Απόφαση d3-26080/95 - Άρθρο 3

Κεφάλαιο 3: Λειτουργία εγκαταστάσεων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

3.1. Γενικά

 

Η διακίνηση των Αεροπορικών Καυσίμων στις Εγκαταστάσεις καυσίμων του αεροδρομίου είναι παρόμοια με την διακίνηση στις παράκτιες εγκαταστάσεις παραλαβής καυσίμων με πλοίο, με την προϋπόθεση ότι πρέπει να παίρνονται πρόσθετες προφυλάξεις για την διατήρηση της καθαρότητας του προϊόντος, ώστε να αποκλείεται τόσο η ύπαρξη νερού στο προϊόν όσο και η πρόσμιξη με ξένες ουσίες. Παρακάτω αναφέρονται ειδικά προβλήματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία των εγκαταστάσεων στα αεροδρόμια.

 

3.2. Δεξαμενές

 

3.2.1. Προδιαγραφές

 

Οι δεξαμενές για την αποθήκευση αεροπορικών καυσίμων είναι κάθετες κυλινδρικές υπέργειες ή οριζόντιες κυλινδρικές υπέργειες, υπόγειες, θαμμένες, ημιθαμμένες ή εγκιβωτισμένες.

 

Σ' όλες τις περιπτώσεις ο σχεδιασμός πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να εξασφαλίζεται η καλή αποστράγγιση της δεξαμενής.

 

3.2.2. Εξαρτήματα δεξαμενών

 

Για την καλύτερη ποιότητα του αεροπορικού καυσίμου και για την ασφαλέστερη διακίνηση, είναι επιθυμητό, να τοποθετούνται πρόσθετα εξαρτήματα. Αυτά μπορούν να είναι προειδοποιητικοί δείκτες υψηλής και χαμηλής στάθμης, βάνες διακοπής υψηλής στάθμης, αυτόματα συστήματα καταμέτρησης, πλωτές αναρροφήσεις με συρματόσχοινο ελέγχου και αντλίες αποστράγγισης.

 

3.3. Καθαρότητα προϊόντος

 

3.3.1. Φίλτρα και Υδατοδιαχωριστές.

 

Σ' όλα τα στάδια διακίνησης του προϊόντος, με πλοίο, τραίνο ή βυτιοφόρο όχημα, προς τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και από εκεί προς το hydrant ή προς τα ανεφοδιαστικά οχήματα (refuellers) πρέπει να παίρνονται μέτρα για τη διατήρηση της καθαρότητας του προϊόντος με τη χρήση κατάλληλων φίλτρων και υδατοδιαχωριστών. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα φίλτρα και οι υδατοδιαχωριστές είναι ενοποιημένα σε μια μονάδα.

 

Είναι σημαντικό τα φίλτρα και οι υδατοδιαχωριστές να αποστραγγίζονται κάθε ημέρα και να ελέγχονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα με πιστή τήρηση των οδηγιών ιδιαίτερα όσον αφορά την αλλαγή των στοιχείων στα φίλτρα.

 

3.3.2. Καθίζηση

 

Η καθίζηση (setting) είναι πολύ σημαντική για όλα τα Αεροπορικά προϊόντα. Για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος ώστε οι βενζίνες να μπορούν να καθιζάνουν για 45 λεπτά τουλάχιστον ενώ τα καύσιμα αεριωθουμένων 3 ώρες για κάθε μέτρο βάθους προϊόντος ή στο σύνολο 24 ώρες.

 

Στην περίπτωση που υπάρχει φίλτρο/υδατοδιαχωριστής κατά την είσοδο του προϊόντος στην δεξαμενή, τότε οι χρόνοι καθιζήσεως για τα καύσιμα αεριωθουμένων γίνονται:

 

Για οριζόντιες δεξαμενές 1 ώρα συνολικά.

 

Για κατακόρυφες δεξαμενές 2 ώρες συνολικά.

 

3.3.3. Πλωτές αναρροφήσεις

 

Είναι επιθυμητό να χρησιμοποιούνται πλωτές αναρροφήσεις. Αυτές πρέπει να είναι συνδεδεμένες με συρματόσχοινο, που να καταλήγει σε προσιτό σημείο της οροφής της δεξαμενής, ώστε να είναι δυνατός ο τακτικός έλεγχος της καλής λειτουργίας των πλωτών αναρροφήσεων.

