Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση ΙΓ/2621/1980: Περί καθορισμού στον Πύργο απαιτουμένου αριθμού θέσεων σταθμεύσεως αυτοκινήτων, ειδικότερων θέσεων στις οποίες απαγορεύεται η δημιουργία χώρων σταθμεύσεως, του κυρίου και δευτερεύοντος οδικού δικτύου, καθώς και κάθε συναφούς λεπτομέρειας όπως προβλέπεται από το άρθρο 2 παράγραφος 4 του νόμου 960/1979 και το άρθρο 10 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 720/1979, (ΦΕΚ 536/Δ/1980), 27-09-1980.
Ο Νομάρχης Ηλείας
Έχοντας υπόψη:
1. Τον νόμο 960/1979 (ΦΕΚ 194/Α/1979) περί επιβολής υποχρεώσεων προς δημιουργίαν χώρων σταθμεύσεως αυτοκινήτων δια την εξυπηρέτησιν των κτιρίων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων και ειδικότερα το άρθρο 2 παράγραφος 4 αυτού.
2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 720/1979 (ΦΕΚ 216/Α/1979) περί ρυθμίσεως των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων εις πόλεις ή οικισμούς της Χώρας πληθυσμού άνω των 15000 κατοίκων και εις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και ειδικότερα το άρθρο 10 αυτού.
3. Την 9/1980 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύργου, η οποία έλαβε αφού ετέθησαν υπόψη προτάσεις του Συλλόγου Μηχανικών Νομού Ηλείας.
4. Την από Ιανουαρίου 1980 πρόταση ομάδας εργασίας του Συλλόγου Μηχανικών, στην οποία μετείχε και η υπάλληλος του Πολεοδομικού Γραφείου Αρχιτέκτονα Μηχανικού Κ. Κοτσά, όπου αναφέρεται διεξοδική αιτιολογία της σχετικής προτάσεως, καθώς και την παρόμοια αιτιολογία που αναφέρεται στην υπ' αριθμόν 9/1980 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Πύργου, αποφασίζουμε:
Α. Να καθορισθούν ως δρόμοι κυρίας κυκλοφορίας στην πόλη Πύργου οι εξής:
1. Η οδός Πατρών από την αρχή της ως τη διασταύρωση με τις οδούς Κοκκίνου και Επαμεινώνδα Χαριλάου.
2. Η οδός Ερμού.
3. Η οδός Ολυμπίων από την αρχή της, ως τη διασταύρωση με την οδό Γορτυνίας.
4. Η οδός Αλφειού από την αρχή της ως τη διασταύρωση με την οδό Ιφίτου.
5. Η οδός Πέλοπος.
6. Η οδός Γορτυνίας από τη διασταύρωση με την οδό Κιλκίς, μέχρι το ύψος της Πέλοπος.
7. Η οδός Κιλκίς, από τη διασταύρωση με την οδό Γορτυνίας, μέχρι οδού Αγίου Γεωργίου.
8. Ο προς την πλευρά του Σιδηροδρομικού Σταθμού κλάδος της οδού Υψηλάντου από την αρχή της μέχρι οδού Αγίου Γεωργίου.
9. Η οδός Γερμανού.
10. Η οδός 28ης Οκτωβρίου (πρώην Κατάκολου), από την αρχήν της μέχρι το ύψος της οδού Κοκκίνου.
11. Η οδός Κοκκίνου, το τμήμα της μεταξύ των οδών 28ης Οκτωβρίου και Μανωλόπουλου.
12. Η οδός Μανωλόπουλου, από την αρχή της ως τη διασταύρωση με την οδό Κοκκίνου.
Και όπως ειδικότερα οι παραπάνω δρόμοι σημειώνονται με κόκκινο χρώμα στο τοπογραφικό ρυμοτομικό διάγραμμα του σχεδίου πόλεως Πύργου με κλίμακα 1:5000.
