Εγκύκλιος 5797/16

Έγγραφο 5797/2016: Οδηγίες συμπλήρωσης για το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) του άρθρου 79 παράγραφος 4 του νόμου 4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α/2016)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο 5797/2016: Οδηγίες συμπλήρωσης για το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) του άρθρου 79 παράγραφος 4 του νόμου 4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α/2016), 25-11-2016.

 

Κατευθυντήρια Οδηγία 15

 

Απόφαση 161/2016

 

Εισαγωγή

 

Το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (εφεξής ΤΕΥΔ) εκπονήθηκε, από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (εφεξής Αρχή) στη βάση της νομοθετικής εξουσιοδότησης της παραγράφου 4 του άρθρου 79 του νόμου 4412/20161, κατ' αντιστοιχία με το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης και εγκρίθηκε με την με αριθμό 158/2016 Απόφαση της Αρχής ((ΦΕΚ 3698/Β/2016) και ημερομηνία κυκλοφορίας 18-11-2016).

 

Το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης συνίσταται σε Υπεύθυνη Δήλωση των οικονομικών φορέων προς αντικατάσταση των πιστοποιητικών που εκδίδουν δημόσιες αρχές ή τρίτα μέρη, και αποτελεί προκαταρκτική απόδειξη ότι ο οικονομικός φορέας πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 79:

 

(α) δεν βρίσκεται σε μια από τις καταστάσεις των άρθρων 73 και 74 λόγω της οποίας αποκλείεται ή μπορεί να αποκλεισθεί από διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης,

 

(β) πληροί τα σχετικά κριτήρια επιλογής τα οποία έχουν καθορισθεί σύμφωνα με τα άρθρα 75, 76 και 77,

 

(γ) κατά περίπτωση, τηρεί τους αντικειμενικούς κανόνες και τα κριτήρια που έχουν καθοριστεί σύμφωνα με το άρθρο 84, για τον περιορισμό του αριθμού των πληρούντων τα κριτήρια επιλογής υποψηφίων που θα κληθούν να συμμετάσχουν και

 

(δ) εφόσον η εκτιμώμενη αξία της υπό ανάθεση σύμβασης2 υπερβαίνει το 1.000.000 € εκτός φόρου προστιθέμενης αξίας, ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παραγράφου 4 του άρθρου 8 του νόμου 3310/2005 (ΦΕΚ 30/Α/2005).

 

Α. Υποχρεωτική/Προαιρετική Χρήση του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης

 

1) Το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης το οποίο αποτελεί πρότυπο τεύχος με δεσμευτική ισχύ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 53, χρησιμοποιείται υποχρεωτικά 3 από τις αναθέτουσες αρχές σε διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών καθώς και διαγωνισμούς μελετών του Βιβλίου Ι του νόμου 4412/2016 των οποίων η συνολική προϋπολογισθείσα αξία είναι κατώτερη από τα όρια των περιπτώσεων (α), (β) και (γ) του άρθρου 5 και η έναρξη της διαδικασίας σύναψης τους, σύμφωνα με το άρθρο 120, λαμβάνει χώρα 20 ημέρες από τη δημοσίευση της με αριθμό 158/2016 απόφασης της Αρχής, ήτοι από 07-12-2016.

 

2) Οι αναθέτοντες φορείς του Βιβλίου ΙΙ του νόμου 4412/2016 δύνανται, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 281, να χρησιμοποιούν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης για διαδικασίες σύναψης συμβάσεων η συνολική προϋπολογισθείσα αξία των οποίων είναι κατώτερη από τα όρια των περιπτώσεων (α) και (β) του άρθρου 235, με την επιφύλαξη της παραγράφου 1 του άρθρου 308.

 

3) Στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών ή γενικών υπηρεσιών άνω των 60.000€, για τις οποίες η χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το άρθρο 36, οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης σε ηλεκτρονική μορφή κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην Υπουργική Απόφαση Π1/2390/2013 (ΦΕΚ 2677/Β/2013).

