Απόφαση ypa-d3-a-4330-1271/15

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/4330/1271/2015: Χορήγηση Άδειας Ίδρυσης και Λειτουργίας πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών ΑΡΑΧΘΟΥ - ΣΜΗΝΑΓΟΣ (Ι) ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΥΚΑΣ στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά νομού Άρτας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/4330/1271/2015: Χορήγηση Άδειας Ίδρυσης και Λειτουργίας πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών ΑΡΑΧΘΟΥ - ΣΜΗΝΑΓΟΣ (Ι) ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΥΚΑΣ στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά νομού Άρτας, (ΦΕΚ 295/Β/2015), 27-02-2015.

 

Ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

α) Του νόμου [Ν] 211/1947, άρθρο 28 (ΦΕΚ 35/Α/1947) περί Κύρωσης της Σύμβασης του Σικάγο.

 

β) Του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970, άρθρο 11, εδάφιο στ' (ΦΕΚ 238/Α/1970) Περί ιδρύσεως Διεύθυνσης Εναέριων Μεταφορών παρά το Υπουργείο Συγκοινωνιών και οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο [Ν] 1340/1983, άρθρο 2 (ΦΕΚ 35/Α/1983).

 

γ) Του νόμου [Ν] 1815/1988 (ΦΕΚ 250/Α/1988) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, και συγκεκριμένα το άρθρο 9, παράγραφος 2, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 23 παράγραφος 2 του νόμου 3333/2005 (ΦΕΚ 91/Α/2005).

 

δ) Του νόμου 3913/2011 (ΦΕΚ 18/Α/2011) περί Αναδιοργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις.

 

ε) Του άρθρου 67 Οργανωτικές αλλαγές στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του νόμου 4146/2013 Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος ... και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 90/Α/2013).

 

στ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989, άρθρο 7 (ΦΕΚ 28/Α/1989) Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

στ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002 (ΦΕΚ 137/Α/2002) περί Ίδρυσης, κατασκευής, εξοπλισμού, οργάνωσης, διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης πολιτικών αερολιμένων από φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδίως το άρθρο 12, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 348/2003 (ΦΕΚ 315/Α/2003).

 

ε) Του προεδρικού διατάγματος 24/2015 (ΦΕΚ 20/Α/2015) Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

 

στ) Του προεδρικού διατάγματος 25/2015 (ΦΕΚ 21/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

2. Το Παράρτημα 2, έκδοση 10η, τροποποίηση 39η της Σύμβασης του Σικάγου όπως ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/1614/514/2008 Απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 2, το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου (ΦΕΚ 87/Β/2008).

 

3. Το Παράρτημα 14 της Σύμβασης του Σικάγου, όπως αυτό ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/33387/10002/2007 Απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 14, Τόμος Ι, έκδοση 4η, τροποποίηση 7 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας περί αεροδρομίων - Σχεδιασμού και λειτουργιών αεροδρομίου το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου (ΦΕΚ 1816/Β/2007).

 

4. Την υπ' αριθμόν Δ3/Γ/35526/8161/2008 Απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Έγκριση Κανονισμού Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών (ΦΕΚ 1810/Β/2008), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

5. Την από 09-05-2011 έγγραφο της Αερολέσχης Δυτικής Ελλάδας για αδειοδότηση πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών.

 

6. Την υπ' αριθμόν 124/2011 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νικολάου Σκουφά Νομού Άρτας περί παραχώρησης -μίσθωσης στην Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας/2007 δημοτικής έκτασης 45 στρεμμάτων για την δημιουργία πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά.

 

7. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 7347/645/2011 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού περί διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την κατασκευή πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά.

 

8. Το υπ' αριθμόν 643/2011 έγγραφο του Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού περί άδειας χρήσης γης για την κατασκευή πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά.