 

3.4. Στατικός ηλεκτρισμός

 

3.4.1. Γενικά

 

Πρέπει να δίδεται μεγάλη προσοχή στην αποφυγή του στατικού ηλεκτρισμού, ιδιαίτερα στα πιο κάτω:

 

3.4.2. Γειώσεις

 

Όλα τα μέρη της εγκαταστάσεως πρέπει να βρίσκονται σε αγώγιμη συνέχεια μεταξύ τους και να είναι γειωμένα.

 

3.4.3. Ταχύτητες αντλήσεως

 

Για την αποφυγή δημιουργίας στατικού ηλεκτρισμού, η άντληση αεροπορικών καυσίμων πρέπει να γίνεται με όσο το δυνατόν μικρότερες ταχύτητες εισόδου στις δεξαμενές, μέχρι καλύψεως του σημείου εισόδου της δεξαμενής από το προϊόν. Η μέγιστη ενδεικνυόμενη ταχύτητα στην περίπτωση αυτή είναι ένα μέτρο ανά δευτερόλεπτο. Ο αγωγός πλήρωσης της δεξαμενής θα εκτείνεται σχεδόν μέχρι τον πυθμένα για την αποφυγή δημιουργίας στατικού ηλεκτρισμού λόγω ελεύθερης πτώσης του καυσίμου.

 

3.4.4. Μετρήσεις

 

Επί 15 λεπτά μετά το τέλος του γεμίσματος της δεξαμενής δεν πρέπει να επιτρέπεται η άνοδος στη δεξαμενή για μετρήσεις κ.λ.π.

 

3.4.5. Επιπλέοντα αντικείμενα μέσα στις δεξαμενές

 

Οποιαδήποτε αντικείμενα που μπορεί να πέσουν κατά λάθος μέσα στις δεξαμενές, πρέπει να αφαιρούνται αμέσως και οπωσδήποτε πριν το επόμενο γέμισμα της δεξαμενής.

 

3.4.6. Αποφυγή μείγματος προϊόντων

 

Συνήθως τα βυτιοφόρα ή τα ανεφοδιαστικά οχήματα χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένο αεροπορικό καύσιμο και πρέπει να αποφεύγεται η εναλλακτική χρήση τους για άλλο προϊόν. Όταν όμως τα οχήματα αυτά πρέπει να γεμίσουν με διαφορετικό προϊόν από ότι είχαν προηγουμένως, τότε πρέπει να παίρνονται ιδιαίτερες προφυλάξεις.

 

3.5. Οδηγίες διακίνησης και αρχεία

 

3.5.1. Οδηγίες Διακίνησης

 

Για την ασφαλή διακίνηση των Αεροπορικών προϊόντων αλλά και για την ασφάλεια του προσωπικού των εγκαταστάσεων, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες και το είδος της εγκαταστάσεως, πρέπει να υπάρχουν εγχειρίδια με οδηγίες οι οποίες πρέπει να είναι απλές και σαφείς.

 

3.5.2. Αρχεία

 

Όλα τα κύρια μέρη της εγκαταστάσεως πρέπει να είναι καταγραμμένα και αριθμημένα, πχ. Δεξαμενές, φίλτρα, ανεφοδιαστικά οχήματα, φρεάτια hydrant και πυροσβεστήρες. Εκεί θα αναφέρονται έλεγχοι ή εργασίες που γίνονται όπως π.χ. πότε καθαρίστηκαν ή ελέγχθηκαν ή αλλάχθηκαν τα φίλτρα, πότε ελέγχθηκαν οι πυροσβεστήρες και οι μάνικες εφοδιασμού κ.λ.π.

 

Αρχεία ελέγχων ηλεκτρικού ή μηχανολογικού εξοπλισμού χρειάζονται επίσης για την παρακολούθηση της καλής λειτουργίας της εγκατάστασης και του εξοπλισμού.

 

3.6. Ειδικά προϊόντα

 

Επιπλέον των Αεροπορικών καυσίμων ή λιπαντικών, μπορεί να αποθηκευθούν στις εγκαταστάσεις και άλλα προϊόντα όπως π.χ. μείγμα μεθανόλης, αντιπαγωτικό, σύνθετα λιπαντικά και απιονισμένο νερό.

 

Η ίδια προσοχή πρέπει να δίνεται και στη διακίνηση αυτών των προϊόντων, ιδιαίτερα όταν αυτά είναι διαβρωτικά, δηλητηριώδη ή τοξικά.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.