάσεων |
• | Προβαίνει στις προβλεπόμενες απ' τους κανονισμούς εξετάσεις τους ωδείου |
• | Συγκαλεί τις εξεταστικές επιτροπές για τις προβλεπόμενες από τους κανονισμούς εξετάσεις |
• | Επιβλέπει την πρόοδο των τμημάτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς |
• | Υπογράφει τα έγγραφα που αποστέλλονται στο Υπουργείο Πολιτισμού καθώς και όποιο άλλο εξερχόμενο έγγραφο εκπαιδευτικού χαρακτήρα |
• | Τηρεί τα αρχεία του ωδείου (μαθητολόγια, εξετάσεις, βεβαιώσεις, κ.λ.π.) |
• | Οργανώνει και επιμελείται των σπουδαστικών συναυλιών του ωδείου στο πλαίσιο της μουσικής εκπαίδευσης. |
Καθήκοντα επιμορφωτών - καλλιτεχνών
Οι επιμορφωτές - καλλιτέχνες τηρούν το ωράριο πλήρους εργασίας που ισχύει για το προσωπικό των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης σύμφωνα με το άρθρο 36 του νόμου [Ν] 3584/2007. Ειδικότερα δε, όσοι παρέχουν διδακτική εργασία απασχολούνται κατά ανώτατο όριο 30 ώρες εβδομαδιαίως σε αμιγώς διδακτική εργασία, οι δε λοιπές ώρες αναλογούν σε υπηρεσίες συναφείς με το διδακτικό έργο όπως, ενημέρωση μαθητών και γονέων τους για την πρόοδο των εκπαιδευομένων μαθητών, προετοιμασία μαθημάτων, έλεγχος προόδου μαθητών, συμμετοχή σε επιτροπές για διδακτικά θέματα και εκδηλώσεις της Υπηρεσίας και λοιπές δραστηριότητες αυτής ή διοικητική εργασία που προκύπτει στα πλαίσια των καθηκόντων τους.
Ειδικότερες Αρμοδιότητες Διευθυντή ανά Διεύθυνση
1. Διευθυντής Διοικητικών Υπηρεσιών
Πλέον των προαναφερομένων γενικών αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής Διοικητικών Υπηρεσιών έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Οργάνωση υπηρεσίας υποδοχής παραπόνων των πολιτών. |
• | Συντονισμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων προσωπικού. |
• | Είναι υπεύθυνος για τις μεθόδους έγκρισης και διόρθωσης εγγράφων. |
• | Τελικός έλεγχος εποχικών προσλήψεων. |
• | Μεριμνά για την εφαρμογή συστημάτων αρίθμησης/ πρωτοκόλλου. |
• | Μεριμνά για την ταχεία εξυπηρέτηση των πολιτών. |
• | Εκπονεί πρόγραμμα ανθρώπινου δυναμικού, που προσδιορίζει τη ζήτηση του ανθρώπινου παράγοντα στο Δήμο. |
• | Μεριμνά για τη σύνταξη ή τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες Διευθύνσεις του. |
• | Είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη έκδοση της μισθοδοσίας του προσωπικού του Δήμου. |
2. Διευθυντής Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών Κ.Ε.Π.
Πλέον των προαναφερομένων γενικών αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής ΚΕΠ έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Είναι αρμόδιος και επιμελείται, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων, για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις άλλες Διευθύνσεις του Δήμου έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού της Διεύθυνσης. |
3. Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών Πλέον των προαναφερόμενων Γενικών Αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Έχει την ευθύνη σε συνεργασία με το διοικητικά υπερκείμενο επίπεδο, τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς για τους στόχους και τα προγράμματα δράσης του Δήμου. |
• | Μεριμνά για την έγκαιρη αγορά και προμήθεια κάθε είδους υλικών και εξοπλισμού για τις ανάγκες του Δήμου, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες διευθύνσεις. |
• | Είναι υπεύθυνος του χρηματοοικονομικού ελέγχου του Δήμου και του οικονομικού προγραμματισμού των έργων του. |
• | Είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση των δαπανών του Δήμου και την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησής του. |
• | Είναι υπεύθυνος για τη σωστή σύνταξη του προϋπολογισμού καθώς και των επί μέρους προϋπολογισμών των διαφόρων δράσεων του Δήμου. |
• | Είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη καταβολή της μισθοδοσίας του προσωπικού του Δήμου. |
4. Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομικών Εφαρμογών.
