Νόμος 3535/07 - Άρθρο 4

Άρθρο 4: Συμβατικό Αντικείμενο - Ζώνη Προνομίου - Ζώνη Επιρροής Έργου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Με την παρούσα Σύμβαση Παραχώρησης, το Δημόσιο αναθέτει στον Παραχωρησιούχο το Έργο Μελέτη - Κατασκευή - Χρηματοδότηση - Λειτουργία - Συντήρηση και Εκμετάλλευση της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης έναντι του Συμβατικού Ανταλλάγματος που συνίσταται στο αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης του Έργου Παραχώρησης, σε συνδυασμό με καταβολή άλλων ανταλλαγμάτων και συγκεκριμένα:

 

1.1. Δικαίωμα Εκμετάλλευσης του Έργου

 

Το Δικαίωμα Εκμετάλλευσης του Έργου συνίσταται στην παραχώρηση εκ μέρους του Δημοσίου στον Παραχωρησιούχο, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας Σύμβασης:

 

i) του δικαιώματος επιβολής και είσπραξης για ίδιο λογαριασμό, διοδίων τελών από τους Χρήστες του Έργου Παραχώρησης, και

 

ii) του δικαιώματος εμπορικής εκμετάλλευσης των κάθε είδους χρήσεων που επιτρέπεται να γίνουν στο Έργο Παραχώρησης και οι οποίες αποβλέπουν αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των Χρηστών.

 

1.2. Άλλα Ανταλλάγματα

 

Επί πλέον του Δικαιώματος Εκμετάλλευσης του Έργου, το Δημόσιο αναλαμβάνει με την παρούσα να καταβάλει στον Παραχωρησιούχο τη Χρηματοδοτική Συμβολή, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά ποσό και τρόπο καταβολής στο άρθρο 7.2 της παρούσας.

 

1.3. Χαρακτηρισμός Έργου

 

i) Η Υποθαλάσσια Αρτηρία αποτελεί συνέχεια, της Δυτικής Εισόδου Θεσσαλονίκης, σε εφαρμογή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης και εντάσσεται με την παρούσα στο σύνολο της στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

ii) Σε εφαρμογή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της Οδού Νίκης, από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι το Λευκό Πύργο, δεν εντάσσεται στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης και η λειτουργία της, με το πέρας των κατασκευών της περιόδου Τ1, θα είναι αποκλειστικά ως πεζόδρομος.

 

2. Υποχρεώσεις Παραχωρησιούχου

 

Ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να εκτελέσει το Έργο σύμφωνα με τους όρους της παρούσας και των Προσαρτημάτων της. Ειδικότερα, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, αναλαμβάνει αποκλειστικά με δαπάνες του και με δικό του κίνδυνο, εκτός αν άλλως ορίζεται ρητά στην παρούσα:

 

2.1. Να χρηματοδοτήσει το Έργο με (δια και δανειακά κεφάλαια.

 

2.2. Να εκπονήσει όλες τις αναγκαίες έρευνες και Μελέτες.

 

2.3. Να εκτελέσει όλες τις Κατασκευές και όσες άλλες εργασίες συμβατικά απαιτούνται μέχρι και τη λήξη της Περιόδου Τ3.

 

2.4. Να λειτουργήσει το Έργο Παραχώρησης σε όλη τη διάρκεια της Περιόδου Λειτουργίας.

 

2.5. Να συντηρήσει το Έργο Παραχώρησης σε όλη τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης.

 

2.6. Να εγγυηθεί την καλή λειτουργία του Έργου Παραχώρησης κατά την Περίοδο Τ3 (ΠΕΕΠ) και των Τοπικών Έργων κατά τη διάρκεια της Περιόδου Εγγύησης Τοπικών Έργων (ΠΕΤΕ).

 

2.7. Να καταβάλει το σύνολο των αμοιβών και εξόδων του Ανεξάρτητου Μηχανικού και του Ελεγκτή Μελέτης, σύμφωνα με τα Παραρτήματα 11 και 12.

 

2.8. Να παραδώσει το Έργο Παραχώρησης κατά τη λήξη της Περιόδου Παραχώρησης σε πλήρη λειτουργία.

 

2.9. Να συνάψει και διατηρεί σε ισχύ τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές συμβάσεις.

 

2.10. Να εκπαιδεύσει το προσωπικό του Δημοσίου στα καθήκοντα και στον χρόνο που προβλέπονται στην παρούσα.