 

9. Το με αριθμό πρωτοκόλλου ΓΕΑ/Α3/2/Φ. 551/ΑΔ.351206/Σ.64/2011 έγγραφο του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

 

10. Την έκθεση επιθεώρησης του πεδίου προσγείωσης.

 

11. Το υπ' αριθμόν Δ3/Α/1069/11-02-2015 Ενημερωτικό - Εισηγητικό Σημείωμα.

 

12. Το γεγονός ότι από την δημοσίευση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

1. Χορηγούμε Άδεια Ίδρυσης-Λειτουργίας Αεροδρομίου Κατηγορίας Β ελαφρών αεροσκαφών κατά την έννοια των άρθρων 5 και 12 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στο πεδίο προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών ΑΡΑΧΘΟΥ - ΣΜΗΝΑΓΟΣ (Ι) ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΥΚΑΣ στα Κολομόδια του Δήμου Νικολάου Σκουφά Νομού Άρτας με φορέα λειτουργίας την Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας.

 

2. Η ισχύς της χορηγούμενης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας είναι αόριστος.

 

3. Στοιχεία και φυσικά χαρακτηριστικά του πεδίου προσγείωσης:

 

3-1. Σημείο Αναφοράς Αεροδρομίου (Aerodrome Reference Point), στο μέσον του διαδρόμου με συντεταγμένες 39005' 14, 2'' Β και 20058' 17, 2'' Α.

 

3-2. Προσανατολισμός διαδρόμου 17/35.

 

3-3. Επιφάνεια διαδρόμου ασφάλτινη.

 

3-4. Υψόμετρο διαδρόμου 1 m από Μέση Στάθμη Θάλασσας.

 

3-5. Ο διάδρομος είναι μη ενόργανος.

 

3-6. Διαστάσεις διαδρόμου: μήκος 440 m, πλάτος 25 m.

 

3-7. Διαστάσεις ζώνης ασφαλείας (strip) 500 x 60 m.

 

3-8. Ζώνη ασφαλείας μήκους 30 m και στα δύο κατώφλια του διαδρόμου.

 

3-9. Τα κατώφλια Δ/Δ 17 και Δ/Δ 35 ταυτίζονται με τα ανωτέρω ορισθέντα άκρα.

 

3-10. Επιχειρησιακά δεδομένα διαδρόμου:

 

 

TORA

TODA

ASDA

LDA

RWY 17

440 m

440 m

440 m

440 m

RWY 35

440 m

440 m

440 m

440 m

 

3-11. Παρέχεται διαγράμμιση κατωφλίων άξονα διαδρόμου και πλευρικών ορίων.

 

3-12. Υπάρχουν δύο (2) ανεμούρια κοντά στα άκρα του διαδρόμου.

 

4. Υπάρχει ο απαιτούμενος διασωστικός εξοπλισμός, που είναι σύμφωνος με τον Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών Κατηγορίας Πυρασφάλειας 1.

 

5. Ο πυροσβεστικός εξοπλισμός του αεροδρομίου αντιστοιχεί σε κατηγορία πυρασφάλειας 1, για την οποία απαιτούνται, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγείωσης αεροσκαφών, κατ' ελάχιστο τα ακόλουθα:

 

5.1 Δεξαμενή νερού χωρητικότητας 500 λίτρων τροχήλατη.

 

5.2 Σύστημα παραγωγής υγραφρού με δοχείο αφρού χωρητικότητας 14 λίτρων, δεξαμενή νερού χωρητικότητας 230 λίτρων και ρυθμό εκροής διαλύματος υγραφρού 230 λίτρων ανά λεπτό.

 

5.3 Πυροσβεστήρα ξηράς σκόνης 45 kg με ρυθμό εκροής 2,25 kg/sec.

 

5.4 Όχημα για τη ρυμούλκηση του ανωτέρω εξοπλισμού.