Πλέον των προαναφερομένων γενικών αρμοδιοτήτων, ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομικών Εφαρμογών, έχει τις πιο κάτω αρμοδιότητες:
• | Υπεύθυνος για την τεχνική υποστήριξη της ακίνητης περιουσίας του Δήμου. |
• | Υπεύθυνος για την οργάνωση ενός συστήματος συντήρησης των ακινήτων περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και των κοινόχρηστων χώρων. |
• | Υπεύθυνος του χρονικού προγραμματισμού των τεχνικών έργων. |
• | Συντονισμός της επικοινωνίας της Διεύθυνσης με τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας (π.χ. ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λ.π.). |
• | Είναι αρμόδιος και επιμελείται, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων, για την για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις άλλες Διευθύνσεις του Δήμου έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού της Διεύθυνσης. |
5. Διευθυντής Περιβάλλοντος
Πλέον των προαναφερόμενων γενικών αρμοδιοτήτων, ο Διευθυντής Υπηρεσιών Περιβάλλοντος έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Υπεύθυνος του χρονικού προγραμματισμού των υπηρεσιών περιβάλλοντος (καθαριότητας, πρασίνου κ.λ.π.) |
• | Είναι αρμόδιος και επιμελείται, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων, για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις άλλες Διευθύνσεις του Δήμου έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού της Διεύθυνσης. |
6. Διευθυντής Πολιτισμού και Αθλητισμού Πλέον των προαναφερόμενων Γενικών Αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής Πολιτισμού και Αθλητισμού, έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Είναι αρμόδιος και επιμελείται, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων, για την εφαρμογή των σύγχρονων απόψεων του πολιτισμού και αθλητισμού, προτείνοντας ενιαίο πρόγραμμα. |
• | Είναι αρμόδιος για την εύρυθμη λειτουργία των καλλιτεχνικών και αθλητικών προγραμμάτων, το προσωπικό, και την υλικοτεχνική υποδομή των τμημάτων πολιτισμού και αθλητισμού και τη τήρηση του κανονισμού λειτουργίας. |
• | Εισηγείται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου κάθε θέμα που αφορά στη λειτουργία, στο προσωπικό, και την υλικοτεχνική υποδομή των τμημάτων όπως - αριθμό και ειδικότητες του προσωπικού που είναι αναγκαίο προκειμένου να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία των προγραμμάτων -στο παιδαγωγικό υλικό και πάσης φύσεως εξοπλισμό-τις απαραίτητες εργασίες για την επισκευή και συντήρηση των κτιρίων και του εξοπλισμού τους. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις Διευθύνσεις Διοικητικών-ΚΕΠ και Οικονομικών Υπηρεσιών έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού της Διεύθυνσης. |
7. Διευθυντής Παιδείας και προσχολικής αγωγής νηπιακών και βρεφονηπιακών σταθμών Πλέον των προαναφερόμενων Γενικών Αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής της Παιδείας και προσχολικής αγωγής νηπιακών και βρεφονηπιακών σταθμών έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Είναι αρμόδιος και επιμελείται, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων, για την εφαρμογή των σύγχρονων απόψεων της παιδαγωγικής και ψυχολογίας, προτείνοντας ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα. |
• | Είναι αρμόδιος για την εύρυθμη λειτουργία των βρεφικών σταθμών, το προσωπικό, τους γονείς και την υλικοτεχνική υποδομή των τμημάτων προσχολικής αγωγής και την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας. |
• | Εισηγείται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου κάθε θέμα που αφορά στη λειτουργία, στο προσωπικό, στους γονείς και την υλικοτεχνική υποδομή των τμημάτων όπως - αριθμό και ειδικότητες του προσωπικού που είναι αναγκαίο προκειμένου να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία του κέντρου-στο παιδαγωγικό υλικό και πάσης φύσεως εξοπλισμό-τις απαραίτητες εργασίες για την επισκευή και συντήρηση των κτιρίων και του εξοπλισμού τους -την επιμόρφωση του προσωπικού. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις Διευθύνσεις Διοικητικών-ΚΕΠ και Οικονομικών Υπηρεσιών έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού των παιδικών σταθμών. |
• | Συντάσσει το διαιτολόγιο βρεφών και νηπίων με την υποστήριξη του παιδιάτρου. |
8. Διευθυντής Κοινωνικής Πολιτικής
Πλέον των προαναφερόμενων Γενικών Αρμοδιοτήτων ο Διευθυντής της Κοινωνικής Πολιτικής έχει τις πιο κάτω ειδικότερες αρμοδιότητες:
• | Συντονισμός θεμάτων κοινωνικής πρόνοιας. |
• | Εγκρίνει και υπογράφει τα αιτήματα των προϊσταμένων που αφορούν τις ανάγκες των τμημάτων τους. |
• | Συνεργάζεται αρμονικά με τις όλες Διευθύνσεις του Δήμου, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του σκοπού της Κοινωνικής Υπηρεσίας. |