Εγκύκλιος 22906/12

Έγγραφο Β22906/1909/2012: Κοινοποίηση διατάξεων του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) και διευκρινήσεις επί αυτών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο Β22906/1909/2012: Κοινοποίηση διατάξεων του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) και διευκρινήσεις επί αυτών, 02-07-2012.

 

Σας στέλνουμε συνημμένα, σε φωτοαντίγραφο, για ενημέρωσή σας και τις δικές σας ενέργειες, απόσπασμα του ανωτέρω ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύτηκε ο νόμος 4070/2012 και συγκεκριμένα τα άρθρα 119 και 185, που αφορούν στις οδικές επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία. Οι ρυθμίσεις των άρθρων αυτών έχουν ως εξής:

 

1. Με τις ρυθμίσεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 119 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), παρέχεται η δυνατότητα στα ΚΤΕΛ που οργανώθηκαν σε Ανώνυμες Εταιρείες της β' μορφής του άρθρου 3 του νόμου 2963/2001 καθώς και αυτά που λόγω του μικρού στόλου λεωφορείων δεν μετατράπηκαν σε Ανώνυμες Εταιρείες, να οργανωθούν εφόσον το επιθυμούν σε ανώνυμες εταιρείες α' μορφής του άρθρου 3 του νόμου 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α/2001), χωρίς να τίθεται καταληκτική ημερομηνία για τη μετατροπή αυτή.

 

2. Με την παράγραφο 3 του άρθρου 119, τροποποιείται το άρθρο 25 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 246/2006 (ΦΕΚ 261/Α/2006) Γενικός Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ ΑΕ και των ΚΤΕΛ του νόμου 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α/2001) και βάσει της τροποποίησης αυτής, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, μετά του αναπληρωτή του, ορίζεται από την αντιπροσωπευτικότερη Ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ. Κατόπιν τούτου, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, ως αντιπροσωπευτικότερη Ομοσπονδία εργαζομένων στις μεταφορές, προς την οποία κοινοποιείται το παρόν, παρακαλείται να ενημερώσει τις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών, ώστε αυτές να προχωρήσουν στη συνέχεια στη συγκρότηση του Συμβουλίου Εφέσεων.

 

3. Με την παράγραφο 4 του άρθρου 119 του νόμου 4070/2012, αυξάνονται τα όρια ηλικίας των αστικών και υπεραστικών Λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης που ανήκουν ή είναι εντάσσονται σε ΚΤΕΛ (α) προκειμένου να δύνανται να τεθούν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία ως αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης και (β) για την υποχρεωτική απόσυρση τους από το συγκοινωνιακό έργο. Έτσι πλέον προϋπόθεση για να τεθεί σε κυκλοφορία, για λογαριασμό ΚΤΕΛ, λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης είναι να μην έχει συμπληρώσει τα 15 έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου δίχως να προσμετράται το έτος αυτό στον υπολογισμό της ηλικίας ενώ τα λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ μπορούν να εξυπηρετούν το συγκοινωνιακό έργο έως τη συμπλήρωση 27 ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου χωρίς το συνυπολογισμό του έτους αυτού.

 

Όσα Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα υπερβαίνουν ή είχαν υπερβεί το προϊσχύον όριο ηλικίας, (23 έτη), και δεν είχαν αποχαρακτηριστεί και αντικατασταθεί έως σήμερα δύνανται να εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν έως τη συμπλήρωση του νέου ορίου ηλικίας (27 έτη). Ομοίως μπορούν να επανακυκλοφορήσουν και τα λεωφορεία που είχαν αποχαρακτηριστεί λόγω συμπλήρωσης του προϊσχύοντος ορίου ηλικίας (23 έτη), χωρίς όμως να έχουν τεθεί σε κυκλοφορία με αλλαγή τύπου και χρήσης (λεωφορεία Ιδιωτικής Χρήσης), εφόσον αυτά όταν είχαν τεθεί σε κυκλοφορία ως Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης για λογαριασμό σε ΚΤΕΛ ήταν ηλικίας μικρότερης των 15 ετών.

 

Τα λεωφορεία αυτά μπορούν να εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν εφόσον υποστούν το προβλεπόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο και τροποποιηθεί η άδεια κυκλοφορίας αυτών με την αναγραφή του νέου ορίου ηλικίας, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 119 του νόμου 4070/2012.

 

4. Με την παράγραφο 5 του άρθρου 119 του νόμου 4070/2012, παρέχεται η δυνατότητα στους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης των ΚΤΕΛ ΑΕ ή τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης, να τοποθετούνται δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αποθήκευσης καυσίμων χωρίς την ανάγκη λήψης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας μετά όμως από την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας. Οι δεξαμενές αυτές επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνο για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων λεωφορείων των αντιστοίχων φορέων.

