Απόφαση ypa-d3-a-28313-9440/15

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/28313/9440/2015: Χορήγηση Άδειας Ίδρυσης Αεροδρομίου - πεδίου προσγείωσης - Κατηγορίας Β' υπερελαφρών αεροσκαφών στην περιοχή Νέα Σύλλατα του Δήμου Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/28313/9440/2015: Χορήγηση Άδειας Ίδρυσης Αεροδρομίου - πεδίου προσγείωσης - Κατηγορίας Β' υπερελαφρών αεροσκαφών στην περιοχή Νέα Σύλλατα του Δήμου Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, (ΦΕΚ 2508/Β/2015), 20-11-2015.

 

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

α) Του νόμου [Ν] 211/1947, άρθρο 28 (ΦΕΚ 35/Α/1947) περί Κύρωσης της Σύμβασης του Σικάγο.

 

β) Του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970, άρθρο 11, εδάφιο στ' (ΦΕΚ 238/Α/1970) Περί ιδρύσεως Διεύθυνσης Εναέριων Μεταφορών στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων όπως τροποποιήθηκε με το νόμο [Ν] 1340/1983 άρθρο 2 (ΦΕΚ 35/Α/1983).).

 

γ) Του νόμου [Ν] 1815/1988, άρθρο 9, παράγραφος 2 (ΦΕΚ 250/Α/1988) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 23 παράγραφος 2 του νόμου 3333/2005 (ΦΕΚ 91/Α/2005).

 

δ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989, άρθρο 7 (ΦΕΚ 28/Α/1989) Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

ε) Του νόμου 3913/2011 (ΦΕΚ 18/Α/2011) περί Αναδιοργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις.

 

στ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002 (ΦΕΚ 137/Α/2002) περί Ίδρυσης, κατασκευής, εξοπλισμού, οργάνωσης, διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης πολιτικών αερολιμένων από φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδίως το άρθρο 12, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 348/2003 (ΦΕΚ 315/Α/2003).

 

ζ) Του προεδρικού διατάγματος 70/2015 Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, .... (ΦΕΚ 114/Α/2015).

 

η) Του προεδρικού διατάγματος 72/2015 Αποδοχή παραίτησης Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ 115/Α/2015).

 

θ) Του προεδρικού διατάγματος 73/2015 Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ 116/Α/2015).

 

ι) Του προεδρικού διατάγματος 74/2015 Αποδοχή παραίτησης του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και δικτύων (ΦΕΚ 117/Α/2015).

 

ι)α) Του προεδρικού διατάγματος 75/2015 Διορισμός Υφυπουργών (ΦΕΚ 117/Α/2015).

 

ι)β) Του άρθρου 1 παράγραφος 2.44 της υπ' αριθμόν 2105/2014 Απόφασης του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων περί Μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και δικαιώματος υπογραφής με εντολή Υπουργού στους Διοικητή, Υποδιοικητές, Γενικούς Διευθυντές και λοιπούς Προϊσταμένους οργανικών μονάδων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΦΕΚ 2230/Β/2014).

 

ι)γ) Το (ΦΕΚ 441/ΥΟΔΔ/2015) περί Αποδοχής παραίτησης του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και διορισμός νέου. (παράγραφος 2.22).

 

2. Το Παράρτημα 2, έκδοση 10η, τροποποίηση 39η της Σύμβασης του Σικάγο όπως ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/1614/514/2008 (ΦΕΚ 87/Β/2008) απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 2, το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου.

 

3. Το Παράρτημα 14 της Σύμβασης του Σικάγο, όπως αυτό ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/33387/10002/2007 (ΦΕΚ 1816/Β/2007) απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 14, Τόμος Ι, έκδοση 4η, τροποποίηση 7 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας περί αεροδρομίων-Σχεδιασμού και λειτουργιών αεροδρομίου το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου.