Β. Την απαγόρευση της δημιουργίας χώρου σταθμεύσεως για λόγους αισθητικούς και Πολεοδομικούς στους δρόμους που περιβάλλουν την Κεντρική Πλατεία της πόλεως (Πλατεία Βασιλέως Κωνσταντίνου) και την εκκλησία του Αγίου Νικολάου, όπως ειδικότερα σημειώνεται με πράσινο χρώμα στο παραπάνω τοπογραφικό ρυμοτομικό διάγραμμα της πόλεως με κλίμακα 1:5000 και δρόμοι αυτοί είναι:
1. Η οδός Επαρχείου, από τη διασταύρωση με την οδό Κρεστενίου μέχρι το τέλος της.
2. Η οδός Κρεστενίου, από τη διασταύρωση με την οδό Επαρχείου στην Πλατεία Βασιλέως Κωνσταντίνου.
3. Οι κάθετοι προς την οδό 28ης Οκτωβρίου δρόμοι που περιβάλλουν την Πλατεία Βασιλέως Κωνσταντίνου μέχρι αντίστοιχα το ύψος των οδών Κρεστενίου και Παπασταθόπουλου.
Γ. Την ισχύ για τους υπόλοιπους δρόμους του Πύργου των απαγορευτικών διατάξεων του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 720/1979, ανάλογα με το πλάτος, την κλίση κ.λ.π.
Δ. Τον απαιτούμενο αριθμό θέσεων σταθμεύσεως ανάλογα με τη χρήση και το μέγεθος του κτιρίου ενιαία για ολόκληρη την πόλη Πύργου, ως εξής:
1. Για κατοικίες: Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 300 m2 επιφάνειας κτιρίου και όχι λιγότερο από μία θέση σταθμεύσεως για κάθε κατοικία ή διαμέρισμα εφόσον στο ίδιο κτίριο κατασκευάζονται περισσότερα από ένα διαμερίσματα, χωρίς να υπολογίζονται στην περίπτωση αυτή τα διαμερίσματα, με επιφάνεια μικρότερη από 100 m2.
2. Για γραφεία (δημόσια ή ιδιωτικά) μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 100 m2 κτιρίου και όχι λιγότερο από μία θέση για κάθε αυτοτελή χώρο γραφείου.
3. Για καταστήματα και γενικά για εμπορικές χρήσεις.
Μία θέση σταθμεύσεως, για κάθε 150 m2 επιφάνειας κτιρίου και όχι λιγότερο από μία θέση για κάθε κατάστημα, χωρίς να υπολογίζονται στην περίπτωση αυτή τα καταστήματα με επιφάνεια μικρότερη από 40 m2.
4. Για τις κατά την παραπάνω παράγραφο Δ3 χρήσεις και για τα καταστήματα μικτής λειτουργίας, εμπορίας τροφίμων ή άλλων ειδών (όπως εμπορικών, φαρμακευτικών, οπτικών ειδών, παντοπωλείων, κρεοπωλείων, πτηνοπωλείων, ιχθυοπωλείων κ.λ.π.) που διαθέτουν επιφάνεια πωλήσεως ίση ή μεγαλύτερη από 200 m2 αλλά όχι μεγαλύτερη από 500 m2 ο αριθμός θέσεων σταθμεύσεως δεν πρέπει να είναι μικρότερος από μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 80 m2 επιφάνειας πωλήσεως. Για επιφάνεια πωλήσεως ίση ή μεγαλύτερη από 500 m2 ο αριθμός των θέσεων σταθμεύσεως δεν πρέπει να είναι μικρότερος από μία θέση για κάθε 60 m2 επιφάνειας πωλήσεως.
Σαν επιφάνεια πωλήσεως εννοείται η επιφάνεια εξυπηρετήσεως της βασικής λειτουργίας του κτιρίου χωρίς να υπολογίζονται οι τυχόν βοηθητικοί ή αποθηκευτικοί χώροι.
Ε. Για εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, αναψυκτήρια, κέντρα διασκεδάσεως, αίθουσες θεαμάτων συμπεριλαμβανομένων και των Δημοτικών Μουσείων, καθώς και για τις υπόλοιπες παρεμφερείς χρήσεις: Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 60 m2, αίθουσα που εξυπηρετεί τη βασική λειτουργία του κτιρίου, χωρίς να υπολογίζονται οι χώροι εισόδου και εξόδου της αίθουσας καθώς και γενικά οι βοηθητικοί χώροι.