 

5. Με τις παραγράφους 7 και 10 του άρθρου 119, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στα τουριστικά λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης. Έτσι, ως όριο ηλικίας των τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης που είχαν τεθεί σε κυκλοφορία μετά από την έκδοση του νόμου 2446/1996 (ΦΕΚ 276/Α/1996), ορίζονται τα 27 έτη από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους (παράγραφος 10), ενώ ένα τουριστικό λεωφορείο μπορεί να αντικατασταθεί από καινούργιο ή μεταχειρισμένο προέλευσης εσωτερικού ή μεταχειρισμένο προερχόμενο από χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, εφόσον, για την περίπτωση θέσης σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων λεωφορείων αυτά δεν έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας (παράγραφος 7). Με τη ρύθμιση αυτή αίρεται ο περιορισμός του άρθρου 8 του νόμου 711/1977, όπως αντικαταστάθηκε με το νόμο 2446/1996 και παρέχεται η δυνατότητα στα υπεραστικά ή άλλα λεωφορεία, να αλλάζουν τύπο ή χρήση και να ταξινομούνται ως τουριστικά.

 

Με την παράγραφο 10, τα τουριστικά λεωφορεία που συμπληρώνουν το όριο ηλικίας, δεν μπορούν, προφανώς, να επανακυκλοφορήσουν ως τουριστικά λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης, χωρίς όμως να αποκλείεται η επανακυκλοφορία τους με αλλαγή χρήσης (ως Λεωφορεία Ιδιωτικής Χρήσης). Σε κάθε περίπτωση, τονίζεται η υποχρέωση του περιοδικού τεχνικού ελέγχου ενώ (κατ' αναλογία με τα προαναφερθέντα), ότι για τα τουριστικά λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης, των οποίων αυξάνεται το όριο ηλικίας, θα πρέπει να αντικατασταθεί η άδεια κυκλοφορίας με την αναγραφή της νέας ημερομηνίας υποχρεωτικής απόσυρσης.

 

6. Τέλος, με την παράγραφο 14 του άρθρου 185 του νόμου 4070/2012, ορίζεται το ίδιο όριο ηλικίας των 27 ετών και για τα σχολικά λεωφορεία Ιδιωτικής Χρήσης, κατ' αναλογία με τα ισχύοντα για τα λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης, δίχως να τροποποιείται το όριο για την πρώτη θέση τους σε κυκλοφορία ως σχολικών Λεωφορείων Ιδιωτικής Χρήσης (8 έτη). Είναι ευνόητο ότι έχει εφαρμογή και στην περίπτωση αυτή η υποχρέωση αλλαγής της άδειας κυκλοφορίας με την αναγραφή της νέας ημερομηνίας απόσυρσης καθώς και του περιοδικού τεχνικού ελέγχου.

 

7. Πέραν των ανωτέρω στα άρθρα 119 και 185 του νόμου 4070/2012 περιέχονται διατάξεις που αφορούν στον καθορισμό - με υπουργική απόφαση - του έργου οδικών μεταφορών που εξυπηρετείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ανώνυμη Εταιρεία (παράγραφος 6 του άρθρου 119), στη δυνατότητα καθιέρωσης - μετά από την έκδοση σχετική υπουργικής απόφασης - της υποχρέωσης των τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης να φέρουν ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα κατ' αναλογία με τα ισχύοντα για τα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης και Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης οχήματα (παράγραφος 9 του άρθρου 119), στη χρηματοδότηση της αντικατάστασης λεωφορείων ενταγμένων σε ΚΤΕΛ, τα οποία είχαν αντικατασταθεί και υποβληθεί σχετικές αιτήσεις πριν από την 31-07-2009 (παράγραφος 9 του άρθρου 119) καθώς και στη ρύθμιση της εξυπηρέτησης των διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών (παράγραφος 15 του άρθρου 185). Τα θέματα αυτά πάντως δε συνδέονται άμεσα με τις αρμοδιότητες των κατά τόπους Περιφερειακών Διευθύνσεων Μεταφορών & Επικοινωνιών ή Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, οπότε δεν αναλύονται περαιτέρω στο παρόν. Όταν πάντως απαιτηθεί θα ενημερωθείτε σχετικά.

 

Το παρόν αποστέλλεται και στις Ομοσπονδίες των ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων με την παράκληση ενημέρωσης των μελών τους.

 

Ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.