 

4. Την υπ' αριθμόν Δ3/Γ/35526/8161/2008 (ΦΕΚ 1810/Β/2008) απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Έγκριση Κανονισμού Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

 

5. Την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/26314/8802/2010 (ΦΕΚ 1360/Β/2010) απόφαση Διοικητή περί έγκρισης Κανονισμού Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών.

 

6. Την από 30-05-2013 αίτηση του Αεραθλητικού Πολιτιστικού Κέντρου Χαλκιδικής ΠΗΓΑΣΟΣ.

 

7. Την από 16-12-2013 αίτηση του Αεραθλητικού Πολιτιστικού Κέντρου Χαλκιδικής ΠΗΓΑΣΟΣ περί έκδοσης της αδείας στο όνομα του ιδιοκτήτη του χώρου.

 

8. Την υπ' αριθμόν 21364/10-10-2013 Πράξη Χαρακτηρισμού Έκτασης του Δασαρχείου νομού Χαλκιδικής.

 

9. Το υπ' αριθμόν ΙΣΤ' ΕΠΚΑ/Α/4367/2013 έγγραφο της ΙΣΤ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

10. Το υπ' αριθμόν Γενικού Βιβλίου Εκθέσεων 49/4466/2010 έγγραφο του Υποθηκοφυλακείου Βασιλικών με το οποίο ενεγράφη το υπ' αριθμόν 11373/2010 συμβόλαιο στα βιβλία μεταγραφών του Υποθηκοφυλακείου.

 

11. Την από 13-06-2014 Δήλωση Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) συνυποβαλλόμενη με την από 27-01-2014 συνοπτική Τεχνική Έκθεση.

 

12. Το υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ16/Β/1612/01-09-2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Υπηρεσιών ΕΚ.

 

13. Την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ3/Α/30592/7497/15-10-2013 Έγκριση Καταλληλότητας Πεδίου Προσγείωσης ΥΠΑΜ.

 

14. Την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/ΚΑΘΜ/ΑΡ/1771/17-03-2014 έκθεση αυτοψίας υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

15. Το υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ3/Α/8400/28-09-2015 Ενημερωτικό - Εισηγητικό Σημείωμα.

 

16. Το γεγονός ότι από την δημοσίευση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

1. Χορηγούμε Άδεια Ίδρυσης Αεροδρομίου Κατηγορίας Β υπερελαφρών αεροσκαφών κατά την έννοια των άρθρων 5 και 11 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στο πεδίο προσγείωσης που βρίσκεται στα Νέα Σύλλατα του Δήμου Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, με υπεύθυνο λειτουργίας τον Εφραιμίδη Απόστολο.

 

2. Η ισχύς της χορηγούμενης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας είναι αόριστος.

 

3. Στοιχεία και φυσικά χαρακτηριστικά του πεδίου προσγείωσης:

 

3.1. Σημείο Αναφοράς Αεροδρομίου (Aerodrome Reference Point), με συντεταγμένες 40° 19'50,97''Β και 023°09'02,57''Α.

 

3.2. Προσανατολισμός διαδρόμου 15/33.

 

3.3. Επιφάνεια διαδρόμου χωμάτινη.

 

3.4. Υψόμετρο διαδρόμου 113 m από μέση στάθμη θάλασσας.

 

3.5. Ο διάδρομος είναι μη ενόργανος.

 

3.6. Διαστάσεις διαδρόμου: μήκος 132 m, πλάτος 18 m.

 

3.7. Διαστάσεις ζώνης ασφαλείας (strip) 192 x 60 m.

 

3.8. Ζώνη ασφαλείας μήκους 30 m και στα δύο κατώφλια του διαδρόμου.

 

3.9. Τα κατώφλια Δ/Δ 15 και Δ/Δ 33 ταυτίζονται με τα ανωτέρω ορισθέντα άκρα.