 

2.11. Να ενημερώνει τους Χρήστες σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης.

 

2.12. Να διευκολύνει την άσκηση εποπτείας εκ μέρους του Δημοσίου καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης.

 

2.13. Να καταβάλλει Πληρωμές προς το Δημόσιο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα.

 

3. Υποχρεώσεις Δημοσίου

 

3.1. Το Δημόσιο αναλαμβάνει, σύμφωνα με τους όρους της, Σύμβασης:

 

i) Να καταβάλει στον Παραχωρησιούχο το Συμβατικό Αντάλλαγμα,

 

ii) Να εξασφαλίσει στον Παραχωρησιούχο σε όλη τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, την αδιατάρακτη άσκηση του αποκλειστικού δικαιώματος Εκμετάλλευσης του Έργου Παραχώρησης,

 

iii) Να παραδώσει στον Παραχωρησιούχο, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 12.1.3 της παρούσας, τους Χώρους Εκτέλεσης του Έργου και τα σχετικά Δικαιώματα Πρόσβασης και να διατηρήσει στη διάθεση του Παραχωρησιούχου για όλη τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης τους χώρους επί των οποίων θα κατασκευαστεί το Έργο Παραχώρησης.

 

3.2. Το Δημόσιο αναλαμβάνει μόνο εκείνες τις συμβατικές οικονομικές υποχρεώσεις που αφορούν στο Έργο, για τις οποίες υπάρχει ρητή πρόβλεψη στην παρούσα Σύμβαση.

 

4. Ζώνη Προνομίου

 

4.1. Ως Ζώνη Προνομίου του Έργου ορίζεται η περιοχή που εμφαίνεται στο Παράρτημα Δ του Προσαρτήματος 2 της παρούσας, εντός της οποίας το Δημόσιο, εκτός αν άλλως ορίζεται στην παρούσα, δεσμεύεται να απόσχει από την κατασκευή και λειτουργία Ανταγωνιστικών Έργων.

 

4.2. Ως Ανταγωνιστικό Έργο θεωρείται κάθε συγκοινωνιακό έργο εντός της Ζώνης Προνομίου το οποίο:

 

i) επηρεάζει δυσμενώς τον κυκλοφοριακό φόρτο ή / και τα έσοδα του Έργου, και

 

ii) έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των Αμέσων Εσόδων του Παραχωρησιούχου.

 

4.3. Με την επιφύλαξη των άρθρων 4.4.4 και 4.4.5 η κατασκευή και λειτουργία από το Δημόσιο ή τρίτο πρόσωπο (περιλαμβανομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή άλλων παραχωρησιούχων) Ανταγωνιστικού Έργου εντός της Ζώνης Προνομίου, συνιστά Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου.

 

4.4. Οι ήδη υφιστάμενοι ή υπό κατασκευή οδικοί άξονες εντός της Ζώνης Προνομίου και συγκεκριμένα:

 

i) Η Περιμετρική Λεωφόρος Θεσσαλονίκης,

ii) Η Ανατολική Περιφερειακή Λεωφόρος Θεσσαλονίκης,

iii) Η Εξωτερική Περιφερειακή Λεωφόρος Θεσσαλονίκης.

 

ρητά εξαιρούνται από τη ρύθμιση του Άρθρου 4.4.3, υπό τον όρο ότι δεν θα αυξηθούν οι υφιστάμενες (ή υπό κατασκευή) κατά την Ημερομηνία Δημοπράτησης συνδέσεις τους με το τοπικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

 

4.5. Περαιτέρω το Δημόσιο ή και τρίτος δικαιούται οποτεδήποτε να αναπτύξει εντός της Ζώνης Προνομίου τα παρακάτω έργα, χωρίς αυτά να θεωρούνται Ανταγωνιστικά Έργα:

 

i) μεταφορικά συστήματα σταθερής τροχιάς, δηλαδή μετρό, και ελαφρά συστήματα σταθερής τροχιάς (μη περιλαμβανομένων συστημάτων σταθερής τροχιάς του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος),

 

ii) θαλάσσιες συγκοινωνίες εντός του Θερμαϊκού κόλπου.