ΣΤ. Για Ξενοδοχεία: Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 15 κρεβάτια. Για ξενοδοχεία που διαθέτουν αίθουσες εστιατορίων, ζαχαροπλαστείων και γενικά αίθουσες θεαμάτων, εφαρμόζεται η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 720/1979 ειδικά για ξενοδοχεία δυναμικότητας μεγαλύτερης από 200 κρεβάτια, εκτός από τις παραπάνω θέσεις πρέπει να εξασφαλίζεται εμπρός από την είσοδο του ξενοδοχείου χώρος για στάθμευση ή στάση μεγάλων αυτοκινήτων (λεωφορείων, πούλμαν κ.λ.π.) υπολογιζόμενη σε μία θέση σταθμεύσεως μεγάλου αυτοκινήτου για κάθε 200 κρεβάτια.
Ζ. Για αποθήκες (στερούμενες προθήκης), εργαστήρια, βιοτεχνίες και γενικά κτίρια βιομηχανικών εγκαταστάσεων, καθώς και για υπόλοιπες παρεμφερείς χρήσεις.
Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 200 m2 επιφανείας κτιρίου.
Ειδικότερα για κτίρια των παραπάνω χρήσεων για τα οποία αναλογούν περισσότερα από 50 m2 επιφάνειας κτιρίου για κάθε απασχολούμενο άτομο πρέπει να υπολογίζεται μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 300 m2 επιφάνεια κτιρίου. Η πλήρωση των προϋποθέσεων της περιπτώσεως αυτής βεβαιώνεται σύμφωνα με τα στοιχεία που δίδονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Βιομηχανίας.
Η. Για Γηροκομεία Παιδικά - Εφηβικά άσυλα, καθώς και λοιπές παρεμφερείς χρήσεις. Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 30 κρεβάτια.
Θ. Για Νοσοκομεία, Κλινικές και Θεραπευτήρια. Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 15 κρεβάτια.
Ι. Για Εκπαιδευτήρια Ιδιωτικά ή Δημόσια Στοιχειώδους και Μέσης βαθμίδας εκπαιδεύσεως καθώς και λοιπές παρεμφερείς χρήσεις. Μία θέση σταθμεύσεως για 4 αίθουσες διδακτηρίου. Για Πανεπιστήμια Ανώτατα ή Ανώτερα Εκπαιδευτήρια και γενικά Εκπαιδευτικές Σχολές. Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 200 m2 επιφάνειας κτιρίου.
Στην επιφάνεια του κτιρίου δεν προσμετρούνται τυχόν κλειστοί χώροι γυμναστηρίου και γενικά χώροι αθλοπαιδιών.
ΙΑ. Για Γυμναστήρια, γήπεδα αθλοπαιδιών και γενικά για αθλητικές εγκαταστάσεις. Μία θέση σταθμεύσεως για κάθε 300 m2 επιφάνειας αθλήσεως. Στον αριθμό που προκύπτει κατά τα παραπάνω προστίθεται μία θέση για κάθε 30 θέσεις θεατών, εφ' όσον γι' αυτά τα κτίρια ή εγκαταστάσεις προβλέπονται κερκίδες, σύμφωνα με τις οποίες και υπολογίζεται ο αριθμός των θεατών.
ΙΒ. Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις των παραγράφων Α' έως και ΙΑ', εφ' όσον κατά τον υπολογισμό των θέσεων σταθμεύσεως προκύπτει υπόλοιπο επιφανείας κτιρίου μεγαλύτερο ή ίσο με το ήμισυ της οριζόμενης για μία θέση, αυτό λαμβάνεται σαν μία θέση. Εάν προκύπτει επιφάνεια μικρότερη από το ήμισυ της οριζόμενης για μία θέση, αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη.
ΙΓ. Τέλος για τις περιπτώσεις που προβλέπουν τα άρθρα 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 720/1979, εγκρίνει την αυτούσια εφαρμογή των διατάξεων του παραπάνω προεδρικού διατάγματος.
Την απόφαση αυτή συνοδεύει σχετικό σχέδιο που απέστειλε ο Δήμος Πύργου μαζί με την παραπάνω απόφασή του και θεωρεί η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών νομού Ηλείας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πύργος, 18-03-1980
Ο Νομάρχης