 

Ωστόσο, για διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών καθώς και για διαγωνισμούς μελετών, η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων και του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και η συνακόλουθη υποχρέωση υποβολής του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης σε ηλεκτρονική μορφή άρχεται στις 18-04-2017, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 379, γεγονός που δεν αναιρεί την υποχρεωτική χρήση και υποβολή του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης.

 

Β. Περιεχόμενο του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης

 

Για κάθε μία διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης, οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς προσαρμόζουν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με τους όρους της εκάστοτε προκήρυξης των εγγράφων της σύμβασης που αναφέρονται στην προκήρυξη διαγωνισμού ή στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

 

Το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

 

Μέρος I. Πληροφορίες σχετικά με την αναθέτουσα αρχή /τον αναθέτοντα φορέα και τη διαδικασία ανάθεσης.

 

Μέρος II. Πληροφορίες σχετικά με τον οικονομικό φορέα.

 

Α. Πληροφορίες σχετικά με τον Οικονομικό Φορέα

Β. Πληροφορίες σχετικά με τους νομίμους εκπροσώπους του Οικονομικού Φορέα

Γ. Πληροφορίες σχετικά με τη στήριξη σε ικανότητες άλλων φορέων

Δ. Πληροφορίες σχετικά με υπεργολάβους στην ικανότητα των οποίων δεν στηρίζεται ο οικονομικός φορέας

 

Μέρος III. Κριτήρια αποκλεισμού:

 

Α: Λόγοι αποκλεισμού που σχετίζονται με ποινικές καταδίκες (η εφαρμογή τους είναι υποχρεωτική βάσει του άρθρου 73 παράγραφος 1. Η εφαρμογή τους είναι επίσης υποχρεωτική για τους αναθέτοντες φορείς που είναι αναθέτουσες αρχές σύμφωνα με το άρθρο 305 παράγραφος 1 δεύτερο εδάφιο, ενώ οι αναθέτοντες φορείς εκτός των αναθετουσών αρχών μπορούν να αποφασίσουν να εφαρμόσουν τα εν λόγω κριτήρια αποκλεισμού).

 

Β: Λόγοι που σχετίζονται με την καταβολή φόρων ή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης (η εφαρμογή τους είναι υποχρεωτική, βάσει του άρθρου 73 παράγραφος 2, σε περίπτωση τελεσίδικης και δεσμευτικής απόφασης. Υπό τους ίδιους όρους, η εφαρμογή τους είναι επίσης υποχρεωτική για τους αναθέτοντες φορείς που είναι αναθέτουσες αρχές σύμφωνα με το άρθρο 305 παράγραφος 1 δεύτερο εδάφιο, ενώ οι αναθέτοντες φορείς εκτός των αναθετουσών αρχών μπορούν να αποφασίσουν να εφαρμόσουν αυτούς τους λόγους αποκλεισμού.).

 

Γ: Λόγοι που σχετίζονται με αφερεγγυότητα, σύγκρουση συμφερόντων ή επαγγελματικό παράπτωμα και άλλοι λόγοι αποκλεισμού (περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να αποκλείονται οικονομικοί φορείς (άρθρο 73 παράγραφος 4). Για τους αναθέτοντες φορείς πρβλ άρθρο 305 παράγραφος 1).

 

Δ: Άλλοι λόγοι αποκλεισμού που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία (άρθρο 8 παράγραφος 4 του νόμου 3310/2005 (ΦΕΚ 30/Α/2005))4.

 

Μέρος IV. Κριτήρια ποιοτικής επιλογής5:

 

α: Γενική ένδειξη για όλα τα κριτήρια επιλογής

Α Καταλληλότητα.
Β: Οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια.
Γ: Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα.
Δ: Συστήματα διασφάλισης ποιότητας και πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης.

 

Μέρος V. Περιορισμός του αριθμού των πληρούντων τα κριτήρια επιλογής υποψηφίων6.

 

Μέρος VI. Τελικές δηλώσεις.

 

Γ. Στόχος του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης

 

Προς διευκόλυνση των αναθετουσών αρχών, των αναθετόντων φορέων αλλά και των οικονομικών φορέων, σχετικά με τη διαμόρφωση και συμπλήρωση του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης βάσει των απαιτήσεων έκαστης συγκεκριμένης σύμβασης, παρέχονται οι κάτωθι οδηγίες συμπλήρωσης κατά το πρότυπο του Παραρτήματος 1 του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης.

