Απόφαση d23-14435-1135/16 - Άρθρο 4

Άρθρο 4: Φορείς υλοποίησης, λειτουργία και στελέχωση


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Φορείς Υλοποίησης Ως φορείς υλοποίησης των Κέντρων Κοινότητας ορίζονται οι Δήμοι και όλοι οι φορείς που συστήνονται και εποπτεύονται από αυτούς (Δημοτικά ΝΠΔΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις και λοιποί δημοτικοί φορείς).

 

2. Λειτουργία

 

2.1. Ωράριο Λειτουργίας Τα Κέντρα Κοινότητας λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή με ωράριο ημερήσιας λειτουργίας το οποίο, κατά την κρίση του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης α' βαθμού και με βάση τις δυνατότητές του σε ανθρώπινο δυναμικό, δύναται να εκτείνεται και πέραν της 17:00, ώρα λήξης του ωραρίου του τακτικού προσωπικού, προκειμένου να εξυπηρετεί τους πολίτες στο μεγαλύτερο δυνατό χρονικό εύρος. Το ακριβές ωράριο του Κέντρου Κοινότητας καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

 

2.2. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Οι Φορείς υλοποίησης υποχρεούνται να συντάσσουν Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος να περιλαμβάνει όλα τα θέματα αναφορικά με την οργάνωση και τη λειτουργία του Κέντρου Κοινότητας, ιδίως τα σχετικά με:

 

Τις διαδικασίες διοικητικής και οικονομικής οργάνωσης του Κέντρου Κοινότητας,
Τα καθήκοντα του απασχολούμενου προσωπικού,
Τις διαδικασίες ένταξης στις παρεχόμενες από το Κέντρο Κοινότητας υπηρεσίες και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά,
Την υποδοχή, καταγραφή και εξυπηρέτηση των ωφελούμενων μέσω ηλεκτρονικού συστήματος που εξασφαλίζει τη δυνατότητα συγκέντρωσης στοιχείων για τον αριθμό και τον τρόπο εξυπηρέτησής τους,
Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ωφελούμενων,
Τη μεθοδολογία οργάνωσης της παροχής των υπηρεσιών με έμφαση στο σεβασμό των δικαιωμάτων και των ιδιαίτερων αναγκών κάθε ωφελούμενου
Τις διαδικασίες τήρησης αρχείου και ατομικών φακέλων των ωφελούμενων, σε συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στο νόμο [Ν] 2472/1997,
Την τήρηση αρχείου κοινωνικών ιστορικών και συνεντεύξεων στις περιπτώσεις παροχής συμβουλευτικής δράσης, στο οποίο να πληρούνται οι προδιαγραφές του επιστημονικού απορρήτου,
Τις διαδικασίες αξιολόγησης της κατάστασης των ωφελούμενων,
Τη διασύνδεση του Κέντρου Κοινότητας με φορείς παροχής υπηρεσιών στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, υγείας, πρόνοιας και κοινωνικής επανένταξης,
Την προσέλκυση εθελοντών και την αξιοποίηση φοιτητών σε πρακτική άσκηση, καθώς και για τη σύνδεση με την κοινότητα και την τήρηση σχετικού μητρώου,
Την αξιοποίηση των παρεχόμενων πόρων για τη λειτουργία του Κέντρου Κοινότητας, συμπεριλαμβανομένης της προσέλκυσης πόρων από δωρεές.

 

3. Στελέχωση

 

3.1. Το Κέντρο Κοινότητας στελεχώνεται από υπαλλήλους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

 

3.2. Το Κέντρο Κοινότητας στελεχώνεται ανάλογα με τον πληθυσμό του οικείου Δήμου, και τουλάχιστον από δύο, υποχρεωτικά, υπαλλήλους, εκ των οποίων ο ένας θα πρέπει να είναι Κοινωνικός Λειτουργός, (ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας με άδεια άσκησης επαγγέλματος), πλήρους απασχόλησης. Ο Κοινωνικός Λειτουργός θα εκτελεί χρέη συντονιστή και βασικού υπευθύνου υλοποίησης των προγραμμάτων, των δράσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ θα μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου και την τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας.

 

3.3. Σε περίπτωση λειτουργίας του Κέντρου Κοινότητας με διευρυμένο ωράριο πέραν της 17.00 μ.μ., θα πρέπει καθ' όλη τη διάρκεια του ωραρίου αυτού να απασχολούνται στο Κέντρο δύο τουλάχιστον υπάλληλοι, εκ των οποίων ο ένας Κοινωνικός Λειτουργός, αμφότεροι δε να καλύπτουν και διοικητικά καθήκοντα.