 

3.10. Επιχειρησιακά δεδομένα διαδρόμου:

 

 

TORA

TODA

ASDA

LDA

RWY 15

132 m

132 m

132 m

132 m

RWY 33

132 m

132 m

132 m

132 m

 

3.11. Υπάρχει διαγράμμιση άξονα και κατωφλίων και σήμανση προσανατολισμού διαδρόμου.

 

3.12. Υπάρχει 1 ανεμούριο στην ανατολική πλευρά του διαδρόμου.

 

4. Υπάρχει ο απαιτούμενος διασωστικός εξοπλισμός, που είναι σύμφωνος με τον Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών Κατηγορίας Πυρασφάλειας 1.

 

5. Ο πυροσβεστικός εξοπλισμός του αεροδρομίου αντιστοιχεί σε κατηγορία πυρασφάλειας 1, για την οποία απαιτούνται, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγείωσης αεροσκαφών, κατ' ελάχιστο τα ακόλουθα:

 

5.1 Δεξαμενή νερού χωρητικότητας 230 λίτρων.

 

5.2 Σύστημα παραγωγής υγραφρού με δοχείο αφρού χωρητικότητας 14 λίτρων, δεξαμενή νερού χωρητικότητας 230 λίτρων και ρυθμό εκροής διαλύματος υγραφρού 230 λίτρων ανά λεπτό.

 

5.3 Τροχήλατοι πυροσβεστήρες ξηράς σκόνης 45 kg με ρυθμό εκροής 2.25 kg ανά δευτερόλεπτο και CO2 18 kg.

 

5.4 Όχημα για τη ρυμούλκηση του ανωτέρω εξοπλισμού.

 

5.5 Όλοι οι πυροσβεστήρες και το διασωστικό υλικό, πρέπει να παραμένουν σε άριστη κατάσταση, να επιθεωρούνται σε τακτική βάση και να βρίσκονται σε ετοιμότητα για άμεση χρήση, οποτεδήποτε πραγματοποιούνται πτήσεις αεροσκαφών στο πεδίο προσγείωσης.

 

6. Η χρησιμοποίηση του αεροδρομίου θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις:

 

6.1 Το αεροδρόμιο θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων υπερελαφρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας του υπεύθυνου λειτουργίας και των προσώπων που έχουν εξασφαλίσει την έγκριση του, χωρίς αμοιβή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση, με ευθύνη του υπεύθυνου λειτουργίας του αεροδρομίου, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας για την ασφαλή λειτουργία του.

 

6.2 Οι πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους και Διατάξεις, Διατάγματα, Κανονιστικές Αποφάσεις και Κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης-απογείωσης, λαμβανομένων υπόψη των επικρατουσών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

 

6.3 Ειδικότερα για το εν λόγω αεροδρόμιο υφίστανται οι παρακάτω περιορισμοί και προϋποθέσεις λειτουργίας:

 

6.3.1 Οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, όπως περιγράφονται στο AIP GREECE, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες της περιοχής.

 

6.3.2 θα εκτελούνται μόνο VFR πτήσεις.

 

6.3.3 Τα αεροσκάφη θα πρέπει να ακολουθούν τα διαλαμβανόμενα στο ΑΙΡ-Greece ENR 1.2.7 Communication requirements for VFR Flights και ENR 1.2.8 Transponder operation for VFR Flights.

 

6.3.4 Η δραστηριοποίηση του πεδίου θα γίνεται σε ημέρες και ώρες που δεν είναι ενεργοποιημένη η επικίνδυνη περιοχή της Ποτίδαιας (το πεδίο βρίσκεται εντός της του τρίτου σκέλους της LGD92) σύμφωνα με τους ισχύοντες Κανονισμό ΥΠΑΜ (ΦΕΚ 1360/Β/2010), τους κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας όπως περιγράφονται στο AIP GREECE και τους κανόνες των VFR πτήσεων.

 

6.3.5 Υποχρεωτική κατάθεση σχεδίου πτήσεως στην Υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία με κατόπιν τηλεφωνική επικοινωνία για επιβεβαίωση λήψης του σχεδίου.