 

Οδηγίες

 

Α. Γενικές οδηγίες και τρόπος διάθεσης του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης

 

Οι προσφορές σε ανοικτές διαδικασίες και οι αιτήσεις συμμετοχής σε κλειστές διαδικασίες, ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση, ανταγωνιστικούς διαλόγους ή συμπράξεις καινοτομίας πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης, το οποίο θα έχουν συμπληρώσει οι οικονομικοί φορείς προκειμένου να παράσχουν τις απαιτούμενες πληροφορίες. Ο προσφέρων στον οποίο πρόκειται να ανατεθεί η σύμβαση, θα πρέπει να παρέχει επικαιροποιημένα τα σχετικά πιστοποιητικά και δικαιολογητικά7.

 

1) Κατά την προετοιμασία των εγγράφων της σύμβασης, για κάθε μία διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης, οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς πρέπει να δηλώνουν στην προκήρυξη διαγωνισμού, στα έγγραφα της σύμβασης που αναφέρονται στην προκήρυξη διαγωνισμού ή στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ποιες πληροφορίες θα ζητηθούν από τους οικονομικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένης ρητής δήλωσης σχετικά με το αν οι πληροφορίες που ορίζονται στα μέρη ΙΙ και ΙΙΙ8 πρέπει ή δεν πρέπει να παρέχονται για υπεργολάβους στις ικανότητες των οποίων δεν στηρίζεται ο οικονομικός φορέας9.

 

2) Οι αναθέτουσες αρχές ή οι αναθέτοντες φορείς μπορούν να επιλέξουν 10 να περιορίσουν τις απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια επιλογής σε μία και μόνο ερώτηση, αν δηλαδή οι οικονομικοί φορείς πληρούν όλα τα απαιτούμενα κριτήρια επιλογής (ναι ή όχι). Ενώ ενδέχεται στη συνέχεια να ζητηθούν περαιτέρω πληροφορίες και/ή τεκμηρίωση.

 

3) Η αναθέτουσα αρχή ή ο αναθέτων φορέας μπορεί να ζητεί από κάθε προσφέροντα ή υποψήφιο, σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, να υποβάλει όλα ή ορισμένα από τα απαιτούμενα πιστοποιητικά και δικαιολογητικά, όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο για να διασφαλιστεί η ορθή διεξαγωγή της διαδικασίας.

 

4) Το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης διατίθεται σε επεξεργάσιμη μορφή στην ιστοσελίδα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων http://www.eaadhsy.gr και http://www.hsppa.gr 11. Οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς προσαρμόζουν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με τους όρους της εκάστοτε προκήρυξης διαγωνισμού, των εγγράφων της σύμβασης που αναφέρονται στην προκήρυξη διαγωνισμού ή στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια, το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης το οποίο αποτελεί έγγραφο της σύμβασης και αναπόσπαστο τμήμα αυτής, διατίθεται από την αναθέτουσα αρχή/αναθέτοντα φορέα προς τους οικονομικούς φορείς οι οποίοι συμπληρώνουν και διαβιβάζουν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης στην αναθέτουσα αρχή/αναθέτων φορέα σε ηλεκτρονική12 ή/και κατά περίπτωση σε έντυπη μορφή.

 

Β. Οδηγίες συμπλήρωσης προς οικονομικούς φορείς

 

1) Στις περιπτώσεις όπου η προς σύναψη σύμβαση υποδιαιρείται σε τμήματα και τα κριτήρια επιλογής13 ποικίλλουν από τμήμα σε τμήμα, πρέπει να συμπληρώνεται ένα Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης για κάθε τμήμα (ή ομάδα τμημάτων με τα ίδια κριτήρια επιλογής).

 

2) Ένας οικονομικός φορέας που συμμετέχει μόνος του (αυτοτελώς) και ο οποίος δεν στηρίζεται στις ικανότητες άλλων φορέων, προκειμένου να ανταποκριθεί στα κριτήρια επιλογής, συμπληρώνει ένα Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης.

