Νόμος 2817/00 - Άρθρο 2

Άρθρο 2: Οργάνωση


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Στις έδρες των νομών και νομαρχιών ιδρύονται και λειτουργούν Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, τα οποία υπάγονται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

2. Σκοπός των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης, και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων, που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.

 

3. Τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης έχουν τις εξής αρμοδιότητες:

 

α) Την έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Οι περιφερειακές υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας των περιφερειών έχουν υποχρέωση να παρέχουν συνδρομή, όταν τους ζητηθεί. Τα αντικείμενα στα οποία παρέχεται η συνδρομή αυτή καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

 

β) Την εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα, καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους ειδικής αγωγής και τους αρμόδιους κατά περίπτωση - σχολικούς συμβούλους προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, καθώς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.

 

γ) Την εισήγηση για την κατάρτιση προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης, δημιουργικής απασχόλησης, καθώς και την εφαρμογή άλλων επιστημονικών κοινωνικών και λοιπών υποστηρικτικών μέτρων για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα σχολεία, στην έδρα του Κέντρου Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης ή στο σπίτι.

 

δ) Την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και ενημέρωσης στο διδακτικό προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και επαγγελματική υποστήριξη, σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης και τη διοργάνωση προγραμμάτων ενημέρωσης και κατάρτισης για τους γονείς των μαθητών και τους ασκούντες τη γονική μέριμνα.

 

ε) Τον καθορισμό του είδους των τεχνικών βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη το παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι, καθώς και την κατάρτιση προτάσεων για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή στους χώρους της εκπαίδευσης.

 

στ) Την εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις εξετάσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 

ζ) Την εισήγηση για την κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης, για όλες τις περιπτώσεις του άρθρου 1 παράγραφος 2.

 

4. Σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης τοποθετούνται και υπηρετούν:

 

α) Σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης των Νομών Αργολίδας, Άρτας, Βοιωτίας, Γρεβενών, Δράμας, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Κεφαλληνίας, Κιλκίς, Λακωνίας, Λασιθίου, Λευκάδας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Σάμου, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χίου:

 

α)α) Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β)β) Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

γ)γ) Ένας (1) ψυχολόγος.

δ)δ) Ένας (1) κοινωνικός λειτουργός.

ε)ε) Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας.

 

β) Σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης των Νομαρχιών Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Πειραιά και των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Δωδεκανήσου, Έβρου, Εύβοιας, Ηλείας, Ημαθίας, Καβάλας, Καρδίτσας, Κορινθίας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Τρικάλων και Χανίων:

 

α)α) Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β)β) Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

γ)γ) Δύο (2) ψυχολόγοι.

δ)δ) Δύο (2) κοινωνικοί λειτουργοί.

ε)ε) Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας.

 

γ) Σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης των Νομών Αρκαδίας, Αχαΐας, Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Κοζάνης, Κυκλάδων, Λάρισας, Λέσβου, Ροδόπης και Φθιώτιδας, που λειτουργούν στην έδρα Διοικητικής Περιφέρειας:

 

α)α) Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β)β) Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

γ)γ) Ένας (1) εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.

δ)δ) Ένας (1) θεραπευτής του λόγου.

ε)ε) τρεις (3) ψυχολόγοι.

στ)στ) Ένας (1) παιδοψυχίατρος του κλάδου ΠΕ 24 του άρθρου 3.

ζ)ζ) Ένας (1) φυσικοθεραπευτής,

η)η) Τρεις (3) κοινωνικοί λειτουργοί.

θ)θ) Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας και

α)ι) Ένας (1) κλητήρας του κλάδου ΥΕ.

 

δ) Στο Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης της Νομαρχίας Αθηνών και του Νομού Θεσσαλονίκης:

 

α)α) Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β)β) Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

γ)γ) Ένας (1) εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.

δ)δ) Δύο (2) θεραπευτές του λόγου.

ε)ε) Τρεις (3) ψυχολόγοι.

στ)στ) Ένας (1) παιδοψυχίατρος του κλάδου ΠΕ24 του άρθρου 3.

ζ)ζ) Δύο (2) φυσικοθεραπευτές.

η)η) Τέσσερις (4) κοινωνικοί λειτουργοί.

α)ι) Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας και

α)κ) Ένας (1) κλητήρας κλάδου ΥΕ.

 

ε) Τοποθετούνται επιπλέον και υπηρετούν:

 

Στο Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης της Νομαρχίας Αθηνών:

 

α)α) Δύο (2) ειδικοί στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών.

β)β) Δύο (2) ειδικοί στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και

γ)γ) Δύο (2) ειδικοί στη νοηματική γλώσσα των κωφών και βαρήκοων.

 

Στο Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης:

 

α)α) Ένας (1) ειδικός στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών.

β)β) Ένας (1) ειδικός στην κινητικότητα των τυφλών και

γ)γ) Ένας (1) ειδικός στη νοηματική γλώσσα των κωφών και βαρήκοων.

