Εγκύκλιος 25/05 - Άρθρο 4

Άρθρο 4: Προκαταρκτικές εργασίες του κυρίου του έργου για την ανάθεση των συμβάσεων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Η υποχρεωτική προετοιμασία του Κυρίου του έργου για την ανάθεση σύμβασης εκπόνησης μελέτης και παροχής συναφών υπηρεσιών αποτελεί καινοτομία του νέου Νόμου.

 

Στο άρθρο αυτό ορίζονται οι απολύτως αναγκαίες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο Κύριος του έργου για την προπαρασκευή της ανάθεσης των συμβάσεων.

 

Καταρχήν συντάσσεται φάκελος του έργου που περιέχει υποχρεωτικά συγκεκριμένα στοιχεία (παράγραφος 1). Ο φάκελος επικαιροποιείται συνεχώς σε όλα τα στάδια έγκρισης των μελετών, συνοδεύει το έργο μέχρι την παραλαβή του και σκοπός της θέσπισής του είναι να αποτελέσει χρήσιμη πηγή δεδομένων για τους εμπλεκόμενους σε όλες τις φάσεις παραγωγής του έργου. Σχετική με το φάκελο του έργου είναι η εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου για την έκδοση υπουργικής απόφασης που θα καθορίσει ανά κατηγορία μελέτης το περιεχόμενο του φακέλου.

 

Ειδικά για το πρώτο διάστημα εφαρμογής του Νόμου, μέχρι τις 31-12-2005, οι μελέτες ανατίθενται χωρίς υποχρεωτική σύνταξη φακέλου του έργου, με το περιεχόμενο που ορίζεται στο άρθρο αυτό (παράγραφος 8 του άρθρου 45). Πρέπει πάντως η Προϊσταμένη Αρχή να διαθέτει τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για την ανάθεση της μελέτης (λ.χ. να προσδιορίσει τις μονάδες του φυσικού αντικειμένου, που θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση της μελέτης, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν οι διατάξεις για την οικονομική προσφορά των υποψηφίων).

 

Επισημαίνεται επίσης στην παράγραφο 3 του άρθρου ότι, προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης οριστικής μελέτης, είτε μεμονωμένα, είτε με άλλα στάδια μελετών είναι η ένταξη του έργου στον προγραμματικό σχεδιασμό του φορέα ανάθεσης. Σκοπός της μελέτης είναι να χρησιμοποιηθεί για την εκτέλεση έργου (στις περιπτώσεις βεβαίως που συνδέεται με την εκτέλεση έργου). Άρα η εκπόνηση των μελετών πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό που καταλήγει στην κατασκευή του έργου.

 

Σημαντική είναι και η παράγραφος 2 του άρθρου 4, για τον τρόπο υπολογισμού της προεκτιμώμενης αμοιβής από την Υπηρεσία, για τον οποίο λαμβάνονται υπόψη:

 

το φυσικό αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης, που προκύπτει από τον φάκελο του έργου,
οι προϋπολογιζόμενες ποσότητες μονάδων φυσικού αντικειμένου που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της σύμβασης και
η τιμή ανά μονάδα φυσικού αντικειμένου, όπως ορίζεται στον Κανονισμό προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών και υπηρεσιών, που εγκρίνεται με Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με την παράγραφο 7.

 

Ο Κανονισμός αυτός, ισχύει υποχρεωτικά κατά τον υπολογισμό της προεκτιμώμενης αμοιβής, ενώ μπορούν να λαμβάνονται υπόψη και άλλα επιπλέον στοιχεία που μπορούν να επηρεάσουν τη δαπάνη της σύμβασης.

 

Επίσης, με την παράγραφο 8 του άρθρου 4 ορίζεται ότι οι οικονομικές προσφορές συντάσσονται με τήρηση των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας που καθορίζουν τα ελάχιστα νόμιμα όρια αμοιβών στις μελέτες. Τα όρια αυτά καθορίζονται με την Υπουργική Απόφαση της παραγράφου 10 του άρθρου 42.

 

Μέχρι την έκδοση των ανωτέρω αποφάσεων εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό της προεκτιμώμενης αμοιβής οι ισχύουσες σχετικά διατάξεις, όπου υπάρχουν (λ.χ. του προεδρικού διατάγματος 515/1989 για τις αμοιβές μελετών ή οι σχετικές αποφάσεις σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση Δ17Α/01/120/Φ.4.8/1988).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.