 

3) Ένας οικονομικός φορέας που συμμετέχει μόνος του, αλλά στηρίζεται στις ικανότητες ενός ή περισσότερων άλλων οικονομικών φορέων14, οφείλει να υποβάλλει χωριστό/ά Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (Μέρος II Γ) διασφαλίζοντας ότι η αναθέτουσα αρχή θα λάβει το δικό του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης μαζί με χωριστό/ά Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης όπου παρατίθενται οι σχετικές πληροφορίες των ενοτήτων Α και Β του Μέρους ΙΙ για κάθε έναν από τους οικονομικούς φορείς στις ικανότητες των οποίων στηρίζεται. Επίσης θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με το Μέρος IV και τυχόν τo Μέρος V, εφόσον είναι σχετικές με την ειδική ικανότητα ή ικανότητες στις οποίες στηρίζεται ο οικονομικός φορέας, ομοίως για καθένα από αυτούς.

 

4) Όταν σε μια διαδικασία ανάθεσης συμμετέχουν οικονομικοί φορείς υπό τη μορφή ένωσης ή κοινοπραξίας πρέπει να κατατίθεται για κάθε μέλος της ένωσης ή κοινοπραξίας , χωριστό ΤΕΥΔ, στο οποίο παρατίθενται οι πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με τα μέρη ΙΙ έως V.

 

5) Σε περίπτωση που ο οικονομικός φορέας προτίθεται να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους, τμήμα(τα) της σύμβασης το (α) οποίο (α) υπερβαίνει(υπερβαίνουν) το ποσοστό του 30% της συνολικής αξίας της σύμβασης, ο οικονομικός φορέας υποβάλλει υποχρεωτικά χωριστά Τυποποιημένα Έντυπα Υπεύθυνης Δήλωσης όπου παρατίθενται οι πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με τις ενότητες Α και Β του Μέρους III του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης για κάθε έναν από τους υπεργολάβους15.

 

Επίσης, εφόσον στηρίζεται στις ικανότητες του(ς) θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με το Μέρος IV και τυχόν τo Μέρος V, εφόσον είναι σχετικές με την ειδική ικανότητα ή ικανότητες στις οποίες στηρίζεται ο οικονομικός φορέας, ομοίως για καθένα από τους υπεργολάβους.

 

Εφόσον το (τα) τμήμα (τα) της σύμβασης που θα ανατεθούν με τη μορφή υπεργολαβίας δεν υπερβαίνει (υπερβαίνουν) το 30%. της συνολικής αξίας της σύμβασης, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής να αποφασίσει και επομένως να ορίσει στην πρόσκληση ή στην προκήρυξη και στα έγγραφα της σύμβασης εάν οι σχετικές πληροφορίες των ενοτήτων Α και Β του Μέρους III πρέπει ή δεν πρέπει να παρέχονται για υπεργολάβους στις ικανότητες των οποίων δεν βασίζεται ο οικονομικός φορέας.

 

6) Σε όλες τις περιπτώσεις όπου περισσότερα από ένα φυσικά πρόσωπα είναι μέλη του διοικητικού, διευθυντικού ή εποπτικού οργάνου ενός οικονομικού φορέα ή έχουν εξουσία εκπροσώπησης, λήψης αποφάσεων ή ελέγχου σε αυτό, κάθε άτομο ενδέχεται να πρέπει υπογράψει16 το ίδιο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης 17, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον οικονομικό φορέα συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

 

7) Όσον αφορά την υπογραφή (ή τις υπογραφές) του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης, επισημαίνεται ότι ενδέχεται να μην είναι απαραίτητο να υπάρχει υπογραφή στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης όταν αυτό διαβιβάζεται ως μέρος σειράς εγγράφων, των οποίων η αυθεντικότητα και η ακεραιότητα διασφαλίζεται μέσω της απαιτούμενης υπογραφής (ή υπογραφών) του μέσου διαβίβασης.

 

Γ. Δικαιολογητικά

 

1) Όταν η αναθέτουσα αρχή μπορεί να λάβει τα σχετικά δικαιολογητικά απευθείας με πρόσβαση σε βάση δεδομένων, το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης περιέχει επίσης τις πληροφορίες που απαιτούνται για τον συγκεκριμένο σκοπό, όπως την ηλεκτρονική διεύθυνση της βάσης δεδομένων, τυχόν δεδομένα αναγνώρισης και, κατά περίπτωση, την απαραίτητη δήλωση συναίνεσης.