 

Κατά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί με την ίδια εξειδίκευση στην ειδική αγωγή στο ίδιο Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, ώστε να επιτυγχάνεται η κάλυψη όλων των κατηγοριών ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το τελευταίο εδάφιο προστέθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

5. α) Στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, στα ΕΕΕΕΚ, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και στα Τμήματα Ένταξης τοποθετούνται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί με τα παρακάτω προσόντα και κατά την ακόλουθη σειρά, όπου εξαντλείται ο κατάλογος υποψηφίων της πρώτη περίπτωσης και ακολουθεί η δεύτερη περίπτωση και ούτω καθ' εξής:

 

α)α) πτυχίο τμήματος ειδικής αγωγής Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή πτυχίο του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, κατεύθυνσης ατόμων με ειδικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο Πανεπιστημίου της αλλοδαπής ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στην ειδική αγωγή,

 

β)β) πτυχίο Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο Πανεπιστημίου της αλλοδαπής, και μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση σε μία κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών,

 

γ)γ) πτυχίο Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο Πανεπιστημίου της αλλοδαπής και τίτλο διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και τριετή υπηρεσία σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής,

 

δ)δ) πτυχίο Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο Πανεπιστημίου της αλλοδαπής και σεμινάριο εξειδίκευσης ή επιμόρφωσης στην ειδική αγωγή τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας, που πραγματοποιήθηκε από Πανεπιστήμιο της ημεδαπής και πενταετή υπηρεσία σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής.

 

ε) Κατά την τοποθέτηση καθηγητών ειδικής αγωγής σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής προηγούνται μεταξύ των πτυχιούχων Τμημάτων Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού όσοι κατέχουν πτυχίο Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με κατεύθυνση την προσαρμοσμένη κινητική δραστηριότητα ή ειδική φυσική αγωγή ή με κατεύθυνση στην ειδική αγωγή.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 5 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

6. Οι γραμματείς και οι κλητήρες τοποθετούνται οργανικό σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

7. Στις θέσεις των εκπαιδευτικών της παραγράφου 5 διορίζονται ή μετατίθενται εκπαιδευτικοί από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 7 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

8. Σε κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης προϊστάμενος ορίζεται εκπαιδευτικός ή μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που κατέχει οργανική θέση σε αυτό.

 

Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που συνεδριάζει υπό την προεδρία του προέδρου του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με τη συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής που υπηρετεί σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, τοποθετούνται οι προϊστάμενοι των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης. Ο προϊστάμενος του Κέντρου Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης ασκεί επί του προσωπικού αυτού τις πειθαρχικής αρμοδιότητες Προϊσταμένου Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Αρμόδιο υπηρεσιακό και πειθαρχικό συμβούλιο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης είναι το περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά περίπτωση. Αρμόδιο υπηρεσιακό και πειθαρχικό συμβούλιο για το διοικητικό προσωπικό των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο διοικητικού προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 8 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

9. Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό κάθε Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, που λειτουργεί στην έδρα της Περιφέρειας, προσφέρει τις υπηρεσίες του και στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης των νομών και νομαρχιών που ανήκουν στην Περιφέρεια. Οι λεπτομέρειες εφαρμογής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

10. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής παρέχουν οδηγίες στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης για την επίτευξη των σκοπών τους.

 

11. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται, μετά από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών, μπορεί να αυξάνεται η σύνθεση προσωπικού των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης και να συνιστώνται οι αναγκαίες οργανικές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του βοηθητικού ειδικού προσωπικού αυτών. Με όμοια απόφαση μπορεί να συνιστώνται νέοι κλάδοι ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, να ορίζονται οι θέσεις κάθε κλάδου, καθώς και τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στις συνιστώμενες θέσεις.

 

12. Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

13. Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συνιστάται Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΥΣΕΕΠ), το οποίο είναι αρμόδιο για θέματα επιλογής των υποψηφίων για διορισμό, υπηρεσιακής κατάστασης και πειθαρχικού δικαίου του ειδικού εκπαιδευτικού και του βοηθητικού ειδικού προσωπικού που υπηρετεί στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής.

 

14. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού αποτελείται:

 

α) από τον Πρόεδρο του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου,

 

β) από τον Πρόεδρο του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ιδίου Συμβουλίου.

 

γ) από ένα μέλος του εκπαιδευτικού ή του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, αναπληρούμενο από άλλο μέλος του ίδιου προσωπικού, που ορίζονται με την απόφαση συγκρότησης. Όταν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού εξετάζονται θέματα επιλογής, υπηρεσιακής κατάστασης και πειθαρχικού δικαίου του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού μετέχει στο συμβούλιο αυτό αποκλειστικά εκπρόσωπος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

 

δ) από δύο αιρετά μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, που αναπληρώνονται από αναπληρωματικά αιρετά μέλη.