 

3.4. Στις περιπτώσεις Κέντρου Κοινότητας διευρυμένου με παράρτημα Ρομά, σε Δήμο όπου ήδη λειτουργούσε Κέντρο Στήριξης Ρομά και Ευπαθών Ομάδων Πληθυσμού τότε, εάν στο προσωπικό του υπήρχε ήδη εργαζόμενος με ειδικότητα Κοινωνικού Λειτουργού, τότε αυτός μπορεί να αναλάβει το συντονισμό του Κέντρου Κοινότητας αναφοράς, σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει αυτό να στελεχωθεί υποχρεωτικά με Κοινωνικό Λειτουργό που θα έχει την ευθύνη λειτουργίας και συντονισμού. Στις περιπτώσεις όπου το ρόλο συντονιστή είχε Κοινωνιολόγος ή άλλος κοινωνικός επιστήμονας, τότε αυτός παραμένει συντονιστής του παραρτήματος, λόγω εμπειρίας.

 

3.5. Το Κέντρο Κοινότητας, ανάλογα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσης, δύναται να στελεχώνεται από προσωπικό πλήρους ή μερικής απασχόλησης, με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου ή μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, από τις κάτωθι ειδικότητες:

 

Πτυχιούχος ανώτατου ή τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος Κοινωνικών Επιστημών, ει δυνατόν με εμπειρία σε θέματα κοινωνικής πολιτικής και κοινωνικής προστασίας.
Ψυχολόγος ή σχολικός ψυχολόγος (πτυχιούχος ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος με άδεια άσκησης επαγγέλματος).
Επισκέπτης Υγείας ή Νοσηλευτής (πτυχιούχος ανώτατου ή τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος με άδεια άσκησης επαγγέλματος). Ελλείψει αυτού, βοηθός νοσηλευτή των σχολών ΤΕΕ/ΜΤΕΝΣ/ΙΕΚ/ΕΠΑΛ με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Πτυχιούχος ανώτατου ή τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος Οικονομικής Κατεύθυνσης ή Διοίκησης Επιχειρήσεων, ει δυνατόν με εμπειρία σε θέματα απασχόλησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού - Πτυχιούχος ανώτατου ή τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος με ειδίκευση ή/και εμπειρία στη μαθησιακή στήριξη και την δημιουργική ενασχόληση παιδιών (Νηπιαγωγοί, Εκπαιδευτικοί, Ειδικοί Παιδαγωγοί κ.λ.π.).
Διαμεσολαβητής για Ρομά και Ευπαθείς Ομάδες, τουλάχιστον Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (εκτός αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με το τυπικό αυτό προσόν), ο οποίος, σε κάθε περίπτωση θα έχει γνώση των κοινωνικών χαρακτηριστικών της κοινότητας και της διαλέκτου της - Υπάλληλος αρμόδιος για τη διοικητική υποστήριξη του Κέντρου, τουλάχιστον Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

3.6. Επιπρόσθετα, ένα Κέντρο, δια του φορέα υλοποίησής του, δύναται να συνάψει συμβάσεις έργου ή κατ' αποκοπή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών (π.χ. νομικές συμβουλές, υπηρεσίες υγείας όπου αυτές προβλέπονται ρητά).

 

3.7. Δύναται επίσης με τον ίδιο τρόπο να απασχολήσει βοηθητικό προσωπικό ή να συνάψει συμβάσεις για την εξασφάλιση της φύλαξης, της ασφάλειας, της καθαριότητας κ.λ.π., ανάλογα με τις ανάγκες του Κέντρου, με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ ή σύμβαση έργου. Σκόπιμο είναι, όπου καθίσταται δυνατό, να απασχολούνται και άτομα από τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, καθώς και εθελοντές, με βάση τις οδηγίες και κατευθύνσεις του τακτικού προσωπικού και την εποπτεία του Συντονιστή του Κέντρου.

 

3.8. Κάθε Κέντρο δύναται να έχει παραπάνω από ένα άτομο ανά ειδικότητα, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής παρέμβασης.

 

3.9. Το απαιτούμενο προσωπικό για την υλοποίηση της πράξης, προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις του θεσμικού πλαισίου και ειδικότερα του νόμου 2190/1994 όπως κάθε φορά ισχύει, για τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του.

 

3.10. Οι Φορείς Υλοποίησης οφείλουν να μεριμνούν για την επιμόρφωση και τη συνεχή υποστήριξη των στελεχών του Κέντρου Κοινότητας μέσω ειδικών προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς και άλλων ενδεδειγμένων σεμιναρίων, καθώς και για την ενημέρωσή τους επί εξειδικευμένων θεμάτων που αφορούν σε άτομα τα οποία πλήττονται από πολλαπλό κοινωνικό αποκλεισμό.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.