 

2) Στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης προσδιορίζεται η δημόσια αρχή ή το τρίτο μέρος που είναι υπεύθυνο για την έκδοση των σχετικών δικαιολογητικών18 και περιλαμβάνει επίσημη δήλωση ότι ο οικονομικός φορέας θα είναι σε θέση, εφόσον του ζητηθεί και χωρίς καθυστέρηση, να προσκομίσει τα εν λόγω δικαιολογητικά.

 

3) Η υποχρέωση των αναθετουσών αρχών και των αναθετόντων φορέων να λαμβάνουν τη σχετική τεκμηρίωση απευθείας μέσω πρόσβασης σε εθνική βάση δεδομένων η οποία διατίθεται δωρεάν ισχύει επίσης και όταν οι πληροφορίες που ζητούνται αρχικά σχετικά με τα κριτήρια επιλογής περιορίζονται σε μια απάντηση ναι ή όχι19. Συνεπώς, εφόσον ζητείται τέτοιου είδους ηλεκτρονική τεκμηρίωση, οι οικονομικοί φορείς θα παρέχουν στην αναθέτουσα αρχή ή στον αναθέτοντα φορέα τις απαραίτητες πληροφορίες για τη

 

4) Εάν ένα απόσπασμα από το σχετικό μητρώο, για παράδειγμα ποινικό μητρώο, είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή στην αναθέτουσα αρχή ή στον αναθέτοντα φορέα, ο οικονομικός φορέας μπορεί να δηλώνει πού βρίσκονται οι πληροφορίες (δηλαδή, την ονομασία του αποθετηρίου, τη διαδικτυακή διεύθυνση, τα στοιχεία του φακέλου ή του αρχείου κ.λ.π.), ούτως ώστε η αναθέτουσα αρχή ή ο αναθέτων φορέας να μπορεί να ανακτήσει τις εν λόγω πληροφορίες. Αναφέροντας αυτές τις πληροφορίες ο οικονομικός φορέας συμφωνεί ότι η αναθέτουσα αρχή ή ο αναθέτων φορέας μπορεί να ανακτήσει τη σχετική τεκμηρίωση βάσει των διατάξεων του νόμου [Ν] 2472/1997 (ΦΕΚ 50/Α/1997) σχετικά με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και ιδίως ειδικών κατηγοριών δεδομένων, όπως σχετικές με παραβάσεις, ποινικές καταδίκες ή μέτρα ασφαλείας.

 

5) Σύμφωνα με το άρθρο 83 Επίσημοι κατάλογοι εγκεκριμένων οικονομικών φορέων και πιστοποίηση από Οργανισμούς δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου , οι οικονομικοί φορείς που είναι εγγεγραμμένοι σε επίσημους καταλόγους εγκεκριμένων οικονομικών φορέων ή διαθέτουν σχετική πιστοποίηση από οργανισμούς δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου μπορούν, όσον αφορά τις πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με τα μέρη III έως V, να υποβάλλουν στην αναθέτουσα αρχή ή στον αναθέτοντα φορέα το πιστοποιητικό εγγραφής που εκδίδεται από την αρμόδια αρχή ή το πιστοποιητικό που εκδίδεται από τον αρμόδιο οργανισμό πιστοποίησης.

 

Δ) Κυρώσεις

 

Οι οικονομικοί φορείς είναι δυνατόν να αποκλείονται από τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης (άρθρο 73 παράγραφος 4 περίπτωση ζ) και υπόκεινται στις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 22 του νόμου 1599/1986 (ΦΕΚ 75/Α/1986) σε περιπτώσεις σοβαρών ψευδών δηλώσεων κατά τη συμπλήρωση του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης ή, γενικότερα, κατά την παροχή των πληροφοριών που απαιτούνται για την εξακρίβωση της απουσίας των λόγων αποκλεισμού ή την πλήρωση των κριτηρίων επιλογής, ή όταν οι οικονομικοί φορείς έχουν αποκρύψει τις πληροφορίες αυτές ή δεν είναι σε θέση να προσκομίσουν τα σχετικά δικαιολογητικά εντός της ταχθείσας, από την αναθέτουσα αρχή ή τον αναθέτοντα φορέα, προθεσμίας.