 

5.5 Όλοι οι πυροσβεστήρες και το διασωστικό υλικό, πρέπει να παραμένουν σε άριστη κατάσταση, να επιθεωρούνται σε τακτική βάση και να βρίσκονται σε ετοιμότητα για άμεση χρήση οποτεδήποτε πραγματοποιούνται πτήσεις αεροσκαφών στο πεδίο προσγείωσης.

 

6. Η χρησιμοποίηση του αεροδρομίου θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις:

 

6.1 Το αεροδρόμιο θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων ελαφρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας του φορέα λειτουργίας και των προσώπων, που έχουν εξασφαλίσει την έγκρισή του χωρίς αμοιβή.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση, με ευθύνη του φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας για την ασφαλή λειτουργία του.

 

6.2 Οι πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους και Διατάξεις, Διατάγματα, Κανονιστικές Αποφάσεις και Κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης - απογείωσης, λαμβανομένων υπόψη των επικρατούντων καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

 

6.3 Ειδικότερα για το εν λόγω αεροδρόμιο υφίστανται οι παρακάτω περιορισμοί και προϋποθέσεις λειτουργίας:

 

6.3.1 Οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, όπως περιγράφονται στο AIR GREECE, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες της περιοχής. Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί η υποχρέωση υποβολής σχεδίου πτήσης από τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο AIR GREECE.

 

6.3.2 Οι πτήσεις θα εκτελούνται με κανόνες πτήσεων VFR.

 

6.3.3 Η έναρξη δραστηριοτήτων του πεδίου προσγείωσης θα πραγματοποιείται κατόπιν έγκρισης από τις Υπηρεσίες Ελέγχου Προσέγγισης της 131 ΣΜ.

 

6.3.4 Με μέριμνα του φορέα λειτουργίας, να υπάρχει συνεχής τηλεφωνική επαφή με την Υπηρεσία Ελέγχου Προσέγγισης της 131 ΣΜ, καθ' όλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.

 

6.3.5 Οι δραστηριότητες του αεροδρομίου δεν θα επηρεάζουν το επιχειρησιακό και εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας και δύναται να αναστέλλονται, οποτεδήποτε οι ανάγκες το επιβάλλουν, από τις αρμόδιες υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.

 

6.3.6 Προ των πτήσεων επιβάλλεται η ενημέρωση για NOTAMS και μετεωρολογικά δεδομένα, με μέριμνα του φορέα λειτουργίας.

 

6.3.7 Ο φορέας λειτουργίας είναι υπεύθυνος για την συνεχή επιτήρηση - έλεγχο προς αποφυγή χρησιμοποίησης του εν λόγω αεροδρομίου για απογειώσεις - προσγειώσεις ανεξέλεγκτων πτήσεων.

 

7. Παράβαση των όρων και περιορισμών των, από τις οικείες διατάξεις, καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Δημόσιας Ασφάλειας, Εθνικής Άμυνας και Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του αεροδρομίου, βαρύνει απευθείας τον φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου ή τον χειριστή του αεροσκάφους κατά περίπτωση.

 

8. Ειδικά μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου - εξόδου για τη διενέργεια των κατά νόμο απαιτουμένων ελέγχων.

 

9. Επισημαίνεται ότι δημιουργία τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες περιορισμού εμποδίων και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής των επιφανειών αυτών, θα επιφέρει τη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του αεροδρομίου ή ακόμη και την άρση λειτουργίας του.

 

10. Η διενέργεια τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων του αεροδρομίου ανήκει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

11. Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του αεροδρομίου βαρύνουν τον κάτοχο της Άδειας.

 

12. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του αεροδρομίου, στις εγκαταστάσεις του κ.λ.π. ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

13. Η απόφαση αυτή μπορεί να ανακληθεί ή να τροποποιηθεί από τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μονομερώς και ελεύθερα χωρίς οικονομική ή άλλη επιβάρυνση του Δημοσίου, αν ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν.

 

14. Ισχύς της παρούσας από δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 16-02-2015

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.