 

Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ορίζονται με την απόφαση της συγκρότησης εκ των υπό στοιχεία α' και β' τακτικών μελών. Γραμματέας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και αναπληρωτής αυτού ορίζονται διοικητικοί υπάλληλοι της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στην υπηρεσία αυτήν.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 14 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

15. Όταν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού εξετάζει θέματα επιλογής ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, που αναφέρονται στην περίπτωση Α' της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου [Ν] 1566/1985 και του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, καθώς και ορισμού προϊσταμένων στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, προεδρεύει αυτού ο Πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που αναπληρώνεται από μόνιμο πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 15 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

16. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα θέματα συγκρότησης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, διάρκειας της θητείας των μελών του, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία εκλογής των αιρετών μελών του και κάθε λεπτομέρεια της λειτουργίας του. Τα αιρετά μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που έχουν εκλεγεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ως αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου Ειδικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΥΠΣΕΠΕΑ) που προβλέπεται από το άρθρο 8 του νόμου [Ν] 1894/1990 (ΦΕΚ 110/Α/1990), αποτελούν μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού μέχρι τη λήξη της θητείας τους. Τα θέματα αρμοδιότητας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού εισηγείται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναπληρούμενος από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Προσωπικού της ίδιας Διεύθυνσης.

 

17. Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ιδρύεται Τμήμα Ειδικής Αγωγής και συνιστάται έβδομη θέση Αντιπροέδρου, ο οποίος προεδρεύει του Τμήματος αυτού. Συνιστώνται επίσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μία θέση συμβούλου ειδικής αγωγής, μία θέση μόνιμου παρέδρου, ειδικότητας ειδικής αγωγής, και έξι θέσεις παρέδρων με θητεία, των οποίων οι ειδικότητες είναι αντίστοιχες με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και προσδιορίζονται με την προκήρυξη που εκδίδεται για την πλήρωση των κενών θέσεων.

 

Για το διορισμό στις θέσεις Συμβούλων και Μόνιμων Παρέδρων απαιτείται πτυχίο Τμήματος Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής και για τα λοιπά τυπικά προσόντα και τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων αυτών ισχύει το τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου.

 

Για το διορισμό στις θέσεις Παρέδρων με θητεία απαιτείται πτυχίο Τμήματος Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, μεταπτυχιακές σπουδές σε μία από τις ειδικότητες της ειδικής αγωγής και πενταετής τουλάχιστον εμπειρία στην ειδική αγωγή.

 

Στην προκήρυξη πλήρωσης των θέσεων συμβούλου και μονίμου παρέδρου ορίζεται ότι οι επιλεγόμενοι πρέπει να έχουν διαφορετικές ειδικεύσεις. Για την πλήρωση των συνιστώμενων θέσεων έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 25 και 26 του νόμου [Ν] 1566/1985, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 17 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νόμου [Ν] 3194/2003 (ΦΕΚ 267/Α/2003).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 17 καταργήθηκε με την παράγραφο 1)γ του άρθρου 60 του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/2011).

 

18. Έργο του Τμήματος Ειδικής Αγωγής είναι:

 

α) η επιστημονική έρευνα, μελέτη και τεκμηρίωση όλων των θεμάτων της ειδικής αγωγής και η υποβολή προτάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην ειδική αγωγή,

 

β) ο σχεδιασμός και η υποστήριξη ανάπτυξης προγραμμάτων επιμόρφωσης TCU προσωπικού της ειδικής αγωγής σε συνεργασία με το αρμόδιο Τμήμα Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ) και τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων,

 

γ) ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων, καθώς και η εκπόνηση του διδακτικού και λοιπού υποστηρικτικού υλικού για την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες,

 

δ) η αξιολόγηση των προγραμμάτων ειδικής αγωγής σε συνεργασία με το Τμήμα Αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

ε) η προώθηση και εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην ειδική αγωγή,

 

στ) η επιστημονική υποστήριξη του έργου των σχολικών συμβούλων της ειδικής αγωγής και των προγραμμάτων σχολικής ενσωμάτωσης,

 

ζ) η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες με σκοπό την προώθηση των θεμάτων της ειδικής αγωγής.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 18 καταργήθηκε με την παράγραφο 1)γ του άρθρου 60 του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/2011).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 19 καταργήθηκε με την παράγραφο 1)γ του άρθρου 60 του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/2011).

 

20. Στις συνεδριάσεις του Τμήματος Ειδικής Αγωγής, μπορεί να μετέχουν με ψήφο:

 

α) ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας,

β) ένας εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και

γ) ένας εκπρόσωπος της Πανελλήνιας ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες,

 

που προέρχονται από τις πλέον αντιπροσωπευτικές οργανώσεις και ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 20 καταργήθηκε με την παράγραφο 1)γ του άρθρου 60 του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/2011).

 

21. Τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης συνεργάζονται με το Κέντρα Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας και Πρόνοιας καθορίζονται οι περιπτώσεις, στις οποίες δεν κρίνεται αναγκαία η πλήρωση ορισμένων θέσεων σε συγκεκριμένα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, εφόσον διασφαλίζεται η κάλυψη των αναγκών αυτών από την προσφορά υπηρεσιών από μέλη των Κέντρων Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, κατά τα οριζόμενο με την ίδιο απόφαση.

 

22. Τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης αξιολογούνται ανά διετία για τη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των σκοπών τους. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από γνώμη του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθορίζονται τα όργανα, ο τρόπος και η διαδικασία πραγματοποίησης της αξιολόγησης.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.