 

Οι πληροφορίες που πρέπει να συμπληρώνονται από τις αναθέτουσες αρχές και τους αναθέτοντες φορείς παρατίθενται, για κάθε μέρος ή ενότητα, σε πλαίσιο με γκρίζο χρώμα όπου οι αναθέτουσες αρχές ή οι αναθέτοντες φορείς θα πρέπει να συμπληρώσουν τις πληροφορίες με τις οποίες θα είναι δυνατή η αδιαμφισβήτητη ταυτοποίηση της διαδικασίας σύναψης συγκεκριμένης σύμβασης.

 

Οι πληροφορίες που πρέπει να συμπληρώνονται από τον οικονομικό φορέα παρατίθενται, για κάθε μέρος ή ενότητα, σε πλαίσιο με λευκό χρώμα.

 

 

1. Όπου στην παρούσα αναφέρονται άρθρα χωρίς να προσδιορίζεται περαιτέρω το θεσμικό πλαίσιο, πρόκειται για διατάξεις του νόμου 4412/2016.

2. Αναφορικά με την υποβολή του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης, η περίπτωση (δ) εφαρμόζεται μόνο σε συμβάσεις δημοσίων έργων, καθόσον το κατώτατο όριο εκτιμώμενης αξίας δημόσιας σύμβασης έργου σε σχέση με την εφαρμογή των οδηγιών ανέρχεται σε 5.225.000€, μη συμπεριλαμβανομένου φόρου προστιθέμενης αξίας.

3. Το αίτημα υποβολής Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης κρίνεται ως μη κατάλληλο, κατ' αντιστοιχία με τα οριζόμενα στον Κανονισμό 2016/7 για το ΕΕΕΣ (βλέπε Παράρτημα 1), στις κάτωθι περιπτώσεις διαδικασιών ανάθεσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης:

i) στις περιπτώσεις όπου η δυνατότητα ανάθεσης περιορίζεται σε έναν προκαθορισμένο συμμετέχοντα όπως αναφέρεται στο άρθρο 32 και ειδικότερα στην παράγραφο 2 στοιχείο β), στην παράγραφο 4 στοιχείο β), στην παράγραφο 3 και στην παράγραφο 6 και στο άρθρο 269 στοιχεία γ), ε), στ) και θ) του νόμου 4412/2016, και

ii) λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της ανάθεσης σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 2 στοιχείο γ) και το άρθρο 269 στοιχεία δ) και η) ή λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της συναλλαγής στην περίπτωση προμηθειών που είναι εισηγμένες και αγοράζονται σε χρηματιστήριο εμπορευμάτων σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 4 στοιχείο γ) και το άρθρο 269 στοιχείο ζ)

iii) στις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 118, εφόσον η αναθέτουσα αρχή απευθύνεται σε ένα οικονομικό φορέα.

Από την άλλη πλευρά, το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης εξυπηρετεί απόλυτα τον σκοπό του και πρέπει να ζητείται στις υπόλοιπες περιπτώσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται από την πιθανή συμμετοχή περισσοτέρων του ενός συμμετεχόντων και από την απουσία επείγοντος χαρακτήρα ή ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της συναλλαγής, σύμφωνα με τις περιπτώσεις του άρθρου 32 παράγραφος 2 στοιχείο α), την παράγραφο 4 στοιχείο α), την παράγραφο 5 και το άρθρου 269 στοιχεία α), β), και ι).

4. βλέπε υποσημείωση με αριθμό 3

5. Σύμφωνα με το άρθρο 305 παράγραφος 2, οι αναθέτοντες φορείς, είτε είναι αναθέτουσες αρχές είτε όχι, μπορούν να αποφασίσουν να εφαρμόσουν τα κριτήρια επιλογής που προβλέπονται στα άρθρα 75-77.