 

6.3.6 Τα ΥΠΑΜ θα πρέπει να πετούν σε ύψος κάτω των 1000 ποδών. Για μεγαλύτερα ύψη απαιτείται έγκριση από την Υπηρεσία Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να εφαρμόζονται τα διαλαμβανόμενα στο AIP GREECE - ENR 1.2.8 Transponder operation for VFR flights.

 

6.3.7 Σε περίπτωση διεξαγωγής αεραθλητικής δραστηριότητας με αυξημένη χρήση του πεδίου, εκτός των παραπάνω θα πρέπει η έναρξη λειτουργίας του πεδίου να γίνεται μόνο κατόπιν εγκρίσεως από την Υπηρεσία Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία. Επίσης θα πρέπει να αναφέρονται ο αριθμός ΥΠΑΜ, τα ύψη και η διάρκεια πτήσης τους και να υπάρχει συνεχής τηλεφωνική επικοινωνία του υπεύθυνου λειτουργίας του πεδίου με την Υπηρεσία Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία καθ' όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας των ΥΠΑΜ. Προϋπόθεση είναι η έκδοση ΝΟΤΑΜ με την περιγραφή της δραστηριότητας, την έναρξη και το πέρας αυτής.

 

6.3.8 Στην περίπτωση επαναλαμβανόμενων δραστηριοτήτων, για τη διεξαγωγή των οποίων απαιτείται η έκδοση ΝΟΤΑΜ, η ισχύς της να μη διαρκεί πλέον των 7 ημερών.

 

6.3.9 Προ των πτήσεων επιβάλλεται η ενημέρωση για NOTAMs και μετεωρολογικά δεδομένα, με μέριμνα του υπεύθυνου λειτουργίας.

 

6.3.10 Ο υπεύθυνος λειτουργίας είναι υπεύθυνος για την συνεχή επιτήρηση - έλεγχο προς αποφυγή χρησιμοποίησης του εν λόγω αεροδρομίου για απογειώσεις προσγειώσεις ανεξέλεγκτων πτήσεων.

 

Όλα τα παραπάνω θα αναφέρονται μεταξύ άλλων στο Πλαίσιο Συνεργασίας που θα εκπονηθεί με ευθύνη του υπεύθυνου λειτουργίας του πεδίου σε συνεργασία με την Υπηρεσία ΕΕΚ του ΚΑΘΜ για τον καθορισμό των όρων λειτουργίας του πεδίου.

 

7. Παράβαση των όρων και περιορισμών των, από τις οικείες διατάξεις, καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Δημόσιας Ασφάλειας, Εθνικής Άμυνας και Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του αεροδρομίου, βαρύνει απευθείας τον υπεύθυνο λειτουργίας του αεροδρομίου ή τον χειριστή του αεροσκάφους κατά περίπτωση.

 

8. Ειδικά μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου - εξόδου για τη διενέργεια των κατά νόμο απαιτουμένων ελέγχων.

 

9. Επισημαίνεται ότι δημιουργία τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες περιορισμού εμποδίων και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής των επιφανειών αυτών, θα επιφέρει τη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του αεροδρομίου ή ακόμη και την άρση λειτουργίας του.

 

10. Η διενέργεια τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων του αεροδρομίου ανήκει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

11. Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του αεροδρομίου βαρύνουν τον κάτοχο της Άδειας.

 

12. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του αεροδρομίου, στις εγκαταστάσεις του κ.λ.π. ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

13. Η απόφαση αυτή μπορεί να ανακληθεί ή να τροποποιηθεί από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μονομερώς και ελεύθερα χωρίς οικονομική ή άλλη επιβάρυνση του Δημοσίου, αν ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν.

 

14. Ισχύς της παρούσας από δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 04-11-2015

 

Με εντολή Υπουργού

 

Ο Διοικητής

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.