 

4.6. Κατ' εξαίρεση, εάν το Δημόσιο ή τρίτος αναπτύξει εντός της Ζώνης Προνομίου του έργου μεταφορικά συστήματα της κατηγορίας της ανωτέρω υποπαραγράφου

 

(i) και ειδικότερα:

 

i) εντός περιόδου μέχρι και πέντε (5) ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, μήκους μεγαλυτέρου των 12 km, ή

 

ii) εντός περιόδου μέχρι και δέκα (10) ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, μήκους μεγαλυτέρου των 20 km, ή

 

iii) εντός περιόδου μέχρι και είκοσι (20) ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, μήκους μεγαλυτέρου των 30 km.

 

Το εκάστοτε υπερβάλλον μήκος θεωρείται ως Ανταγωνιστικό Έργο και το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώσει τον Παραχωρησιούχο σύμφωνα με το άρθρο 4.4.3 της παρούσας για την τυχόν μείωση των Αμέσων Εσόδων του από τη λειτουργία του υπερβάλλοντος μήκους του Ανταγωνιστικού Έργου.

 

Ρητά συμφωνείται ότι ως μήκος μεταφορικού συστήματος λαμβάνεται το εκάστοτε μήκος της λειτουργικής γραμμής διπλής κατεύθυνσης, μη υπολογιζόμενου δηλαδή οποιουδήποτε μη λειτουργικού μήκους γραμμής από ή προς αμαξοστάσια.

 

4.7. Η κατασκευή και λειτουργία οποιωνδήποτε άλλων συγκοινωνιακών έργων εκτός της Ζώνης Προνομίου, δεν θεμελιώνει δικαίωμα του Παραχωρησιούχου για οποιαδήποτε αποζημίωση.

 

5. Ζώνη Επιρροής του Έργου

 

5.1. Το Δημόσιο αναγνωρίζει ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος του Έργου και τα Άμεσα Έσοδα του Παραχωρησιούχου είναι δυνατόν να επηρεασθούν δυσμενώς από μεταβολές στις Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην περιοχή του Έργου.

 

5.2. Το Δημόσιο και ο Παραχωρησιούχος συμφωνούν ότι στις περιοχές που ορίζονται στο Παράρτημα Δ1 του Προσαρτήματος 2 της παρούσας, (η Ζώνη Επιρροής του Έργου ή Ζώνη Επιρροής), οποιαδήποτε και όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, θα γνωστοποιούνται έγκαιρα και εγγράφως στον Παραχωρησιούχο από τις Αρμόδιες Αρχές και η εφαρμογή τους θα γίνεται ύστερα από συναίνεση του Παραχωρησιούχου, την οποία αυτός δεν θα αρνείται ή καθυστερεί αδικαιολόγητα.

 

5.3. Ως Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις εντός της Ζώνης Επιρροής νοούνται:

 

i) η τοποθέτηση νέων φωτεινών σηματοδοτών,

 

ii) η μεταβολή του προγράμματος των υφισταμένων φωτεινών σηματοδοτών,

 

iii) η μονοδρόμηση ή αντιστροφή ή κατάργηση μονοδρομήσεων,

 

iv) η διαγράμμιση νέων ισόπεδων διαβάσεων πεζών,

 

v) η κατάργηση πεζοδρόμων ή η δημιουργία νέων (με την εξαίρεση της προβλεπόμενης στο άρθρο 18.1.5 πεζοδρόμησης της Λεωφόρου Νίκης),

 

vi) η διαπλάτυνση ή περιορισμός του πλάτους υφιστάμενων οδών οιασδήποτε κατηγορίας,

 

vii) η ίδρυση νέων (στους οποίους δεν περιλαμβάνονται οι δημοπρατηθέντες μέχρι την Ημερομηνία Δημοπράτησης του Έργου) ή επέκταση ή κατάργηση υφιστάμενων σταθμών αυτοκινήτων παντός τύπου,

 

viii) η αλλαγή σημείων στάσεων αστικών ή υπεραστικών συγκοινωνιών.

 

ix) Η επιβολή διοδίων τελών στους χρήστες των οδών πρόσβασης του Έργου, εξαιρουμένων του ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού.

 

5.4. Η μεταβολή των Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων, περιλαμβανομένης και της κατάργησης της προβλεπόμενης στο άρθρο 18.1.5 πεζοδρόμησης της Λεωφόρου Νίκης ή της απόδοσης της στην κυκλοφορία μετά τον κατά το άρθρο 18.1.5 αποκλεισμό της, χωρίς τη συναίνεση του Παραχωρησιούχου συνιστά Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.