6. Για τους αναθέτοντες φορείς, είτε είναι αναθέτουσες αρχές είτε όχι, παράβαλε άρθρο 304 παράγραφος 2

7. Εξαιρουμένων των συμβάσεων που βασίζονται σε συμφωνίες-πλαίσιο όταν οι συμβάσεις αυτές συνάπτονται δυνάμει της παραγράφου 4 του άρθρου 39 ή της περίπτωσης α' της παραγράφου 5 του άρθρου 39 του νόμου 4412/2016.

8. Πληροφορίες σχετικά με τους λόγους αποκλεισμού.

9. Για τις περιπτώσεις που το (τα) τμήμα/τα της σύμβασης που προτίθεται να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας δεν υπερβαίνουν το 30% της συνολικής αξίας της σύμβασης, όπου οι σχετικές πληροφορίες οφείλουν να παρέχονται υποχρεωτικά.

10. Η επιλογή αυτή συστήνεται ιδιαιτέρως στους συνοπτικούς διαγωνισμούς .

11. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.eprocurement.gov.gr/webcenter/files/anakinoseis/eees_odigies.pdf, μπορείτε να βρείτε οδηγίες για την ηλεκτρονική συμπλήρωση του ΕΕΕΣ

12. Κατά την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής/ή κατά την υποβολή προσφορών στις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών ή γενικών υπηρεσιών άνω των 60.000€, για τις οποίες η χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το άρθρο 36, οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης ηλεκτρονικά σε μορφή αρχείου τύπου pdf και ψηφιακά υπογεγραμμένο. Για διαγωνισμούς μελετών, συμβάσεις δημοσίων έργων, μελετών και παροχής λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών, η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων και του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων για διαγωνισμούς εκτιμώμενης αξίας άνω των 60.000€, άρχεται στις 18-04-2017, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 379.

13. Αυτό μπορεί να γίνει για τον ελάχιστο απαιτούμενο κύκλο εργασιών, ο οποίος σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να προσδιορίζεται σε συνάρτηση με τη μέγιστη εκτιμώμενη αξία των μεμονωμένων τμημάτων.

14. Σύμφωνα με το άρθρο 78 παράγραφος 3, δεν δίδεται η δυνατότητα στήριξης στις ικανότητες άλλων φορέων στις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών υπηρεσιών κάτω των ορίων.

15. Σύμφωνα με το άρθρο 58 του νόμου 4412/2016, η αναθέτουσα αρχή στα έγγραφα της σύμβασης ζητάει από τον προσφέροντα να αναφέρει στην προσφορά του το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται να αναθέσει σε τρίτους καθώς και τους υπεργολάβους που προτείνει. Περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 131, οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς μπορούν να επαληθεύσουν τη συνδρομή των λόγων αποκλεισμού για τους υπεργολάβους, ενώ σύμφωνα με την παράγραφο 6 του αυτού άρθρου 131, εφόσον ο προσφέρων προτίθεται να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους ποσοστό της σύμβασης που υπερβαίνει το 30%, απαιτείται οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς να επαληθεύσουν τη συνδρομή λόγων αποκλεισμού και επομένως πρέπει να υποβληθούν αντίστοιχα Τυποποιημένα Έντυπα Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 131.

16. Ζητήματα τεχνικής φύσεως αναφορικά με τη χρήση του Τυποποιημένου Έντυπου Υπεύθυνης Δήλωσης στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων θα εκδοθούν από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή17. Η υποχρέωση υπογραφής, αφορά ιδίως τα άτομα που αναφέρονται στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 73 του νόμου 4412/2016 για τις εταιρικές μορφές της Ο.Ε, Ε.Ε, Ε.Π.Ε και Α.Ε.

18. Εάν οι αναθέτουσες αρχές ή οι αναθέτοντες φορείς έχουν δηλώσει ότι η παροχή γενικών πληροφοριών (ναι/όχι) σχετικά με την εκπλήρωση των κριτηρίων είναι επαρκής σε πρώτο στάδιο, δεν υφίσταται η εν λόγω υποχρέωση.

19. βλέπε Μέρος ΙV (α) λήψη της σχετικής τεκμηρίωσης κατά τον έλεγχο των κριτηρίων επιλογής αντί απευθείας στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.